HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

hasanoktem Yazdı:

 

 

Haktansapmaz yazdı : 

Ben yazımda, Kur'an Dışı Vahyi savunmuyorum. Sunduğum ayetleri de buna delil olarak sunmadım. Ortada Kur'an'dan başka vahiy yok. Bundan asla şüphem yok. HA Allah, Kur'an'dan başka da Rasulü'ne vahiyde bulunmuşmu, bulunmamışmı Obaşka. ( Haktansapmaz )

hasan öktem sormuştu :

bu paragrafınızdaki ifadeniz bana çelişkili gibi geliyor( belki de ben yanlış anlıyorum, yanlış anladıysam düzeltiniz lütfen)bir de bu paragrafınızda, ne demek istediğinizi biraz açar mısınız?( hasan öktem)

Haktansapmaz cevap verdi :

NOT:

"Allah'ın Rasulu, zaman aman O'nu yönlendiren, sözlü mesajın dışında da vahi alıyormuydu almıyormuydu?" sorusu, başka bir yazının konusu olup başka bir  başlık altında tartışıla bilir. ( Haktansapmaz)

Muhabbetle...         ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; 

 

Selam Haktansapmaz,

sana ne söylediğimi bu seferde sen anlamadın galiba!

yukarıda tekrar bir kısmını kırmızıya boyayarak alıntılamış bulunduğum sana ait olan ilk paragrafında bir çelişki gördüğümü, eğer yanlış düşünüyorsam söylemeni istemiştim. bunun cevabı yukarıdaki cevabi notun değildir herhalde...

tekrar soruyorum. yukarıya tekrar alıntılamış bulunduğum ilk paragrafında çelişki var mı yok mu?

başka bir yazının konusudur, burada tartışmayalım diyemezsiniz, çünkü bu konuyu buraya ilk siz taşıdınız...

selam ile...      ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Haktansapmaz yazdı :

 

haktansapmaz Yazdı:

 

Selam Hasanoktem,

benim söylediğimde bir çelişki yok. Ben diyorum ki; bugün Kur'an'dan başka vahiy ürünü kabul edebileceğimiz başka bir söz, belge yok. Ancak, Rasul'un yaşadığı ,vahye muhatap olduğu o Risalet döneminde, Allah'ın Rasulu, "Kur'an'dan başka vahiy almışmıdır?" sorusu tartışıla bilir.

Mesela:

8/Enfal Suresinin 41-45 ayetleri arasında anlatılalr; kervanla ordudan birinin seçimi (hedef kervan iken, müslümanların  müşriklerin ordusu ile Bedir'de karşı karşıya gelmiş olmaları...vs.) Öyle anlaşılıyor ki, mü'minlerin, müşriklerin ordusu ile savaşmak üzere yola çıktıklarından haberleri yoktu. Her şeyi Allah, adeta önceden planlamış. Bunları Allah'ın Rasulu, almış olduğu Kur'an'da yer almamış vahye dayalı olarak yapmış olabilir, diyorum.

NOT: Bu konuyu buraya taşıyışımın nedeni; konuyu açtığınız başlık altında cevap yazmama izin yoktu.

Muhabbetle...

Selam Haktansapmaz,

kırmızı yazılar senin,

hem diyorsun ki :

Ben yazımda, Kur'an Dışı Vahyi savunmuyorum. Sunduğum ayetleri de buna delil olarak sunmadım. Ortada Kur'an'dan başka vahiy yok. Bundan asla şüphem yok.

hemen sonra da  diyebiliyorsun ki :

HA Allah, Kur'an'dan başka da Rasulü'ne vahiyde bulunmuşmu, bulunmamışmı Obaşka

hem diyorsun ki :

benim söylediğimde bir çelişki yok. Ben diyorum ki; bugün Kur'an'dan başka vahiy ürünü kabul edebileceğimiz başka bir söz, belge yok.

hemen sonra da diyebiliyorsun ki :

Ancak, Rasul'un yaşadığı ,vahye muhatap olduğu o Risalet döneminde, Allah'ın Rasulu, "Kur'an'dan başka vahiy almışmıdır?" sorusu tartışıla bilir

Mesela:

8/Enfal Suresinin 41-45 ayetleri arasında anlatılalr; kervanla ordudan birinin seçimi (hedef kervan iken, müslümanların  müşriklerin ordusu ile Bedir'de karşı karşıya gelmiş olmaları...vs.) Öyle anlaşılıyor ki, mü'minlerin, müşriklerin ordusu ile savaşmak üzere yola çıktıklarından haberleri yoktu. Her şeyi Allah, adeta önceden planlamış. Bunları Allah'ın Rasulu, almış olduğu Kur'an'da yer almamış vahye dayalı olarak yapmış olabilir, diyorum.

 

arkadaşım Haktansapmaz, bu kadar açık olan bu yaman çelişkilerini bir zahmet VUZUH'a  kavuşturup lütfen artık net ve KARARLI bir karar verir misin ?

ve hem de bu kadar '' Kur'an dışı vahiy yoktur ''  '' ortada Kur'an'dan başka vahiy yok '' '' bundan asla şüphem yok''  ''Kur'an'dan başka vahiy ürünü kabul edebileceğimiz başka bir söz, belge yok '' ''  sunduğum Ayetleri buna DELİL OLARAK sunmadım '' dedikten sonra da bütün bu TÜM dediklerini unutmuş bir insan olarak bu seferde çelişkilerine çelişki katmaktan hızını alamıyarak :

Ancak, Rasul'un yaşadığı ,vahye muhatap olduğu o Risalet döneminde, Allah'ın Rasulu, "Kur'an'dan başka vahiy almışmıdır?" sorusu tartışıla bilir

Mesela:

8/Enfal Suresinin 41-45 ayetleri arasında anlatılalr; ...........( devamı yukarıda )

diyebiliyorsun... yani tüm bu dediklerinin arkasından büyük bir tenakuza/çelişkiye düşerek, bu sefer de bu yeniden dediklerine 8/41-45'i  Kur'an dışı vahiy olduğuna DELİL olarak SUNABİLİYORSUN...

ve bütün bunların adı çelişki olmuyor '' öyle mi?

o halde söyler misin? bütün bunlar çelişki olmuyorsa çelişki nedir? sözlüklerdeki '' çelişki '' kelimesinin anlamını mı değiştirsinler artık?

arkadaşım Haktansapmaz, bu ifadelerindeki TENAKUZU, çelişkiyi , sözlerinin birbirini tutmamasını , fikirlerinin birbirine zıt olmasını belki görüp anlarsın ve yazılarını revize edersin diye boşuna beklemişim...

NOT :

NOT: Bu konuyu buraya taşıyışımın nedeni; konuyu açtığınız başlık altında cevap yazmama izin yoktu.

Muhabbetle...

diyorsun ve başka bir mecraya atlıyorsun.

ben ÇELİŞKİNİ sorduğum yazımda, sana bu konuyu buraya taşıdığın için değil,  bu konuyu buraya taşırken neden farklı bir başlık altında mesaj gönderdiğin aklına gelmiyor da, bana ÇELİŞKİN ile ilgili olarak tam cevap vereceğin sırada , ilgisiz bir başlık altında konuşulduğu aklına GELİVERİYOR ?

arkadaşım, görüyorsun ki olmuyor... olmayacak... onca yaman çelişkiyle bir yere varılamıyacak... lütfen...

selam ile...

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam hasanoktem,

Değerli Kardeşim, seni bu kadar celallendiren çelişkili bulduğun o bir cümle ise şayet, eleştirinde seni haklı bulur, sözümü geri alıyorum.    Hatta yaptığım eleştiri, eğer seni rahatsız ediyorsa yazıyı da geri çekeyim. Eleştirdiğim hususları münasip bir dille hatta gerekli gördüğün kadar sert bir uslupla eleştirebilirdin. Sadece  bir tek cümle seni bu denli kızdırmış, şeytanını sırtlamış, bu kadar saldırgan yapmış olamaz diye düşünüyorum. Sevgili kardeşim, bilmediğim başka sebepler varsa, yaz, eleştir, kafama vura vura. Ama delillendir de vur!

Yani, benim çelişkim, Allah ve Rasulu'ne "kıblelerini şaşırtmak"tan daha mı vahim çelişkidir? Lutfen buzağı altında öküz aramayalım!

Önce ya da şimdi seni yazdıklarımla kırdı isem özür dilerm.

Selam ve muhabbetle...

        

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

haktansapmaz Yazdı:

Selam hasanoktem,

Değerli Kardeşim, seni bu kadar celallendiren çelişkili bulduğun o bir cümle ise şayet, eleştirinde seni haklı bulur, sözümü geri alıyorum.    Hatta yaptığım eleştiri, eğer seni rahatsız ediyorsa yazıyı da geri çekeyim. Eleştirdiğim hususları münasip bir dille hatta gerekli gördüğün kadar sert bir uslupla eleştirebilirdin. Sadece  bir tek cümle seni bu denli kızdırmış, şeytanını sırtlamış, bu kadar saldırgan yapmış olamaz diye düşünüyorum. Sevgili kardeşim, bilmediğim başka sebepler varsa, yaz, eleştir, kafama vura vura. Ama delillendir de vur!

Yani, benim çelişkim, Allah ve Rasulu'ne "kıblelerini şaşırtmak"tan daha mı vahim çelişkidir? Lutfen buzağı altında öküz aramayalım!

Önce ya da şimdi seni yazdıklarımla kırdı isem özür dilerm.

Selam ve muhabbetle...

        

Selam Haktansapmaz,

kırmızı yazılar senin,

Değerli Kardeşim, seni bu kadar celallendiren çelişkili bulduğun o bir cümle ise şayet, eleştirinde seni haklı bulur, sözümü geri alıyorum .

hangi cümleden bahsediyorsun. sen Kur'an dışı vahiy hem yoktur, hem de vardır diyorsun. ben de sana, lütfen kararını ver artık, Kur'an dışı vahiy var mı diyorsun, yoksa yok mu diyorsun, dedim. hepsi bu kadar. bunun adı celallenmek ise, bir de sözlüklere bakalım istersen...

ve, ben şahsen kimseden (hakaret hariç, eğer savunduğu bir fikir ise ) sözünü geri almasını söylemem de , istemem de... yani olay senin sunduğun gibi basit bir mesele değil, çok ciddi bir çelişkidir... ve sen bu çelişkini tüm hatırlatmalarıma rağmen kabul etmeye yanaşmadın, ısrarla savundun durdun... hâlada savunuyorsun.

Hatta yaptığım eleştiri, eğer seni rahatsız ediyorsa yazıyı da geri çekeyim. Eleştirdiğim hususları münasip bir dille hatta gerekli gördüğün kadar sert bir uslupla eleştirebilirdin .

hayır kardeşim, ne münasebet, yazını geri çek diye niye söyliyeyim. eleştiri ise biz aciz kullar içindir tabiki. ancak, bütün bu cümlelerin, senin tenakuzunu ortaya koyduğum için olmamalıydı.

Sadece  bir tek cümle seni bu denli kızdırmış, şeytanını sırtlamış, bu kadar saldırgan yapmış olamaz diye düşünüyorum .

gerçekten kızgınlığımdan şeytanımı sırtladığımı mı düşünüyorsun. o gördüğün Melek olmasın sakın, lütfen bir daha yazıma bak. orada benim saldırrganlığımdan eser yok, sadece ve sadece senin bariz çelişkini ortaya koymuşum o kadar... saldırgan ve şeytanını sırtlamış olan kimdir o halde, ben mi, yoksa sen mi...

Sevgili kardeşim, bilmediğim başka sebepler varsa, yaz, eleştir, kafama vura vura. Ama delillendir de vur! .

kendimi rigte falan hissetmeye başladım şimdi... ne vurması, ne kafası kardeşim... hâla delil istemen ise çok ilginç , yaman çelişkini / tenakuzunu ispatladım, bir önceki sayfada, hem de daha açık olamıyacak bir şekilde... artık senin için yapabileceğim hiçbir şey yok...

 

Yani, benim çelişkim, Allah ve Rasulu'ne "kıblelerini şaşırtmak"tan daha mı vahim çelişkidir? Lutfen buzağı altında öküz aramayalım! .

yine başka bir mecraya atladın. görüşlerine kat'iyyen katılmamakla birlikte,biz burada seninle kıble konusunu konuşmuyoruz ki zaten. bu konu bu sitede belki yüzlerce sayfa tartışıldı.  kıbleyi / Kabe'yi kabul eden eder, etmeyen etmez. belliki unuttun, tekrar hatırlatayım, seninle tartıştığımız konu Kur'an dışı vahiy var mı, yok mu, idi... hepsi bu kadar... buzağı altında öküzü kim arıyormuş demek ki... hem çelişki çelişkidir. çelişkilerin vahimi, vahimsizi diye bölümlere / şıklara ayırmayın lütfen. önemli olan çelişkiye düşmemektir. açık bir çelişkiye düşen ve bunu bir türlü kabul etmek istemeyen bir kişi, aynı hatasını her yerde / her mekanda / her ortamda yapabilir ve yapacak demektir. ondan sonra konuşulacak birşey de kalmaz demektir...

Önce ya da şimdi seni yazdıklarımla kırdı isem özür dilerm .

benim kırılmam değil önemli olan,( şahsi dava peşinde değiliz, şahsımızdan daha önemli olanlar var) eğer böyle olsaydı, evvelki yazımda sizi yanlış anladığımı düşünerek özür dilemezdim...

Selam ve muhabbetle...

selam ile...

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam...

(Okuyacaklar için uzun tuttuğum için özür beyan ediyorum)

 ("katkı amaçlı" bir çalışma)

 

Kur’an’ı kerim’de “SeCDe” kelimesi

1.     “Secde” kelimesinin “Sözlük anlamı”:

Arapça s c d kökünden türemiş bir isim olan secde kelimesi, itaat etme, boyun eğme, saygı gösterme, başı öne eğme, selamlama, alnı yere koyma, ibadet kastıyla eğilme, teslim olma, bir kimsenin hükümranlığı altına girme gibi anlamlara gelir.[1] Araplar, meyvesinin bolluğundan dolayı dalları yerlere eğilen hurma ağacına, 'nahletün sâcidetün' (secde eden / sarkan hurma ağacı) derler.[2] Yine onlar, rüzgardan dolayı yalpalayan geminin durumunu anlatırken de bu kökü kullanarak 'es-sefînetü tescüdü lir-riyâh' (gemi rüzgar yönüne meyletti) derler. Sahibinin binmesi için deve başını eğdiğinde yine onlar, 'secede'l-beîr' (deve başını eğdi) ifadesini kullanırlar.[3] Ayrıca İbn Manzûr (711/1311), Terâ’l-ükme fîhâ sücceden li’l-havâfir (Orada tepelerin atların tırnaklarına boyun eğdiğini görürsün) beytinde geçen sücceden kelimesinin, boyun eğmek, Melikün tedînü lehü’l-mulûkü ve tescüdü beytinde geçen tescüdü fiilinin, selam vermek, selamlamak anlamına geldiğini söylemektedir.[4] Râğıb el-İsfehânî (502/1108), secde kelimesinin lügatte; eğilmek, kendini küçük görmek, son derece itaatkar olmak anlamlarına geldiğini söyleyerek, söz konusu bu kelimenin Allah karşısında kendini küçük görerek (tezellül), O’na boyun eğip ibâdet etmeyi, kulluk yapmayı ifade etmek için kullanıldığını belirtmektedir.[5]

2.     Kur’an’ı Kerim’de “Secde” kelimesi ve türevleri:

Secde kelimesinin kendisinden türetildiği s c d kökü, Kur’an’da türevleriyle (fiil, ism-i fâil, ism-i mekan, mastar) birlikte doksan beş yerde geçmektedir.[6] Söz konusu ayetlere bakıldığında s c d kökü ve türevlerinin birbirine yakın, ama farklı anlamlarda kullanıldığı görülür. Sözgelimi kelimenin kullanıldığı ayetlerde secde eyleminin öznesi, kimi zaman gök ve yer cisimleri, kimi zaman melekler, kimi zaman da insanlar olmaktadır. Kendisine secde edilen ise, çoğu zaman Yüce Allah, bazen de Allah'ın dışındaki varlıklardır.

1.     Fiil olarak Kullanımlar:

Se-Ce-De (Secde etti, eğilmek,bağlanmak, inkiyad etmek, alnını yere koymak):

1.a. SeCeDe:

·        “Fe SeCeDe’l-melâiketu kullu--hum ecmeun(e)” (15:30, 38:73)

“Meleklerin hepsi secde ettiler” (15:30,38:73)

1.b. uSCuD (Secde et) :

·        “Kellâ lâ tuti'hu veSCuD vekterib” (96:19)

“Sakın ha! Ona itaat etme secde et ve yakınlaş”

·        “ve mine’l-leyli feSCuD lehu ve sebbihhu leylên tavîlên” (76:26)

“Geceden ona secde et, onu tesbih et uzun geceler”

1.c. uSCuDû (Secde edin):

·        “iz kulnâ lilmelâiketi uSCuDû li Êdeme” (2:34, 7:11, 17:61, 18:50, 20:116)

“Meleklere secde edin dediğimizde Adem için”

·        25:60

·        “fêSCuDû lillahi va’budû” (53:62)

“Allah için secde edin ve ibadet edin”

·         “Ve iza kîle lehumuSCudû li’r-Rahmani

kalû: “Ve mâ’r-Rahmanu e nescudu limâ te'murunâ ve zâde-hum nufûrân” (25:60)

“Onlara Rahman’a secde edin dendiğinde;

derlerki: “Rahman ne dir? Biz senin emrettiğine mi secde edeceğiz” ve bu onların nefretini artırır”

1.c. Lâ teSCuDû (Secde etmeyin) :

·        “lâ teSCuDû li’ş-Şemsi ve lâ li’l-Kameri” (41:37)

“Ne Güneş için nede Ay için Secde edin”

1.d. SeCeDû ((onlar) secde ettiler) :

·        “kulnâ li’l- melâiketi’SCuDû li êdeme feSeCeDû illa iblis” (2:34, 7:11, 17:61, 18:50, 20:116)

“Dedik Melekler için “Adem’e secde edin” hemen secde ettiler İblis hariç”

1.e. eSCuDe (secde ederim)

·        “Kâle: lem ekun li eSCuDe li beşerin” (15:33)

“Dedi: ben secde etmem bir beşer için”

·        “Kâle: E eSCuDu li men halakte tînên” (17:61)

“Dedi:Senin Topraktan yaratığına mı secde edeyim?”

1.f. teSCuDe(secde edersin)

·        “Kâle: Mâ menea-ke ellâ teSCuDe iz emartu-ke” (7:12)

“Dedi: ne mani oldu sana secde etmekten sana emrettiğimde”

·        “Kâle: Yê!  İblîsu mâ menea-ke en tescude li mâ halaktu” (38:75)

“Dedi: Ey! İblis ne mani oldu sana yarattığıma secde etmekten”

1.g. SeCeDû (Secde ettiler)

1.h.  SeCeDû ((onlar) secde ettiler):

·        “fe iza SeCeDû felyekunu min veraikum” (4:102)

“bulunup/olup ‘Secde ettiklerinde’ sizin arkanızdan..”

·        “veSCuDu lillahi’l-lezi haleka-hunne in kuntum iyyâ-hu ta'budune” (41:37)

“ve onları yaratan Allah için secde edin, gerçeksen siz yalnızca ona ibadet ediyorsanız”

1.ı. Lâ teSCuDû (‘secde’ etmeyin):

·        “la tescüdu li’ş-Şemsi ve lâ li’l-kameri”  (41:37)

“Ne secde edin Güneş için ve nede Ay için”  

1.i. yeSCuDâNi (İkisi ‘secde’ ediyor/eder):

·        “Ve’n-Necmu ve’ş-Şeceru yescudâni” (55:6)

“Otlar ve ağaç ikisi secde adiyor/eder”

1.k. ‘ yeSCuDu: secde ediyor/eder’:

·        “Ve lillahi yeSCuDu men fîs-Semâvâti ve’l-Erdi tav'ân ve kerhên ve zilâlu-hum bi’l-ğuduvvi ve’l-êsâli” (13:15)

“Ve göklerde ve yerde kim varsa gölgeleride, Allah için ister istemez, heran secde ediyor/eder” 

·        “Ve lillahi yeSCuDu mâ fîs-Semâvâti ve mâ fî’l-Erdi min dâbbetin ve’l- Melâiketu ve hum lâ  yestekbirûne”  (16:49)

“Ve göklerde ve  yerde ne varsa Canlıdan ve Meleklerden Allah için secde ediyor/eder onlar büyüklüklenmeden.”

·        E lem tera ennellahe yescudu lehu men fîs-Semâvâti ve men fî’l-Erdi ve’ş- Şemsu ve’l-Kameru ve’n-Nucûmu ve’l-Cibâlu ve’ş-Şeceru ve’d-devâbbu ve kesirun mine’n-Nasi” (22:82)

“Bak sana göklerde ve yerde kim varsa, Güneş, Ay, Yıldızlar, Dağlar ve Ağaçlar, Canlılar ve İnsanların bir çoğu Allah’a secde ediyor/eder” 

·        “Vecedtu-hê ve kavme-hê yescudûne li’ş-Şemsi min dûnillahi….. Ella yescudû lillahi…” 27:24-25

“Onu, ve onun Kavmini Allah’ın yanında Güneşe secde eder/ediyor buldum…. Şeytan…. Allah’a secde etmesinler (diye böyle yapmış)…. ” (bak. yeSCuDûne)

1.k. yeSCuDûne (Secde ederler):

·        “Leysû sevâên, min ehli’l-kitêbi ummetun kâimetun yetlûne êyêtillahi ênêe’l- leyli ve hum yeSCuDûne” 3:113

“bir değildir, Ehl-i Kitab’tan “Kâim bir ümmet” vardır. Gece saatleri[7]  onlar secde ederek Allah’ın ayetleri okurlar.”

·        27:24

·        “Ve izâ kurie 'aley-him el-kur'ênu lâ yeSCuDûne” (84:21)

“Onlara Kur’an okunduğunda secde etmezler”

2.     İsim olarak kullanınlar:

2.a. SâCiDên (bir secde eden/edici):

·        “el-leyli sacidên” (39:9)

“Gece bir Secde eden/edici”

2.b. es-SâCiDûne (Secde edenler/ediciler):

·        “et-teibûne, el-âbidûne, el-hâmidûne, es-Sêihûne, er-Râkiûne, es-SâCiDûne..” (9:112)

      “Tevbe edenler, İbadet edenler, Hamd edenler, (Allah için) Seyahat edenler, Ruku edenler, Secde edenler…”

·        “Ve ulkiye’s-Sâharatu SâCiDîne” (7:120, 26:46)

“Ve atarak Sihirciler/Sihir yapanlar Secde edenler/ediciler (oldular)”

·        “raeytuhum lî SâCiDîne” (12:4)

“Onları benim için Secde edenler/ediciler gördüm”

·        “Fe sebbih bi hamdi rabbike ve kun mine’s-SâCiDine” 15:98

“Sen Rabbini Hamd ile tesbih et ve Secde edenler/ediciler (den) ol”

·        Ve tekallube-ke fîs-SâCiDîn (26:219)

“Ve Secde edenler/ediciler içinde dolaştığını”

2.c. ‘SâCiDîne’ secde edenler/ediciler:

·        “Fe izâ sevveytu-hu ve nefahtu fîhi mi’r-Ruhî fekaû lehu SâCiDine” (15:29, 38:72)

“Onu şekil verdiğimde ve ona ruhumdan içine üflediğimde hemen Secde edenler/ediciler olun”

2.b.2. İblis ‘SâCiDîne’ olmadı:

·        “illâ iblîs lem yekun mine’s-SâCiDîne” (7:11, Bak. 15:31,32)

“ancak İblis Secde edenler/ediciler (den) olmadı”

2.c. SuCCedên:

·        “vedhulû’l-Bâbe SuCCedên” (2:34,58, 7:161, )

“ ve girin kapıdan saygı göstererek/duyarak”

·        “ve rafea ebeveyhi alâ’l-Arşi ve harrû lehu SuCCeDên” (12:100)

“ve Ana-babasını Tahtın üzerine çıkarttı hepsi ona eğilerek[8] saygı gösterdiler/duydular”

·        “innellezîne ûtû’l-ilme min kablihi izâ yutlâ aleyhim yehirrûne li’l-ezkani SuCCeDên” (17:107)

“Gerçekten ondan önce ilim verilen kimseler o okununca yüz[9] üstü secdeye kapanırlar”

·        “İzâ tutlâ aleyhim êyêtu’r-Rahmani harrû SuCCeDên ve bukiyyên” (19:58)

“Onlara Rahman’ın ayetleri okunduğunda Secdeye kapanırlar ve ağlayarak[10]

·        “E ve lem yerav ilâ mâ halekallahu min şey'in yetefeyyeu zilaluhu ani’l- Yemîni ve’ş-Şemâili SuCCeDên lillahi ve hum dâhirûne” (16:48)

“Bakmıyorlar mı Allah’ın yarattıkları şeylere? Onların gölgeleri alçalıp[11] Allah’a secde ederek ve sağa ve sola dönmekteler”

·        “Fe ulkiye’s-Seharatu SuCCedên. Kâlû: ‘Êmennâ bi rabbi Hêrûne ve mûsâ’ (20:70)

“Hemen Sihir yapanlar/sihirciler seccedye kapandılar. Dediler: “Biz iman ettik Harun ve Musa’nın Rabbine”

·        Vellezîne yebîtûne li rabbihim SuCCedên ve kiyêmên” (25:64)

“Ve o kimseler Rabbleri için secde ederek ve kıyamlar ederek gecelerler” 

·        “İnnemâ yu'minu bi êyêtinâ ellezîne izâ zukkirû bihê harrû SuCCeDên ve sebbehû bi hamdi rabbihim ve hum lâ yestekbirune” (32:15)

“Bizim ayetlerimize o kimseler inanırlar ki; bunlar onunla/ayetlerle öğüt verildiğinde, secde ederek ve rablerini hamd ile tesbih ederler büyüklenmeden.

·        “terâ-hum rukkeân SuCCeDên” (48:29)

“Onları görürsün ruku ederken, secde ederken”

2.d. es-SuCûDi:

·        “en tahhirâ beytiye littaifîne ve’l-Âkifîne ve’r-Rukkei’s-SuCûDi” (2:125 Bak. 22:26)

“Temizleyin beytimi Tavaf edeneler, kalanlar, ruku ve secde edenler için”

·        “sîmâ-hum fî vucûhi-him min eseri’s-SuCûDi” (48:29)

“Simaları yüzlerindedir eseri secde edenlerin”

·        “Ve mine’l-leyli fesebbih-hu ve edbêra’s-SuCûDi” (50:40)

“Ve geceden de tesbih et ve secdelerin arkasında”

·        “Yevme yukşefu 'an sêkîn ve yud'avne ilê’s-SuCûDi fela yestetiy'ûne” (68:42)

“O gün işler zorlaşır ve secdeye çağrılırlar, (sevdeye) güç yetiremezler”

·        “kad kânû yud'avne ilê’s-SuCûDi ve hum sâlimûne” (68:43)

“Gerçekten onlar çağırıldılar secdeye salimken”

3.‘Secde’ kelimesinin “anlam” olarak tasnifi: 

3.1. Allah(a.c)’a İtaat Etmek, Emrine Boyun Eğmek:

Kur’an’da, kainatta bulunan her şeyin (insanlar, melekler,  hayvanlar, bitkiler, ağaçlar, güneş, ay, yıldızlar, dağlar; bunların gölgeleri v.s.) isteyerek ya da istemeyerek Allah’a secde ettiklerinden söz edilmektedir. Bu ayetlerde geçen secdenin, Allah’ın emrine boyun eğmek, O’nun iradesine teslim olmak ve O’nun hükümranlığını kabullenmek anlamında olduğu görülmektedir.

3.2. Saygı Göstermek, Saygı İle Selamlamak:

Meleklerin Âdem’e ve kardeşlerinin Yusuf(a.s)’a secdelerinden söz eden ayetlerde geçen secde kavramına verilen anlamlardan birisi de, selamlamak ve saygı göstermektir.

3.3. Allah(a.c)’a İbadet Maksadıyla Boyun Eğmek ve Alnı Yere Koymak:

Yukarıda da işaret edildiği gibi bu anlam, aynı zamanda secde’nin terim anlamıdır. Kavramımızın bu anlam doğrultusunda terimleşmiş olması, ilk bakışta secde kavramının Kur’an’da daha çok bu anlamda kullanılmış olmasından kaynaklandığı izlenimini vermektedir.

3.4. Eğilmek, Baş Eğmek; Alçak Gönüllü Olmak; Saygılı Olmak:

İsrail oğullarının Beyt-i makdis’e girmelerini emreden, ‘udhulû’l-bâbe SuCCeDen“kapıdan secde ederek girin ayetindeki” “SuCCeDenlafzına, müfessirlerin büyük çoğunluğu eğilerek, baş eğerek, alçak gönüllü (mütevâzi) bir halde ve saygılı olarak gibi anlamlar vermişlerdir.

3.5. Mekan “Secde mekanı:

Kur’an’da toplam yirmi sekiz yerde ism-i mekan formu ile geçen mescid” ve mesâcid” kelimeleri bu anlamdadır.

 

“meSCiD kelimesinin Kur’an’ı Kerim’de Kullanımları”

SeCeDe: Secde etti

meSCiDun: Secde etmek, Secde Yeri ve Secde Zamanı

mim’li masdar, ism-i zaman, ism-i mekan”

3.5.1. meSCiD (bir mescid):

“ O kimseler edindiler/yaptılar zararlı[12]bir mescid[13]” (9:107)  

“Onun içinde ebedi  durma.[14] ” (9:108)

 “onların üzerine ‘bir mescid’ edinelim/yapalım”

“ilk günden takva üzere te’sis[15] edilen ‘bir mescid’ ” (9:108)

3.5.2. el-Mescid (belirli):

“girsinler ‘mescid’ (e) evvelce ona girdikleri gibi” (17:7)

3.53. Kulli MeSCiDin (her mescid): 

“Deki: Rabbim emretti “kıstı[16]  ve “her bir mescidin[17] yanında yüzlerinizi[18] ikame etmenizi[19] ve dini[20] O’nun için haskılarak[21] yalvarmanızı.[22] Sizi ilk yarattığı gibi döneceksiniz” (7:29)

“Ey Adem oğulları “her bir mescidin” yanında ziynetlerinizi alın.[23] Yiyin[24] ve için[25]  israf etmeyin[26] gerçekten O, israf edenleri sevmez.” (7:31)

3.5.4. mesâcidellahi (Allah (ın) mescidleri) :

Allah (ın) mescidlerin (de) O’nun/Allah’ın isminin zikredilmesine mani olandan daha zalim kimdir?” (2:114)

“ Olacak şey değildir müşrikler için ‘Allah (ın) mescidlerin’(i)  imar etmek[27]

(9:17)

“ Gerçekten ‘Allah (ın) mescidlerin’(i) imar eder;  Allah’a ve Ahiret gününe iman eden…” (9:18)

3.5.5. el-mesâcid:

“ Gerçekten ‘mescidler’ Allah içindir” (72:18)

Siz mescidler (de) (ibadete) kapandığınızda” (2:187)   

3.5.6. mesâcidu:

“ …ve ‘mescidler’ içinde Allah (ın) isminin çokça zikredildiği” (22:40)

3.5.7. el-mescidi’l-Harâmi:

“ ‘mescidi’l-Haram’ (dan)” (17:1)

“Yüzünü ‘mescidi’l-Haram’ tarafına’[28] döndür” (2:144,149)

 “ ‘mescidi’l-Haram’(ın) yanında onlar sizinle savaşmadıkça[29] sizde onlarla savaşmayın[30]”(2:191) 

 “halkı ‘mescidi’l-Haram’da hazır[31] bulunmayanlar/olmayanlar” (2:196)

 “Allah yolundan men’etmek[32] ve ona nankörlük etmek ve ‘mescidi’l-Haram’(a)” (2:217)

“ ‘mescidi’l-Haram’(dan) alıkoyanları/men’ederlerken[33]” (8:34)

 “ ‘mescidi’l-Haram’(ın) yanında sözleştikleriniz[34]” (9:7)

“ ‘mescidi’l-Haram’(ı) imar etmek[35]” (9:19)

“ ‘mescidi’l-Haram’ (a) yakınlaşmasınlar[36]” (9:28) 

“ Allah yolun (dan) ve alıkoyan/men’edenleri[37]mescidi’l-Haram’ (dan)” (22:25)

 “ Onlar kafir kimselerdir ve ‘mescidi’l-Haram’ (dan) sizi  alıkoyan/ men’edenlerdir” (48:25)

“ ‘mescidi’l-Haram’ (a) gerçekten gireceksiniz[38]” (48:27)

3.5.8. el-mescidi’l-eksâ:

el-mescidi’l-eksâ (ya)  (17:1)

4. İşlev olarak Secde:

4.1. Zorunlu Secde (Teshîrî Secde):

Bu grupta yer alan varlıkların secdesi, irâdesiz ve zorunlu olarak yapılan bir secdedir. Bitkilerin, hayvanların, dağların, gölgelerin, gök cisimlerinin Allah'a secde etmelerinden bahseden ayetlerde, söz konusu cemâdât, nebatât ve hayvanâtın bizim anladığımız anlamda dilsel suskunluklarına rağmen, bizzat varlıklarıyla gerçeği haykırdıkları ve yaratılış gayelerine uygun hareket ettikleri vurgulanmaktadır.

Sadece yapılan eylemin yani secdenin önemi vurgulanırken cansızlar için de canlılara ait formlar kullanılmıştır. Zira bazı ayetlerde cansız dediğimiz varlıkların secdesi (Güneş ve ayın (hareketleri) bir hesap iledir. Yıldızlar ve bitkiler hep secdededirler ." ayetinde ifade edildiği gibi) ve diğer bazı hareketleri (örneğin kuşların[39] ve karıncaların konuşması[40]] vb. gibi) anlatılırken, akıl sahipleri (zevi'l-ukûl) için kullanılan formların kullanılması da[41] bu değerlendirmemizi destekler mahiyettedir. Kur’an-ı Kerîm’de bahsi geçen söz konusu varlıkların tesbihleri de bu şekilde değerlendirilmiştir.

4.2. İsteğe Bağlı Olarak Yapılan (İhtiyârî) Secde:

İhtiyarî secde, inananların inanmayanlardan ayrıldıkları en temel noktalardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Cehd bizden Tevfik Allah(a.c)’den



[1] Cevherî, İsmâil b. Hammâd, es-Sıhâh (thk. Ahmed Abdulğaffar Attar), Beyrut 1984, II,483; Fîrûzâbâdî, Mecdüddin Muhammed b. Ya’kub;  el- Kâmûsu'l-muhît, Beyrut 1994, s. 366; İbn Manzûr, Muhammed b. Mükerrem, Lisânü'l-‘arab, Beyrut 1994, III, 204-205.

[2] Bkz. Cevherî, es-Sıhah, II, 483; Fîrûzâbâdî, el-Kâmûsu'l-muhît, s. 366; İbn Manzûr, Lisanü'l-‘arab, III, 204-205.

[3] Bkz. İbn Manzûr, Lisanü'l-‘arab, III, 205.

[4] Lisanü'l-‘arab, III, 206.

[5] Râğıb el-İsfehânî, Müfredâtü elfâzi’l-Kur’ân (thk. Safvân Adnan Dâvûdî), Dımeşk 1997, s.396.

[6] Bkz. Muhammed Fuâd Abdülbâkî, el-Mu'cemü'l-Müfehres, İstanbul 1982. s c d maddesi.

[7] Bak. 3:113, 39:9, 20:130

[8] Bak. 7:143, 16:26, 22:31, 34:14, 38:24, 12:100, 19:58, 32:15, 19:90, 25:73, 17:107-109 (Alâ Harf-i Ceriyle: üzerine düşmek, iltizam etmek)

[9] Çene/mecazen üzerinde kıl biten yerler/ yüz manasına ıtlak edilir. 17:107,109, 36:8

[10] 44:29, 53:43,60, 12:6, 17:109, 9:82, 19:58

[11] Bak. 16:48, 37:18, 40:60

[12] 2:231, 9:107

[13] 9:107, 18:21

[14] 9:84,108

[15] 9:108,109

[17] 7:29,31

[18] 2:144,150,177, 5:6, 7:29, 17:7

[21] 7:29, 10:22, 29:65, 31:32, 40:14,65, 98:5

[22] 7:29,56

[23] 2:63,93,4:71,31,171

[24] 2:187, 5:88, 7:31,161, 67:15

[25] 2:60,187, 7:31, 52:19, 69:24, 77:43

[26] 6:141, 7:31

[27] 9:17

[28] 2:144,149,150,

[29] 2:191, 3:111, 4:90(2), 60:8

[30] 2:191

[31] 2:296

[32] 2:217

[33] 4:61, 7:45, 8:34, 11:19, 63:5

[34] 9:1,4,7, 16:91

[35] 30:9(2), 9:17,18,19, 52:4

[36] 9:28

[37] 8:47, 9:34, 14:3, 22:25

[38] 48:27

[39] 27:16, 22-26.

[40] 27:18.

[41] Yusuf(a.s)’ın, rüyasında yıldızların, güneş ve ayın kendisine secde ettiklerini gördüğünü anlatırken sâcidîn ifadesini kullanmıştır. Bkz. 12:4.

Yine gök cisimlerinin kendi yörüngelerinde yüzmeleri anlatılırken (yüsebbihûn) ifadesi kullanılmıştır. Bkz. Enbiya, 21/33; Yâsîn, 36/ 40.



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
gercekbilgi
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercekbilgi

SELAM SEVGİLİ FORUM OKURLARI...

BUGÜN İTİBARİ İLE BU VE DİĞER YAZI YAZDIĞIM FORUMLARDAN YAZILARIMI ÇEKİYORUM.

14 HAZİRAN İTİBARİ İLE ARTIK HİÇBİR MAKALEM YAYIMLANMAYACAKTIR.

HEPİNİZE SAYGILAR VE SEVGİLERLE

HOŞ-ÇAKALINN



__________________
Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
Yukarı dön Göster gercekbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercekbilgi
 
herakles79
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 04 temmuz 2006
Yer: Turks and Caicos Islands
Gönderilenler: 28
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı herakles79

Gerçekbilgi,

Askerlikte radikal değişimler mi yaşadın hayrola?Ne bu kaçar gibi?

Hayırlı teskereler kardeşim.

Selam olsun..



__________________
O,İNSANA BİLMEDİĞİNİ ÖĞRETTİ
Yukarı dön Göster herakles79's Profil Diğer Mesajlarını Ara: herakles79
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SElam Gerçekbilgi,

Yazılarının zararlı yazılar olduğunu fark ettiysen eğer onları yayından kaldırman da isabetli olacak. Yok,hepsinin de doğru, faydalı olduğundan hiç bir kuşkum yoktur diyorsan, bu za'fiyet niye? 

Acil teskereler! Muhabbetle.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
gercekbilgi
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 111
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercekbilgi

Selam Hanif Dostlar

Foruma astığım yazı birçokları tarafından yanlış anlaşıldığından bir açıklama gereği duydum.

Foruma önceden yazmış olduğum yazıları çekmiyorum.

Sadece kendime biraz izin verdim.Yeni çalışmalar içerisindeyim.

Zamanı geldiğinde siz değerli kardeşlerimlede paylaşacağım.

Saygılarımla

 



__________________
Muhammed din adamları sınıfını ortadan kaldıran, kurumsal dinleri yıkan, dini tapınak dini olmaktan çıkarıp halkın vicdanı haline getiren "devrimci" bir peygamberdir
Yukarı dön Göster gercekbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercekbilgi
 
kutsalgölge
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutsalgölge

selam olgunlukla doğruya ulaşmaya çalışanlara olsun!

salat namazmıdır konusundaki 200 küsür sayfalık forumun 62.sayfasındayım bir solukta(öğrenip karşılaştırma,düşünüp sorgulamakta olan biri olarak acizane)dışardan bakmaya çalıştığım kadarı ile kuranda namaz yoktur deyip bunu kuran ve mantık çerçevesinde bilimsel bir düzeyde anlatmaya çalışan sn.haktansapmaz,sn.gerçekbilgi,sn.aliaksoy,sn.naci çelik gibi düşünürler kuranda namaz vardır diyenlerden daha tatmin edici yorumlar yapmaktadır.zan beslemeden bu konuya kimsenin art niyetli olmadan katıldığını düşünüyor mutlak doğruya ulaşmak için bu meşakkatli yolda nice tabularıda yıkabilecek derecede kendimizi yetiştirmemiz gerekiyor.bir ayetle sözümü şimdilik bitirip kalan sayfalara yönelmek istiyorum.'onlarki sözü dinlerler,ve güzel olanınada uyarlar,işte akıl sahibi olan bunlardır!isra 53

Yukarı dön Göster kutsalgölge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutsalgölge
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba sayin kutsal bolge, cok luzumsuz sadece propaganda nitelikli bir degerlendirme yapmissiniz. Hala sirf  hakli gorinelim kaygisi gudenlerdensiniz. su ana kadar olanlardan sonra yaptiginiz o kadar cok suphe cekici ki,sizin bu ismini ovguyle andiklarinizdan biri dahi olabilmeniz mumkundur.  illa ki bu konuya dair bir yorum getirecekseniz birakin kimlerin hakli oldugunu, daha ilmi davrandigini, fikirlerinizi ortaya koyun. Hic bir aciklama getirmediginiz yazinin altina ilistirdiginiz ayeti bu sekilde gelisuguzel kullanmaniz da sizin bu isi ne kadar ciddiye aldiginizida gostermektedir. Ayetler kimsenin hakliliginin teyidi icin kullanilmaz. Ayetlere verdikleri mesajlari  kavramak amacli yaklasilmalidir. 

  Sizin bilimsel dusundugunu soylediklerinizden Ali bey haric digerleri hakkinda tam bir yanilgi icinde oldugunuzu belirtmek  isterim. Ali bey surekli kendisini gelistiren bir kimse olarak digerleriyle karistirilmamalidir. Bunlarda benim kanaatim.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats