HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muratmatrak
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2009
Yer: United Kingdom
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muratmatrak

Acaba biz camiye gidipte namazla alaymi ediyoruz?

(MÂİDE) 58.Namaza çağırdığınızda onu oyun ve eğlence edindiler. Böyle yaptılar; çünkü onlar akıllarını işletmeyen bir topluluktur. (y.nuri.ozturk)

(MÂİDE) 58. Namaza çağırdığınız zaman onu alay ve eğlence konusu yaparlar. Bu davranış, onların düşünemeyen bir toplum olmalarındandır. (diyanet vakfi)

veya camilerde tapinmaya/yalvarmaya/yakarisa nazaran,Kur'an egitimimi yapilmali (ne demek istedigi)ogutler Kur'an ogretilmeli (arapca telafuzu deil )gerekirse Arapca dilbilgisi

Maide 50 den 58. ayetlere kadar okuyalim bu ayetlerde Turkiye'yi (benzerleri) ve gidisati gorebiliyormuyuz,

(TÂHÂ) 132. Ailene namazı emret, kendin de ona sabırla devam et! Biz senden rızık istemiyoruz. Seni biz rızıklandırıyoruz. Sonuç takvanındır!

(TÂHÂ) 133.Dediler ki: "Rabbinden bize bir mucize getirseydi ya!" Peki, önceki sayfalardaki açık kanıt onlara gelmedi mi?

(TÂHÂ) 134. Eğer biz onları, ondan önce bir azapla helâk etseydik mutlaka şöyle diyeceklerdi: "Rabbimiz, ne olurdu bize bir resul gönderseydin de zelil ve rezil olmadan önce senin ayetlerine uysaydık!"

(TÂHÂ) 135. De ki: "Herkes bekleyip gözetlemede; hadi siz de bekleyip gözetleyin! Yakında bileceksiniz dosdoğru yolu izleyenler kimlermiş, hidayete eren kimmiş!" (y.n.ozturk)

selam ve sevgi ile

Yukarı dön Göster muratmatrak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muratmatrak
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhabalar.
Hakkı Yılmaz'ın salat hakkındaki görüşlerini anlattığı programın devamı:

Burada.




__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar,

Kuranda şekilsel namaz yoktur!

Şekilsel ruku ve secde de yoktur.

Deist olmak,agnostik olmak elbet evvelden bir tehlikeydi hatta ateist ama tabi buda benim için değil..başkalarının bakış açısıyla,benim bakış açımla değil..

Lakin Salatın sebatın ne olduğunu da göre göre düşer mi İNSAN.?

Belki diğerlerine göre bazı düşünüşler tehlike arzeder..donanımsız olana kimler neler etmezler?

İbliside gelir,cini de..ayağı dolaştıkça dolaşır..KUVVET gerek..bu ise idrak etmeyle... 

Şekilsel namaz yoktur dediysem,

Hemen bir yerlerden bir yargı edinip sırtıma yükünü vurup ''var''diyenlerle hasım mıyım?

Ben yargılarımın HAMALI MIYIM?

Var diyorsan eğer İSPAT et demiyorum ki.zaten delilde istemiyorum ki..

Sen tesbihini öyle yaparmışsın, kimi ayakta kuran okuyarak yaparmış,kimi geleneğin öğrettiği şekilde yaparmış..

yap..tesbihinin içeriğine onu bunu şunu karıştırıp katıştırmada nasıl yaparsan yap..buna kuran engel değil ki..Rab..salt arapların Rabbı değil ki..

sen sabah gün doğmadan kalkar bir abdest alıp eşofmanlarını üzerine çekip koşarken Allah Allah demişsin..buna tespih/namaz değildir diyecek var mı ki?

ve

Hey sen!

Ettiğin niyazın yanlış demiyorum ki?

Bunun şeklinide kim koymuş ki?

Sen zihni yönelişini dilinle aktarırken..dilin şekilden şekle girmez mi..

Öyleyse diline bedeninde eşlik etmek istemiş..bu hata değil ki..

Sen ritüelle mi yönelirsin?yeter ki yönel..bilerek yönel..Rabbın beytinde olduğunu bilerek yönel..

Ben mi?

Benim tesbihimde elbet bir şekille..dilimin girdiği şekle bedende eşlik etmede..yalnız bazı farklar var elbet..ben belki bir kıyam 10 secde..

ve tespih nedir?Rable konuşma mı..bir nevi içtima mı?

Evet..ve Rable konuşma vardır,yine ''Rabbın emriyle''..

Bu konuşma;Rabbın dediğini O'na geri söylemek değildir..

Bu konuşma;Rabdan af dilemek dua etmek,derdini açmak ve müslümanlar olarak canların çıkmasını dilemektir..

İbrahimin,Musanın İsanın dilediği gibi..

Rabba niyaz edeceğiz..öyleyse elimiz ayağımız kirli çıkmayalım..

Rabbın beytinin içindeki adamlar olarak zaten gün içinde hep O'nunla beraber değil miyiz?

o zaman o beytte tertemiz dolaşalım..ne yüklerimiz olsun beynimizde ne de ellerimizde..

O beyt ki..ona giren ''emin olur''orada zulüm ''işlenemez''..kimde Rabbın beytinden zulme saparak   çıkarsa,artık işledikleri kül gibi savrulur gider de,ondan artık birşey kabul edilmez razı olunmaz ve o ancak kendi aleyhine sapmış olur..

İbrahimin inşaa ettiği beyt..Rabbın beytine giriş kapısıdır..İbrahimin beytinin yapısını anlamadan o kapıdan giremezsin..olsa olsa o 3 sutun arasında dolanır durursun..

Peki mescitleri ne yapalım?

Allahın ''hakkı için''ilk inşaa edilen beytin devamını getirelim..kapıları çoğaltalım..mescitlerimizi camilerimizi Rabbın beytinin giriş kapısı yapalım..zor mu zor..

öyleyse çalışmaya devam.

öyleyse salata sabırla tesbihle devam derken..

Kuranda şekilsel namaz yoktur!

Şekilsel ruku ve secde de yoktur.

dediysem,sabah ve akşam tespihleri de yoktur demedim ki..buna şekil uydurma yoktur/dayatma yoktur..bu tesbihe kalıp uydurma yoktur..

Zaten Rab salata bağlılığı tesbihe devamlılığı ibrahimce inananlardan istemekte,

ve

salata bağlılık ve tesbihe devamlılık,çağrıya gelmeyenlerin(üşenerek gelenler/gafil olanlar/istemeyerek verenler/gösteriş yapanlar),üzerine bir borç bir emir değil ki..

o sadece bize..talip olanlara.

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

(3)فاذا سجدوا - Secde ettiklerinde.  Askerin ellerini kaldırıp "Teslim oluyorum!" diye bağırması, namaz kılanın secdeye varıp "Allah bir!" demesi.

Burada secde Resul’ün okuduklarını/anlattıklarını anladıklarını ona boyun eğdiklerini ifade ediyor. Secde teslimiyeti ifade ediyor. Sihirbazlar da gördükleri hakikatler karşısında el ayakları tutmaz olmuş, takattan düşmüş, ister istemez teslim olmuş, iman etmişlerdi.

Savaştasınız. Yenildiniz. ELLERİNİZİ KALDIRIP düşmanınıza doğru yürürseniz teslim olmak istediğinizi çok rahat anlarlar çünkü savaşanın ELLERİNİ KALDIRIP düşmanına doğru yürümesi dünyanın her yerinde "Teslim oluyorum!" anlamına gelir. Sizi artık ateşe tutmaz, esir alırlar. Canınızı kurtarırsınız. Peki, ya ellerinizi kaldırmaksızın "Teslim oluyorum!" demekle yetinirseniz ve üstelik karşınızdakiler Türkçe bilmiyorsa... başınıza ne gelir

Allah’a/mesajlarına teslimiyeti düşmana teslimiyetle kıyaslamak doğru değildir. Yüreklerdeki teslimiyet önemlidir, Allah yüreğinizdeki teslimiyeti görüyor. Ayrıca kırala yaptığınız gibi, bunu ispat etmek üzere, Allah'a da yere yüz üstü kapanmanıza gerek yoktur.

O durumda sizin başınıza ne gelirse tarihte yabancı bir hükümdarın önünde secde etmeksizin "Teslim oluyorum!" diyenin başına da o gelirdi. Yani secde diye bir eylem ve o eylemin yapılmasını gerektiren haller var.    

İnsanlar hükümdarın önünde tarih boyunca saygı ve korkuyla hep el pençe divan durdular, eğildiler ve yere kapandılar. Bu hareketler hep yapıldı ve en Büyük Hükümdar'ın önünde hâlâ yapılıyor.

Allah’a/mesajlarına teslimiyeti düşmana teslimiyetle kıyaslamak doğru değildir. Yüreklerdeki teslimiyet önemlidir, Allah yüreğinizdeki teslimiyeti görüyor. Ayrıca bunu ispat etmeniz için yere yüz üstü uzanmanıza da ihtiycı yok.

Tâ Hâ 70: فالقي السحرة سجدا Sihirbazlar YERE KAPANIP قالوا امنا برب هارون وموس "Harun'un ve Musa'nın rabbine İMAN ETTİK!" dediler. Yani teslim oluşlarını lafzen belirtmekle kalmadılar, fiilen de belirttiler.

Yere kapanma diye bir şey ifade etmiyor secde. İman ve teslimiyeti, boyun eğmeği ifade ediyor. Boyun eğmek, kinayeli bir anlatım olup iman etmek, teslim olmak demektir. Secde ruku ile eşanlamlı olup ikisi de inhinâ ve ta’ta’, yani başı öne eğmektir. Başı öne eğmenin ne anlama geldiğini her kes bilir; Kabul, okey.

“Ulqiye … succeden", "xarra succeden” deyimsel birer ifade olup iman etmekten, teslim olmaktan başka çarenin kalmadığını anlatır. Yüsek bir yerden düşmekte olanın havada düşüşünü durdurmasına gücü yetmediği gibi. “Sihirbazlar derhal ve çaresiz/zorunlu olarak Harun ve Musa’nın Rabbi’ne teslim oldular, iman ettiler”dir “Ulqiyesseharatu sécidîn”in anlamı.

Ne xarra ne de succeden yere kapanmayı ifade etmiyor. Xarra mecburi, zorunlu düşüşü, inişi anlatıyor. Xarra secde ile birlikte deyimsel bir ifadedir. Zorunlu iniş, düşüş. Yani ister istemez kabul, teslimiyet, iman. Xarra ruku ile de aynı anlama geliyor. "Hemen teslim oldu, derhal iman etti". Xarra Musé saiqa: Musa derhal bayıldı, gibi. Musa gördüğünün karşısında bayılmanın önüne geçemezdi, buna gücü yetmaz. Sihirbazlar da öyle; çaresiz teslim olmak zorundalardı, dizlerinin bağı çözülmüştü, iman etmeme, teslim olmama takatları kalmamıştı. Öyle bir hakikat ve güc ile karşı karşıya olmuşlar ki, ona direnmeleri imkansızdı. O kadar ki, başlarına gelecek umurlarında bile değildi.

Namaz bir teslimiyet anıdır; o yüzden inananlar namaza başlarken ELLERİNİ KALDIRIP* "Allah büyük!" derler; Allah'ın önünde eğilirler ve secdeye varırlar.

Nisâ 102'de فاذا سجدوا denerek açıklanan secde gerçeği budur.

*NAHR boğaz çukuru demektir. Aynı kökten gelen İNTİHAR da kişinin boğazını kesip hayatına son vermesi, kendini öldürmesidir.

Kevser Suresi’ndeki VENHAR "Boğazla!" anlamına gelebildiği gibi "Elini boğazına götür!" anlamına da gelir.

Hz. Ali bu kelimenin, "Elini boğaz düzeyine kaldırıp tekbir al!" anlamına geldiğini söylemiştir. Ayetin sözgeliminden de bu mana anlaşılıyor.

(Süleyman Ateş: VATAN gazetesi 30 Ağustos 2008, 12 Aralık 2008)

Buna göre Kevser sûresi: BİZ seni bolluğa kavuşturduk. Sen de فصل لربك  Rabbin için namaz kıl وانحر ve ellerini kaldır. Asıl sonu kesik olan "Muhammed'in sonu kesik!" diyendir.

Hem “salli” hem de “eqim essaléte” yi “namaz kıl” olarak çevirmenize bir anlam veremiyorum. “Salli li Rabbike ve inhar!”; Rabbine bağlan/güven ve göğsünü kabart/dik tut!

Rekat... REKAT ta nerden çıktı?

Salâtın cephede "1 kıyam + 1 secde"lik uygulamasından çıktı (4:102). Kıyam ile başlayıp secde ile biten o "birim uygulama"ya REKAT adı verilmiş. Siz isterseniz başka bir ad üretin ama anılan birim Kuranîdir; değişmez.

Tam salâtın rekat sayısı kimin hükmü? Siz karar verin: 

1 rekatlık salât cephedeki uygulamadır. Caizdir ama yalnızca felaket ortamında caizdir; güven ortamında kılınan "tam salât"tan eksiktir. Tam salâtın rekat sayısı buradan çıkar, matematiksel bir kesinlikle. Çünkü matematikle belirlenir.  

Eksiği 1 rekat olan salâtın tamamı kaç rekattır? İşte bu bir matematik sorusu. Cevabı ararken olmayana ergi yöntemini kullanalım:

Salâtın TAMAMI 3 rekat olabilir mi? Hayır! Çünkü 3 rekatın eksik uygulaması 1 rekat olabilir, 2 rekat olabilir. Oysa Allah Nisâ 102'de yalnızca 1 rekattan söz ediyor; 2 rekat yok orda. TAM SALÂT 3 rekat olamaz.   

4 rekat olabilir mi? Hayır! Çünkü 4 rekatın eksik uygulaması 1 rekat olabilir, 2 rekat olabilir, 3 rekat olabilir. Oysa cephede caiz olan eksik salâtta 2 rekatlık uygulama yok; 3 rekatlık uygulama yok. TAM SALÂT 4 rekat olamaz.

2 rekat olabilir mi? Elbette. Çünkü 2 rekatın eksik uygulaması tek olup 1 rekattır ve cephedeki uygulama odur. Onun tamamı 2 rekattır. Allah'ın caiz kıldığı ve eksik uygulaması 1 rekat olan tek salât 2 rekatlık salâttır. TAM SALÂT odur.

Ne kadar çabalarsanız çabalayın sonuç değişmeyecektir; Bir iki’ye çıkmaz, iki de bir’e inmez. Secde iman ve teslimiyettir. 1 secde, 2 secde… diye tespih taneleri gibi üst üste veya aralıklarla çekilen bir şey değildir. Her gurubun secdesi kendilerini ilgilendiriyor. Salat ne kadar uzun yada kısa olursa olsun secde bir defa oluyor. Olan salat her zaman bir secde ile bitiyor. Muhataplar inananlar olduğuna göre, zaten secde halindeler, can kulağıyla dinliyorlar, Sonundaki secdeleri kavradıklarını, dersin bittiğini ifade ediyor. Secde teslimiyetin göstergesi olarak yere kapanmaksa bir defa yeterlidir. Ardı ardına 2-3-4… secde; ikide bir yatıp kalkmak size saçma gelmiyor mu? Önünüzde yere kapanan kulunuz işaretinizle secdeden kalkar. İkide bir yatıp kalkmasına sinir olursunuz.

   

 

(5) kıldığınızda

Namazı kıldığınızda ayakta, oturur durumda, yanlarınızın üzerinde فاذكروا الله Allah'ı anın.

Açık ve net. "Allah'ı anın!"dan kasıt "Namaz kılın!" olamaz çünkü namazdan sonra yapacaksınız anma işini; NAMAZI KILDIĞINIZDA: فاذا قضيتم الصلاة.  

Aslında "Allah'ı yüceltin!" deniyor, TESBİH EDİN. Örneğin "Allah öyle yücedir ki oğula ihtiyaç duymaz; övgü Allah'a!" deyin. Bakara 116: "Allah oğul edindi," dediler.   Yücedir O!

“İzé qudiyetissalétu…” salat sona erdiğinde… Allah’’ anın/ Allah’ın size dediklerini unutmayın; her an aklınızda bulunsun.

Örneğin Tâ Hâ 130: 

Güneşin doğuşundan önce de batışından önce de وسبح بحمد ربك Rabbini övgü ile yücelt. قبل غروبها  güneşin batışından önceki TESBİH eşittir İKİNDİ NAMAZI imiş.

“Güneş doğmadan önce, batmadan önce”den, gece ile gündüzün kast edildiğini bir anlasalar! “Sabah akşam”, “aydınlıkta karanlıkta”, “sabaha çıkarken, akşama varırken”, gün ışıyınca karanlık çökünce” vs tekerlemelerle gece gündüz demek olduğunu kimileri bir türlü anlayamıyor, anlamayacak da!  

6)كتابا موقوتا -vakitli olarak yazıldı

“Salat inananlara zorunlu bir vecibedir.” 

(7)واقم الصلاة طرفي النهار Gündüzün iki ucunda namaz kıl وزلفا من الليل ve gecenin zülüflerinde. Aslında gecenin zülüflerinde demek yeter çünkü başı sonu belli iki zaman diliminin tanımıdır bu.

“Zulufen minelleyl” ile “min énéilleyl”, aynı vakitlerdir; gece saatleri, geceden kesitler. Bunun gündüzdeki  karşılığı da “etrâfennehér”dır; gündüz saatleri.  

GÜNDÜZÜN İKİ UCUNDA ifadesi yalnızca ek bilgi veriyor. UÇ, çizgidir yani boyutsuz, sanal; anılan zaman dilimlerinin başlangıcını ve sonunu gösterir yalnızca. Ama GECENİN ZÜLÜFLERİ zaten başı sonu belli olan dilimlerdir.  

1.Gecenin gün doğumuna inen zülüfleri, sabah namazının vakti:

Bu zaman diliminin başlangıcı "size şafağın ak ipinin kara ipinden belli olduğu an"dır. O ana kadarki zaman gecenin kendisidir; ondan sonra ise zülüfleri. Bunu Bakara 187'den anlıyoruz:

Hud 114, belirlenmiş iki saatı vermez. İnananların sıkı takip edildikleri erken dönemde salat için yer ve zaman alenen belirtilmez. Tercih edilen zamanlar daha ziyade  gece saatleridir.

Ve وكلوا واشربوا  yiyin, için حتي يتبين لكم الخيط الابيض من الخيط الاسود من الفجر  size şafağın ak ipi kara ipinden belli olana kadar; ثم اتموا الصيام الي الليل sonra geceye kadar oruç tutun...

Gece yeme içme zamanı değildir. “yiyin için” den amaç, sabaha kadar mutlak yeme içme eylemini anlamak doğru olmaz. Yeme içme birdeyim; “geceleri serbestiniz” demektir. Gündüz eğitim ve öğretim esnasında getirilen kısıtlamalar kaldırılıyor.

Allah'a emanet olun, hayırda olun, sağlıkla kalın! Selam ve sevgilerimle Muhterem Hasan Akçay abim.

Abdurrahman

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

6/92. Ve hézé kitébun enzelnéhu mübérakun musaddiqun ellezî beyne yedeyhi ve litunzira ummelqurâ ve men havlehé Vellezîne yu'minûne biléxirati yu'minûne bihî ve hum alé salaétihim yuhâfizûn.

6/92: Ve bu (kitap), ana kent halkını ve çevresindekilerini uyarman için, kendinden önce indirilmiş olanı doğrulayıcı, mübarek (öğretici, yol gösterici) bir kitaptır. Ahirete inananlar, O'na inanırlar ve onlar imanları üzere devam ederler/o kitaba devamlı uyarlar (ve hum alé salaétihim yuhâfizûn).

Salatın ne olduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

hakkı yılmaz namazı tazarru ile dua etmek olarak kabul ediyor..

namaz duadır...

hem bedenen hemde lisanen gerçekleşen bir dua...

salatın içinde dua da yer alır...

salat doğru dürüst yaşamak ise...

dua bunun için yardım istemek tir...

hadi namaza gidelim...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Mürselat
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mürselat

haktansapmaz yazdı.

o kitaba devamlı uyarlar (ve hum alé salaétihim yuhâfizûn).

asımyazdı.

hadi namaza gidelim...

selam,

çok farklı iki görüş,bu konuda haktansapmaz hocama katıldığımı belirtmek isterim,

karşıt düşüncede bulunan değerli haniflerin kendi düşüncelerinden vazgeçmeleri için salatın çok daha detaylı bir şekilde anlatılması çok daha hayırlı olur,zira herkes elindeki bilgilerin doğruluğunadan şüphe duymuyor,herkes iyi niyetle insanları kendindeki doğruya davet ederek üzerine düşeni yapıyor bu konuda çok daha detaylı yazıların daha hayırlı olacağını düşünüyorum.

selamlar

Yukarı dön Göster Mürselat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mürselat
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba Asimcigim  Allah'i inkar edenler bile cennetlik olabiliyorsa,  biraksanda haktansapmazda namazi kilmayiverse. En azindan Allah'a inaniyor.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats