HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

38/Sad/24  “…harra rakiav ve enab.”  “… rüku ederek yerlere kapandı ve (Allah'a) yöneldi.”

17/İsra/107 “…yehırrune lil ezkani sücceda.”  “…çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar."

17/İsra/109 “Ve yehırrune lil ezkani yebkune ve yezıdühüm huşua.”

“Ağlayarak çeneleri üstüne kapanırlar ve Kur'ân onların derin saygısını artırır.”

Hz Musa bayılınca yere eğilip düşüyor, Hz Davut ise ibadet tazim için Rabbine istiğfar edip eğiliyor.Demek ki Musa a.s ayette korkudan yere kapanıyoken Davut a.s af dılemek için şekılsel yere kapanıyor.” (Şiarım-Kuran)

Yukarıda çevirilerini verdiğiniz ayetlerdeki secde ile ilgili sorunuza karşılık, “XARRA” fiilinin geçtiği ayetleri çevirmekle yetineceğim. Her çeviri birer yorumdur. Kaldı ki siz zaten yorum da yapmışsınız. Dolayısıyla bu da yapacağım yorumlara ne derece itibar edeceğinizin göstergesi durumundadır . 

Sözlükte XARRA: (Akarsu, rüzgar) şırıldamak; (kişi) horlamak; Yüsekten düşmek, yere kapaklanmak; ölmek... “Xarra tahte qadfemeyhi”: Ayaklarına kapandı”; “Xarra beyne yedeyhi”: Önünde yere kapandı/yere yıkıldı; “Xarra alelard”: Yere düştü; “Xarra-r-racül”= mate: Adam öldü. Vs.

Görüldüğü gibi yerine göre XARRA’nın farklı manaları bulunmaktadır. Kuran’da “şırıldamak” ve “horlamak” anlamlarında hiç kullanılmamış, ancak diğer anlamların hepsinde kullanılmıştır.

XARRA’nın içinde bulunduğu ayetler:

38/24: “... Davud, kendisini sınadığımızı anladı ve rabbinden bağışlanma/ özür dileyip derhal (xarra) boyun eğip dönüş yaptı.”

Burada XARRA, Türkçe’deki “ yukardan düşer gibi”, “damdan düşercesine” deyimlerinde olduğu gibi deyimsel anlamda gelmiş.Aşağıda başka ayetlerde de deyimsel anlamda geldiğini göreceğiz.

7/143: “...VE XARRA MUSA SAİQA...”: ...Musa bayılıp düştü...”

Burada XARRA sözlük anlamında gelmiştir.

25/73: “ Ve(Rahman’ın kulları) o kimselerdir ki, kendilerine rablerinin ayetleri okunduğunda / hatırlatıldığında, kör ve sağır / duymazdan, görmezden gelip onların üstüne düşüp yatmazlar.”

Burada YEXİRRU “düşüp yatmak” anlamınadır.

17/107-109: “Deki: Buna (Kuran’a) inanın ya da inanmayın (fark etmez), bundan (Kuran’dan) önce ilim verilmiş olanlar / anlayış sahipleri, kendilerine (Kuran) okunduğu zaman inanarak çeneleri üstüne düşerler. Ve “sübhane rabbina : Rabbimiz kusursuzdur / Rabbimizin buyruğunu asla geçmeyiz, rabbimizin söylediği söz beha mahal gerçekleşecektir (deyip), ağlayarak çeneleri üstüne düşerler de saygıları / bağlılıkları artar.”

Bu ayetlerdeki “yexirrune lil ezqani succeden” ile “yexirrune lil ezqani yebkune” ifadeleri deyimsel anlamdalar. Çene üstüne düşmek, kabul ve teslimiyet anlamınadır. Çenenin yukarı kalkması reddetmek, aşağı indirilmesi kabul demektir.

34/14: “... (Süleyman) ölünce cinler anladılar ki; ğaybı bilmiş olsalardı bu alçaltıcı azabın içinde kalmazlardı.”

Ölen kişi düştüğünden bu anlamda kullanulmış.

16/26: “Onlardan öncekiler de dalga geçtiler,Allah da binalarını temelinden başlarına yıktı da tavan üstlerine kapanıverdi. Böylece başlarına gelen azabın nereden geldiğini dahi anlayamadılar.”

 22/31: “ ... Ve her kim Allah’a ortak koşuyorsa tıpkı şuna bener; biri yüksekten düşmüş, kuşlar (parçalarını) kapar, rüzgar da (geri kalanı uzak / dipsiz mekanlara savurur ya.”

Burada da XARRA sözlük anlamıyla gelmiş.

Abdurrahman ÖZLÜK

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Selam Şiarım-Kuran, izninle bir iki ayet çevirisinden senin ne anladığını ben de sorabilir miyim?

6/218-219 AYETLERİ:

218: الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ   219:  وَتَقَلّ 15;بَكَ فِي السَّاجِ 83;ِينَ

Abdülbaki Gölpınarlı:

Öylesine mabut ki namaza kalktığın zaman da seni görür. Ve secde edenler arasında secde edişini de görür.

Diyanet Vakfı Meali:

O ki, (gece namaza) kalktığın zaman seni görüyor.Secde edenler arasında dolaşmanı da (görüyor).

 Edip Yüksel Meali:

O ki (ibadet ve düşünme için) kalktığın/uyandığın zaman seni görür.Ve senin secde edenler arasındaki hareketini de.

Elmalılı Meali (Orjinal):

O ki görüyor kıyam ettiğin vakıt seni Ve secdekârlar içinde dolaşmanı

 Ömer Nasuhi Bilmen:

 O ki, seni kıyam ettiğin vakit görüyor. Ve secde edenler arasındaki dönüşünü de (görüyor).

Süleyman Ateş Meali:

O, seni görür: Namaza durduğun zaman, Ve secde edenler arasında eğilip doğrulurken.

Şaban Piriş Meali:

218,219. -O, seni (namaza) kalktığın zaman da; secde edenler ile (secdeye) yatıp kalktığın zaman da görür.

Yaşar Nuri Öztürk:

O ki görüyor seni kıyam ettiğin zaman. Görüyor nasıldır secde edenler içinde dolaşman.

1-Bu ayetteki “TAQALLUBEKE LİSSACİDİN”i nasıl anlıyorsun?

25/63-64 AYETLERİ:

63: وَعِبَاد 15; الرَّحْم 14;نِ الَّذِين 14; يَمْشُون 14; عَلَى الْأَرْض 16; هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَه 15;مُ الْجَاهِ 04;ُونَ قَالُوا سَلَامًا

64:وَ الَّذِين 14; يَبِيتُو 06;َ لِرَبِّه 16;مْ سُجَّدًا وَقِيَام 11;ا

Abdülbaki Gölpınarlı:

Ve rahmanın kulları, öylesine kullardır ki yeryüzünde gönül alçaklığıyla yürürler ve bilgisizler, onlara söz söyleyince sağlık, esenlik size diye cevap verirler. Ve öyle kişilerdir onlar ki, gecelerini Rablerine secde ederek, onun tapısında kıyamda bulunarak geçirirler.

Diyanet Vakfı Meali:

Rahman'ın(has) kulları onlardır ki, yeryüzünde tevazu ile yürürler ve kendini bilmez kimseler onlara laf attığında (incitmeksizin) "Selam!" derler (geçerler); Gecelerini Rablerine secde ederek ve kıyam durarak geçirirler.

Edip Yüksel Meali:

Rahman'ın kulları öyle kimselerdir ki yeryüzünde gösterişsizce yürürler. Cahiller kendilerine laf atınca da barış önerirler. Gecenin yalnızlığında Rab'lerine secde edip düşünceye dalarlar.

Elmalılı Meali (Orjinal):

Ve o Rahmânın kulları: onlar ki Arzın üzerinde mülayemetle yürürler ve cahiller kendilerine lâf attığı vakıt selâmetle... derler Ve onlar ki ya rablarına secdeler, kıyamlar ederek yatarlar

Ömer Nasuhi Bilmen:

Ve Rahmân'ın (halis) kulları onlardır ki, yeryüzünde mütevaziyâne bir halde yürürler ve cahiller onlara hitab ettikleri vakit, «Selâmetle,» derler. Ve onlar ki Rableri için secde edenler ve kıyamda bulunanlar olarak gecelerler.

Süleyman Ateş Meali:

Rahman'ın kulları öyle kimselerdir ki, yeryüzünde mütevazi olarak yürürler, cahiller kendilerine laf atarsa "Selam" derler. Gecelerini Rablerine secde ederek, Onun divanında durarak geçirirler:

Şaban Piriş Meali:

Rahman’ın kulları, yeryüzünde alçak gönüllü olarak yürürler. Cahiller kendilerine laf attıklarında ise “Selam!” deyip geçerler. Onlar, gecelerini Rab’lerine secde ederek ve kıyama durarak geçirirler.

Yaşar Nuri Öztürk.

Rahman'ın kulları, yeryüzünde böbürlenmeden/rahatsız etmeden yürüyen kişilerdir. Cahiller onlara hitap edince, "Selam!" derler. Geceleri, Rableri huzurunda secde ederek, ayakta durarak geçirirler.

2- Bu ayeteki “VELLEZİNE YEBİTUNE YEBİTUNE LİRABBİHİM VE QİYAMA”yı nasıl anlıyorsun?

Abdurrahman ÖZLÜK

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ŞiaRıM-KuRaN
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 124
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ŞiaRıM-KuRaN

 

26/Şuara/218

اَلَّذٖى يَرٰیكَ حٖينَ تَقُومُ

 

Ellezi yerake hîne tekum.

 

O ki seni görür o vakit kıyam ettiğini

 

 

26/Şuara/219

وَتَقَلّ 15;بَكَ فِى السَّاجِ 83;ٖينَ

 

Ve tekallubeke fi-s-sacidîn.

 

Ve senin dolaşmanı içinde secde edenlerin

 

O ki seni görüyor kıyam ettiğini ve secde edenlerin içinde dolaştığını 26/Şuara/218,219

 

     Öncelikle Değerli Haktansapmaz (abim-kardeşim)beyefendi.Yorumumu istediğiniz ayetin numarasını yanlış yazmışsınız.Doğrusu 26-218/219 olacaktı.

 

 

Ben dedim ki;

"NOT: Ayrıca KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? konu başlığı altında yazılan tum yazıları hemen hemen okudum.Şekilsel salatın var olduğunu Kurandan delillendiren üyelerin hiçbirine Kurandan cevap verilememiştir.

 

         Yinede söyluyorum KURAN’DA SALAT NAMAZ MIDIR??? konu başlığı altında yazılan tum yazıları hemen hemen okudum  hiç birine kesin cevaplar verılememiştir.Verdiğiniz cevaplar Sadece ‘Böylede olamazmı?,Şöyle yorumlanamazmı,şuda düşünülemezmi,böyle anlasak nasıl olur gibisinden ayetlere yorum getiriyorsunuz.Yani salatla ilgili ayetlerden bir paradox gibi her tür sonucun çıkarılabılecegını gösteriyor sızın bakış açınız.

         Kuranda şekilsel salatın olmadığını ayetlerı yorumlayarak çıkarıyorsunuz.Kuran bile tarihten sayısız örnek verıp tarıhın ne kadar önemlı bır kaynak olduğuna vurgu yaparken,sizler neden tarihi silip atıyorsunuz.Peki 1400 yıldır.süre gelen tevatur tarihi ne yapacaksınız.

Bu bağlamda TARİH nedir kısaca deyineyim.

Tarihin Tanımı: Tarih geçmiş zamanlarda yaşayan insan topluluklarının her türlü faaliyetlerini Yer ve Zaman bildirerek, SEBEP-SONUÇ ilişkisi içinde anlatan bilim dalıdır.

Tarihin konusu nedir? : Geçmiş zamanda yaşayan insan topluluklarının her türlü faaliyetidir.

Tarihi günmüze kadar getiren kaynaklar başlıca aşağıdadır;

1)-Kaynak arama: Önce olayla ilgili kaynaklar aranır.
Kaynaklar 2'ye ayrılır:
1- Ana Kaynaklar(Birinci el kaynaklar): Olayın geçtiği döneme ait kaynaklardır.
2- İkinci El Kaynaklar: Ana kaynaklardan yararlanılarak hazırlanan kaynaklardır.
Ayrıca kaynakları YAZILI ve YAZISIZ kaynaklar diye de ikiye ayırabiliriz:
1- Yazılı Kaynaklar: Kitabeler, fermanlar, kanunlar, mahkeme kayıtları, noterlik yazıları,
gazeteler, dergiler vb...
2- Yazısız(Sözlü) Kaynaklar: Evler, kaleler, tapınaklar, heykeller, silah, eşyalar,
destanlar, efsaneler, fıkralar, atasözleri örf ve adetler vb...
2)- VERİLERİ TASNİF, TAHLİL VE TENKİT ETME:
a)- Tasnif(Sınıflandırma): Elde edilen bilgiler zamana, mekana ve konuya göre tasnif edilir.
b)- Tahlil(Analiz=İnceleme) : Kaynaklardan elde ettiğimiz bilgiler güvenilir mi?
Karşılaştırma yapılarak bilgiler bu yönde incelenir.
c)- Tenkit(Eleştiri): Elde edilen bilgilerin işe yarayıp yaramadığı, hangi bilgilerin
kullanılacağı belirlenir.
3)- SENTEZ(BİRLEŞTİRME): Kaynaklardan elde edilen bilgiler düzenlenerek yazılması safhasıdır.

Bu kadar objektif ve tevatur gelen Tarihi nasıl kaldırıp çöpe atabiliriz?

1400 yıllık Tarihte hiç bir kaynakta Şekilsel Salatın yokluğundan yada sizin gibi bir çıkarım yapılmamıştır.Çünkü binlerce yıldır uygulana gelen tevaturdur.Bunu nasıl izah edeceksiniz?

Aşagıda  İhsan Eliaçık’tan iki cümle aktaracağım.

SALAT:

       Kur’an’da 123 yerde geçer; bunların 67’sinde “es-Salât” (lam-ı tarif ve yuvarlak te) ile ıstılahlaşmış anlamıyla, 56’sında kök anlamıyla (SLY) kullanılır. Yani genellikle “es-Salât” şeklinde geçen (67) yerde bildiğimiz anlamda namaz, diğer (56) yerde de yöneliş, dua anlamında kullanılır; amenna, öptük başımıza koyduk…

Hatta denilebilir ki İslam’da en çok bilinen “nüsuk” namazdır. Yüzyıllardır Hz. Peygamber’in gösterdiği şekilde kılanagelmektedir. Ben de bu gösterilen yoldan gidenlerdenim…

Bu nedenle İslam’da namaz, oruç vs. tabiri caizse “ibadet doğuran ibadetler”dir. Daha doğrusu “ibadet doğuran menasikler”dir. Nusuk/menâsik kelimesini Arap bakın nerelerde kullanıyor: Toprağı ıslah için gübrelemek (nusuku’l-ard), yeni yağmur yağıp yeşillenmiş toprak (ardun nâsike)…

İBADET: Sözlükte “abd” kökünden Arapçanın tarihsel kök ve komşu dilleri Aramice, Akkadça, İbranîce, Süryanîce, Habeşçe gibi Sami dillerinin hepsinde “yapmak, meydana getirmek, ortaya çıkarmak, çalışmak, üretmek” demektir.

Şu halde Allah ile insanın aktüel ve dinamik ilişkisinde ortaya çıkardığı, meydana getirdiği, yaptığı, yarattığı, icat ettiği, ürettiği her tür iş ve oluş bu kapsama giriyor.

  Yapılan/üretilen iş ve oluşun faili Allah ise buna bedaet, ibda, mubdi’, faili insan ise buna da ibadet, ubudiyet, taabbud deniyor. Her ikisinde de ortak anlamın yapmak, ortaya çıkarmak, üretmek, meydana getirmek olduğunu görüyoruz…

 

Son olarak Şekilsel Salatı yoktur derken şöyle bir yorum yapıyorsunuz-(lar).Diyorlar ki ’Allah kalbimizden geçenleri bilmiyormu,Şekilsel olarak yapmak doğru olurmu(gerek kalırmı)Kalbimizden geçirsek yetmezmi aklımızdan geçenleri görüyor zaten şekılsel yapmak saçma olmazmı’diye düşünüyorsunuz(lar).

Bu düşünce tehlikeli olmakla beraber birazda mantık dışıdır.Çünkü Salatı ikame etmeye böyle bakmak Allahın penceresınden bakmak gibidir.Bizler insanız tabi ki Allah kalbımızden aklımızdan geçenlerı bılıyor.Ama şekılsel olarak yapmak bızım fıtri davranışımızdır.

Allah kimseye yaptığı Salatı ikameden NEDEN yaptın diye sormaz.Ama NEDEN yapmadın ?????????????

 

 

SELAM ve DUA İLE

 

 



__________________
ZÜMER-2739/27 Andolsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Yukarı dön Göster ŞiaRıM-KuRaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ŞiaRıM-KuRaN
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Şiarım-Kuran Beyefendi!

“Şekilsel salatın var olduğunu Kurandan delillendiren üyelerin hiçbirine Kurandan cevap verilememiştir.”

Bu iddianızda tamamen taraf olduğunuzu, hiçbir burhane dayanmadan sallama bir iddiada bulunduğunuzu, samimi olmadığınızı, tekrar yinelemek zorunda bıraktığınızı üzülerek ifade etmek zorundayım. Üzerine basa basa sizden şekilsel namazın Kuran’dan ispatını bir de siz  siz yapın dediğim halde neden bir tek cümle dahi sarf etmediniz? Hani iddianız şekilsel namazın Kuran da var olduğuydu? 67 kez Kuran’a dayattığınız namazınızı niçin bu 67 ayetten işte şunlar anlatıyor bunu böyle, şöyle anlatıyor diyemiyorsunuz?

Sayın Şiarım, işte senden öncekiler de sizin söylediklerinizi veya benzerlerini hep tekrarlaya durdular. Tarihten, tevatürden, sağdan soldan eften püften dem vurdular. Şayet yalnız Kuran demeseydiniz sizi muhatap alıp sormazdık. İddianızda Kuran diyorsunuz ancak, şuara gibi vadilerde dolaşıyorsunuz.

Ben size aşağıdaki iki ayetten ne anladığınızı sormuştum, siz ise yazdıklarımı kopyalamakla yetindiniz. Niçin ne anladığınızı yazmadınız? Tekrar sorayım bari :

“ Secde edenlerin arasında Rasul’ün dolaşması”ndan  ne anlıyorsunuz? İnananlar namazda yere yüzüstü kapanmış halde iken Allah Rasulü safların arasında mı dolaşıyordu? Öncesinde geçen “seni izleyen mü’minlere kanadını indir/ger” ayetiyle bir bağlatısı olabilir mi? Bir düşünün bakalım!

Aşağı yukarı “Gecelerini secde ederek ve ayakta durarak geçirirler” diye çevirmişler. Bununla ne anlatılmak isteniyor? Sabaha kadar namaz mı kılıyorlardı? Nasıl anlayacağız namaz olduğunu? “Secde ediyorlar, ayakta duruyorlar...(!)”

1- 26/218: الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ   219:  وَتَقَلّ 15;بَكَ فِي السَّاجِ 83;ِينَ

2-25/64:   وَالَّذِ 10;نَ يَبِيتُو 06;َ لِرَبِّه 16;مْ سُجَّدًا وَقِيَام 11;ا

 Allah selamet versin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

İzin verir misiniz ben bildiklerimi yazayım. Hem böylece kendimi bi yoklamış olurum.

 

Sevgiyle,

Hasan Akçay

 

 

NAMAZIN ŞEKLİ

 

Nisâ 101: (Korku durumunda) namazınızı kısaltmanız caizdir (fe leyse aleykum cunâhun en taksurû mine’s salâti…). 

 

Nisâ 102: (Elçim!) Onların bir bölüğü seninle namaza dikelsin (fe’l takum tâifetun minhum ma’ak). Secde ettikten sonra arkanıza geçsinler ki henüz kılmamış olan bir sonraki bölüğü gelip seninle namaz kılabilsin (fe iza secedû fe’l yekûnû min verâ ikum ve’l te’ti tâifetun uhrâ lem yusallû fe’l yusallû ma’ak).

 

Nisâ 103: Güvene kavuştuğunuzda namazı kılın (Fe izatma’nentum fe akıymu’s salâh). Namazı kılınca ayakta ve oturur halde ve yanlarınızın üzerinde Allah’ı anın (Fe izâ kadaytumu’s salâte fezkuru’llahe kıyâmen ve ku’ûden ve alâ cunûb ekum)

 

İsrâ 110: Namazda sesini hepten yükseltme ve kısma; orta yolu tut (Ve lâ techer bi salâtike ve lâ tuhafit bihé vebtagi beyne zalik).

 

 

NAMAZ VAKİTLERİ  

 

Nisâ 103: Namaz inananların üzerine vakitleri belirli olarak yazıldı (İnne’s salâte kânet ale’l muminîne kitâben mevkûta). Hûd 114: (O halde) gündüzün iki ucuna yakın gece saatlerinde namaz kıl (Ve ekımi’s salâte tarafeyi’n nehâri ve zulefen mine’l leyl).

 

Bakara 187: (Oruçlukta) size şafağın ak ipliği kara ipliğinden belli oluncaya kadar yiyin için (Ve kulû ve’şrebû hattâ yetebeyyene lekumu’l haytu’l ebyadu mine’l hayti’l esvedi mine’l fecr)  

 

 

NAMAZIN NİTELİĞİ VE İŞLEVİ

 

Tâ Hâ 14: Namazı Beni anmak için kıl (Ekımi’s salâte li zikrî). Bakara 238: Namazları koruyun ve, Allah’a boyun eğip, özenle kılın (Hâfizû ale’s salavâti ve’s salâti’l vusta ve kûmû lillahi kânitîn).

 

Ankebût 45: Kitaptan sana indirileni oku ve namaz kıl; namaz uygunsuz ve çirkin iş yaptırmaz (Utlu mâ ûhiye ileyke mine’l kitabi ve ekımi’s salâte inne’s salâte tenhé ani’l fahşâi ve’l munker). 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

selam,hasan akcay kardesim
İzin verir misiniz ben bildiklerimi yazayım. Hem böylece kendimi bi yoklamış olurum.,
bence birde tarafsiz bir sekilde yoklasaniz kendinizi nasil olur?
Selametle.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

hasakcay Yazdı:

İzin verir misiniz ben bildiklerimi yazayım. Hem böylece kendimi bi yoklamış olurum.

 

Sevgiyle,

Hasan Akçay

 

 

NAMAZIN ŞEKLİ

 

Nisâ 101: (Korku durumunda) namazınızı kısaltmanız caizdir (fe leyse aleykum cunâhun en taksurû mine’s salâti…). 

 

Nisâ 102: (Elçim!) Onların bir bölüğü seninle namaza dikelsin (fe’l takum tâifetun minhum ma’ak). Secde ettikten sonra arkanıza geçsinler ki henüz kılmamış olan bir sonraki bölüğü gelip seninle namaz kılabilsin (fe iza secedû fe’l yekûnû min verâ ikum ve’l te’ti tâifetun uhrâ lem yusallû fe’l yusallû ma’ak).

 

Nisâ 103: Güvene kavuştuğunuzda namazı kılın (Fe izatma’nentum fe akıymu’s salâh). Namazı kılınca ayakta ve oturur halde ve yanlarınızın üzerinde Allah’ı anın (Fe izâ kadaytumu’s salâte fezkuru’llahe kıyâmen ve ku’ûden ve alâ cunûb ekum)

 

İsrâ 110: Namazda sesini hepten yükseltme ve kısma; orta yolu tut (Ve lâ techer bi salâtike ve lâ tuhafit bihé vebtagi beyne zalik).

 

 

NAMAZ VAKİTLERİ  

 

Nisâ 103: Namaz inananların üzerine vakitleri belirli olarak yazıldı (İnne’s salâte kânet ale’l muminîne kitâben mevkûta). Hûd 114: (O halde) gecenin saçaklarında yani gündüzün iki ucunda namaz kıl (Ve ekımi’s salâte tarafeyi’n nehâri ve zulefen mine’l leyl).

 

Bakara 187: (Oruçlukta) size şafağın ak ipliği kara ipliğinden belli oluncaya kadar yiyin için (Ve kulû ve’şrebû hattâ yetebeyyene lekumu’l haytu’l ebyadu mine’l hayti’l esvedi mine’l fecr)  

 

 

NAMAZIN NİTELİĞİ VE İŞLEVİ

 

Tâ Hâ 14: Namazı Beni anmak için kıl (Ekımi’s salâte li zikrî). Bakara 238: Namazları koruyun ve, Allah’a boyun eğip, özenle kılın (Hâfizû ale’s salavâti ve’s salâti’l vusta ve kûmû lillahi kânitîn).

 

Ankebût 45: Kitaptan sana indirileni oku ve namaz kıl; namaz uygunsuz ve çirkin iş yaptırmaz (Utlu mâ ûhiye ileyke mine’l kitabi ve ekımi’s salâte inne’s salâte tenhé ani’l fahşâi ve’l munker). 

Muhsin: bence birde tarafsiz bir sekilde yoklasaniz kendinizi nasil olur?

Merhaba arkadaşım. Ayetleri yorumsuz yani kendimden tek kelime katmadan yazdım. Bu nasıl taraf olmak, anlamadım. Lütfen açıklar mısınız.

________________

Aşağıdaki notları Muhsin'in bu sayfanın altındaki cevabından sonra iletime ekliyorum:

Arkadaşım! Ne dediğinizi anlamıyorum. Bildiklerimi yanlış bulduğunuz izlenimi edindim ama yalnızca bir izlenim. Açıklar mısınız sahiden yanlış mı buluyorsunuz? Yanlışsa nedir yanlış olan?

*

Bir günde kaç vakit namazın farz olduğu konusunda Süleyman Ateş'in açıklaması (VATAN, 30.07.2007):

İlahi emirler Kur’ân vahyi ile sabit olur. İsra 78-79, Hud 114. ayetlerde namaz için üç vakit belirlenmiştir: Gündüzün iki ucu (sabah, akşam) ve gecenin bir kısmı.

Hasan Akçay: İsrâ 79'da farz ibadeti yok. Orada önerilen, nafile ibadettir. Fazladan edilen ibadet. Adı üstünde nafile. Nafileler farz olsaydı farzlar nafile olurdu.  

İsrâ 79: Gecenin bir kısmında uyanık kal ve senin nafilen olan ibadeti yap; ki, bir umut, Rabbin seni övülesi bir konuma eriştirsin. (Ve mine’l leyli ve teheccid bihî nâfileten lek. Asâ en yab’asake rabbuke makâmen mahmûda)

 

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Muhsin: bence birde tarafsiz bir sekilde yoklasaniz kendinizi nasil olur?
selam,kardesim,bende size, kendi bildiklerinizi bir daha yoklamanizi tavsiye ettim..baska sey yazmadimki.
Selametle,kaliniz insallah.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam,

 

Yanlız Kur’an’ı Kerim”e dayanarak “Kha-Ra-Ra” fiilinin kullanıımlarıı:

 

“ve kharra mûsê SaİKân” (7:143) “baygın düşmek

“ve kharra RâKiân” (38:24) “rukuya düşmek

“ve Kharrû lehu SuCCeDên” (12:100) “secdeye düşmek

kharrû SuCCeDên” (19:59, 32:15) “secdeye düşmek

“yekhirrûne lilezkâni.” (17:107 (SuCCedên), 17:109) “çene/yüz üzerine düşmek

fe etêllahu bunyênehum mine’l-kavaidi fe kharra aleyhimu’s-Sakfu min fevkihim”  (16:26) “üzerlerine düşmek” (Bkz. el-kavaid: 2:127, 24:60)

“Fe lemmê kharra(34:14)düşünce

Kharra mines semai(22:31) “gökten düşmek

 “ve tekhirru’l-Cibêlu heddên.” (19:90) “Dağlar'ın göçüp düşmesi

“lem yekhirrû aleyhê summên ve umyênên” (25:73)  Onun üzerine düşmemek (olumsuz)

 

Yukarıdaki “kullanımların” hangilerinin “hakikat” hangilerinin “mecaz” olduğuyla ilgili yorumları size bırakıyorum.  

 

not: Hasan,Muhsin böldüğüm için özür diliyorum

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
ŞiaRıM-KuRaN
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 124
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ŞiaRıM-KuRaN

Selamunaleykum Abdurrahman (haktansapmaz)abi,

26/218 O ki görüyor seni kıyam ettiğin zaman.

26/219 Görüyor nasıldır secde edenler içinde dolaşman.

Bu ayeti siz peygamberi secde edenlerin arasında dolaşıyor diyerek mecaz olarak değilde,gerçek manada yorumluyorsunuz.Yine örneğini kendiniz verdiğiniz

26/215 Müminlerin sana uyanlarına kanadını indir!

     Bu yorumunuzdan hareketle 215. ayeti, 218 ve 219 ayeti anladığınız anlamda yoyrumlarsak Peygamberin kanatları varda mumınlerın uzerine indiriyor dıye anlamamız gerekmez mi?

Ayrıca Hasakçay’ın kardeşin yorum katmadan alıntıladıgı ayetlerde açıkça namazın niteliği,vakti,şekli belirtiliyo.

 

baybora Yazdı:

Selam,

 

Yanlız Kur’an’ı Kerim”e dayanarak “Kha-Ra-Ra” fiilinin kullanıımlarıı:

 

“ve kharra mûsê SaİKân” (7:143) “baygın düşmek

“ve kharra RâKiân” (38:24) “rukuya düşmek

“ve Kharrû lehu SuCCeDên” (12:100) “secdeye düşmek

kharrû SuCCeDên” (19:59, 32:15) “secdeye düşmek

“yekhirrûne lilezkâni.” (17:107 (SuCCedên), 17:109) “çene/yüz üzerine düşmek

fe etêllahu bunyênehum mine’l-kavaidi fe kharra aleyhimu’s-Sakfu min fevkihim”  (16:26) “üzerlerine düşmek” (Bkz. el-kavaid: 2:127, 24:60)

“Fe lemmê kharra(34:14)düşünce

Kharra mines semai(22:31) “gökten düşmek

 “ve tekhirru’l-Cibêlu heddên.” (19:90) “Dağlar'ın göçüp düşmesi

“lem yekhirrû aleyhê summên ve umyênên” (25:73)  Onun üzerine düşmemek (olumsuz)

 

Yukarıdaki “kullanımların” hangilerinin “hakikat” hangilerinin “mecaz” olduğuyla ilgili yorumları size bırakıyorum.  

 

not: Hasan,Muhsin böldüğüm için özür diliyorum

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan

Allah razı olsun Rıdvan Abi...

SeLaM ve DuA İLe...

 



__________________
ZÜMER-2739/27 Andolsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.
Yukarı dön Göster ŞiaRıM-KuRaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ŞiaRıM-KuRaN
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats