HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: M.İSLAMOĞLU NEDEN CEVAP VERMİYOR? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Aşağıdaki linkteki yazı kendisine gönderildi. 15 gündür cevap beklendi ama vermedi daha doğrusu veremedi.

http://www.temizfikir.com/?p=384

Hak gelir batıl yok olur. elhamdülillah.

Selam ile.

 

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Tâ Hâ 130'daki ETRAFEN NEHAR yani gündüze ait 2'den fazla uç ne demek?

 

 

 

, 

İstanbul'da gün doğumu ve gün batımı

 

İstanbul'da gündoğumu  gündüzün sabahki ucudur; günbatımı ise akşamki ucu. İstanbul'da güneş 1 kez doğar, 1 kez batar. 1 + 1 = 2. Hûd 114'te anılan sünnetullah işte bu. Yani İstanbul örneğinde görüldüğü üzere yeryüzünün belli bir noktasında gündüze ait yalnızca İKİ UÇ var - TARAFEYİN nehar: (1)gündoğumu, (2)günbatımı. Bunu hiçkimse değiştiremez, tıpkı  nasıl güneşi hiçkimse batıdan getiremezse (2:258). 

 

Gündoğumu

Ankara: 6.47, İstanbul: 7.06

 

Günbatımı

Ankara: 16.32

İstanbul: 16.45

 

Bu iki kentte gündüze ait uç sayısı 2 sabah, 2 de akşam olmak üzere 4'tür. ETRAFEN nehar işte bu. 2'den fazla.

 

 

HÛD 114’TEKİ VE BAĞLACI

 

Şuna dikkat emek gerekiyor: "tarafeyin nehâr VE zülefen minel leyl"deki TARAFEYİN NEHAR "gündüze ait İKİ uç"tur; her biri yalnızca bir UÇ, bir NOKTA:

 

(1)Günbatımı, namaz vakti olamaz çünkü zaman çizgisinin üzerinde yalnızca bir noktadır o. Boyutsuz. O noktanın gündüz içindeki yanı gündüzün SONUDUR, gece içindeki yanı ise gecenin BAŞLANGICI.

Yalnız, dikkat edelim; bunlar boyutsuzdur, o yüzden gündüzün sonu ile gecenin başlangıcı AYNI ANDIR.

 

Soru şu: Günbatımı eğer namaz vaktinin gün içindeki SONU ise o vaktin BAŞLANGICI nerde? Yok. Günbatımından ÖNCE farz namazı yok demek bu.

 

Ama eğer günbatımı namaz vaktinin gece içindeki BAŞLANGICI ise o vaktin sonu "gasakil leyl"dir. Bunu içten imanlı kişiler olarak güzelce kabul edelim çünkü İsrâ 78’de Allah söylüyor: "gecenin kararması"na kadar namaz kıl - Ekımis salâte… ilé GASAKİL LEYL.

 

(2)Gündoğumu da namaz vakti olamaz çünkü o da zaman çizgisinin üzerinde yalnızca bir nokta. Boyutsuz. O noktanın gece içindeki yanı gecenin SONUDUR, gündüz içindeki yanı ise gündüzün BAŞLANGICI.

 

Soru: Gündoğumu eğer namaz vaktinin gün içindeki BAŞLANGICI ise o vaktin SONU nerde?

 

Hûd 114’teki "ve"yi buna göre okumak zorundayız. Tıpkı Ahzâb 40’taki VE gibi: Allah’ın elçisidir VE nebilerin sonuncusu - resûlallâhi VE hâtemen nebiyyin.

 

"Allah’ın elçisi" GENEL bir tanımdır. Örneğin İsa da Allah’ın elçisidir. Öte yandan "ve"yi izleyen "nebilerin sonuncusu" ifadesi Muhammed’e hastır, onun ÖZEL vasfıdır. Yalnızca Muhammed "nebilerin sonuncusu"dur; örneğin İsa, nebilerin sonuncusu değil.

 

Ve iki vasıf ta aynı kişiye ait. Anılan kişi TEK. Ahzâb 40’taki

 

Allah’ın elçisi = Muhammed

Nebilerin sonuncusu = Muhammed.

 

Gündüzün iki ucu VE gecenin zülüfleri de öyle - tarafeyin nehâri VE zulefen minel leyl (11:114)

 

Bakın, "gündüzün iki ucu" GENEL bir tanım. Çünkü günbatımı da gündüzün ucudur gün doğumu da. Öte yandan "ve"yi izleyen "gecenin zülüfleri" ifadesi gündüzden bağımsız olup geceye hastır, yalnızca onun içindedir. ÖZEL.

 

Gecenin günbatımından "gasakil leyl"e yükselen zülüfleri, akşam namazının vaktidir; gecenin ak-kara ayrışımından gündoğumuna inen zülüfleri ise sabah namazının vakti.

 

Gündüze ait İKİ uç, bir gündeki farz namazlarının sayıca yalnız İKİ olduğunu gösterir, o kadar; yani başlangıcı ve sonu belirlenmiş bir vakit anlamına gelmez. Tıpkı RESULULLAH gibi. O ifade Muhammed’in de tıpkı İsa gibi Allah’ın elçisi olduğunu gösterir ama İsa elçilerin sonuncusudur anlamına gelmez.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

2 ile 3ten fazla, aynı şey diyorsun yani.

:))

yazının sonunu iyi oku belki anlarsın.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hud Suresi 114. Ayette ve İsra Suresi 78. Ayette, Hz. Peygambere (selam ona ) kendisine indirilen Vahyi iman edenlere öğreteceği Salât’ın hangi vakitlerde yapılacağı düzenlenmektedir.

SALÂT eşittir ÖĞRETİM iddiasını çok müzakere ettik. Ben bu iddianın gerçeği yansıtmadığını, can pazarında öğetim olamıyacağı için, Nisâ 101-104'e atfen anlatmaya çalıştım.   

Öte yandan, mealen, "zaman ile kayıtlı olmak şartıyla TESBİH eşittir NAMAZ" diyen M İslamoğlu doğru söylüyor. Çünkü ZAMAN İLE KAYITLI ifadesi mevkûta ile eş anlamlıdır ve namaz ibadetinin farz olmasının ön şartıdır. O zat Allah'ın Nisâ 103'te söylediğini söylüyor, neden haksız olsun?

Tâ Hâ 130 buna güzel bir örnek. Orda tesbih anlamında iki tane kelime var. İlki ZAMAN İLE KAYITLI değil. O yüzden namaza delalet etmiyor:

Güneşin doğuşundan ve batışından önce Rabbini övgüyle yücele - ve sebbih bihamdi rabbike kable tulûiş şemsi ve kable gurûb.

İkincisi ise gündüzün uçları anlamındaki ETRAFEN NEHAR ile birlikte kullanılmış. GÜNDÜZÜN UÇLARI, Hûd 114 ile birlikte okunduğunda "belirli vakitler"dir. O halde ayetin bu bölümündeki fesebbih namaza delalet eder:

Gündüzün uçlarında da yücele ki Allah senden hoşnut olsun - fesebbih ve etrafen nehari lealleke terda.

Her ne kadar ETRAFEN nehar "gündüze ait UÇLAR" demek olup 2'den fazla ise de bu, yeryüzünün belli bir yerinde örneğin İstanbul'da gündüze ait

1 gündoğumu + 1 gün batımı = 2 uç

bulunduğunu belirten sünnetullah gözönünde tutularak okunmak zorundadır. Yani ETRAFEN nehar, yeryüzünün 1'den fazla noktasındaki 2'den fazla uca delalet eder. Örneğin Ankara + İstanbul + Edirne'de.  

Tâ Hâ 130'daki ETRAF budur.

ETRAF derken eğer 1'den fazla yerden söz ediyorsanız onun 2'den fazla uca delalet ettiğini, yok eğer yalnızca 1 yerden söz ediyorsanız yalnızca 2 uca delalet ettiğini bileceksiniz. Allah'ın hükmünü değiştiremezsiniz.

İbrahim "Allah güneşi doğudan getirir, hadi sen batıdan getir!" deyince o inkarcı apışıp kaldı (2:258).

Hiçkimse güneşi batıdan getiremiyeceği gibi gündüze ait 2 ucu da 3, 4, 5 uç yapamaz; Ankara'da güneşi bir günde ÜÇ kere doğdurup BEŞ kere batıramaz. 

ETRAF yalnızca 1 yer için, örneğin Ankara için budur: TARAFEYN. Ankara'lılar gündüze ait o iki uçta namaz kılacak. Allah Hûd 114, Tâ Hâ 130, İsrâ 78'de döne döne hep o iki namazı buyuruyor.

Vurgulamak içen tekrar edeyim. Tâ Hâ 130'daki fesebbih "Namaz kıl!" demek, ETRAF ise yalnızca bir yer için TARAFEYN.

11:114'teki "ve"nin yani anlamına geldiği doğrudur. Ama insanlar buna akıl erdiremiyorlarsa bırakın Ahzâb 40'taki "ve"ye baksınlar. Oradaki "ve"yi yani okumayıp VE diye bıraksalar da "Allah'ın elçisi ve nebilerin sonuncusu" 1 ve aynı kişidir.

Nebilerin sonuncusu olmak için önce nebi olmak gerekir. Zülefen minel leyl olmak için öce tarafeyin nehar olmak gerekir.

*

Sabah akşam, güneşin doğuşundan önce de batışından önce degündüz gece ifadeleri bir işin sınırlı vakitlerde değil sürekli olarak yapıldığını gösterir:

Uzun ince bir yoldayım

Gidiyorum gündüz gece



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

yazının sonunda yazdığın başında yazdığını tekzip ediyor.

islamoğluna yazdığım zamanla kayıtlı tesbih ayetlerini namaz ya da salat dersi diye çevir de bir bak balkalım ne oluyor. yazıyı tam okumadan atlamışsın gene.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

sabah-akşam,gece-gündüz ....gibi ifadeler birşeyin zamanla sınırlandırılması için kullanılmaz.birşeyin düzenli ve sürekli birşekilde yapıldığını yada yapılması gerektiğini anlatmak için kullanılır.eylemin düzenliliğinden sürekliliğinden bahseder.eylemin içinde barındığı geniş bir zaman dilimidir.sabah-akşam,gece -gündüz zaten üçüncü bir şey yokdur.ya gecedir ya gündüz.ya sabah dır yada akşam.zaman ise bunların etrafıdır.birşeyin etrafında dolandıkça değişik şekiller,değişik görüşler görürsün....

__________________
De ki: «Ey ehl-i kitap! Tevrat'ı ve İncil'i ve size Rabbiniz tarafından indirilmiş olanı ikame edinceye kadar hiçbir şey üzerinde değilsinizdir.» ALLAH HERŞEYİN EN DOĞRUSUNU BİLİR.
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Selam Dostlar,
Namaz konusunda müminler bakalım kaç fırkaya ayrılmışlar.
1-Ritüel Namazcılar:hadislerle veya mezheplerin fetvalarıyla yoğrulmuş namaz
2-Hanifcilerin Salatıı:Vakitleri belirli farz kıldık ayetinden esinlenerek, a)iki vakittir diyenler ve şekilsellik olarak farzların bulunduğu salat. b)üç vakittir diyenler ve şekilsel olarak farzların bulunduğu salat. c)yönelmek ve desteklemek anlamı verenler ve şekilselliğin olmadığını savunanlar,e)dua anlamı verenler.
evet kardeşlerim sizce bu seçeneklerden en doğru olanı hangisidir.Bence c şıkkıdır.ispat mı istiyorsunuz.:Nebe8-11:Sizi çifter çifter yarattık-uykunuzu bir dinlenme kıldık-Geceyi bir örtü yaptık-Gündüzü de çalışıp kazanma zamanı kıldık(Diyanet vakfı meali)
Dikkat edin,ibadet vakti kıldık demiyor,salat zamanı kıldık demiyor,çalışıp kazanma zamanı kıldık diyor.Allah hiç kimsenin namazına niyazına ihtiyacı olmadığı halde niye ritüel namazı istesinki hemde beş kere.bırakın barışı bu ritüelciler savaşta bile millete ritüel namaz kıldırarak halkın toplu katliamına veya toplu şehadetinede sebep olacak kadar ileri giderek bakara,239'a da ritüel namazı eklemişlerdir.halbuki o ayette salat kelimesi bile geçmez.Ne diyeyim Allah ıslah etsin.
Sevgi ve Selamlarımla.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba medeni0002 kardeşim. Ele aldığınız konulara dair kendi görüşümü açıklayabilir miyim, Allah'ın izniyle:

Hanifcilerin Salatı: Vakitleri belirli farz kıldık ayetinden esinlenerek a)iki vakittir diyenler ve şekilsellik olarak farzların bulunduğu salat...

Allah'ın bütün buyruklarını ciddiye alıyorum, 4:103'teki o buyruğu dahil. Ama şucu bucu, hanifci değilim. Benim doğrum: Allah ne diyorsa o.

Artı, örneğin Süleyman Ateş te iki vakittir der ama tipik bir gelenekçidir. Hem "Gündüze ait farz namazı yok!" der hem de "Peygamber efendimiz öğle, ikindi ve yatsı namazlarını sürekli kıldırırdı; onlar da farz!" der.

Dikkat edin, ibadet vakti kıldık demiyor... 

İyi ama örneğin soluma vakti kıldık ta demiyor. Bu, solumanın farz olmadığını mı gösterir?  

Allah hiç kimsenin namazına niyazına ihtiyacı olmadığı halde...

Allah hiç kimsenin aklını işletmesine de muhtaç değil. Aklımızı işletmiyelim mi?

savaşta bile millete ritüel namaz kıldırarak halkın toplu katliamına veya toplu şehadetinede sebep olacak kadar ileri giderek...

Bir tek bile örneği yok bunun; hiçbir savaşta kıldırılan ritüel namaz yüzünden hiçbir halk toplu kıyıma uğratılmadı. Ama siz yine de bir örnek verin ve benim fena halde yanıldığımı gösterin. Lütfen.

bakara 239'a da ritüel namazı eklemişlerdir. halbuki o ayette salat kelimesi bile geçmez. 

Bakara 239 bir önceki ayetin devamıdır.

238: Namazları (الصلوات) sürdürün ve namazı makul şekilde kılın... 239: Öyle ki eğer tehlike içindeyseniz ayakta ya da binit üzerinde...  

Türk askerleri Dumlupınar'da bozguna uğrayıp Ege'ye doğru kaçan "Yonan"ı kovalarken böyle namaz kıldı. 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Salat tevellanın karşıtı değil midir hani Kıyamet 31 ve 32 deki.
Kapılardan nasıl secde ederek girer İsrailoğulları?
Ve Azhab 56 Allah ve melekleri resulüne ve inananlara namaz mı kılarlar?
Bu 3 soru çok can alıcı bu konuda.

Bir resul düşünelim. İnsanlara Okunanı tebliğ eden. Şimdi bu resul kendine bildirileni aktaracak ve insanlardan inanmalarını isteyecektir. İnananlar bildirilene uyarsa secde etmiş olmazlar mı? Ne gerek varki şekilsel secdeye. İnsanlar daha Allah ın kelamını dinlerken onlardan nasıl fiziksel secde istenir? Hangi mantıkla orada daha yeni tebliği dinleyenler  fiziksel secde yapar?
Şimdi mantıken şöyle düşünelim
2 adam
1. si içten kabulünü yapıyor ama fiziksel olarak bunu göstermiyor
2. si içten kabul etmemiş ama etmiş gibi fiziksel namazını kılıyor.
Hangisi münafık?
Secdeyi fiziksel kabul etmek münafıklığın kapısını aralar ve fizikselliklerle mümin görünmek münafıkların işine gelir. Sonrada aslında gerçek inanan sizi mürted ilan edip katlederler. Tarih onların kanlı hikayeleri ile doludur.

Salat bence bildirileni dinleme dersidir. (Allah resulüne demiyor mu salatta sesini ne alçalt nede yükselt ikisi arası bir yol tut diye. Bu da sözel olduğuna kanıttır.) Günümüzde resul yaşamadığından bildirileni kitap halinde okumaktır, secde ise bunun içten kabulüdür. Bu durumda her an ve her zaman salat yapılabilir. Ancak vakitli salatla bizden istenen şey eğer inanırsak minimum gündoğumu ve günbatımında ve toplanma zamanında Kuran hükümlerini öğrenmek ve öğretmektir. Buna kimsenin diyeceği yoktur zaten.

Hadislerle hüküm verilemeyeceği ayan beyan açıktır. Öyleyse namazdaki  rekat, kaç rekat olduğu, namazın farz ve sünnet rekatları, niyet (sanki Allah ne niyetle kıldığımızı bilmez gibi ) başlangıç tekbiri, rüku, aynı zammı surelerin ezberden tekrarı, selam da neyin nesidir? Hem neye selam veririz hani doğuda batıda Allah ındı. Meleklere mi selam veriyoruz günahlarımızı yazarken bizi kayırsınlar diye. Üzgünüm ama bana saçma geliyor.
Siz bu dediklerimi namazınızdan çıkarırsanız ve anlayarak Kuranı okursanız  işte o zaman o namaz zaten salat olurki.
Şimdi anlamadan ezberden zammı sure okuyup namazını kılanla, anlayarak Kuran hükümlerini öğrenme ve öğretme gayretindeki insanları nasıl aynı kefeye koyarım?

Ben İslamın içinde diğer insanlara gösterilen ritüelsel bir ibadet olacağını düşünmüyorum. Gerçek ibadetin içten bir takva ve arınmak için yapılan fiilller -ki Yaradan bu fiillerin bile gizli yapılmasını önerir- ve vargücüyle doğruyu tebliğ olduğunu düşünüyorum. Yoksa o güzelim insan için olan din bugünde olduğu gibi münafık üretme çiftliğine döner.
Bu doğrusuyla yanlışıyla Kurandan anladığım kadarıyla benim fikrimdir. Yanlış yapmamak yaradana mahsustur.
slm







__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

hasakcay kardeşim galiba sen hiç haberlere bakmıyorsun,ırak'ta namaz kılınarken,toplu ritüel icra edilirken kaç tane bombalamanın olduğunu ve onlarca kişinin hayatını kaybettiğini hiç duymadın galiba.bence gündemi biraz takip edip bunlardan dersler çıkarsan iyi olur,Cenabı Allah insanların zararına olan veya olabilecek hiçbir şeyi emretmez.çünkü geçmişi ve geleceği en iyi bilen Allah'tır.HÜSEYİN-1975 kardeşime de bu güzel açıklama ve yorumu için çok teşekkür ediyorum.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats