HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Güneş takvimi, ay takvimi, Kehf:25 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

25. Onlar,mağaralarında üçyüz yıl kadar kaldılar ve dokuz yıl da buna ilave etmişlerdir

Kuran ayetlerinde hiç bir vurgu boşuna yapılmamıştır kanaatimce. Bu sebep ile yukarıdaki ayet üzerinde aşağıdaki çalışmayı yaptım Allah'ın izni ile ve eleştiri/görüşlerinize açıyorum:

Ay takvimi/güncel olan hicri takvim ve güneş takvimi/güncel olan miladi takvim karşılaştırması aşağıdadır :

1 Muharrem 1000 ==> 19 Ekim 1591

1 Muharrem 1309 ==> 7 Ağustos 1891

ay takvimine göre TAM 309 yılın, güneş takvimine göre karşılığı 300 yıldan 75 gün eksik (19 Ekim ve 7 ağustos dahil olarak)

300 yıllık güneş takviminde her 4 yılda bir takvim Şubat ayı 28 gün sayılır. Bu varsayım uygulanmaz ise, TAM TAMINA 300 YIL oluyor.

Yani güneş takvimine göre 300 yılın karşılığı, ay takvimine göre üzerine 9 katılmış hali, yani 309 yıl.

yorumlarınızı ve katkılarınızı beklerim.

Selam ile,

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
kuranihayat
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranihayat

magara arkadasları konusu "25. Onlar,mağaralarında üçyüz yıl kadar kaldılar ve dokuz yıl da buna ilave etmişlerdir" bu sekilde son bulsaydı.Yaptıgınız hesaba bakardık ancak devamı gerek olmadıgını soyluyor bize...

26.De ki: "Ne kadar kaldıklarını Allah daha iyi bilir. Göklerin ve yerin gaybı O'nundur. O, ne güzel görmekte ve ne güzel işitmektedir. O'nun dışında onların bir velisi yoktur. Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz."

zaten bu kıssada Allah ozellıkle ne yıla,nede kac kişi olduklarına takılmayın ana mesaja bakın diyor...O yuzden hayrullah ustad kuranın es gec dediğini es gecebilmek dileği ile...

22. Bazıları bilmedikleri şey hakkında atıp tutarak: “Onlar üç kişidirler, dördüncüleri köpekleridir” diyecekler. Yine, “Beş kişidirler, altıncıları köpekleridir” diyecekler. Şöyle de diyecekler: “Yedi kişidirler, sekizincileri köpekleridir.” De ki: “Onların sayısını Rabbim daha iyi bilir. Zaten onları pek az kimse bilir. O hâlde, onlar hakkında (Kur’an’daki) apaçık tartışma(yı aktarmak)dan başka tartışmaya girme ve bunlar hakkında onlardan hiçbirine bir şey sorma.

SELAM İLE...


__________________
"vela temnun testeksir"
Yukarı dön Göster kuranihayat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranihayat
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam kuranihayat arkadaşım,

Tesbitinize katılıyorum. Nitekim benim buradaki çalışmada Ashab-kehf hakkında bir tartışamaya girilmiyor. yani onlar hakkındaki RİVAYETLERİ tartışmıyoruz.

Allah detay hakkında tartışmadan men de ediyor, rivayetlerde ki KISSADAN HİSSEYİ, ÖZÜ alalım.

Fakat bunu yaparken bir de DETAY bilgi veriyor.

yani Allah'ın herkesten daha iyi bildiği BİR GERÇEĞİ ifade ediyor artık. Onların mağaralarında NE KADAR kaldıklarını artık BİLİYORUZ.

Bu bilgi üzerinde çalışma yapmanın bir sakıncası olduğunu sanmıyorum. Nitekim, biz ZANNIMIZA göre şu kadar kaldılar, bu kadar kaldılar demiyoruz. Kuran daki KESİN BİLGİ üzerinde araştırma yapıyor, üzerinde düşünüyoruz.

Bu konuyu açmamın sebebi, hasan akçay abinin allah katında takvim güneş yılıdır TEZİ. ve bu yeze göre de ramazan ve hac ayları KÖKTEN yanlış uygulanıyor.

Nitekim, aynı karşılaştırmayı güneş takviminden (miladi takvimden) ay takvimine yapınca NET olarak 309 yıl bulunmuyor veya 300 yıl.

Selamlar,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
kuranihayat
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranihayat

hayrullah hocam,309 yıl o ayette tasdik edilen kesin bir bilgi değil...oyle diyenler var.belki dogru belki yanlış..

sen deki Rabbim daha iyi bilir.

Yılla ilgili bir netlik yok.

hasanakcay'ın tez(iddia)ine gelince ...Her iddiaya kulak verirsek..Sonunda aslında hasanakcay diye bir adam yok'a geliriz...geçmişle bağı kopardıgınız an.hersey hasan akcayın yaptığı gibi anlamsızlaşır.hayatı sadece kendi yaşamından ibaret sayanlar her gün yeni bir şey keşfetmek zorunda kalırlar...gerek yok...imtihanla alakası olmayan konularda gelenek,geçmiş,tecrube takip edilmelidir.

yukardaki kıssalardan da  "konusacaksanız imtihanın sorularını konusunu" anlıyorum.gerisi lafü güzaf...ille boş sözü satın alanlara da ne diyeyim...Sonucta ticarettir , sonucunu ahirette görecegiz.bakalım nasıl bir alışverişmiş yaptıklarımız...

 



__________________
"vela temnun testeksir"
Yukarı dön Göster kuranihayat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranihayat
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Mağarada 900 yıl kaldılar, buna 9 (yıl) eklediler". Kimilerinin görüşü, bu Eh-i Kitab'ın sözünün haberidir. Kimi Ehl- Kitab'a göre 900, kimine göre 909 yıl kalmışlar. Bir görüşe göre de bu kalış süresi, o sözü söyledikleri o güne kadarki mağaradaki kalış süreleridir. Bu görüşün sahiplari diyorlar ki, şayet bu kalış süresi haberi Allah'tan olsaydı, Allah'ın, "Deki Allah onların ne kadar kaldıklarını daha iyi bilir" sözüne luzum olmazdı.

Hayrullah'tan çok önce 300 ve 309 yılı, Güneş ve Ay yıl hesabıyla algılamış olanlar da vardır.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bu konuyu açmamın sebebi, hasan akçay abinin allah katında takvim güneş yılıdır TEZİ. ve bu yeze göre de ramazan ve hac ayları KÖKTEN yanlış uygulanıyor.

Merhaba Hayrullah kardeşim. Bir düzeltme yapabilir miyim: Hasan Akçay allah katında takvim demiyor. Takvim insanların işi; onu insanlar yapacak ve yılı isterlerse Muhammed'in hicreti ile isterlerse İsa'nın doğumu ile başlatacaklar. Ama YIL güneş yılıdır. Hasan Akçay bunu örneğin 12:47'ye gönderme yaparak ortaya koymaya çalışıyor.  

Allah'ın ındinde yani geçerli olan, güneş yılıdırhttp://www.allahindini.net/allah-in-takvimi

kuranihayat Yazdı:

hayrullah hocam,309 yıl o ayette tasdik edilen kesin bir bilgi değil...oyle diyenler var.belki dogru belki yanlış..

sen deki Rabbim daha iyi bilir.

Yılla ilgili bir netlik yok.

hasanakcay'ın tez(iddia)ine gelince ...Her iddiaya kulak verirsek..Sonunda aslında hasanakcay diye bir adam yok'a geliriz...geçmişle bağı kopardıgınız an.hersey hasan akcayın yaptığı gibi anlamsızlaşır.hayatı sadece kendi yaşamından ibaret sayanlar her gün yeni bir şey keşfetmek zorunda kalırlar...gerek yok...imtihanla alakası olmayan konularda gelenek,geçmiş,tecrube takip edilmelidir.

yukardaki kıssalardan da  "konusacaksanız imtihanın sorularını konusunu" anlıyorum.gerisi lafü güzaf...ille boş sözü satın alanlara da ne diyeyim...Sonucta ticarettir , sonucunu ahirette görecegiz.bakalım nasıl bir alışverişmiş yaptıklarımız...

Merhaba kuranihayat. Linkini verdiğim makalemde ortaya koyduğum bilgiyi lütfen eleştirin; çürütün. Ama böyle hasan akçayın yaptığı gibi anlamsızlaşır türünden ucuz karalama yoluna gitmeyin. Ölen, kanıt üzerine ölsün ve yaşayan, kanıt üzerine yaşasın kardeşim (8:42).

Sevgi ile.  



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
kuranihayat
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranihayat

hasan bey sımdı vaktım yok.ama en kısa zamanda döneceğim yazdılarınıza.derdim hakkı bulmak.Aynı derdi paylaşıyorsak sorun yok...bi şekilde ikna olur veya ikna ederiz...

RAHMANIN KİTABINI KENDİ PARADİGMAMIZLA OKUMAYALIM...KİTABA BIRAKALIM KENDİMİZİ O BİZE PARADİGMA OLSUN...

selametle...



__________________
"vela temnun testeksir"
Yukarı dön Göster kuranihayat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranihayat
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

Bu konuyu açmamın sebebi, hasan akçay abinin allah katında takvim güneş yılıdır TEZİ. ve bu yeze göre de ramazan ve hac ayları KÖKTEN yanlış uygulanıyor.

Merhaba Hayrullah kardeşim. Bir düzeltme yapabilir miyim: Hasan Akçay allah katında takvim demiyor. Takvim insanların işi; onu insanlar yapacak ve yılı isterlerse Muhammed'in hicreti ile isterlerse İsa'nın doğumu ile başlatacaklar. Ama YIL güneş yılıdır. Hasan Akçay bunu örneğin 12:47'ye gönderme yaparak ortaya koymaya çalışıyor.  

Allah'ın ındinde yani geçerli olan, güneş yılıdırhttp://www.allahindini.net/allah-in-takvimi

MErhaba hasan abi,

Verdiğiniz linkteki sayfanın adı "ALLAH'ın takvimi" olarak kayıt edilmiş. Belki düzeltme istersiniz, nitekim siz öyle demediğinizi belirttiniz yukarıda.

Ayrıca ilgili yazıdaki ilk giriş cümleniz :

"ŞeHR dolunay demek. Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı gün yazdığı üzere Allah’ın ındinde "ŞeHR"lerin "ıddet"i on ikidir (9:36). Ama HİCRÎ takvimciler bunu "ay"ların "aded"i on ikidir diye çarpıttıkları için yüz yıllardır amansız zulümler yapılıyor Allah adına. Oysa Allah asla zulmetmez; insanlara kendileri zulmeder (10:44)."

devamında yapmış olduğunuz hesap da ise,

"18T-16a-15e-14e-/13k-12a-11 Oc 2009-9ş-11m-9n-9m-7h
7T-6a-4e-4e-/2k-2a-30a-30 Oc 2010—28ş-30m-28n-27m+26h
26T-24a-23e-23e/21k-21a…
 
Görüldüğü gibi 18 Temmuzda başlayıp 7 Temmuzda sona eren "süre"deki ayların sayısı 12, tamam. Ama 7 Temmuzda başlayıp 26 Temmuzda sona eren "süre"deki ayların sayısı 13! Yani o sayı bazan 12, bazan 13 oluyor. "Ayların sayısı 12′dir," diye bir kural yok.
 
Burada ard arda gelen iki kızıl dolunay arasındaki süre tanımlanıyor. Dolunayların sayısı 12 olmuş ya da 13 olmuş, konu o değil. Konu, iki kızıl dolunay arasındaki "süre"dir. "

diyorsunuz.

Fakat Ayların iddeti veya adeti farketmez. Ayette geçen 12 sayısından siz de uzaklaşmış oluyorsunuz bu TEZİNİZ ile.

Yani bu iddetler bazen 13 olabilir ama KONU o değil dediğiniz zaman, ayların iddeti 12 dir deki 12 rakamını GÖZ ARDI etmiş oluyorsunuz.

üzerinde biraz daha düşünmekte fayda olur kanaatindeyim.

Güneş takvimine göre RAMAZAN ayı, dünyanın herhangi bir yerinde yaşayan kimse için HAYATI boyunca aynı zamanda başlar.

İstanbul - Kuzey yarım Küre / Ushuaia - Arjantin Güney Yarımküre

Bu iki şehir ekvatora yaklaşık aynı uzaklıktadır ve 2008/2009 yıllarında 8 Temmuz ve 18 Temmuz ile başlayan en parlak dolunay zamanlarındaki gündüz süreleri aşağıdadır:

 

 

 

İstanbul

Ushuaia

Fark

Başlangıç

2008

18 Temmuz

17:15

10:34

06:41

Bitiş

2008

15 ağustos

16:02

12:03

03:59

Başlangıç

2009

07 Temmuz

17:34

10:13

07:21

Bitiş

2009

04 ağustos

16:33

11:24

05:09

Buradan da görüleceği gibi, kuzey yarımkürede yaşayan bir kişi her zaman ortalama günde 5-6 saat daha uzun ORUÇLU olacaktır, sizin tezinize göre. ancak bu pek ADİL değildir. Günümüzdeki -adına hicri takvim demeseniz bile ki hicri takvim sadece yıl başını gösterir, ancak AY TAKVİMİ tarihten beri kullanılır- uygulanan ay takvimine göre ramazan sürekli yer değiştirmekte ve dünyanın neresinde yaşıyorsa yaşasın bir insan ortalama ayların yıldaki 12 sayısına göre 67 yılda, güneş yılına göre ise 65 yılda tam eşit olarak oruçlu kalırlar.

Demek istediğim, istanbul da ve Ushuaia da yaşayan birer kişi, ramazan ayının yıl içerisinde yer değiştirmesi, yani günümüzde uygulanan takip sistemine göre 65-67 yılda, diğer bir deyiş ile ortalama bir insan ömründe tam olarak toplamda eşit uzunlukta ORUÇLU kalmış olacaklardır. Ancak sizin tezinize göre Kuzey yarım kürede yaşayanlar sürekli fazla tutmuş olurlar.

Bu konu sadece RAMAZAN ayı için geçerlidir.

Hac ayları için ise şimdilik NET bir görüşüm yok. Ayette geçen bilinen aylar ifadesi ve AVLANMA yasağı üzerinde düşünmekte  fayda var. Nitekim avlanma yasakları HER ÜLKEDE olan bir olgu.

Selamlar,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Verdiğiniz linkteki sayfanın adı "ALLAH'ın takvimi" olarak kayıt edilmiş. Belki düzeltme istersiniz, nitekim siz öyle demediğinizi belirttiniz yukarıda.

Merhaba Hayrullah kardeşim. Evet düzelttim. Ben yazılarımda sürekli düzeltme yapma ihtiyacı duyarım, söylemek istediğimi tam anlatamamış olduğumu gördükçe.

Uyarınız için teşekkür ederim.

Orucun farklı yarıkürelerdeki vakitlerine gelince bu konuda bizi bağlayan, Yüce Allah'ın Bakara 185'teki hükmüdür:

Sizden kim o dolunaya tanık olursa oruç tutsun -fe men şehide minkumu'ş ŞeHRe fe'l yesumh. 

Oruç kuzeyde de güneyde de o kızıl dolunayın belirdiği gecenin sabahı başlar. Bunun dışındaki durumları, örneğin yarıküreler arasındaki zaman farklarını, bahane etmeye hakkımız yok. Tıpkı kutuplarda ve ekvatora yakın bölgelerde gündüz uzunluğunun farklı olmasını namaz konusunda mızmızlanmak için bahane etmeye nasıl hakkımız yoksa.

"Allah ne diyorsa o"na razıysak her şey yerli yerine oturur. 

Yani bu iddetler bazen 13 olabilir ama KONU o değil dediğiniz zaman, ayların iddeti 12 dir deki 12 rakamını GÖZ ARDI etmiş oluyorsunuz.

İki kızıl dolunay arasındaki sürenin tanımı için dolunayların sayıca 12 olmasını GÖZ ARDI etmediğime inanıyorum. "Tanım için 12 dolunay ŞART; 13 te olabilir ama o ŞART DEĞİL" diye bunu vurgulamaya da çalıştım. İsterseniz makalenin o bölümüne bir daha bakın. Lütfen.

Ama kelimeleri abartmamak gerektiği konusunda haklısınız.  

Kelimelere değil kavramlara önem vermeliyiz. Önemli olan, iki kızıl dolunay arasındaki sürenin tanımı. O süredeki dolunayların sayıca 12 ya da 13 olması önemli değil. O farkı istismar etmiyelim ki NESİ günahından uzak kalabilelim.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Hasan abi,

düzeltme yaptığınız için sizin adınıza ben de çok sevindim.

Kanaatimce imtihanın bu olduğunu düşünüyorum, bizi DOSDOĞRUYA götüren düşüncelerimizde, aslında bir önceki YANLIŞA göre DOĞRU sandığımızın da YANLIŞIN başka bir türü olabileceğini görebilmek ve TERDDÜT etmeden yazımızı da, düşüncemizi de SİLİP atabilmek.

İşte bu nokta ihtidanas sıradel mustakim ayetini tam olarak yaşabileceğimizi sanıyorum.

nitekim ALİM olan Allah'tır ve hayatımız boyunca dosdoğru yolda yürümeye GAYRET etmek ise imtihanımızdır.

Dosdoğrusu bu dur dediğimiz noktada ise, YANLIŞ bir limanda demir atmış olma ihtimalini unutmamamız gerektiğini düşünüyorum.

firavun da kendisini doğru yolda sanıyordu. Musa a.s. da hata yapıyordu. Ancak biri firavun, diğeri Musa peygamber olarak öldüler.

Birinde kibir, kendi doğrularına esir oluş, diğerinde ise, hataları karşısında başına gelen sıkıntılara SABIR ve hataları için bağışlanma dileği, geri adım.

Selam ile,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats