HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

adalet yazdı:

Helal sana İman usta,hem nalına hem mıhına vurmakta üstüne yok valla.Zaman zaman kızsam da sana,hayranım üslubuna.Niyetim ne yiğidi öldürmek ne de hakkını yemektir,iki laf edip insanım diyeni,insana indirilen kitapla diriltmektir.
 Bu bembeyazın ise,tükendi sermayesi,kes-yapıştır ile günü kurtarmak gayesi. Mum dibine ışık vermez derler ya,bunun ilmi de tam fasarya.Dönüp dolaşıp yazıyor aynı naneleri,baktı kimse yutmuyor bu teraneleri,tutuyor gözümüze tababet ilmini,kabul ettirmek için kendini.Fazla laf etme hoca sıktın bizi yeterince,uzmanlık senin neyine,seni ancak azmanlık paklar,deli doktoru olsan bile sen,kim teşhis koyacak sana sendeki ene'den..

 

selamlar dost adalet ve avaneleri,

hayret doğrusu..

ama suç bende.. temsili, teşbihi, mecazı bilemeyen bazı adamlara laf anlatmaya kalkıyorum..

burada zamanımı tüketiyorum.. bundan sonra sadece cevap vermeye değer olanlara cevap yazayım bari... baksanıza birileri aşağılık kompleksine kapılmış...

doktor lafını duyunca elleri ayaklarına dolaşmış... teşbihi anlamamış.. hakarete sarılmış...

neyse araştırma nedir? uzmanlık nedir? bunu anlayamayana veya anlamak istemeyene bundan sonra yanıt yok.. siz devam edin eyyy öyleleri...

hani atalar demiş ya.. "kendi söyler kendi dinler" diye.. veya "körler sağırlar birbirini ağırlar"...

sizlere selam olsun.. ben eğer cevap vermeye değer kaliteli bir görüş bulursam ona cevap yazacam...

diğerlerine ise sadece mutlukluklar dileyecem... selam size olsun... eyyyy dostlar...

muhabbbetle.... :) :) :)



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Selam,

Kuran disindakiler farzmidir yoksa kisinin tercihine mi birakilmistir.. ?

Namazda, oturmak, rekat sayilari, kuran okumasi, arapca okumak/dua etmek, abdest alirken agza, burna su vermek, namazda selam vermek, elleri baglamak, elleri havaya kaldirmak, 33 tespih.. bunlar farzmidir ?? yoksa kisinin tercihine mi birakilmistir ??

Bir insani ornek almak, elbise rengi, oturus sekli, su icmesi, cinsel hayati, sac sakalini taklit etmek midir ???

Peygamber neyapti, Kurani teblig etti ve yasadi.. O'nun ahlaki da Kuran'di.. bunu da hadislerden ogreniyoruz.. ve Kuran'da, O'nun en guzel ahlak uzeri oldugunu ogreniyoruz..

Kuranda namazin farzlarini aciklarmisiniz, Kiyam-ruku-secde-abdest-kible ( herzaman yonelmemiz gerekiyor, nereden yola cikarsak cikalim ) ve vakitler, haricinde yapmamiz gerekenler Kuran'a gore nelerdir.. ??

 



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
hasanali
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 27 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanali

BEYAZ YAZDI:

Fela saddeka ve la salla. Ve lakin kezzebe ve tevella. ( 30-31; Kiyame )O, (Peygamberi) doğrulamamış, namaz da kılmamıştı. Fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti

(burada salla filinin "namaz" diye çevirmek hata olur... zira salla fiili burada "HAYATININ HİÇ BİR ANINDA ALLAHTAN YANA BİR BİLİNÇ VE DUYARLILIK İÇİNDE OLMADI anlamında kullanılmıştır.

BİR KELİMEYE HEP AYNI ANLAMI VERMEK DOĞRU DEĞİLDİR... SİYAKA VE SİBAKA BAKMAK GEREKİR.. BİR DE KURANIN BÜTÜNÜNDE VERİLMEK İSTENEN MESAJA)

Alak 9-10 da ki "salla" ise "Allah a yönelen, ona bağlanan" kimse anlamındadır...

özetle konuyu detaylı olarak araştırmak iyi olacaktır...

mealllere bakarak kur anı anlamaya çalışmak yerine arapça yı iyice öğrenip suyu kaynağından içmeye ne dersiniz???? ben öyle yapmayı seviyorum.. kafam da karışmıyor... gayette mutluyum... iyi ki öğrenmişim.. tavsiyem siz de öğrenin...

muhabbetle...

..........................................................

Okunuş =Fela saddeka ve la salla.

Diyanet= O, (Peygamberi) doğrulamamış, namaz da kılmamıştı.

Elmalılı Orj.= Fakat o ne sadaka verdi ne namaz kıldı

Ö.N. Bilmen =(31-32) Fakat ne tasdik etti ve ne de namaz kıldı. Velâkin tekzîp etti ve yüz çevirdi.

C. Yıldırım= Ne gerçeği doğrulayıp kabul etmiş, ne de namaz kılmıştı.

A.F. Yavuz =(O kâfir Ebu Cehil Kur’an’ı ve Peygamberi) tasdik etmedi, namaz da kılmadı.

H.B. Çantay =İşte o, (peygamberi ve Kur'ânı) tasdıyk etmemiş, namaz da kılmamış,

M. Esed= (Artık son pişmanlık fayda etmez) çünkü (yaşadığı sürece) hakikati kabul etmedi ve (aydınlığa kavuşmak için) namaz kılmadı;

A. Bulaç =Fakat o, ne doğrulamış ne de namaz kılmıştı.

Y.N. Öztürk =Ne tasdik etti ne yakardı/ne sadaka verdi ne namaz kıldı.

Diyanet Vakfı =İşte o, (Peygamber'in getirdiğini) doğru kabul etmemiş, namaz da kılmamıştı.

Elmalılı S1 =Ama o ne sadaka verdi ne de namaz kıldı.

Elmalılı S2 =Fakat o, ne sadaka verdi, ne namaz kıldı.

TefhimulKuran =Fakat o, ne doğrulamış ne de namaz kılmıştı.

F. Kuran= Adam ne inandı, ne namaz kıldı.

A. Gölpınarlı= O, ne birşeyi vermiştir sadaka olarak, ne namaz kılmıştır.

S. Ateş =Ne sadaka verdi, ne de namaz kıldı.

S. yıldırım =Ne dini tasdik eder, ne namaz kılardı.

Ş. Piriş =Tasdik etmemiş, namaz kılmamış.

............................................................ ......

 

Sayın Bembeyaz;

sizin tabirinizle suyu kaynağından içmiş olan çevirmenlerin tümü 75/31 ayetini namaz olarak yazmış ve hata etmiş. O halde

demekki suyun hangi kaynaktan içildiği çok önemliymiş, 

demekki araştırıp_sorgulamak mutlak gerekliymiş,

demekki bazı bilgileri çoğunluğa uyarak kabul etmek hatalıymış,

sizce bu çevirileri yapanlar arapça bilmiyorlarmı?

Kimin daha iyi arapça bildiğinin testini sizce nasıl yapacağız?

 

selam ve dua ile..

Yukarı dön Göster hasanali's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanali
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Bardakoğlu'da göre Türkiye'de beş vakit namazlarını kılanların oranı 1/40. Yani kırkta bir.

Bir baska arastirmaya gore ise 20%'nin altinda.. ( Konda )..

Yani, bukadar insan simdi inandiklari, 5 vakit namazi farz olarak kabul ettikleri halde ( cogunluk ), kilmiyorlar.. ! Buna salat=namaz degildir diyenler sebep olmadi heralde.. :)

Birseyler yolunda gitmiyor demekki, en azindan Turkiye de..

 

 



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

selam, o suyun icinde hmr olmasin sakin,dikkat etmek lazim,ben almayayim o sudan.
Zümer Suresi 3." Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah'ındır! O'ndan başkasını veliler edinerek, "biz onlara, bizi Allah'a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz." diyenlere gelince, hiç kuşkusuz Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz"
 
وَلَقَدْ اَنْزَلْ 06;َا اِلَيْكَ اٰيَاتٍ بَيِّنَا 78;ٍ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا اِلَّا الْفَاسِ 02;ُونَ

Diyanet :   Andolsun, biz sana apaçık âyetler indirdik. Bunları ancak fasıklar inkâr eder.

Furkan Sûresinin 33. âyetindeOnların sana getirdikleri hiçbir temsil yoktur ki, sana hakkı [doğrusunu] ve en güzel açıklamayı getirmeyelim” denilerek Kur’ân’ın en iyi tefsîr olduğu, ele aldığı meseleleri en güzel şekilde açıkladığı ve problemleri tamamen çözdüğü bildirilmektedir. Ayrıca Kur’ân’da “ايات بيّنات - âyâtün beyyinâtün” , “كتاب مبين - kitâbün mübîn”, “بيّنه - beyyenehü”, “مبيّنات - mübeyyinât”, “تبيان - tibyân” ve “بيان - beyân” gibi aynı kökten türetilmiş kavramlarla Kur’ân âyetlerinin apaçık olduğu bildirilmiş, Kur’ân’ın kapalı, müşkil, anlaşılmaz olmadığı yüzlerce kez vurgulanmıştır. Yüce Allah kitabındaki mesajlarının açıkça anlaşılabilmesini sağlamak için her türlü anlatım tekniğini kullanmış, bir anlatım aracı olarak sivrisinek gibi en basit şeyleri bile örnek vermekten çekinmemiştir. Böylece ilahi mesajlar üniversitedeki akademisyenden dağdaki çobana kadar herkes tarafından anlaşılabilecek bir açıklığa kavuşturulmuştur.

Kur’ân’ın herhangi bir tefsîre gerek duyulmayacak kadar açık ve anlaşılır olduğunu gösteren bu gerçekler ortada iken Kur’ân’ı tefsîr etme iddiasıyla yola çıkmak, en hafifinden cüretkârlık olarak nitelendirilecek bir yaklaşım olsa gerektir.

تبيين - tebyîn” sözcüğü, iki zıt anlam için de kullanılan “بين - beyn” sözcüğünün türevlerinden olup tef’il babından mastardır. Saklama anlamına gelen “كتم - ketm” sözcüğünün zıt anlamlısı olan “tebyîn ”, “açığa koyma” demektir. Ancak bu, iyi anlaşılmamış bir şeyi açıklama anlamında değil, var olan bir şeyi ortaya koyma, gözler önüne serme anlamında bir açığa koymadır. Meselâ Araplar “بيّن الصّبح لذى العينين - beyyene’s-subhu li zi’l-ayneyni” yani “Sabah, gözü olanlara her şeyi ortaya koydu” şeklinde bir deyim kullanmaktadırlar. Bir benzetme yaparak anlatmak gerekirse; “Tebyîn ” buzdolabında, kilerde veya herhangi bir yerde durmakta olan yiyeceklerin yenmek üzere masanın üzerinde hazır duruma getirilmesi, yani zaten var olan yiyeceklerin bulundukları yerden alınıp ortaya konulmasıdır. “Ketm ” ise tam tersine, ortada durması gereken bir şeyin ortadan kaldırılıp bir yerlere saklanmasıdır.

Tebyin” sözcüğünün bu anlamı Kur’ân’da net olarak vurgulanmıştır:

“İndirdiğimiz açık delilleri ve hidâyeti Biz, insanlara apaçık gösterdikten sonra gizleyenlere hem Allah hem de bütün lânet ediciler lânet eder. Ancak tövbe edip durumlarını düzeltenler ve [açık delilleri ve hidâyeti] açıkça ortaya koyanlar başkadır. Zira Ben onların tövbelerini kabul ederim. Ben tövbeyi çokça kabul eden ve çokça esirgeyenim.” Bakara; 159,160.

“Ve hani Allah, kendilerine kitap verilenlerden, “Onu mutlaka insanların önüne apaçık koyacaksınız, onu gizlemeyeceksiniz” diyerek söz almıştı. Onlar ise bunu kulak ardı ettiler, onu az bir bedel karşılığı sattılar. Yaptıkları alış-veriş ne kadar kötü!” Âl-i Imran; 187.

Tebyin sözcüğünün ism-i mef’ul kalıbına konulmuş bazı türevleri Kur’ân’da “فاحشة مبيّنة - fâhişetün mübeyyinetün (Nisa 19, Ahzab 30, Talâk 1)” ve “ايات مبيّنات - âyâtün mübeyyinâtün (Nur 34, 46, Talâk 11)” şeklindeki ifadelerle yer almıştır. “Beyân” sözcüğünün türevlerinden olup “apaçık” anlamına gelen sözcükler ile “açığa koyma” anlamındaki “tebyin” sözcüğü ve onun ism-i mef’ul kalıbındaki türevleri bazıları tarafından anlamdaş olarak kabul edilse bile, her bir sözcüğün anlamı bulunduğu kalıp itibariyle bir diğerinden farklıdır.

Kur’ân konteksti içinde “تبيين - tebyîn”, “Her biri gâyet açık ve seçik olan Kur’ân âyetlerinin ortaya konularak gözler önüne serilmesi” anlamına gelmektedir. Bu ortaya koyuş, Kur’ân’ı vahyeden ve onu açıklamayı kendi üzerine borç alan Rabbimizin yaptığı bir iştir. Peygamberlerin Allah’tan aldıkları vahyi kendi toplumlarına aktarmalarına “tebliğ” denmekle birlikte, sonraki yinelemeleri de mahiyeti bakımından birer “tebyin” faaliyetine dönüşmektedir (Nahl 39, 44, 64, Zühruf 63, Maide 19, 15, İbrahîm 4). Kavram bu bağlamda ele alındığında, müminlerin görevinin sadece tebyin olduğu anlaşılmaktadır.

En dogrusunu Rabbimiz bilir.

Selametle.



Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Felâ saddaqa velâ sallâ velâkin kezzebe ve tevellâ” “ (O, ne tasdik etti ne de çaba harcadı/destekledi. Ama yalanladı ve geri durdu.) Kıyâmet;31,32.

Âyette geçen dört eylemin ikisi, diğer ikisinin karşıtı ve zıt anlamlısı olarak gösterilmiştir. Yani “كذّب - yalanlama” nın karşıtı “صدّق - tasdik etme” olarak belirtilirken, “sürekli geri durmak, sürekli yüz dönmek, lâkayt kalmak, ilgisizlik, pasiflik ve yapılmakta olan girişimleri kösteklemek” anlamlarına gelen “تولّى - tevellâ” sözcüğünün karşıtı olarak da “صلّى - sallâ” sözcüğü kullanılmıştır. Bu durumda “صلّى - sallâ” sözcüğü; “sürekli ileri atılmak, ilgisiz kalmamak, pasif olmamak, hep aktif olmak” anlamlarına gelmektedir. Asr sûresinde geçen ve anlamı, “yanlışları, bozuklukları, çirkinlikleri ortadan kaldırmak için çalışmak” olan “عملوا الصّالحا 78; - sâlihatı işlemek” fiili de “sallâ” fiilinin farklı bir ifadesidir.

En dogrusunu Rabbimiz bilir.

Selametle.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

hasanali kardeş,

ne demek istediğim sizin tarafınızdan tam anlaşılmamış...

ben kaynağa kendim indim ve bunu ben söyledim...

sen o meallere bakarak kaynağa inememiş oluyorsun işte....

bilmem anlatabildim mi???

görmedin mi mealler arasındaki farkı... bir daha bak.... yazıyorum bir kısmını..

Elmalılı S1 =Ama o ne sadaka verdi ne de namaz kıldı.

Elmalılı S2 =Fakat o, ne sadaka verdi, ne namaz kıldı.

TefhimulKuran =Fakat o, ne doğrulamış ne de namaz kılmıştı.

F. Kuran= Adam ne inandı, ne namaz kıldı.

A. Gölpınarlı= O, ne birşeyi vermiştir sadaka olarak, ne namaz kılmıştır.

S. Ateş =Ne sadaka verdi, ne de namaz kıldı.

S. yıldırım =Ne dini tasdik eder, ne namaz kılardı.

Ş. Piriş =Tasdik etmemiş, namaz kılmamış.

evet......

"saddaka" filine kimi mealci "tasdik etmemiş" anlamını verirken,

 kimi de "ne sadaka verdi..." şeklinde tercüme etmiş...

eee hangisi o zaman..

işte gel kaynağa.. kendin iç suyu... bul bulabiliyorsan gerçeği... bu da emekle olur.. gayretle olur.. bedel ödemekle olur..

bak işte... o yukarıdaki meallere ilaveten ben de yukarıdaki gibi diyorum... (yani ahmet emin seyhan meali, daha çıkmadı piyasaya.. beklemen gerekecek.) dileyen dilediğini alır.. dilemeyen de kendi arar ve bulur.. ama bunun için önce ehil hale gelmek, kafa yormak, alın teri dökmek, yorulmak, geceleri uykusuz kalmak gerekiyor..

tekrar edeyim kendi çevirimi...

bu ayette "salla" filinin "namaz" diye çevirmek hata olur... zira "salla fiili burada

 "NE DİNİ TASDİK ETTİ, NE DE HAYATININ HİÇ BİR ANINDA ALLAH'TAN YANA BİR BİLİNÇ VE DUYARLILIK İÇİNDE OLDU"

anlamında kullanılmıştır.

BİR KELİMEYE HER ZAMAN HER YERDE BİLA İSTİSNA HEP AYNI ANLAMI VERMEK DOĞRU DEĞİLDİR... SİYAKA VE SİBAKA BAKMAK GEREKİR.. BİR DE KURAN'IN BÜTÜNÜNDE VERİLMEK İSTENEN MESAJA)

Muhabbetlerimle.....



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Muhsin Yazdı:
Felâ saddaqa velâ sallâ velâkin kezzebe ve tevellâ” “ (O, ne tasdik etti ne de çaba harcad‎/destekledi. Ama yalanlad‎ ve geri durdu.) K‎yâmet;31,32.

آyette geçen dِrt eylemin ikisi, diًer ikisinin kar‏‎t‎ ve z‎t anlaml‎s‎ olarak gِsterilmi‏tir. Yani “كذّب - yalanlama” n‎n kar‏‎t‎ “صدّق - tasdik etme” olarak belirtilirken, “sürekli geri durmak, sürekli yüz dِnmek, lâkayt kalmak, ilgisizlik, pasiflik ve yap‎lmakta olan giri‏imleri kِsteklemek” anlamlar‎na gelen “تولّى - tevellâ” sِzcüًünün kar‏‎t‎ olarak da “صلّى - sallâ” sِzcüًü kullan‎lm‎‏t‎r. Bu durumda “صلّى - sallâ” sِzcüًü; “sürekli ileri at‎lmak, ilgisiz kalmamak, pasif olmamak, hep aktif olmak” anlamlar‎na gelmektedir. Asr sûresinde geçen ve anlam‎, “yanl‎‏lar‎, bozukluklar‎, çirkinlikleri ortadan kald‎rmak için çal‎‏mak” olan “عملوا الصّالحا 78; - sâlihat‎ i‏lemek” fiili de “sallâ” fiilinin farkl‎ bir ifadesidir.

En dogrusunu Rabbimiz bilir.

Selametle.

muhsin kardeş,

iki fiil farklıdır.... anlamları da ayrıdır... karıştırmayalım...

birisi "sad, lam, ye" yani; "salla"

diğeri ise "sad, lam, ha" yani; "salaha"

iki fiilin anlamı çok farklıdır...

karıştırmayalım..

selametle...

 



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Bembeyaz;

Hasan Ali kardeşim sana başka bir şey daha söyledi.

Dedi ki, sen habire Arapça olmadan olmaz diyorsun. Bu mealleri hazırlayanlar Arapça bilmiyor mu?

Demek ki, Arapça bilmek dahi marifet değil.

Marifet, Allah'ın indirdiğine teslim olup Allah'ın ayetleri okunduğu zaman secde etmek.

Bu secde varya cidden zor bir iş...

Hem, yürek isteyen işlerden... (Misli ile mukabele kabilinden)

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 "Sayın Bembeyaz;
sizin tabirinizle suyu kaynağından içmiş olan çevirmenlerin tümü 75/31 ayetini namaz olarak yazmış ve hata etmiş. demekki suyun hangi kaynaktan içildiği çok önemliymiş,
demekki araştırıp_sorgulamak mutlak gerekliymiş,
demekki bazı bilgileri çoğunluğa uyarak kabul etmek hatalıymış,
sizce bu çevirileri yapanlar arapça bilmiyorlarmı?
Kimin daha iyi arapça bildiğinin testini sizce nasıl yapacağız?"

 Çok bilmiş bembeyaz hoca,bu kardeş sana ne soruyor,sen ona ne cevap veriyorsun,senin yaptığın resmen muğalata aslında.Sen daha iyi arapça bildiğinden falan değil,sırf bu sitede yazılanlardan dolayı bu aşamaya geldin ama doğruyu söylemek sana batar,çünkü tıynetiniz "ene ene " odaklı,bilgiçlik taslamak yerine hakikate teslim olmanın zamanı gelmedi mi daha?

 Senin buradaki duruşun donkişotvari bir duruş ama yine de senden yana Rabbimden ümidi kesmiş değilim,hala bu sitede olman bile senin için büyük avantaj,döktürmeye devam et fakat züccaciye dükkanına giren fil pozisyonunda asla olma,tamam mı kıymetli hocam???




__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats