HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

"Eğer bir yerde küçük adamların gölgeleri büyük ise,
orada güneş batıyor demektir." Konficyus eğer bir yerde
kücük ve büyük adamların golgeleri eşitse orada oğlen
olmuş demektir.salatı vusta vaktidir:) metehan eğer bir
yerde gölgeler uzamışsa akşam olmuş demektir.Salatı işa
vaktidir:) eğer bir yerde kücük ve büyük adamların
golgeleri oğlen olmasına rağmen eşit değilse muhtemelen
birileri hile yapıyor ve arkasında projektor
kullanıyordur:) sayın konfiçyusün öğrencisi, bunlar
tartışıldı uzun uzun,neden temcid pilavı gibi ısıtıp
ısıtıp getiriyorsunuz ortaya? Nedir bu
Abdest-Namaz takıntısı anlamadım ki... Gelin daha
verimli şeyler tartışalım. Nasıl daha iyi ibadet
edebiliriz.Sonuçta Allah sizin ve benim ibadetine muhtaç
değil Onu tenzih ederim,her türlü eksikten
münezzehtir.Lakin yapacağımız birbirimize huşu içinde
salatı ikame etmek konusunda destek
vermek,umutlandırmak,teşvik etmektir. Esenlikler
dilerim...


__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Abdest azaları:

1- Yüzler yıkanacak.

Ne kadarı yıkanacak?

2- Eller yıkanacak.

Ne kadarı yıkanacak?

İlé el-merâfiqi (merafiq çoğul): Dirseklere kadar. (Niçin iki dirseğe kadar denmemiş?)

Neden dirseklere kadar?

3- Başlar mesh edilecek.

Niçin mesh edilecek de yıkanmayacak?

Başlar ne ile, nasıl ve ne kadarı meshedilecek? Neden ayrıntı verilmemiş?

4- Ayaklar mesh edilecek.

Nereye kadar? Topuklara kadar.

Nereden topuklara kadar? Ayakların altı mı üstü mü mesh edilecek? Ne ile ve nasıl mesh edileceği de anlatılmamış!

Ayaklar kokar ve mesela yüzlere nazaran daha çok kirlenir, yıkanması gerekirken neden mesh?

Eller dirseklere kadar dendiğine göre, eller parmaklardan omuzlara kadar oluyor!

Asıl mesele:

Bir kişinin iki eli bir de iki ayağı var, her elde birer dirsek, her ayakta da birer topuk olduğuna göre, toplam iki elde iki dirsek ve iki ayakta da iki topuk olduğuna göre,

Benim anlamadığım ve cevabını beklediğim soru şu:

Neden ayaklar iki topuğa kadar (el-ke'beyn / iki topuk) da, Neden eller ikiden fazla dirseklere kadar (el-merafiq)?

Yani niçin ayaklar iki topuğa kardar, neden eller ikiden çok dirseklere kadar? Normalde 1+1=2 eder. Bu iki ayak için doğru. Ama ellere gelince niçin 1+1= 3,4,5,6,...sınırsız çok..? 

Bazı arkadaşların hoşuna gitmeye bilir bu sorular. Ama öyle inanıyorum ki bazı arkadaşlar da verilecek cevapları merak etmeye başladılar şimdiden.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selam haktansapmaz,

Neden ayaklar iki topuğa kadar (el-ke'beyn / iki topuk) da, Neden eller ikiden fazla dirseklere kadar (el-merafiq)?

Yani niçin ayaklar iki topuğa kardar, neden eller ikiden çok dirseklere kadar? Normalde 1+1=2 eder. Bu iki ayak için doğru. Ama ellere gelince niçin 1+1= 3,4,5,6,...sınırsız çok..?

sanırım bunlara net cevapların olacaktır,


1- Yüzler yıkanacak.

Ne kadarı yıkanacak?

2- Eller yıkanacak.

Ne kadarı yıkanacak?

İlé el-merâfiqi (merafiq çoğul): Dirseklere kadar. (Niçin iki dirseğe kadar denmemiş?)

Neden dirseklere kadar?

3- Başlar mesh edilecek.

Niçin mesh edilecek de yıkanmayacak?

Başlar ne ile, nasıl ve ne kadarı meshedilecek? Neden ayrıntı verilmemiş?

4- Ayaklar mesh edilecek.

Nereye kadar? Topuklara kadar.

Nereden topuklara kadar? Ayakların altı mı üstü mü mesh edilecek? Ne ile ve nasıl mesh edileceği de anlatılmamış!

Ayaklar kokar ve mesela yüzlere nazaran daha çok kirlenir, yıkanması gerekirken neden mesh?

Eller dirseklere kadar dendiğine göre, eller parmaklardan omuzlara kadar oluyor!

hocam,burada kişileri bir tarafa çekmeye çalıştığın net zaten sende bunu hoşlarına gitmeyebilir kabilinden dile getirmişsin,

ben bunu sakın yanlış anlama,

kesin emri alan israioğullarının hangisi hangisi hangisi sorularıyla eş tutuyorum,burada işi yokuşa sürme var,ha elbet senin buna bir cevabın vardır ve kastenden yaptın demiyorum ancak ortaya koyduğun levha bunu gösteriyor bir çok insan için.

ben görüşümce cevaplarını vereyim.

1- Yüzler yıkanacak.

Ne kadarı yıkanacak?

sen temiz olduğuna mutmain olana veya imkanın el verdiği ölçüde.bu 1 ve 2 nin cevabıdır.

gelelim başı mesh vakasına,vaka değil ancak öyle levhalar sunuluyor önümüze,

başı günde 3 veya 5 kere yıkamak aklın alacağı iş midir?Allah kullarına bir emir verdiğinde, bu emrin uygulanması hem uygulayana hemde diğerlerine bir faydası olduğu içindir olaya bu açıdan bakmak lazım,yani keyfi emir islamda yoktur insanlara faydası olduğu için emredilmiştir emredilenler,

başı mesh demek,3 te 1 rinide değil,bence ellerinin ıslaklığıyla ki 3 veya 5 neyse tozunu azda olsa kirini gidermek içindir.Tozsuz ortamda niye başı mesh ederiz o vakit..Allahın taktiri deriz elbet vardır bir hikmeti ve emri verende hoca efendi değilki..belki kan dolaşımına belki sinirlere belki dinçliğe bu uzar gider hocam.

Son olarak,ritüeli red eden arkadaşların bu abdest olgusuyla çoğu kez başa çıkamadıkları bir gerçektir,bakalım sizin yorumunuz ne olacak.

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili İbrahimizm!!!

Bırak da bilenler cevaplasın asıl cevaplanması gereken soruyu.

Baş için beş kez yıkamayı mekruh görmüşsün ama ayaklar için bir şey dememişsin!

Ben sorduğum soruyu kendim cevaplamayacağım, bunu benden bekleme. Yalınız sen Kuran'da cünüp ve sekrin anlamlarını araştır! Bir de eller ve yüz/yüzlerin içinde yer aldığı ayetleri de bir bir incele, bu kavramların hangi anlamda kullanıldıklarına bak!

Muhabbetle.

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam;

İbrahimim kardeşim, hakkımda yazdığın ve iyi niyetinin eseri olan sözlerin için teşekkür ederim. Güzellikler karşılıklıdır.

Değerli dostlar;

Görüleceği üzere, bu konu "kitap ehli"nin standart vaziyetinden öte gitmeyecektir. Temcit pilavı her kesimin kendince sunumu ile ikram edilmektedir.

Bunca yazılan, söylenen şeylere ve hepsinden öte Kuran'a rağmen, Bakara Suresindeki kıblenin bir namaz rüknü olarak dile getirilmesi, namazın kötülükten alıkoyacağının belirtilmesi (Keşke Kuran vahyedileceğine sadece namaz öğütlense idi),  salatın öznesine / öznesinin misakına göre vahiy dersi / toplantısı olarak anlaşılabileceği yolundaki görüşümüzün hiç yokmuş gibi mütalaa edilerek, salih amelden önce abdest alınması gerekeceği gibi, aynı mantıkla yorumlamaya gidildiğinde bu söz sahiplerini çok müşkil durumda bırakacak "salat" kullanımlarının varlığı unutularak deliller ikame edilmesi, salat hususunda Kuran'ı anlamaya yönelik bu tartışmanın "namaz-abdest takıntısı" olarak nitelendirilmesi, işin başından beri abesle iştigal ettiğimiz fikrini ciddi anlamda tetiklediğinden, muhtelif başlıklarda salat ile ilgili yeterli açıklamanın yapıldığını da göz önünde bulundurarak bu başlıktaki tartışmalardan -şimdilik- çekiliyorum.

Herkes, kendi bildiği / inandığı salatı ikame etsin. Herkesin salatı kendisine mübarek olsun. Allah bizi en güzel, en doğru yoluna kılavuzlasın.

Esenlik dileklerimle... 


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

peki Haktan Sapmaz hocam,

topuktanda bahs edeyim,

topuk nedir topuklara kadardan ne anlıyoruz?

topuk ayağın yere basan ayadan sonraki arka tarafı olmakla beraber o kısımdan bir 3 veya 4 cm ce yukarı olan kısımdır,

ayakların mesh edilmesi ruhsat,yıkanması azimettir,

siz ayağınız kokarken sanırım meshle yetinmeyeceksiniz veya ayağınız temizken yıkamayla uğraşmayacaksınız..

bu arada sayın hocam,bırak bilenler cevaplasın diye cevap buyurmuşsunuz,
BİLENLER KİMDİR HOCAM?,
BUNUN YÜKSEK KONSEYİ KİMLER?
YOKSA İSLAMDAN RAHATSIZ OLUPTA ADINA YENİİSLAM DEDİKLERİ YERİN OLUŞTURDUĞU YÜKSEK LAÇKA KONSEY Mİ?
hocam,sanırım benim elimde bilenleri tutma gibi bir yeteneğim ve üzerlerindede bir sultam yok ve yazınıza ilk cevabı zıt yönde vermiş olmamda o bilenler için engelleyici ve caydırıcı değildir sanırım.
Neyse madem arapçanızla ortaya bir levha attınız,zahmet buyurunuz ve anlatınız.
Olur ki,bizler öğüt alır ve faydalanırız.



Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ibrahimim Yazdı:
““Kur’an’a”” sordum bana bir pencere açtı aşağıda alıntıladığım “şu ayetlere bak onlar şahittir” dedi.

<!--[if !supportLists]-->1)   <!--[endif]-->Gusül ve abdest almak, hasta yada yolcu olmak 4/43 - 5/6

<!--[if !supportLists]-->2)   <!--[endif]-->Binek üzerinde ikame etmek ve normale döndüğünde normal kılmak 2/239

<!--[if !supportLists]-->3)   <!--[endif]-->Korku halinde ve seferde kısaltılmasında günah yok 2/239 – 4/101

<!--[if !supportLists]-->4)   <!--[endif]-->Kısaltmanın yarısını bir bölükle yarısını diğer bölükle kıl rahata erdiğinizde ise yan yatarak ayakta yada oturarak Allah’ı anın 4/102,103

<!--[if !supportLists]-->5)   <!--[endif]-->Günün iki ucu gece saatlerinde ve gündüzün belli zamanlarında tespih et 20/130

<!--[if !supportLists]-->6)   <!--[endif]-->Üç vakitte izin alsınlar, sabah namazından önce, akşam namazından sonra, öğlen vakti 24/58

<!--[if !supportLists]-->7)   <!--[endif]-->Güneşin batıya yönelmesinden gecenin kararmasına kadar, belli vakitlerde kıl namazını 17/78

<!--[if !supportLists]-->8)   <!--[endif]-->Kıbleye dönmek 2/142-145,150 - 10/87

<!--[if !supportLists]-->9)   <!--[endif]-->Kıyam etmek 18/14 – 22/26 – 26/218 – 34/46 – 39/9

<!--[if !supportLists]-->10)          <!--[endif]-->Tekbir etmek 2/285 – 17/111 - 22/37 – 74/3

<!--[if !supportLists]-->11)          <!--[endif]-->Rükû etmek 2/43,125 – 3/43 – 22/26,77 – 48/29 – 77/48

<!--[if !supportLists]-->12)          <!--[endif]-->Secde etmek 2/125 – 3/43,113 – 7/206 – 9/112 – 15/98 – 19/58 – 20/70 - 22/26,77 – 25/64 – 26/46,219 – 27/24,25 – 32/15 – 41/37 - 48/29 – 50/40 – 53/62 - 76/26 – 96/19

<!--[if !supportLists]-->13)          <!--[endif]-->Secde’nin fiili anlamı yere kapanmak 16/48 – 17/107

<!--[if !supportLists]-->14)          <!--[endif]-->Rükû’un fiili anlamı yere eğilme/kapanma 7/143 - 38/24

<!--[if !supportLists]-->15)          <!--[endif]-->Huşu 17/109 – 23/2

Sayın İbrahimim!

Verdiğin bu ayet numaralarıyla namazı sorduğun Kuran seni doğrulamıyor. Bunu söylemek istedim.

Benden de bu konuda buraya kadar.

Hoşça kalın!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam Ali Aksoy

Kuranda emredilen salat  size göre tüm zamanların tüm müslümanlarına mı emredilmiştir yoksa sadece kuranın indiği dönemde Peygamber ve çevresinde bulunan müslümanlara mı emredilmiştir?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

savana Yazdı:

Selam Ali Aksoy

Kuranda emredilen salat  size göre tüm zamanların tüm müslümanlarına mı emredilmiştir yoksa sadece kuranın indiği dönemde Peygamber ve çevresinde bulunan müslümanlara mı emredilmiştir?



Selam Savana;

Kuran'ın bütün ayetlerinin muhatabı, inzal edildiği zamanda Hz. Peygamber'den dolaylı yahut dolaysız olarak bunu işiten, aynı dili, aynı ortamı paylaşan, vahiy ortamının bütün verilerine sahip insanlardır.

Kuran'daki salat da doğal olarak onları muhatap almaktadır.

Bizim Kuran'a erişimimiz onlar gibi değildir. Biz, basılı kağıtlar içerisinde yazılı bir mushafa, Kuran kelimelerinin "dini ıstılah anlamı" adı altında tahrif edilmiş / manaları yerinden kaydırılmış / kavramlaştırılmış /belli bir anlama karşılık gelmek üzere dondurulmuş anlamlarına, o zaman diliminden bu güne aksettiği iddia edilen birbirini tutmayan, ciddi bir kısmı hem kendi kendisi ile, hem Kuran'la, hem akıl ve vicdanla, hem bilimsel verilerle çelişkide olan rivayet kültürüne, zaman zaman tüm bunlarla çelişen tutumlar sergileyen dini kimlik kazanmış geleneklere, tevatüre vasıl olduk.

Müşriklerin salatı, kuşların salatı, kendileriyle anlaşma yapılmış müşriklerin salatı, tevbe eden müşriklerin salatı, vasiyetçinin şahitlerinin salatı, nikah aktinin taraflarının salatı, Peygamberin salatı (tebliğ), Peygamberin de dahil olduğu bütün müminlerin salatı, Allah'ın salatı zincirinden çıkardığım anlam örgüsüne göre, kişinin hayır namına bağlandığı edimlerini / misakını / fıtratının - vicdanının gerektirdiği şeyleri ikame etmesi onun salatı olacaktır.

Herhangi bir Kuran ayetinin günümüz insanı için - her kişinin kendi özgün koşulları / mevcudu içerisinde - sorumluluk doğurucu yetkinliği her ne ise, -Peygamber'in kendisine vahyedileni tebliğ şeklindeki özel salatı müstesna- Kuran'daki salat hususunda da vaziyet aynıdır.

Başka başlıklarda da dile getirdiğim gibi, Kuran'a göre insanın işitici, görücü kılınmasının / eğriyi doğruyu ayırd edebilecek yeteneklerle donatılmasının sebebi onun sınanmak istenmesidir.

Gözler, kulaklar / vicdan ve akıl vahiyle birdenbire ortaya çıkmadığına göre, insanın Rabbi karşısındaki mükellefiyeti vahiyle başlayıp vahiyle bitmez.

İnsan, kendisine sunulan bu yetenekleri verilme amacına uygun olarak kullanır ve güzel hareketlerde bulunursa, bu misakın (nimet x nimete teşekkür) gereğini yerine getirmiş, yaratılışını izlemiş, hayrı desteklemiş, salatı ikame etmiş olur. İsterse o, vahiyden hiç bir şeye vasıl olmasın...

Esenlik dileklerimle...
 


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Açıklamalarınız için teşekkür ederim.

Bu konuda bende size katılıyorum.Kuranda bahsi geçen müminler üzerine vakitleriyle yazılmış bulunan salat kuranın indiği zamanın Peygamber ve çevresindeki insanlarını muhatap almaktadır.

Eğer salat tüm zamanların müslümanlarına emredilmiş belirli vakitlerde yapılan toplantı -ibadet -vahiy dinlenmesi vs olsa idi salatın vakit tarifleri güneşin hareketlerine göre olmazdı.

Kutuplarda yaşayanlara kuranda belirtilen vakitlerde salat ettiremezsiniz.İslam kongresi defalarca toplanıp kutuplarda namaz vakitleri nasıl belirlenecek diye yol aramış ancak makul bir görüş sunamamışlardır.

 

Allahın bir ibadeti tüm güneşin vakitlerine göre müslümanlara emredip kutuplarda yaşayanları unutması söz konusu olamaz.

O halde en akılcı yaklaşım bahsi geçen salatın ayetlerin indiği zamanda ayetlere muhatap olmuş topluluğa emridilen vakitleriyle belirli ibadet olduğudur.

 

kuranı anlarken kurandaki hitapların\emirlerin hangi zamana hangi zamanın insanlarına olduğunun analizini yapmamız lazım.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats