HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kûr’an’da Salat Kavramı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

Resuller kendisinden önce gelen Kitapla elçilik yaparlar;

BAKARA-87.Yemin olsun ki, Musa'ya Kitap'ı verdik.Ve arkasından da resuller gönderdik.Meryem oğlu İsa'ya da açık-seçik deliller verdik ve kendisini Ruhulkudüs'le güçlendirdik.....

Her toplum için hidayetçi vardır.

Rad-7.Küfre sapmış olanlar şöyle derler: “Ona Rabbinden bir mucize indirilseydi ya!” Sen sadece bir uyarıcısın ve her topluluk için doğruyu ve iyiyi gösteren bir hidayetçi(had) vardır.

Bu yol ancak bir elçi ile beraber yürünebilir.

44.Ona denildi: "Köşke gir!" Melike onu görünce su sandı ve baldırlarını açtı. Süleyman dedi ki: "O, cilalı sırçadan yapılmış parlak bir avlu/zemindir." Melike dedi: "Rabbim, doğrusu ben öz benliğime zulmetmişim. Artık Süleyman'la birlikte, alemlerin Rabbi olan Allah'a teslim oluyorum."



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Bak arkadasim, sizin bu kadar yanlis bir anlayista israrinizi anlamakta gucluk cekiyorum. Kuran'da istilahi manada Kitap =vahiy dir.  Nebi kendisine kitab=vahiy verilendir diyorsunuz , haklisiniz bu dogrudur. kuran'daki anlamiyla sterio tip nebi olmak icin Vahiy=Kitap  verilmesi sarttir.  Pe ki bana soylermisiniz bir kimse Vahiy= Kitap almaksizin nasil resul oldugunu bilecek. kisi buna kendisi mi karar verecek. Buna anlayisa aldigi bir vahiyle ulasmasi gerekli degil mi ? Allah bir kimseye seni resul olarak sectim diye vahiy indirince kurani manada kitap indirmis olmuyormu ? Sizin Nebi ve Resul taniminiz atalar dininin yanlis bir sekilde yayginlastirdigi tanimdir. Kuran Ilk vahiylerinde Muhammed icin  uyarici,mujdeleyici, hatirlatici kelimelerini kullanir. Vahyin ilerleyen surecinde Resul kullanilmaya baslanir. Nebi ise kitap ehliyle ozellikle yahudilerle olan muhataplik donemlerine rastlar. Acele etmeden dikkatlice  bu sureci takip edersen, bunu rahatlikla gorursun.

Bunlara ilave olarak Kuran boyle bir ilani yapmissa, yani son nebiden sonra resul gelecegini belirtmisse bunu acik ve net ifadelerle yapmasi gerekmiyor mu? Sizin delil verdiginiz ayeti literal anlamiyla alirsak,  orda  kendilerinden misak alinanlar Nebilerdir,anlatimda belirgin husus onlara kendilerine verilen kitap ve hikmeti dogrulayan resuller geldiginde  ona inanarak yardim etmeleridir. O halde bu fiziksel  bir vukuat  degildir. Sembolik bir ifadeyle risalet muessesesinin icsel ahenk ve butunlugudur. Yok eger bu fiziksel bir hakikattir dersek iste o zaman  burda gecen Nebilerin anlami cok farkli olmak zorunda kalacaktir. 

 

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

Ben kitap=vahiy demiyorum bunu söyleyen sizsiniz

Allah balarısına vahyetti derken Bal arısına kitap mı verdi?

Musanın annesine vahyettik derken Kitap mı indirdi.?

Bir kimse vahiy almadan nasıl resul olduğunu bilecek soruna cevap;

Kendisine kitap gelmeyen elçiler nasıl bildiyse öyle bilecek.

Allah bir kimseye seni resul olarak sectim diye vahiy indirince kurani manada kitap indirmis olmuyormu soruna cevap;Evet olmuyor.Yani tüm gönderilenlere kitap inmiş olur senin tanımına göre.O zaman tüm nebiler resul tüm resuller nebi olur tabi bu da senin icadın olur...

Benim Kuranla tanımladığım resul ve nebi kavramı Atalar dinindekinin aynı olsa hani nerde sitedeki atalar dini savunucuları.Bu söylediklerime birçok uyan olması gerekir o halde.

Bak sana atalar dinindeki Resul ve Nebi kavramlarının nasıl ters döndürüldüğünü yazayım

Resul=kendisine kitap gelen peygamber

Nebi=Kendisine kitap verilmeyen peygamber

işte atalar dini kavramları böyle ters düz etmiştir.Aç ilmihallere bak.

 

Bunlara ilave olarak Kuran boyle bir ilani yapmissa, yani son nebiden sonra resul gelecegini belirtmisse bunu acik ve net ifadelerle yapmasi gerekmiyor mu?soruna cevap:Ali imran 81 de ve Bakara 87 de resulün tanımı açıktır ve nettir.

Kuran Ilk vahiylerinde Muhammed icin  uyarici,mujdeleyici, hatirlatici kelimelerini kullanir diyorsun.İniş sırsını esas aldığımızda Alak Kalem ve Müzzemmil surelerinde uyarıcı müjdeleyici ve hatırlatıcı geçen ayetleri yazarmısın.Ben bulamadım.Ama bak resul yazıyor;

İlk resul  geçen geçen sure İlk dönemlerde geldiği anlaşılan Müzzemmil suresidir.15.Biz size üstünüze tanık olan bir resul gönderdik.Tıpkı firavuna bir resul gönderdigimiz gibi.

sen ise Vahyin ilerleyen surecinde Resul kullanilmaya baslanir diyorsun.

Kardeş ,yanlış anlayışta ısrar bende değil sende.Allah yardımcın olsun.

 

 



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

Sayin arkadasim tartismak icin yazismak ilkesinden uzaklasmazsak hic bir verim elde edmeyiz.Yazilanlari yanlis gostermek icin- bilerek veya bilmeyerek - didinmenin anlami yok. Ben kitap =vahiy dedigimde  hemen yok, oyle degil demek yerine hele bir arastir. Oyle olmadigini arastirman sonucu elde edersen ,katilmasamda saygi duyarim. Ama ozur dileyerek soyluyorum, gercekten cok aceleci bicimde davraniyorsunuz. Bana yazdigin orneklerin  hic bir sekilde konuyla alakasi yok. Ifadelerimle alakali ornekler vermenizi rica ediyorum. Bal arisina Vahiy nitelik acisindan konumuzla en ufak bir iliskiye sahip degil. Burda vahiy literal bir anlam  icerip, istilahi bir fonksiyon tasimaz. Kuranda indirilen Kitap ve indirilen vahiy anlatimlarini iceren ayetler bizim konumuzu ilgilendirmektedir. Kitap ehli-vahiy kokenli toplum ifadesi buna guzel bir ornektir. Kitap,vahiy, zikir ve benzeri kelimeler donusumlu olarak birbirlerinin yerine kullanilirlar. Klasik anlayisla olan benzesmenize gelince, bu Nebi ve Resul kavramlarinin tarifindaki mustereklikten ziyade , bu kavramlari es anlamli olarak kabul etmeyisinizdir. Edip Yuksel ve onun ustadi markali bu iddialarin  sonucu bakalim hangi uyanik kendini resul ilan edecek.

Kuran ayetlerinin kronolojisini hangi esasa binaen tespit ettiginizi ogrenmek isterim. Rivayet yoluyla bize ulasan bu bilgileri kabul etmediginizi saniyordum. Siz yinede acele karar vermeyip onceki yazdiklarimi biraz arastirin.

Allah'a emanet ol.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
kırçiçeği51
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 08 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 44
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kırçiçeği51

 

  Aranıza Temelerdem arkadaşımın daveti üzerine katıldım .

Öncelikle sitemizdeki tüm arkadaşlarıma sevgilerimi sunuyorum .

Çok uzun bir zaman diliminden beri Allah Kitab-ında kullanılan  kavramarı

araştırıyorum .

En önemli kavramların başında '' salat '' geliyor.

Yüceltme ve dua demek.

Allah Kitab-ında 285 ayet ile işlenmiş.

Aklı çalışır konumda / iradesine hakim / ne söylediğini farkında , bilincinde olan inananların ( ayrım yok )niyetlenerek

1- Rab'binin bir oluşunu kabul etmesi

2- Sadece senin önünde eğilirim/secde ederim.Senden başka hiçbir şeyin önünde secde etmem diyerek , arınarak  yaratanın huzurunda bulunmasıdır.

Bir eğitimdir.

İnsanın başı boş olmadığını kendisine hatırlatmasıdır.

Sorumlu olmak için bilmek gereklidir.

Niyetlenme , aklın varlığını belirtir.

Hem fiziki hem de düşüncesel arınmak gerekli .

Huzurunda tüm benliğimiz ile şekilsel değil , sadece O'na yoğunlaşarak .

Tam burada Bakara ayet 238 deki Salat-ı vusta kavramını açıklamalıyız .

Bu kavram zaman ile alakalı değil .

Vusta : orta , ortası , iç , içerik, en hayırlı , en iyi anlamlarını taşıyor.

Müzzemmil suresi geliş no 3/ resmi no 73 ayet 8 okunduğunda

'' tüm benliğin ile / tam bir yoğunlaşma ile / her türlü dünyevi ve insani düşüncelerden arınarak sadece Allah'a yoğunlaşma .

İşte bakara suresi 238 deki Salatı- vusta nın anlamı :

Tüm benliğimiz ile hissederek

tam bir arınmışlıkla

yoğunlaşarak

sadece Rab ile dolarak ( tedebbül ile )

huzurunda bulunma ve doyuma ulaşmamız öneriliyor .

Sevgimle ...

 



__________________
Her insan bir çiçektir ve kendine has rengi ve kokusu vardır .

Yaşamda 1inci veya 2 inci olmaız gerekmez .
Kendimiz olalım yeter ...
Yukarı dön Göster kırçiçeği51's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kırçiçeği51
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

[QUOTE=muhliskul]

 Merhaba,

Sayin arkadasim tartismak icin yazismak ilkesinden uzaklasmazsak hic bir verim elde edmeyiz.Yazilanlari yanlis gostermek icin- bilerek veya bilmeyerek - didinmenin anlami yok. Ben kitap =vahiy dedigimde  hemen yok, oyle degil demek yerine hele bir arastir. Oyle olmadigini arastirman sonucu elde edersen ,katilmasamda saygi duyarim. Ama ozur dileyerek soyluyorum, gercekten cok aceleci bicimde davraniyorsunuz. Bana yazdigin orneklerin  hic bir sekilde konuyla alakasi yok. Ifadelerimle alakali ornekler vermenizi rica ediyorum. Bal arisina Vahiy nitelik acisindan konumuzla en ufak bir iliskiye sahip degil. Burda vahiy literal bir anlam  icerip, istilahi bir fonksiyon tasimaz. Kuranda indirilen Kitap ve indirilen vahiy anlatimlarini iceren ayetler bizim konumuzu ilgilendirmektedir. Kitap ehli-vahiy kokenli toplum ifadesi buna guzel bir ornektir. Kitap,vahiy, zikir ve benzeri kelimeler donusumlu olarak birbirlerinin yerine kullanilirlar. Klasik anlayisla olan benzesmenize gelince, bu Nebi ve Resul kavramlarinin tarifindaki mustereklikten ziyade , bu kavramlari es anlamli olarak kabul etmeyisinizdir. Edip Yuksel ve onun ustadi markali bu iddialarin  sonucu bakalim hangi uyanik kendini resul ilan edecek.

Kuran ayetlerinin kronolojisini hangi esasa binaen tespit ettiginizi ogrenmek isterim. Rivayet yoluyla bize ulasan bu bilgileri kabul etmediginizi saniyordum. Siz yinede acele karar vermeyip onceki yazdiklarimi biraz arastirin.

Allah'a emanet ol.

 

Muhliskul her seferinde aynı şeyi yapıyorsun.Bakıyorum tek ayet bile yazamamışsın bu kez.Sen kitap=vahiy dersen bu kuranın her yerinde aynı manada anlaşılır demektir.o halde bal arısındada musanın annesine vahyedilenede aynı manayı vermen gerekir.

şimdi sen resulle nebi eş anlamlı diyorsun buda kurandan onay almayan bir iddia.Gelecek olan elçiyi karartmak için geliştirilen çabanın bir sonucu.hiçbir dayanağı yok bu iddianın.

BAKARA-87.Yemin olsun ki, Musa'ya Kitap'ı verdik.Ve arkasından da resuller gönderdik.... Ayetinden de açıkça anlaşılacağı gibi  resuller Kendisinden önce gelen Kitapla elçilik yaparlar.

vahiy=kitap olmadığı gibi zikir=kitap ta değildir zikir Kitabın özelliklerinden bir tanesidir tıpkı beyan olması furkan olması hüda olması gibi.

Edip Yüksel'i çok fazla tanımam.Bir isim vererek Kurandan yazdığım ayetleri Edip Yüksel markası diyerek karalaman Hem bana hem Kurana bir hakaret.

Önceki yazdıklarını gördük ve yazdıklarının bir bir battığınıda gördük.Şimdi Hangisiymiş sana göre Kuranın ilk ayetleri söyle bakalım.Eğer İniş sırası diye yazılanları kabul ediyorsan önceki yazdığındaki iddiaları iniş sırasından bulup yazmalısın yok eğer ben başka bir sıra kabul ediyorum diyorsan o sırayı nerden bulduğunu ve bununla ilgili ayetleri yazmalısın.

Ben Allahın Müzzemmildeki Kuranı tertil ile oku Ayetindeki tetile uyarak belirli bir sıra temel alıyorum.Temel aldığım sıra ilahi olmasada belirli bir sıra ve düzen temel almak zorundayım ayete göre ve bende bu sırayı esas aldım.Yazımda da ilk dönemlerde geldiği anlaşılan Müzzemmil suresi diye de belirttim.Yoksa rivayeti temel olarak esas almıyorum.

selam hüdaya tabi olanlara...

 



__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba

(Bu mesaji diger konuya ilistirmistim )

Sayin arkadasim rasih bey/hanim,

Is oncesi bir kac dakika yazilara baktim. Diger baslikta tartistigimiz bu konuya dair yazdiklarimi anlama gayreti gostermek yerine karalama ve asagi cekme taktiklari gostermissiniz. Bununla ancak kendinizi tatmin edersiniz. Gercek bir mumin egosuna ziyafet masalari hazirlamamalidir. Karsindakini batakliklara batan gibi resmederek akli selim insanlari etkiliyemezsin. Kisisel saldirilari terk edip konuya odaklanmamiz daha hayirlidir. Bunu becerebileceksen devam ederiz. Henuz olgunlasmamis bir genc isen mazur goruyorum. Ama Kuran gibi saka olmayan bir Kitab'in misyonunu ustleniyorsan olgunlasmak zorundasin.

Belirttigim gibi fazla vaktim yok. Kisaca sunu belirtmek istiyorum. Kuran yeni bir dil icad etmemis yahut Allah yeni kelimeleri arapcaya  ilave ederek vahyi  hazirlamamistir. Kuran muhataplarinin dilini esas almistir. Bu dildeki kelimeleri oldugu gibi kullanmis bazen belli conteksler ortamina cekerek ona kok anlamini muhafaza eden  istilahi anlamlar kazandirmistir. Kuran'da her kelimeyi meshur istilahi  anlaminda alamazsiniz. Ornegin vahiy . Kelimenin iliskiye sokuldugu diger kelimeler ile olusturulan atmosferde ki anlami gecerlidir. Vahiy bal arisi icin ayri musanin annesi icin ayri, Musa icin apayri anlamlarda kullanilmistir. Ben istilahi anlamda vahiy konusunu ele alirken sapla samani karistirarak davranirsam insanlari anlam kaosuna suruklerim. Zikr, vahiy ,kitap bu ozel anlamlarinda musterek olarak kullanilmistir. Zikr ehli-kitap ehli kullanimi buna bir ornektir. Nebi kelimesinin kullanimina gelince bu kelimede ayni yontemle incelenmelidir. Benim anlayisim bu kelimenin ehli kitap tarafindan yogunca kullanilmasindan oturu -  kelimenin orijini  ibranicedir - kuran resul kelimesinin yani sira kullanmis ve herhangi bir anlam farki gozetmemistir.

Allah'a emanet olun.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
rasih
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rasih

Bu mesaj diğer konuda da vardır.

Selam, konuyu sulandırıp kendi düşüncenizde olmadığım için burada olmayan biriyle beraber konunun başında ince ve alaylı tavırlarınızla konuyu karalamaya çalıştınız.Şimdide Kuranı egom için tatmin aracı olarak Kullandığımı söyleyerek niyet sorgulamasına devam ediyorsun.Ayrıca kendi zaaflarını burada sanki olgunluk sergiliyormuşcasına yazıyorsun.Konu okunduğunda herşey ortadadır.Kavramlardan haberinin olmadığı ve birbirine karıştırdığın ortada ve konu okunduğunda herşey ortadadır..Kurandan delil getiremediğinde olayı nefsi tartışma boyutuna getirip eksiklerini örtmeye çalışıyorsun.Konuyla ilgili ayetleri yazdım.Konuya devam ederim ama seninle değil.Konu kişisel saldırı boyutuna kayıyor çünkü.Bu tartışma ikimiz arasında ne birbirimize ne diğer arkadaşlara fayda sağlamayacak.

Konuya devam size selam...




__________________
(Bu) Kitab'ın indirilmesi, aziz ve hakim olan Allahtandır.Şüphesiz, sana bu Kitab'ı hak ile indirdik; öyleyse sen de dini yalnızca O'na(KİTABA) halis kılarak Allah'a kulluk et.zümer-1-2

Yukarı dön Göster rasih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rasih
 
mavidalga
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 13 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mavidalga

Herkese selam.

Tesadüfen forumları gezerken bu yazıya denk geldim.Bir kişinin sormuş olduğu sorulardı.Kafam çok karıştı.Lütfen yardımcı olurmusunuz.

aliaksoy.org dan alıntıdır

SORULAR:

1-NİÇİN KURANDA SALATI İKAME EDİN DİYORDA SALAVATI İKAME EDİN HİÇ GEÇMİYOR?????

2-DEVAMLI ZEKATI İTA EDİNİZ DİYORDA NİÇİN ZEKATLARI İTA EDİNİZ DEMİYOR?????HALBUKİ MADDİ VERGİ OLAN SADAKA KELİMESİNİN ÇOĞULU OLAN SADAKAT KELİMESİ KULLANILIYOR???EĞER ZEKAT ARINMADIR DİYORSANIZ ONUN NİÇİN ÇOĞULU KULLANILMIYOR DİYORSANIZ NİİÇİN İKAME SALATTAN SONRA YER ALIYOR???????NEDEN BERABER KULLANILIYOR?????NİÇİN SALATTAN SONRA ORUÇ TUTUN DEMİYOR?????ORUÇ BEDENİ BİR İBADET OLARAK NAMAZDA ÖYLE OLDUĞUNA GÖRE NAMAZDAN SONRA ORUÇ TUTUNUZ EMRİ YER ALMIYOR????

3-ŞUAYBIN NAMAZI PUTLARA İLAHLARA TAPMAYI VE MALLARINI NASIL HARCAYACAKLARINI EMREDEBİLİRMİ???EMRETMEK BUYURMAKSA?????

4-EĞER NAMAZ İBRAHİMİN BİR UYGULAMASI İSE ONDAN ÖNCEKİ NUHTAN İBRAHİME KADARKİ ÖNEMLİ OLAN BİR İBADETİ ONLARDAN NEDEN ESİRGEDİ?????

5-HAC KAVRAMINI NEDEN İSA VE MUSADADA GÖREMİYORUZ???ALLAH HER MİLLETE AYRI BİR İBADET TARZIMI BELİRLEMİŞ YOKSA????

6-(29:45)….SANA VAHYEDİLENİ OKU VE SALATI İCRA ET.CÜMLE PEYGAMBERİMİZDEN ONA İNDİRİLENİ OKUMASINI VE SALAT YAPMASINI İSTEMEKTEDİR.SALATINDA İNDİRİLENLERİ OKUMASINI İSTEMEMEKTEDİR.AKSİNİ İDDİA EDİYORSANIZ BUYRUNUZ?????

7-(3:96-97).AYETLERDE ….ORAYA GİREN EMNİYETTE OLUR.’DİYOR KENDİNE BİLE FAYDASI OLMAYAN(!)MEKKEDEKİ YAPININ İNSANLAR İÇİN GÜVENLİ BİR YER OLDUĞU DÜŞÜNÜLEMEZ.BU GÜVENCE ANCAK BEYT KELİMESİNİ MECAZİ OLARAK DÜŞÜNÜRSEK DAHA İYİ ANLAYABİLİRİZ.ALLAHIN SİSTEMİNE GİRENLER GÜVENE KAVUŞACAKLARDIR.!!!YOKSA ORASI YAPI OLARKMI GÜVENLİ?????

8-İBRAHİMİN MAKAMI ‘ALLAHA ŞİRK KOŞMAMAK İBRAHİM VE BİZİM TEMİZ TUTMAMIZ GEREKEN SİSTEMMİDİR???YOKSA BAŞKA BİŞEYMİ???

9-(22:27).AYETTE ”Bİ”İLE KELİMESİ ATLANMIŞ MEALLERDE GENELDE.”BİL HACCİ”HAC İLE DEMEKTİR.AYET İBRAHİME HİTAP EDİYOR İBRAHİMDEN TARTIŞMA İLE BİR ŞEYİ İLAN ETMESİ İSTENİYOR,PEKİ BU ŞEY NEYDİ?BİR ÖNCEKİ AYET BU SORUYU YANITLIYOR.SİSTEMİ İNSANLIĞA BİLDİRECEKTİ.(22:27).AYETTE GİDİLECEK BİR BİNA YOK AYETTE SANA GELSİNLER DİYOR BU MÜMKÜNMÜ???MEKKEYE MÜSLÜMANLAR İBRAHİM İÇİNMİ GİTMEKTEDİR???BİZE GÖRE BURADA İBRAHİMİN İNANÇ SİSTEMİNDEN BAHSEDİLİYOR.BİR SONRAKİ AYET TARTIŞMANIN GAYESİNE AÇIKLIK GETİRİYOR.(22:28-29)TARTIŞMANIN AMACI ALLAHIN SİSTEMİNİN FARKINA VARMAK.YEDİKLERİMİZ İLE ALLAHI ANMAK BUNLARLA FAKİRİ DOYURMAK VE GÖREVLERİMİZİ YERİNE GETİRMEKTİR.BU AYET İBRAHİME HİTAP ETTİĞİNDEN BAHSEDİLEN ”ESKİ EVİN’3:96. AYETİNDE EV OLDUĞUNU ÇIKARABİLİRİZ.22:30-31- VE 32.AYETLER TARTIŞMANIN EN ÖNEMLİ KISMINA DİKKAT ÇEKİYOR,YASAKLARA İTAAT…! (22:34.)AYET İSE HER ÜMMET İÇİN BELİRLENEN İBADET BİÇİMİNİ ANLATIYOR.BUDA ESKİ SİSTEM KELİMESİNİ AÇIKLIĞA KAVUŞTURUYOR…!!!

10-KURAN NEREDE ALLAHI ULULAMAK İÇİN FİZİKSEL BİR OBJE YAPMANIN DOĞRU OLDUĞUNU YAZAR????????

11-ALLAH KESİN OLARAK DİYORKİ…..!NAMAZ FAHŞA VE MÜNKERİ ENGELLER /YASAKLAR.NAMAZ KILANLARIN NAMAZI ONLARI BU FAHŞA VE MÜNKERDEN ALIKOYUYORMU???ALIKOYMADIĞINA GÖRE ALLAH YALANCI KONUMUNA DÜŞMÜYORMU???HALBUKİ SALAT/KURAN BİLİNCİ/İMAN/KURANLA BÜTÜNLEŞME/BİRLİKTELİK OLARAK ANLARSAK O ZAMAN FAHŞAYI VE MÜNKERİ ENGELLER.İMANIN GÜCÜ VARDIR AMA NAMAZIN GÜCÜ YOKTUR.İMAN HAREKETE DÖNÜŞÜR NAMAZ ZATEN HAREKETTİR BAŞKA BİR HAREKETE DÖNÜŞMEZ.!!!!!!YOKSA DÖNÜŞÜYORDA BİZMİ GÖREMİYORUZ??????

12-(4:142) BU AYETTE NAMAZA KALKTIKLARINDA TEMBEL TEMBEL/ÜŞENE ÜŞENE KALKARLAR,İNSANLARA İYAKAR DAVRANIRLAR DİYOR.(İZA KAMU İLESSALATİNİN)GERÇEK ANLAMI SALATA GİTTİKLERİ ZAMANDIR.KALKTIKLARI ZAMAN DEĞİLDİR.(İLE)İLE BİRLİKTE GİTMEYİ İFADE EDER.NAMAZA KENDİ BAŞINA OLAN BİR MÜNAFIK (DİYELİMKİ EVİNDE)NAMAZA ÜŞE ÜŞENE KALKARMI???MÜNAFIK İNANMAYAN OLDUĞUNA GÖRE!!!SİZ OLSANIZ MESELA SABAH NAMAZINA VEYA DİĞER NAMAZLARA KALKARMISINIZ?KALKARSANIZ İNSANLARA NASIL GÖSTERİŞ YAPARSINIZ?????AYRICA BU KONUYU KAVRAMAK İÇİN (9:54)BAKILABİLİR.

13-(19:59)SALATLA İRTİBATI KOPARDILAR DEMEKTİR.(SALAT KENDİSİNE UYULAN BİR SİSTEM DEĞİLSE)NİÇİN ONU BIRAKIP ŞEHVETLERE UYDULAR DİYOR????

14-(20:14)MUSA VAHYİ İLK ALDIĞINDA MUSAYA BANA KULLUK ET VE BENİ ANMAK İÇİN NAMAZ KIL DİYOR.ALLAHTAN İLK VAHYİ ALANIN GÖREVİ ONU HATIRLAMASI İÇİN NAMAZ KILMASIMIDIR????

15-(14:27)İBRAHİM ZÜRRİYETİNİ NAMAZ KILMAK İÇİN HİÇKİMSENİN BULUNMADIĞI VERİMSİZ BİR VADİYEMİ YERLEŞTİRMESİ GEREKİRDİ???BU AYETTE GEÇEN BEYTİ HARAMIN YANINDA İFADESİNİN ANLAMI NEDİR?????BU VERİMSİZ VADİDE KİMSESİZ YERDE TEK BAŞINA NEDEN BULUNUYOR?????KABE ONLARA NAMAZMI KILDIRACAK????ONUN İÇİNMİ KABENİN YANINA ONLARI YERLEŞTİRDİ?????

16-(2:143/150.)AYETLER ARASINDA GEÇEN KIBLELERDEN VE MESCİDİ HARAMDAN NE ANLIYORSUNUZ????ÜZERİNDE BULUNDUĞUN KIBLE DİYOR!!!AMA YÖNELDİĞİN KIBLE DEMİYOR????KIBLE ALLAHIN HİDAYET ETTİKLERİNDEN BAŞKASINA AĞIR GELİR DİYOR.BİR KIBLEDEN BAŞKA BİR KIBLEYE DÖNMEK NASIL AĞIR GELİR????MÜNAFIKLARI GERÇEK MÜMİNLERDEN AYIRMAK İÇİN KIBLE DEĞİŞİKLİĞİNEMİ İHTİYAÇ DUYDU ALLAH???EHLİ HİTABA HER TÜRLÜ KANITI VERSENDE ONLAR SENİN KIBLENE TABİ OLMAYACAKLAR DİYOR.DÖNMEZLER DEMESİ GEREKMEZMİYDİ???EĞER DEDİĞİNİZ GİBİYSE????SENDE ONLARIN KIBLESİNE UYMAYACAKSIN VE ONLARDA BİRBİRLERİNİN KIBLESİNE UYMAZLAR DEDİĞİ ONLARIN KIBLESİ NEDİR?????????NASARA VE YAHUDANIN KIBLELERİ NERELERİDİR??????SEN ONLARIN KIBLESİNE UYMAZSIN DEDİĞİNE GÖRE YAHUDİLERİN KIBLESİ OLAN KUDÜSTEKİ BEYTİL MAKDİSE DOĞRU NAMAZ KILDIĞINI AYLARCA DOĞRU KABUL EDERSEK BU ÇELİŞKİ OLMAZMI?????MADEMKİ UYMAYACAKTI DAHA ÖNCE NEDEN MÜSAADE ETTİ????144.AYETTE KİTAP VERİLENLER ONUN KABENİN RABLERİNDEN BİR HAK OLDUĞUNU BİLİYORLAR DEDİĞİNE GÖRE BUNU EHLİ KİTABIN BU ŞEKİLDE BİLGİSİNİ KURANIN NERESİNDEN HANGİ AYETLERİ BUNA İŞARET EDİYOR????DEMEKKİ KIBLELERİ DAHA ÖNCE KABEYMİŞŞ!!!NİÇİN VE NE ZAMAN KUDÜSE DÖNDÜLER???NEREDEN ÇIKARSAN ÇIK…VE NEREDE OLURSANIZ OLUN YERYÜZÜNÜ MESCİDİ HARAMA DOĞRU ÇEVİRİN.BURDAN ANLADIĞIMIZA GÖRE VE NAMAZDADA ÇEVİRİN DEMEDİĞİNE GÖRE HER ZAMAN VE HERYERDE YÜZÜNÜZÜ MESCİDİ HARAMA ÇEVİRMENİZ GEREKİR.BU MÜMKÜNMÜDÜR???DEĞİLSE İZAHINI YAPARMISINIZ??????AYRICA MESCİDİ HARAM RABBİNDEN HAKKIN KENDİSİDİR DİYOR.MESCİDİ HARAMIN HAK OLMASI NE DEMEKTİR?????

17)2/145-Allah Elçiye kabeye uyma ilmini mi getiriyor yoksa sistmein kuralları ilmini mi getiriyor Kuranda???

18)2/146-Kendilerine kitap verdiklerimiz onu , öz oğullarını tanıdıkları gibi tanırlar. Buna rağmen onlardan bir gurup bile bile gerçeği gizler.

Dünyada kabeyi öz oğlu gibi tanıyan kaçtane ehli kitap var. ya nedir kasdedilen??????

19)2/147-O hak, Rabbindendir. Artık şüpheye düşenlerden olma sakın
Kabe konusunda mı şüpheye düşmeyeceğiz yoksa Allahın ayetleri/sistemi/yasaları konusunda mı?????

20)2/148-Herkesin uduğu bir sistemi vardır. Siz hayır işlerinde yarışın. Nerede olursanız olun sonunda Allah hepinizi bir araya getirir. Şüphesiz Allah her şeye kadirdir.

Dünyada herkes bir sisteme mi uyuyor yoksa bir taştan tuğladan yapılma evlere mi????????

21)2/149-Nereden yola çıkarsan çık yüzünü Allah’ın hürmet edilemsi gereken sistemine çevir. Bu emir Rabbinden sana gelen gerçektir. Allah yaptıklarınızdan habersiz değildir.

Evden çıktığımızda mescidi haram eğer kıbleyse hep kabeye bakarak mı gideceği işyerlerimize??? yada yolculuğa çıktığımızda yolculuk boyunca otubuste camdan hep kabe tarafına mı bakacağız. öyle değilse ne demek isteniyor????

22)2/151-Nitekim kendi içinizden size âyetlerimizi okuyan, sizi kötülüklerden arındıran, size Kitab’ı ve hikmeti anlatan bilmediklerinizi size öğreten bir Resûl gönderdik.

Ayetin devamındada görüldüğü üzere vurgulanan taş tuğla bina değil Allahın kitabıdır. Kuran bu kadar açıkken hala taşa tuğlaya mı yöneleceğiz.??? Yoksa insanlara kurtuluş, şefkat ve huzur kaynağı olarak indirilen Allahın kitabına mı????????
Bakara 142-151 arasında bahsedilen bildiğimiz taş tuğla kabe olsaydı hiç Allah bakara 177 de iyiliğin belli bir pusula yönüne yönelmek değilde yukarıda ayette tek tek sayılan erdemli işleri yapmamız gerektiğini söylermiydi hiç??????

23)84:21 Böyleyken onlar acaba neden imana gelmezler? Onlar kendilerine KURAN OKUNUNCA SECDE DE ETMEZLER. AKSİNE, KÂFİRLER YALANLIYORLAR.

Kuran her okunduğunda karşıdaki kişinin secde etmesi amacıyla mı inmiştir???? Ayette “secde etmek” (saygı göstermek) yalanlamanın zıttına konmuş!!!

24)07:161 Onlara denildi ki: Şu şehire (Kudüs’te) yerleşin, ondan (nimetlerinden) dilediğiniz gibi yeyin, “bağışlanmak istiyoruz” deyin ve KAPIDAN SECDE EDEREK GİRİN ki hatalarınızı bağışlayalım. İyilik yapanlara ileride ihsanımızı daha da artıracağız.

Yahudiler kapıdan secde ederek mi girdiler yoksa teslim olarak, boyun eğerek mi?????

25)13:15 Göklerde ve yerde bulunanlarda onların gölgeleri de sabah akşam İSTER İSTEMEZ SADECE ALLAH’A SECDE EDERLER.

Secdeyi fiziksel olarak kabul edersek istemeden olan secdeyi nasıl açıklayabiliriz????

26)Sadece Kuran okuyarak namaz kılmayı öğrenen kimse varmıdır?Arap kulturune ve örfune uzak 6 mılyar ınsan mesela bir japon,eskımo,afrıkalı için hukum nedır????

27)Yururken namaz kılınır demek zaten rıtuel inkarıdır,mealcıler nmzı ınkar mı etmış?????

28)Madem namaz çok ıyı korunarak ulaştı,peygambere kımse soru sormadı,peygamber abdestsız mı namaz kıldı abdest ayetıne kadar?Abdest ayeti maıde 110 ınış sırası,nısa yanı vakıtlı nmz farzıyetı 98 olmasıyla abdest açıklanmadan namaz farz olmuştur,bu çelışkı nedır?
??????

29)Namaz İbrahım (M.Ö 2000)tarafından ögretıldıyse,ARADAKİ 2500 SENED HİÇ YOZLAŞMADI MI?MUMINLER NIYE PEYGAMBERE EN UFAK ŞEYI SORARAKEN BU KONUDA SORU GETIRMEDI?Kuranda oruç ibadeti anlatılırken Ey müminler oruç sizden öncekilere farz kılındığı gibi sizede farz kılındı der,ama namaz için böyle bir ayet yoktur.Siz hangi ayetten bu emri alıyorsunuz??????

30)PEYGAMBERIMIZ VE MUMINLER MEKKE ALINMADAN EVVEL YAPTIKLARI HACCLARDA IÇI PUT DOLU KABENIN ETRAFINDAMI 7 KEZ DÖNDU,AYRICA NAMAZLARDA ONUNDE YERE KAPANDI,BUNU NASIL YAKIŞTIRIRIZ?Ki hadislere göre hacerul esvedıde öpmustur,peygambermızı kendı putperst örflerıne uyarladıkları çok açık degıl mı Musanın kavmı gıbı?Huylu huyundan vazgecer mı????

31)ALLAHIN ISMİ OLARAK KURANDA GECMEYEN EKBER KELIMESI SIZI SUPHELENDIR MIYOR MU?99 İSİM VARKEN,KURAN DIŞI EKBER SECILMIŞ,EKBER KARSILAŞTIRMA İÇERIR ALT ILAH VE ARACILARLA,KEBİRDEN FARKLIDIR.EGER BİR MUSLUMAN KABEDEN SEFAAT ISTEYIP EL SURUYORSA VE NAMAZDAKİ SEMBOL BAKIŞI BU ANLAM UZERINE İSE CAHILIYE DÖNEMINDEKİ NAMAZDAN FARKI NEDİR?????

32)KURAN AYETLERİ NAMAZDA TEKRAR ALLAH’A GERİ OKUMAK İÇİN Mİ İNMİŞTİR??????

33)Salat secde ,ruku ayetlerde hep ayrı fııller olarak gecer ve kullanım sekılsel bir rıtuel değildir.AYRICA NAMAZDAKİ OTURUŞ RITUELI NEDEN YOKTUR?Yoksa bunun için Emevi zamanı çarpıtılacak kavrammı bulamamışlardır?Bağlılık gunde fecr 20 dak işa 20 dak toplam 40 dak için mi olmalıdır yoksa her an mı olmalıdır?.Yusufun zınadan sakınmasıda Allaha olan baglılığı ıle mi olmuştur,namaz vaktı geldığını hatırladığı için midir??????????????????????????????????????????????????????? ????????

34)Namaz hadıslerde bıle bastan sona tek bir hadıste kılınışı anlatılmaz,yoktur,anlatılanlar bırbırlerıyle çelışkilidir,mezhep alımlerının zanlarına uyulur.Hem Kuran eksık değıl dıyecez hemde mezhep alımlerinden namaz ögrencez.İşte bir kısım diğer ayrıntılar:

Rekat sayısı,okunacak dualar,ana dilde ıbadet,kazası varmı,tesbih,seccade,bozan haller,hasta,yaşlı,genç kimler yükümlü,cami adabı,imam, muezzın,kamet,pusula,yürürken namaz nasıl kılınır,eller kollar,dızler,tekbir,selamlama,oturuş,Ekber niye Allahın ismi degıl,,vakitleri 2,3,5…vs kısacası namaz ıle ılgılı her ayrıntı olmalı Kuranda eger eksık olmadığına iman edıyorsak ve sizin bu konularda dayandığınız ayetler nelerdir????????????????????????

Yukarı dön Göster mavidalga's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mavidalga
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam mavidalga,

Bahsettiğiniz sorular gerçekbilgi rumuzlu kardeşimiz tarafından bu forumda aşağıdaki linkte dile getirilmiştir. Bana ait internet sitesinde bahsi geçen yorumlar / sorular da aynı kardeşimize aittir.

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=4313&P N=1


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats