HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: cilbab Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın savana,

Yüce Allah'ın anılan ayetlerde dilenmekten çekinmek, yetim malı yemekten çekinmek anlamında kullanmış olduğu iffetcinsel ahlak diye çarpıtıp haddimizi aşmıyalım. Lütfen!

*

mayo üzerinizdeyken ziynetinizi kapatma şansınızda yok. O halde mayo giymek... Nur31’deki ziyneti yani takıyı örtme emrine muhalefet değil midir? (mircan)

 

Siz hiç memelerinin üstüne kadar uzanan kolyesiyle mayolu bir kadın gördünüz mü? Yani plaj giysili bir kadın o kolyeyi hâlâ orda tutar da yüzer mi?

 

Bırakın kolyeyi, saçını bile açıkta bırakmaz yüzen kadın. Bone giyer.

 

Ama yine de mayolu haliyle kolyeyi memelerinin üstünde şungur  şungur taşımayı sürdürürse millet açar ağzını yumar gözünü. "Görmediğin oğlu olmuş!" diye bir güzel benzetir; plaja geldiğine pişman eder onu.

 

Öteki takılara gelince, mayolu bir kadının hangi takıları kendiliğinden görünür haldeyse o takılar istisnadır.

 

Allah ne diyorsa o. O’nun dediği ise şudur:

 

Lâ yübdiyne ziynet ehünne illa mâ zahare minhé

Ziynetlerini açmasınlar ama açıktakiler başka

 

Kadın, örtülü olan ziynetlerini açmayacak. O kadar. Açıkta olanlar, açıktadır.

 

*

 

Siz böyle olmayacak haller kuracağınıza şu sorunun cevabını düşünün:

 

İstisnasız bütün tesettürcü fuhuş tellallarının öne sürdüğü üzere Allah, "İnanan kadın göğüslerini kapatsın. Ama kölelerine ve erkek hizmetçilerine açabilir!" der mi? Erkek hizmetçiler, köleler... malikesine  mahrem olup  inanan kadının her yerine bakabilirler!" der mi?

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

savana Yazdı:

 BAKARA SURESİ : 273 İnfak edilenler, Allah yolunda kapanıp kalmış, yeryüzünde dolaşamaz olmuş yoksullar içindir. İffet ve onurları yüzünden, cahiller bunları, zengin kişiler sanır. Sen onları yüzlerinden tanırsın. Yüzsüzlük ve yırtıklık ederek insanlardan bir şey istemezler. Nimet ve imkândan infak ettiğiniz her şeyi, Allah çok iyi bilmektedir.

 NİSA SURESİ : 6 Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffet li davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.

 NİSA SURESİ : 24 Harpte elinize geçmiş kadınlar hariç olmak üzere, nikâhlı kadınlarla evlenmeniz de haram kılınmıştır. Bu, üzerinize Allah'ın yazdığıdır. Bunlar dışındakileri, mallarınızı vererek almanız; şunu bunu dost tutmayarak iffet li yaşamanız, zina etmemeniz şartıyla size helal kılınmıştır. Kendilerinden nimetlendiğiniz kadınların mehirlerini onlara bir hak olarak verin. Mehir kesişmeden sonra karşılıklı hoşnutluğa bağlı hallerde üzerinize günah yoktur. Allah, her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.

 NİSA SURESİ : 25 İnanmış hür kadınları nikâhlama genişliğine gücü yetmeyeniniz, ellerinizin altındaki genç, mümin köle kızlarıdan biriyle evlensin. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hep birbirinizdensiniz. O halde onları, ailelerinin izniyle nikâhlayın. Gizli dost edinmeyerek, zinadan uzak kalarak, iffet li hanımlar olmaları şartıyla onların mehirlerini örfe uygun bir biçimde verin. Evliliğe geçtikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara uygulanan cezasının yarısı uygulanacaktır. Bu, köle ile evlenme yolu, günaha ve sıkıntıya girmekten korkanınız içindir. Sabretmeniz sizin için daha hayırlıdır. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

  MAİDE SURESİ : 5 Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı. Kendilerine kitap verilmiş olanların yemekleri size helaldir. Sizin yemekleriniz de onlara helaldir. Mümin kadınların iffet lileriyle, sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanların iffet li hanımları da mehirlerini verdiğiniz takdirde; iffet inizi korumanız, zinadan uzak kalmanız ve şunu-bunu dost tutmamanız şartıyla size helaldir. İmanı tanımayıp nankörlük edenin ameli boşa gitmiştir. Ve o, âhirette de hüsrana uğrayanlardandır.

NUR SURESİ : 4 İffet li kadınlara iftira atıp da dört tanık getirmeyenlere gelince, onlara hemen seksen vuruş vurun. Ve onların tanıklıklarını asla kabul etmeyin. Onlar, sapmışların ta kendileridir.

 NUR SURESİ : 23 O bir şeyden habersiz iffet li mümin kadınlara iftira atanlar, dünyada da âhirette de lanete çarptırılmışlardır. Büyük bir azap vardır onlar için.

 NUR SURESİ : 33 Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffet lerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan, hürriyetini satın almak isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'a size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffet li kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.

 AHZAB SURESİ : 35 Allah şu kişiler için bir affediş ve büyük bir ödül hazırlamıştır: Müslüman erkekler, Müslüman kadınlar, mümin erkekler, mümin kadınlar, itaat eden erkekler, itaat eden kadınlar, özü-sözü doğru erkekler, özü-sözü doğru kadınlar, sabreden erkekler, sabreden kadınlar, Allah korkusuyla ürperen erkekler, Allah korkusuyla ürperen kadınlar, sadaka veren erkekler, sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler, oruç tutan kadınlar, ırz ve iffet lerini koruyan erkekler, ırz ve iffet lerini koruyan kadınlar, Allah'ı çok anan erkekler, Allah'ı çok anan kadınlar.

 MÜMTEHİNE SURESİ : 10 Ey iman sahipleri! Mümin kadınlar hicret ederek size geldiklerinde onları imtihan edin. Allah onların imanlarını daha iyi bilir ya! Eğer onların mümin hanımlar olduklarını anlarsanız, onları kâfirlere döndürmeyin. Ne bu mümin kadınlar o kâfirlere helaldir ne de o kâfirler bunlara helaldir. Bu kadınlar için harcadıklarını o kâfirlere geri verin. Mehirlerini kendilerine verdiğiniz takdirde, bu kadınları nikâhlamanızda sizin için bir sakınca yoktur. Kâfirlerin iffet ve nikâhlarına yapışmayın. Kâfirlere gitmeyi yeğleyen kadınlar için harcadıklarınızı onlardan geri isteyin; onlar da size gelen mümin kadınlar için harcadıklarını geri istesinler. Bu, Allah'ın hepinize buyruğudur. Aranızda hüküm veriyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

Selam Hasan Akçay

Yukarıdaki ayetlerin meallendirmesindeki kullanılan "iffet" sözcüğünün genel olarak anlamının cinsel ahlak kurallarına bağlı olmak olduğu sonucuna varıyorum.Yanlış mı?

 

 

Selam

Hasan Akçay kardeş tamam sizin söylediğinize itirazım yok bahsini ettiğiniz ayetlerdeki iffetin anlamı belirttiğiniz gibi

Yukarıdaki diğer ayetlerde iffet olarak meallendireilenlerin neden yanlış olduğunu soruyorum.İffet dilimizde =namus=cinsel ahlak olarak yerleşmiş bir kelime.

Dilimizde namuslu olmak iffetli olmak ikiside aynı şey.

İffetin dilimize yerleşmiş anlamına itirazınız varsa bunu anlarım.Tdk ya gidip talabeinizi bildirmekten başka çare yok gibi görünüyor.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sayın savana,

Eli yüzü düzgün her sistem gibi İslam da insanlara namuslu olmayı emreder. Ama namusu tesettür bid'atına bağlamaz. Yani "Kadın, namuslu olarak tanınmak istiyorsa tesettüre bürünsün; yoksa namussuz olarak tanınır ve cezayı hak eder!" demez. Allah'ın dininde böyle abes bir dayatma yok.

Sizin alıntıladığınız ayetlerde namus yani iffet tesettüre mi bağlanmış? Lütfen inceleyin.

Nisa 24'te kadınların iffetli kalmak için tesettüre girmesi mi buyuruluyor iffetli davranması mı? Nisa 25'te tesettür var mı? Mâide 5'te, Nûr 4, Nûr 23, Nûr 33, Ahzab 35, Mümtehine 10'da?

Bakın Mümtehine 10, kafir ailelerinden İslam devletine kaçıp gelen inanmış kadınlar hakkındadır. Mümtehine, imtihan edilen kadın demek. Yani o kadınlar önce imtihan edilecek. İçtenlikle iman etmiş oldukları anlaşılırsa kendilerine sığınma hakkı verilecek. O son ana kadar inananların kadınları (nisâi'l müminîn) değiller. Cilbab giymeleri beklenmiyor onlardan. Peki, namussuzlar mı? Hem de giyim bakımından cilbablı kadınlardan belki daha bile kapalılar. Ama cilbabsızlar. İffetsizler mi?

Ahzab 33'te ise peygamber eşlerine "Cahiliyenin teşhirciliğini yapmayın!" deniyor. Yani Allah'ın emri, teşhirciliktehn uzak durmaktır; tesettüre girmek değil. Teşhircilik ifratsa tesettür tefrittir. Allah'ın dininde ikisine de yer yok.

İfrat yok; tefrit yok; teşhircilik yok; tesettür yok.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Hasan,

Sanırım yanlış anlaşılıyorum.Bir plajda inan kadınlarla,gayrimüslimleri nasıl ayıredeceğiz.İnanan kadınlar -gerçi ülkemizde yasak ama-ay yıldızlı mayo,inanmayanlar dinlerini yada ülkelerini belirten mayomu giyecek ve böylece tacizci coşkunların şerrinden korunacak.

Aslında şu sorunun cevabı bana derman olabilir.Cilbab belli bir yerde taşınması gereken bir nişanemidir yoksa plajda olsa,pazarda olsa yerine getirilmesi gereken bir emir mi?

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Selam, mircan.

Cilbab, onu giyenin aidiyetini göstermek suretiyle tanınmasını ve böylece tacizden kurtulmasını sağlar. O halde yalnızca tanınma ihtiyacının baş gösterdiği ortamlarda rarz olarak giyilir.

Plajda giyilmez çünkü orda herkes devletin eşit şekilde koruması altındadır. İmtiyazlı korunma söz konusu değildir. İlle imtiyazlı korunma istiyorsanız onun gereğini yaparsınız; örneğin özel korumalar tutarsınız.

cilbab başlıklı bu bölümün ilk sayfasını okudunuz mu?   

Sevgi ile, Hasan Akçay 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hakka dogru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hakka dogru

     Selam

     Kadınlar dışarı çıktığında kendisini tanıtacak takva elbisesini giyecek.Bu soyut bir elbisedir.Somut değil.Yani hal ve hareketine dikkat edecek.Bununla kendini tanıtacak



__________________
İlim Çinde de olsa alınız.
Yukarı dön Göster hakka dogru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hakka dogru
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SELAM MODERATÖR, NE HAKARETİ İÇERİYOR İLETİM, ADAMLARIN İDDİALARININ TÜRKÇESİNİ YAZDIM, BU ENTEL ABİNİZ SİZE AFFERİM VERECEK İMANINIZ DAHA DA ARTACAK DEDİM, BU HAKARET Mİ ŞİMDİ, MAYO VE BİKİNLERİNİZLE DAHA DA ÖZGÜRLEŞECEKSİNİZ, ADAMLARIN İDDİASI BU DEĞİL Mİ, ÇIPLAKLAR KAMPINDA ÇIPLAK, ORTAMOINA GÖRE, YANİ, BU MANTIĞI VE SAVUNUCULARINA DENCEK NE VAR Kİ, HESAP GÖRÜCÜ OLARAK ALLAH YETER,
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Eli yüzü düzgün her sistem gibi İslam da insanlara namuslu olmayı emreder. Ama namusu tesettür bid'atına bağlamaz. Yani "Kadın, namuslu olarak tanınmak istiyorsa tesettüre bürünsün; yoksa namussuz olarak tanınır ve cezayı hak eder!" demez. Allah'ın dininde böyle abes bir dayatma yok.

Sizin alıntıladığınız ayetlerde namus yani iffet tesettüre mi bağlanmış? Lütfen inceleyin.(hasan akçay)

Selam

Sayın hasan akçay bu soruya muhatab olmamı gerektiren ne yazdımda bu soruyu bana sordunuz anlayamadım.

 

Namus veya iffetin tesettürle ne alakası var mayo giymekle ne alakası var?

Ben dedimki iffet dilimize cinsel ahlak kurallarına bağlı kalmak olarak yerleşmiştir diğer anlamıda namustur.

Kuranda bizlere öğretilen cinsel ahlak kuralları bellidir bu cinsel ahlak kurallarına uyduğunuzda namuslu iffetli olursunuz.

Bizlerden kuranda istenen ve uymamız gereken bunlar.

Mayolu denize giren bir kadına namussuz(kuranın belirlediği cinsel ahlak kurallarına bağlı olmyan)kadın denilebilirmi diye sordum yazımda.Çünkü bazı çevrelere göre kadının giyim kuşamı namusuyla bağdaştırılıyor.

Ben her zaman söylüyorum Allahın belirlediği cinsel ahlak kurallarına bağlı olan kadın bu kurallara uyarken davranış hal ve tavırlarında giyiminde dikkatli olur nerede ne giyeceğini bilir.Bunları kadının bilemeyeceğini düşünen bazı çevreler sürekli kadın üzerinde baskı kurup  dini kullanır.

ÇArşaflı gezmeyi dinin gereği Allahın buyruğu başaçık gezmeyi haram günah ilan ederler.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Hasan Akcay Yazdı:

Selam, mircan.

Cilbab, onu giyenin aidiyetini göstermek suretiyle tanınmasını ve böylece tacizden kurtulmasını sağlar. O halde yalnızca tanınma ihtiyacının baş gösterdiği ortamlarda rarz olarak giyilir.

Plajda giyilmez çünkü orda herkes devletin eşit şekilde koruması altındadır. İmtiyazlı korunma söz konusu değildir. İlle imtiyazlı korunma istiyorsanız onun gereğini yaparsınız; örneğin özel korumalar tutarsınız.

cilbab başlıklı bu bölümün ilk sayfasını okudunuz mu?   

Sevgi ile, Hasan Akçay 

Selam Hasan,

Teşekkür ederim şimdi anladım.Cilbab gerekli ortamlarda yada korunma ihtiyacı hissedilen yerlerde alınan bir önlem.Ama zorunlu değil.Zorunlu olmaması cevabı,benim için yeterli.

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

http://forum.iktibas.info/thread.php?threadid=4444&board id=11&styleid=2&sid=33454f0c7e35fbe28dd4017840cc76be

 

 

selam şimdi bunun cilbapla ne alakası var demeyin, mantık/bilinç, bilgiden önce gelmelidir, bilgi edinliri ama bilinç bu şekilde değildir, özellikle bayan arkadaşlardan ricam, şu linktekileri okusunlar link namazla ilgil ama üzerinde düşünmenizi istediğim şey, ayetlere yaklaşım, evin girerken ki hangi kapısının kullanımı, sizin cilbapla ilgli yaptığınız metodu arkadaş namazla ilgil yapmış, buı mantığın olması gerektiği yer burası işte, ve inanın sizde bu mantıkla yaklaşıyorsunuz bir çok meseleye, bu konuda biraz daha tutarlı olmak istiyorsanız durmanı zgereken  yer linktekji yerdir, ama orsaı da sırata ne kadar mesafede düşünmeli,,,,

 

 

selam ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 22 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats