HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

MHT751 Yazdı:

Allah, Kabe'yi, o saygıya layık evi, haram ayı, hac kurbanını ve (kurbanın boynuna asılan) gerdanlıkları (maddi ve manevi yönlerden) insanların belini doğrultmaya sebep kıldı. Bu da Allah'ın, göklerde ve yerde ne varsa hepsini bildiğini ve Allah'ın her şeyi bilici olduğunu (sizin de anlayıp) bilmeniz içindir. Maide 97..

Burada ki Kabe den kasit nedir ?

* Onemli degil Ali kardesim..

Selametle

Maîde 6'daki KABEYN ayak bileğindeki iki aşık kemiği olduğuna göre KÂBE aslında evin "su basmanı"nın yani "taban"ının üstündeki TEMEL YAPI olabilir. Mecazen ADALET. Öyle ya adalet mülkün temelidir.  

Komik mi? Bu kadar kurgu da fazla mı? Mâide sûresini MP4'ten elliden fazla dinlemişimdir. Bir yandan da düşünüp kurgulamışımdır:

BEYTE'L HARÂM: hukuk devleti.  ŞEHRE'L HARÂM: tarifeler, vakit yönetmelikleri. HEDYE: kullanım klavuzları. KALÂİD: (avlanma) tüzükleri.

Bunlar İSLAM denen "barış düzeni"nin olmazsa olmazları olup insanları ayakta tutuyor (kıyâmen li'n nâs). Bir de bunları kollayan Allah var. İslamî düzenin ana kitabı olan "İmami'n Mubîn"in yazarı (36: 12). Yani Allah her yerde; Allah her şeyi biliyor; Allah her şeyi görüp kolluyor;  Allah güvence.

Bu hayal gücü benim haccı onaylamama da el veriyor. Hac var. Şekilsel namaz var. Oruç var.

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Hasan Akçay;

Ben yorumunuzu tam olarak anlayamadım.

Anladığım kadarıyla; Beytel Haram ile Kabe'yi birbirinden ayırdınız. Kabe'yi mecazen bir temel yani  "adalet" olarak  anlamlandırdınız. Beytel Haram  da bu temel üzerine bina edilmiş  Hukuk Devleti  denebilir dediniz. 

Evet bu tanım kimi yönleri ile İbrahim ile İsmail'in temellerini yükselttiği "beyt" ile tutarlılık arz eder. Yani bir devlet / sistem / hayat tarzı olabilir.

Fakat bu yorumun Hacca bakışı nedir ? Bu husustaki görüşlerinizi de dinlemek isteriz.

Yine şu başlık altında sorduğum sorulara katkı yaparsanız sevinirim.

Şekilsel namaz hakkındaki görüşünüze takip eden iletimde değineceğim. 

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Hasan Akçay ve şekilsel salat vardır diyen diğer tüm arkadaşlar;

"Şekilsel namaz vardır" şeklindeki yorumunuzun kapsamı şu aşağıdaki iki görüşten hangisine dayanmaktadır ?

1) Şekilsel namaz vardır. Müşrikler de "namaz" kılmakta olduğu yani bu husus zaten bilinmekte olduğu için Kuran'da teferruatı açıklanmamıştır. Ancak bizler, o devirde yaşayanlar kadar şanslı olmadığımız için o günün insanlarınca "zaten" bilinmekte olan şekilsel namazı hadis kitaplarından öğreniriz. Atalarımız bunları süzgeçten geçirmiş, mezhepler bu hususta ekollere ayrılmıştır. Biz, bunlardan birini tercih eder, onunla amel ederiz. Zaten biz Kuran'ı anlayamayacağımız için,  hadislerde ne varsa ona bakarız. Bunların Kuran ile çelişip çelişmediğini irdeleyemeyiz. Çünkü hiç birimiz Muhammed değiliz. O'na itaat zorunlu olduğu için O'nun Kuran'dan anladığı ve bize öğrettiği şey bize kafidir. Bir hadis, hadis ilminin kurallarına göre senet yönüyle sahih ise, biz buna her hal ve şartta itibar ederiz. Namazın bütün rükünleri için de bu böyledir.  

2) Şekilsel namaz vardır. Çünkü Kuran'da bu hususa delil olarak ileri sürülebilecek ayetler / işaretler / tanımlar vardır. Zaten önceki nesillerde / kitap ehlinde "şekilsel" tapınma ritüellerinin varlığı bir yönüyle bunun kanıtıdır. Fakat biz, dinimizi yalnız Kuran'a dayandırmakta olduğumuz için bize göre şekilsel salatın asgari sınırları da Kuran tarafından belirlenenden ibarettir.

Böyle düşündüğümüz için;

* Namazda iftitah tekbiri, kıyam - rüku - secde sıralaması yoktur.

* Dileyen bunları karma biçimde veya sadece bir kısmını tatbik eder. Yani, tek bir kıyam, tek bir rüku, tek bir secde den ibaret ama en az iki "rekat" olan bir namaz kılınabilir.

* Namazın neresinde ne okunacağı uygulayıcıya bırakılmıştır.

* Rekat sayısı da asgari iki rekattir. Dileyen dilediği kadar bunu arttırabilir.

* Namazın iki mi yoksa üç vakit mi olduğunda henüz uzlaşamadık. Üç vakit ise, bunların hangisi olduğunda da uzlaşamadık.

* Rüku yahut secde de sayı sınırlaması yoktur. Mesela; tek secdeli, 5 rükulu namaz kılınabilir.

* Secde "çene üzerine" yapılmalıdır. secdenin çehrede iz bırakacak bir uzunlukta yapılması gerekmektedir. Bir de secde veya rüku yere baygın düşer gibi [Musa ve Davud örneğinde olduğu gibi] icra edilmelidir.  (Çünkü bu görüş ilgili ayetlerin tamamını zahiri manasında algılamakta ve şekilsel salatın varlığında delil olarak kullanmaktadır)

* Tahiyyat da zorunlu değildir.

* Namazın bitirilişinde "selam" diye bir zorunluluk bulunmamaktadır.

* Bütün bu tanımlar "cuma" namazı için de geçerlidir.

* Cenaze namazı diye bir şey de yoktur.

* Namazda kıble zorunluluğu da yoktur. Bunlar ancak toplu kılınacak namazlarda müminler için bir düzenleme aracı olabilir.

* Kişi ister tek başına ister cemaatle namaz kılsın, namazında sesini orta bir tonda tutmak zorundadır. Namaz da sesi kısmak, içinden okumak yahut çok bağırmak yoktur / yasaktır.

* Namaz kılan bir kişinin önünden geçmek namazı bozmaz. Çünkü Peygamber "secde" edenlerin arasında dolaşmaktadır. Şu halde, birisi bir odada namaz kılarken diğer kimseler diledikleri gibi gezinip dolaşabilirler. Bu namazın sıhhatini bozmaz.

* Namazdan sonra Allah'ı ayakta, otururken ve yanlarımız üzerine yatmışken anmak mutlaka şekliyle birlikte icra edilmesi gereken bir rükündür / zorunluluktur. (Çünkü bu görüş, sabah-akşam gibi tabirleri mecaz değil zahir anlamı ile algılamaktadır.)

* Mescitlere en güzel giysiler ve takılarla gidilmelidir. Burada yiyip içmek  serbesttir. Yeterki israfa sapılmasın. Allah bu misali verdiğine göre bunun nasıl ve ne için uygulanacağı da tarafımızca "ayrıca" belirlenecektir.

* Namaz kılmayanlar inançları her ne olursa olsun cehenneme gidecektir. Allah her kişiye yaşamı boyunca namaz kılmayı zekat vermeyi emretmiştir.



Sevgili Hasan Akçay ve diğer kardeşlerim, bakınız yukarıdaki her iki görüş te kendi içinde tutarlıdır. Tutarsızlık bunları keyfe keder bir anlayışla birbirine karıştırmaktır.

Siz hangi görüşü tercih ederek "şekilsel namaz vardır" dediniz ? Yoksa bize bunlardan başka bir şey mi söyleyeceksiniz ?

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

5/97 İLE İLGİLİ, ARKADAŞLARA KATKIDA BULUNMAK İSTEDİM:

“Allah, Bu Şerefli, Saygın, Beyti (evi) insanlara hayat için gerekli kıldı ve Bu Saygın Ay’ı Hedy’i, qalâid’i de… İşte bu, Allah’ın göklerde ve yerdekileri bildiğini ve Allah’ın  her şeyi en iyi, en ince detayı ile bilir olduğunu bilesiniz / anlayasınız diye…”

Bu cümlede bir yemin ifadesi mevcut değildir; ‘ve’şşemsi, ‘ve’lkameri, ‘ve’lleyli, ‘ve’lfecri, ‘ve’ssemai… ‘Lekad’…  gibi. Ayrıca ibarede deyimsel bir ifade de yoktur. Yukarıda sayılanlar sırasına göredir.

Eğer bu Ka’be / Beyt, Mekke’deki ev ise, bu ayetten bütün insanları anlamamız zorlaşır. Bu “insanlar (nas) ” , ya Araplar ya da her kim olursa Ka’be’nin hemşehrileridir. Ka’be, onlar için bir hayat / geçim kaynağıdır. Diyebilirsiniz; Bu kurbanların etini, Afrika’daki aç insanlara ulaştırıyorlar. Bu onların açlıklarını gidermediği gibi, bütün insanları da içerir anlamına da gelmez; ama Beyt’i Allah’ın Din’ine yorma imkanı varsa, o zaman bu Beyt’e giren herkes için hayatın vazgeçilmezi olabilir.

Bu ayetteki “ qıyâm”ın ne anlama geldiğini anlamak için 4/5’teki “qıyâm” ile karşılaştıralım:

“Allah’ın size hayat (geçim) kıldığı mallarınızı (henüz) aklı ermeyenlere teslim etmeyin…”

5/97 ayetini (mecaza yormadan) 2 / 125 ile karşılaştıralım:

“Ve biz Beyt’i (bu evi) insanlara bir sığınak, bir emniyet (insanların güvenliğini sağlayan) kıldık. Siz de İbrahim’in makamını (kaldığı bu evi) musallâ (salatın icra yeri) edinin…”

Bu ayetteki Beyt’i de eğer biz Mekke’deki ev olarak anlarsak, bu ev bütün insanların sığınağı ve güven yeri olmaktan uzak kalır, sadece Arap’ların veya bu evin hemşehrilerinin sığınağı olur ve yalnız onların güvenliğini sağlamış olur.

Tarihe ve Fil-Qurayş surelerinin yorumlarına göre, insanlar bu eve hürmeten bu evin hemşehrilerine de hürmet ederlerdi.

Not: Sevgili Ali AKSOY, münafıklarla ilgili bir yazı hazırlıyorum. İnşallah yakında yayınlarım.

Muhabbetlerimle…

Bu :

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

MHT751 Yazdı:

Ben kendi adima soylersem bugune kadar kildigim sekilsel namazlar ( hadislerde anlatildigi gibi ), bana bir fayda vermedi aksine ezberci yapti. Dusunmeden okuyordum ezberden hic zorlanmadan. Ancak 1 aydir hergun sabah aksam kuran okuyorum anladigim dilde !!! ve okudugum ayetler kulagimda cinlaniyor nereye gitsem, yatarken, yemek yerken.. Ilk kez beynimden haberdar oldum desem abartmis olmam :)

Kalbinin taa derinliklerinden gelen bu söylediklerin, boğazımda düğümlendi.  Çok duygulandım,  teşekkür ederim..

Muhabbetlerimle...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mavidalga
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 13 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mavidalga

Merhaba;

Yaklaşık bir aydır internetten namaz ile ilgili konuları araştırıyorum özellikle bu sitede okuduklarım beni yeniden dünyaya getirdi sanki.Her türlü düşüncenin özgürce tartışıldığı sadece kurana vurgu yapılarak yapılan yorumları okuyunca çok etkilendim.

Haktansapmaz bey yaptığınız değerlendirmeleri okuyorum ve devamını bekliyorum.Yalnız abdest konusunda kafam halen karışık.Ama yaptığınız yorumlarda çok ilginç bir örnek vermişsiniz abdest ayetinin medeni olduğunu söylüyorsunuz ve diyorsunuzki eğer abdest bildiğimiz abdest olmuş olsaydı diğer peygamberlerin uygulamalarında da görmemiz gerekiyordu ve eğer namaz ve abdest önceden biliniyor olmuş olsaydı,yani ibrahimden beri bilinen uygulama deniyor çünkü özellikle namaz konusuna neden vahyin sonlarına doğru bu açıklanıyor.Gerçekten üzerinde çok düşünüyorum bir çıkış yolu arıyorum ve kur'ana müracaat ediyorum.Kuranda öncekilerin haccından bahsedilmiyor,abdestinden bahsedilmiyor,namazı nasıl ne şekilde kıldıklarından bahsedilmiyor,kıblelerinden bahsedilmiyor,vs buna benzer şeylerden bahsedilmiyor.Ama eğer salat kavramını gerçek bilgi,haktansapmaz ve Ali aksoy gibi düşündüğümde taşlar bir bir yerlerine oturuyor.Genel anlamda vahye bağlılık ve onu yaşam içerisinde kalıcı tutmak.Bu şekilde anladığımda bir çok sorunun cevabıda kendiliğinden ortaya çıkıyor.

Aklıma gelmişken eğer namazı şekilsel alacak olursam bazı garip şeylerle karşı karşıya kalıyorum örneğin;eğer namaz dinin olmassa olmazlarından ise rabbimiz bir çok konuda kitabında ayrıntılı açıkladığı şeylerden bahsediyor hatta abdest ayetini düşünecek olursak onu bile ayrıntılı anlatıyor ama namaz olayında hiçbirşey yok.Çok ilginç gerçekten

Neyse Allaha emanet olunuz

Çalışmalarınızı bekliyoruz gerçek bilgi,haktansapmaz ve Ali aksoy 

Yukarı dön Göster mavidalga's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mavidalga
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba aliaksoy. Şekilsel salâtı daha önce müzakere ettiğimiz için burada size cevaben yaptığım açıklamaları kısa tutmaya çalışacağım.

  

…biz, dinimizi yalnız Kuran'a dayandırmakta olduğumuz için bize göre şekilsel salatın asgari sınırları da Kuran tarafından belirlenenlerden ibarettir.

 

Evet.

 

iftitah tekbiri, kıyam - rüku - secde sıralaması yoktur.

 

Nisa 102’deki uygulamaya göre bunların bir sırası var: kıyam-rüku-secde. Salâta Allah büyük diye başlayıp barış ve Allah’tan bağışlanış dileyerek son vermek ise yalnızca bir ayrıntı.

 

Rekat sayısı da asgari iki rekattir. Dileyen dilediği kadar bunu arttırabilir.

 

Tehlike halinde kılınan salâtı kastediyorsanız o kısaltılan salât olup asgari 1 rekattır. Tamamına gelince, vatandaşa "1 + 1 = kaç?" demişler. "İki. Bilemedin 3!" demiş. Oysa Matematik "bilemedin 3 olsun!" keyfiliğini kaldırmaz. Kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekattır. "Bilemedin 3!" olmaz. İkinin üstü farz olmadığına göre neden "Rekat sayısını isteyen istediği  kadar artırabilir!" deniyor ki?!

 

Namazın iki mi yoksa üç vakit mi olduğunda henüz uzlaşamadık. Üç vakit ise, bunların hangisi olduğunda da uzlaşamadık.

 

Salât inananların üzerine vakitleri belirtilerek yazıldığına göre (4:103), farz olan namazlar vakitleri Kuran'da belirtilmiş olanlardır yalnızca. Bunlar iki tane: salâti'l-fecr ve salâti'l-işa (24:58), ki gündüzün iki ucuna yakın gece saatlerinde kılınırlar (11:114, 2:187). Bakara 238'de en az üç salât anlamında salavat kelimesinin kullanılması ise üzerinde durulan konunun bir inanırın yaşamı boyunca kıldığı bütün namazlar olması nedeniyledir her halde.  

 

Rüku yahut secde de sayı sınırlaması yoktur. Mesela; tek secdeli, 5 rükulu namaz kılınabilir.

 

Bu tür iddialar öne sürülmeden önce Mâide 101 ve Bakara 67-71’e bakılsa iyi olur.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ŞiaRıM-KuRaN
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 124
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ŞiaRıM-KuRaN

Rabbimin doğru yola klavuzlar bizleri inşaAllah diyerek,Şekilsel namaz ısrarla yoktur diyen kardeşlere,abilere sorularım olacak lutfen tek tek cevap verırlerse çok memnun olurum.

SORU-1

İbrahimim Hocanın aşagıda kı ayette açıkladığı Musa a.s kıssasında geçen HARRA(yere kapandı) kelimesi Davut a.s kıssasında geçen HARRA(yere kapandı) kelımesı soyut olabılır mı?  Ayette musa a.s bayıldıgı soyut anlamda olabılır mı?Olursa çok korkan ınsan nasıl soyut olarak yere kapanır.

SORU-2

96/1/9 Gördün mü şu men'edeni?

96/1/10 Namaz kılarken bir kulu (namazdan)?

Yukarıda ayette şekılsel namaz yoksa nasıl engellenıyor Peygamberımız ?

SORU-3

Aşagıda ibrahimim hocanın yazdığı secde ıle ılgılı ayetler ve kuranda bır çok yerde geçen secde ayetlerının hepsı soyut manada mı?

SORU-4

Salat kavramının secde kavramının yeryuzundekı tum kaynaklarda sözluklerde gramer kıtaplarında tarih kitaplarında somut olarak açıklanırken,Sızın soyut olarak dedıgınız namaz ve secdenın açıklandıgı kaynaklar neler ?

SORU-5

4/98/102 Sen de içlerinde bulunup onlara namazı başlattığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber namaza dursun ve silâhlarını da yanlarına alsınlar. (Namazda olanlar), secde edince arkanıza geçsinler; bu kez namaz kılmayan öteki bölük gelsin, seninle beraber namaz kılsınlar, korunma(tedbir)lerini ve silâhlarını da alsınlar. İnkâr edenler istediler ki siz silâhlarınızdan ve eşyanızdan gaflet etseniz de birden üzerinize bir baskın yapsalar. Yağmurdan zahmet çekerseniz, ya da hasta olursanız, silâhlarınızı bırakmanızda size bir günâh yoktur. Ama korunma tedbirinizi alın (uyanık bulunun). Allâh, kâfirlere alçaltıcı bir azâb hazırlamıştır.

4/98/103 Namazı bitirdiğiniz zaman ayakta, oturarak ve yanlarınız üzerinde (uzanarak) Allâh'ı anın; güvene kavuştunuz mu namazı (tam) kılın. Çünkü namaz, mü'minlere vakitli olarak farz kılınmıştır.

Yukarıdaki ayetlerde savaş halınde olsak dahi namazı gözetmekten kılmaktan bahsedıyo.ve akabındekı ayetin son cümlesinde belli vakitlerde farz kılınmıştır.NE ANLAMA geliyo.?

SORU-6

Çok özür dileyerek soruyorum.Şekılsel olarak namaz kılmayan kardeşlerım vicdanen hiç rahatsız olmuyorlar mı ? Yanı kendı vıcdanlarında bu kadar ayet varken BELKİ kelimesi dahi geçmıyormu zihinlerınden.soru işareti şimşekler çakmıyomu?

SORU-7

Peygamberimizden bu yana  Mezhepler,meşrepler,alimler,ulemalar,hacılar,hocalar,kaynak kıtaplar,sözlukler,islam adına söylenen tüm rivayetler hepsı şekılsel namazadn bahsederken hiç bir tane sızler gibi düşünen şekılsel namazın olmadıgını sonradan uydurma oldugunu çurutecek rıvayet yada kaynak ortaya koymamışmı?

Sorularımı yüce Rabbımın ayetıyle noktalıyorum.Sorularıma tek tek cevap istiyorum.

SELAM VE DUA İLE

39/59/9 Yoksa o, gece sâ'atlerinde secde ederek, ayakta durarak ibâdet eden, âhiretten korkan ve Rabbinin rahmetini uman gibi midir? De ki: "Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Doğrusu ancak sağduyu sâhipleri öğüt alır.

ibrahimim Yazdı:

 Kelimelerin anlamları soyuttur, yapılan pratikler işler/ameller o soyut olan mananın neyle eşleştiği, hangisiyle karşılık bulduğu, neye tekâmül ettiğiyle alakalıdır.

Şimdi secde kelimesi soyuttur. Yapılan fiiller onu karşılıyorsa, onunla eşleşiyorsa yapılan şey secdedir.

Secdenin ve rükunun kelime anlamı: tam bir saygı göstermek, teslimiyet, itaat etmek, boyun eğmek vb.. demektir.

7/Araf/143 “…ve harra musa saıka…”  “…Ve Musa baygın vaziyette yere kapandı…”

38/Sad/24  “…harra rakiav ve enab.”  “… rüku ederek yerlere kapandı ve (Allah'a) yöneldi.”

17/İsra/107 “…yehırrune lil ezkani sücceda.”  “…çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar."

17/İsra/109 “Ve yehırrune lil ezkani yebkune ve yezıdühüm huşua.”

“Ağlayarak çeneleri üstüne kapanırlar ve Kur'ân onların derin saygısını artırır.” 

Hz Musa bayılınca yere eğilip düşüyor, Hz Davut ise ibadet tazim için Rabbine istiğfar edip eğiliyor.

3/Ali-İmran/43 "Ey Meryem, Rabbine divan dur, secde et ve (O'nun huzurunda) eğilenlerle beraber eğil!" 

3/Ali-İmran/113 Ama hepsi bir değildir. Kitap ehli içinde, gece saatlerinde ayakta durup Allah’ın ayetlerini okuyarak secdeye kapanan bir topluluk da vardır. 

17/İsra/107 De ki: "İster inanın ona, ister inanmayın. O, kendilerine daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda, onlar, çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar."

25/Furkan/64 Geceleri, Rableri huzurunda secde ederek, ayakta durarak geçirirler. 

76/İnsan/26 Gecenin bir kısmında da O'na secde et. Ve geceleyin O'nu uzunca tespih et.

 

2/Bakara/200 Hac ibadetlerinizi bitirince atalarınızı andığınız gibi hatta, daha kuvvetli bir anışla Allah’ı anın. İnsanlardan kimi "Rabbimiz bize dünyada ver!" der; onun ahrette bir payı yoktur. 

Şimdi secdenin ve rükunun kelime anlamı: tam bir saygı göstermek, teslimiyet, itaat etmek, boyun eğmek ise…. O ilk muhatap toplumda yapılan hangi fiillerin buna karşılık geldiğine bakmadan Kuran’ın itabını nasıl anlayacağız? Kelimelerin soyut anlamlarına takılıp kalıyoruz, bu soyut anlamın bir somuta işaret etme yönünün de bulunduğunu unutmamak gerekir.  

Eğer söylediklerimizin aksiyse!!!! Bugün de mevcut olan güneşe tapanlar, güneşe secdelerini nasıl yapıyorlar???? Oysa ayetlerde…

27/Neml/24,25 "Onun ve kavminin, Allah’ı bırakıp güneşe secde ettiklerini gördüm. Şeytân onlara işlerini süsleyip onları doğru yoldan çevirmiş, bu yüzden yola gelmiyorlar." 

"Göklerde ve yerde gizleneni açığa çıkaran ve gizlediklerini ve açığa vurduklarını bilen Allah'a secde etmeleri gerekmez mi?"

41/Fussilet/37 Gece, gündüz, güneş ve ay O'nun ayetlerindendir. Eğer Allah'a tapıyorsanız, güneşe ve aya secde etmeyin; onları yaratan Allah'a secde edin. 



__________________
ZÜMER-2739/27 Andolsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Yukarı dön Göster ŞiaRıM-KuRaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ŞiaRıM-KuRaN
 

<< Önceki Sayfa 72 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats