HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kuran’da Oruç Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam,

Hacc 25 ve 37. ayetlerden benim “anladığım” ve “yorumladık”larım. Meseleye benimde katkım belki bir “sakinleştirici” etki yapar.

25. Evet, inkâr edenlere, Allah’ın yolundan ve - yerleşik ve yolcu- bütün insanlar için eşit kıldığımız Dokunulmaz Mescitten alıkoyanlara;- ve orada bir küfürle, bir zulümle yanlış yola sapmak isteyene, elemli bir azap tattıracağız.

26. Hani İbrâhim için evin yerini hazırladık, “Bana bir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, kıyama duranlar, rüku ve secdeye varanlar için evimi temiz tut,  

27. İnsanlara ziyareti duyur: yaya olarak veya nice derin vadiden gelen arık develerle sana gelsinler,

28. kendileri için bir takım faydalara tanık olmaları ve belli günlerde Allah’ın adını, kendilerine rızık olarak verdiği "çiftlik hayvanlarının" üzerine anmaları için. Bunlardan yiyin, yoksulu fakiri de doyurun.

29. Sonra gerekli işlerini yapsınlar, adaklarını yerine getirsinler, Eski Ev’i tavaf etsinler.”

Ara cümle;

30. Böyle! Kim Allah’ın yasaklarına saygı gösterirse, bu Rabb'ının yanında kendisi için daha iyidir. Size okunanlar dışında kalan hayvanlar, size helâl kılındı. O hâlde, putlar türünden pislikten sakının; yalan sözden de kaçının;

31. Allah'a yönelerek, ona ortak koşmaksızın. Çünkü kim Allah’a ortak koşarsa, sanki o, gökten düşmüş de kuşlar onu kapıyor, yahut rüzgâr onu mahvedici bir yere savuruyor gibidir.

 

Ara cümle bitti yine konuya dönüldü:

 

32. Böyle! Ve kim ki, Allah’ın simgelerini yüceltirse, gerçekten bu, kalplerin takvasındandır!

33. Onda (bu simgede) sizin için belli bir süreye kadar faydalar vardır. Sonra bunlar Eski Ev’de kurban edilirler.

34. Her ümmet için bir uygulama yeri belirledik ki "enamın" behimesinden kendilerine rızık olarak verdiğine Allah’ın adını ansınlar. Tanrınız tek bir Tanrı'dır, O’na teslim olun. Müjdele derin saygılıları;

35. Allah anıldığı zaman kalpleri titreyenleri, başlarına gelene sabredenleri, Hizmete duranları ve kendilerine rızık olarak verdiğimizden bağışta bulunanları.

36. Kurbanlıkları, onları sizin için Allah’ın simgeleri belirledik. Onlarda sizin için hayır var. Üç ayak üzerinde dururlarken  üzerlerine Allah’ın adını anın, yanları üzerine düşünce de onlardan yiyin ve ihtiyacını gizleyene de gizlemeyene de yedirin. İşte onları istifadenize verdik. Belki şükredesiniz?

37. Bunların ne etleri ne de kanları Allah’a ulaşır,  fakat, O’na sadece sizden takvanız ulaşır. Sizi doğru yola ilettiğinden dolayı Allah’ı yüceltmeniz için, O, bunları böylece sizin istifadenize vermiştir. Ve iyilik yapanları müjdele.

 

ŞeAiRallah: 5:2, 22:32, 2:158, 22:36 

el-meŞARi'l-HaRâMi: 2:198

 

Selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

25. Evet, inkâr edenlere, Allah’ın yolundan ve - yerleşik ve yolcu- bütün insanlar için eşit kıldığımız Dokunulmaz Mescitten alıkoyanlara;- ve orada bir küfürle, bir zulümle yanlış yola sapmak isteyene, elemli bir azap tattıracağız

26. Hani İbrâhim için evin yerini hazırladık, “Bana bir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, kıyama duranlar, rüku ve secdeye varanlar için evimi temiz tut, ( Baybora).

 

Selam Rıdvan,

Katkılarından dolayı teşekkürler. Yukarıya alıntı yaptığım çevirin ile ilgili bir kaç soru sana yönelteceğim, cevaplarsan memnun olurum.

1-Allah'ın yolundan maksat nedir Allaın bir yolu var mıdır? Dokunulmaz Mescitten ne anlıyorsunuz? Ne demek bundan alıkoyuyorlar?

2-Evin yerinden kastedilen nedir? Evin yerini Allah nasıl hazırlamış? Evi temiz tutmaktan ne anlıyorsun?  "Tavaf edenler, kıyama duranlar, ruku ve ("ve" Arapça aslında olmadığı halde çeviriye eklemişsin) secdeye varanlar" bu üç (size göre dört) kavram neyi anlatıyor? Bu kavramları neden Türkçe ifade etmemiş, Arapça aslıyla çeviriye yansıtmışsın?   2/125'te bunlar tekrarlanırken kaimin yerine akifin geçmiş..Ne değişmiş?

Ayrıca 27.ayette " insanlara ziyareti duyur" emrinin muhatabı kimdir, kim duyuracak? İnsanlar derken kapsamı ne kadar geniş tutulmaktadır?

29'da "Eski evi tavaf etsinler." derken tavaf etmekten ne anlıyorsunuz? Varsa hikmetini yada faydasını da yazarsanız sevinirim. 33'te "sonra bunlar (bu çiftlik hayvanları) eski evde kurban edilirler" diye çevirimişsin. 29'daki eski evle 33'teki eski ev aynı ev mi? Hem tavaf hem de hayvan kesim yeri mi bu eski ev? Eğer aynı evse, Allahın İbrahim'e niçin "evimi temiz tut" buyruğunu şimdi anlayabiliyorum galiba! 

Muhabbetle.  

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hacc 25 ve 37. ayetlerden benim “anladığım” ve “yorumladık”larım. Meseleye benimde katkım belki bir “sakinleştirici” etki yapar.

Merhaba baybora hocam. Sakinleşmeye lûgatlar bağlamında ihiyaç varsa “onlara yalan söyletilebilir” derken neyi kastettiğimi açıklamam da yararlı olabilir.  MODA APTALLIKTIR konulu bir münazara izledim. APTALLIK diyen takım da bunu reddeden takım da aynı sözlüğe bakmış ve sözlükteki tanımın yalnızca kendi görüşlerine uyan kısmını almışlar. Oysa sözlüğün verdiği tanım bir bütündür; her bir takım onu parçalayıp yalnızca kendi işine gelen parçayı “Moda kelimesinin tanımı budur!” diye sunmakla o sözlüğe yalan söyletiyordu.  Bu bir.

İkincisi, Kuran’daki kelimelerin asıl lûgatı Kuran’dır yani o Kitabın indirildiği devrin dilidir aslolan. Çünkü kelimeler zamana ve hattâ yere göre anlam değiştirebiliyor. Örneğin Azerî lehçesinde DÜŞÜŞ kelimesinin anlamı bizdekinden farklıymış.

Azerî uçağı hava alanına varmış. Hostes "Möhterem seyyahlarımız!" diye başlamış. "Tayyeremiz düşüşe geçmiştir; kuşahlarınızı tahınız."

Hac 29'daki "Beyti'l-Atîk"in bazı meallerdeki karşılığı şöyle: Eski Ev (S Ateş), dünyanın en Eski Mâbedi (M Esed), Tarihî Ev (E Yüksel, Picthal, Shakir, Yusuf Ali).

 

25. Evet, inkâr edenlere, Allah’ın yolundan ve - yerleşik ve yolcu- bütün insanlar için eşit kıldığımız Dokunulmaz Mescitten alıkoyanlara;- ve orada bir küfürle, bir zulümle yanlış yola sapmak isteyene, elemli bir azap tattıracağız.

MESCİD-İ HARÂM özel isimdir; BOĞAZİÇİ gibi. “Boğaziçi”ni örneğin İngilizceye INSIDE THE THROAT (gırtlağın içi) diye çevirmek insanları yanıltabilir. Bir de oranın özgün adı var: BOSPHORUS . Bunun lafzî çevirisi BUZAĞININ KARŞIYA YÜZÜŞÜ. Niyetleri esatirdeki o olayı konuşmak olanlar "Bosphorus"ın lafzî çevirisini elbet yapabilir. Ama yalnızca o niyetle. El-Beyti'l-Harâm ve El-Beyti'l-Atîk üzerinde dururken bizim yapmaya niyetlendiğimiz gibi. Kısacası, “Mecid-i Harâm”ı Türkçeye DOKUNULMAZ MESCİD diye çevirmek insanları yanıltabilir. Mescid-i Aksa, Mescid-Harâm, Boğaziçi… hepsi özel isim.

 

26. Hani İbrâhim için evin yerini hazırladık, “Bana bir şeyi ortak koşma; tavaf edenler, kıyama duranlar, rüku ve secdeye varanlar için evimi temiz tut,   

İbrâhim Peygamber’e sesleniliyor. Öncelikle onun görevidir anılan evi temiz tutmak. Evet, “ve tahhir!”in muhatabı öncelikle odur. Fizikî olarak dahil (bkz 5:6, 2:222) o evi ALLAH BİR ilkesine uygun olarak İbrahim Peygamber temiz tutacak… Bu, lafzi anlam. Yorum hakkı buna razı olunduktan sonra doğar.   

Şu anda bu kadar yazabiliyorum. Sonra Allah isterse devam etmek üzere ve

 

Sevgiyle,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

(A-TE-QA/AYN-TE-QAF) MADDESİ:

 

EL’MÜNCİD adlı luğat bu kelimeyi maddeler halinde şöyle açıklamış:

1-ATEQA-YA’TİQU-ATQAN, ITQAN, ATAQAN, ATAQATEN ELABDU: XARACE MİNERRİQQİ VEL’UBUDİYYETİ, FE HUVE ATİİQUN VE ÂTİQUN: Kul / köle, kölelikten ve tapmaktan çıktı / azat oldu.

E’TEQA ELABDE: EXRACEHU MİNERRİQQİ VEL’UBUDİYYETİ: Köleyi kölelikten ve tapmaktan azat etti.

EL’ITQU ve EL’UTQU: ELHURRİYYETU :Özgürlük.

EL’ATÎQ: EL’ABdULMU’TEQ: Özgürüğüne kavuşmuş köle. 

 

2-ATEQA-YA’TUQU-AT’QAN, ITQAN.  VE  ATUQA-YA’TUQU-ATÊQATEN: QADUME:Eskidi.

ATUQAT ELXAMRU: QADUMET VE HASUNET: Şarap eskidi / yıllandı ve güzelleşti.

EL’ÂTİQ: CEYYİD-UŞ-ŞERAB: Kaliteli şarap,

EL’ATÎQ: EL’QADÎM: Eski. EL’BEYT’ULATÎQ: EL’KA’BETU; QÎLE SUMMİYE Bİ ZALİKE Lİ QİDEMİHİ: Kabe; eskiliğindn dolayı bununla isimlendirilmiş.

 

3-ATEQA-YA’TUQU-ATQAN, ITQAN; VE ATUQA-YA’TUQU-ATÂQATEN EŞŞEY’U: SALUHA VE KERUME: Şey doğru, güzel oldu.

E’TEQA MALEHU: ESLEHAHU: Malını tamir etti/ıslah etti.

EL’ITQ: XULÛSUL’ESL: Saf soy / soyluluk; güzellik; şeref, soylu.

EL’ATİQ: EL’KERİM, EL’XİYÂR MİN KULLİ ŞEYİN: Her şeyden asil, seçkin mümtaz.

 

Bence El'beyt'ul-Atiq, Mekkedeki Kaba ise 3. şıktaki mana daha şık olur.

 

Madde uzun, buraya kadar bazı türevleri atladım, çevirmedim uzatmayayım diye. 3. maddeden sonrasına da dokunmadım, es geçtim, üç madde daha vardı, konumuzu ilgilendirmiyor bunlar. Bu üç maddedeki ATİQ’ın farklı anlamlarını ortaya koymaya çalıştım. 

Muhabbetle.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

(A-TE-QA/AYN-TE-QAF) MADDESİ:

EL’MÜNCİD adlı luğat bu kelimeyi maddeler halinde şöyle açıklamış:

1-ATEQA-YA’TİQU-ATQAN, ITQAN, ATAQAN, ATAQATEN ELABDU: XARACE MİNERRİQQİ VEL’UBUDİYYETİ, FE HUVE ATİİQUN VE ÂTİQUN: Kul / köle, kölelikten ve tapmaktan çıktı / azat oldu.

E’TEQA ELABDE: EXRACEHU MİNERRİQQİ VEL’UBUDİYYETİ: Köleyi kölelikten ve tapmaktan azat etti.

EL’ITQU ve EL’UTQU: ELHURRİYYETU :Özgürlük.

EL’ATÎQ: EL’ABdULMU’TEQ: Özgürüğüne kavuşmuş köle. 

2-ATEQA-YA’TUQU-AT’QAN, ITQAN.  VE  ATUQA-YA’TUQU-ATÊQATEN: QADUME:Eskidi.

ATUQAT ELXAMRU: QADUMET VE HASUNET: Şarap eskidi / yıllandı ve güzelleşti.

EL’ÂTİQ: CEYYİD-UŞ-ŞERAB: Kaliteli şarap,

EL’ATÎQ: EL’QADÎM: Eski. EL’BEYT’ULATÎQ: EL’KA’BETU; QÎLE SUMMİYE Bİ ZALİKE Lİ QİDEMİHİ: Kabe; eskiliğindn dolayı bununla isimlendirilmiş.

3-ATEQA-YA’TUQU-ATQAN, ITQAN; VE ATUQA-YA’TUQU-ATÂQATEN EŞŞEY’U: SALUHA VE KERUME: Şey doğru, güzel oldu.

E’TEQA MALEHU: ESLEHAHU: Malını tamir etti/ıslah etti.

EL’ITQ: XULÛSUL’ESL: Saf soy / soyluluk; güzellik; şeref, soylu.

EL’ATİQ: EL’KERİM, EL’XİYÂR MİN KULLİ ŞEYİN: Her şeyden asil, seçkin mümtaz.

Bence El'beyt'ul-Atiq, Mekkedeki Kaba ise 3. şıktaki mana daha şık olur.

Madde uzun, buraya kadar bazı türevleri atladım, çevirmedim uzatmayayım diye. 3. maddeden sonrasına da dokunmadım, es geçtim, üç madde daha vardı, konumuzu ilgilendirmiyor bunlar. Bu üç maddedeki ATİQ’ın farklı anlamlarını ortaya koymaya çalıştım. 

Muhabbetle.  

İşte bu. Bu dürüst tavrı için haktansapmaz hocama candan teşekkür ederim.

Demek ATÎK yıllandı, güzelleşti anlamına da gelir; her şeyden asil, seçkin anlamına da. Ve Kâbe eski yani tarihî ya da, başka bir deyişle, emektar olduğu için Kuran'da El-Beyti'l-Atîk diye geçiyor.   

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam Abdurrahman bey,

Demişsinizki;

“Yukarıya alıntı yaptığım çevirin ile ilgili bir kaç soru sana yönelteceğim, cevaplarsan memnun olurum.

 

1-Allah'ın yolundan maksat nedir Allaın bir yolu var mıdır? Dokunulmaz Mescitten ne anlıyorsunuz? Ne demek bundan alıkoyuyorlar?

 

2-Evin yerinden kastedilen nedir? Evin yerini Allah nasıl hazırlamış? Evi temiz tutmaktan ne anlıyorsun?  "Tavaf edenler, kıyama duranlar, ruku ve ("ve" Arapça aslında olmadığı halde çeviriye eklemişsin) secdeye varanlar" bu üç (size göre dört) kavram neyi anlatıyor? Bu kavramları neden Türkçe ifade etmemiş, Arapça aslıyla çeviriye yansıtmışsın?   2/125'te bunlar tekrarlanırken kaimin yerine akifin geçmiş..Ne değişmiş?

 

Ayrıca 27.ayette " insanlara ziyareti duyur" emrinin muhatabı kimdir, kim duyuracak? İnsanlar derken kapsamı ne kadar geniş tutulmaktadır?

 

29'da "Eski evi tavaf etsinler." derken tavaf etmekten ne anlıyorsunuz? Varsa hikmetini yada faydasını da yazarsanız sevinirim. 33'te "sonra bunlar (bu çiftlik hayvanları) eski evde kurban edilirler" diye çevirimişsin. 29'daki eski evle 33'teki eski ev aynı ev mi? Hem tavaf hem de hayvan kesim yeri mi bu eski ev? Eğer aynı evse, Allahın İbrahim'e niçin "evimi temiz tut" buyruğunu şimdi anlayabiliyorum galiba!”

 

1. “Allah’ın bir yolu” elbette vardır. Ve bu yoldan alıkoyanlarda vardır (8:47,9:34,14:3,22:25).   “Dokunulmaz mescid” “el-mescidi’l-Haram” karşılık gelen bir cümledir. Aslında dokunulmazlık, yasaklılık söz konusu olan mescid anlamındadır (2:197). Sizinde bildiğiniz gibi “Hacc” ile ilgili menasiklerin zikredildiği pasajlar; Hacc, Bakara, Maide sureleri Hicretten Sonradır. Ve “mescidi’l-Haram”dan  alıkoyanlar benim anladığım “Mekkeli Müşriklerdir”.

 

2. “Ve iz bevve'na”: Yerleştirme anlamında da(10:93, 22:26, 7:74, 3:121, 16:41, 29:58). kullanılabiliyor. “MeKêNe” için (4:20, 7:95, 16:101, 22:26)

 

O zaman çeviri şöyle oluyor;

Hani İbrahimi Beytin yerine yerleştirdiğimizde” . “Yani mekan kılmak”, “mekan yapmak” anlamındadır. “Bana birşeyi şeyi ortak koşma” ile birlikte düşünüldüğünde bu ayetteki “beytî” “evim”’i (2:125,22:26,71:28)  temizlemek maddi ve manevi pislikler anlamındadır. (Kelime iki anlamdada kullanılmakta, mesela (3:42,164 -25:48, 76:21). “Ve” elbette orjinalde yok (Uyarınız için tşkr). “saygıyla eğilenler” olabilirdi. Hacc suresi kronolojik olara önce 22:26’daki “kaimin” yerine 2:125’te “akifin” kullanılmış. Biri “ayakta olamak” diğeri “ibadete kapanmak/adanmak” anlamındadır.

 

3. “Ziyaretti duyur” emrinin muhatabı için iki ihtimal söz konusudur.

   a. İbrahim(a.s)

   b. Muhammed(a.s)

Benim anladığım ve tercihim “İbrahim(a.s)”dır. “Sana gelsinler/gelirler” kelimeside böyledir. İnsanlar kelimesi 3:173 teki gibi akışa göre takdir edilebilir. Buradaki “insanlar” “inananlar” olabilir/olmalıdır.

 

4. 29 ve 33 teki “eski ev” sizin çeviri öneriniz ile “seçkin ev her iki Ayettede aynıdır. Şimdilik bunların farklı olabilecekleri bir “karine” “bilmiyorum”. Ritüellerin hikmeti ve faydası için yazılabilecek çok şey olabilir. Ben kısaca “nesnel/bendensel gerçekliği aşma”, “Adem olma” bilincine hizmet eder diye düşünüyorum. İslamın tüm ritüellerini bu bakışla anlıyorum. “Yeme,içme,cinsellik, bedensel ve manevi kirlenme” bana göre bedensel gerçekliğin realitesidir ve İslamda bunu “ritüelleriyle” aşmayı önerir. Ve bu ritüellerin tamamı “kirlenme-temizlenme” üzerinedir.

 

Şimdilik yeterlidir diye düşünüyorum,

 

Selam ve dua ile

rıdvan  



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

kabe adem ve havvanın yaşadıgı evmiş...içinde yaşamışlar cocuklarını yetiştirmişler...insanlar için konulan ilk ev...ve bütün insanlara kıble yapılmış....ev yaşamı mukaddes mubarek görülmüş...herkesin yönelmesi gerken bir yaşam biçimi...evinde coluk cocuguyla mutlu yaşayan insanlar...rabbin razı oldugu yaşam biçimi bu heralde...
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Abdurrahman bey,

Savm (yeme, içme, cinselik'ten kendimi "tutmayı")'ı açtıktan (iftar)  sonra aklıma bir iki şey daha ilave etmek geldi.

"Mescidi'l-Haram" mekan olarak tüm "harem/yasaklı/dokunmazlık" bölgesidir. Buna "Arafat", "Muzdelife" ve "Mina"da dahildir (2:196-202). "Kâbe" bu harem sınırları içinde merkezi yeri almıştır. Benim anladığım buraların tamamı "makam-ı İbrahim"dir (Kaplama fanus içinde ayak izi değil.) "yasaklı/dokunulmazlık ayları"da bu "yasaklı/dokunulmazlık" nitelikli bölgeyi ziyaret/hac için'dir.

Yani ben bu pasajları "somut olarak" "Mekke/Bekke şehrindeki" belirli mekanlar olarak anlıyor ve böyle yorumluyorum.

selam ve dua ile,

 

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam;

EL-BEYT: NÜBÜVVET EVİ

11/73: Qâlet yâ veyletâ e elidu ve ene acûzun ve hâzâ be'lî şeyxan, inne hâzâ le şey'un acîb. Qâlû e te'cebîne min emrillâh. (RAHMETULLAHİ VE BERAKÂTUHÛ ALEYKUM EHL-EL-BEYT). İnnahû hamîdun mecîd.

Parantez içi cümle ara cümledir, konu ile doğrudan bir bağlantısı yoktur. Hitap birden Nübüvvet evinin mensupları olan bütün inananlara yönelmiştir. Buradaki beyt İbrahim'in evi olmayıp Nübüvvet'in evidir. 

33/33: Veqarne fî buyûtikunne ve lâ teberracne teberruce-l câhiliyyeti-l-ûlâ ve eqimne-s-salâte ve âtîne-z-zekâte ve etı'ne-l-lâhe ve rasûleû. (İNNEMÂ YURÎDU-L-LÂHU LİYUZHİBE ANKUM-UR-RİCSE EHL-EL-BEYTİ VE YUTAHHİRUKUM TATHÎRÂ.)  

Burada da paranteze aldığım cümle gerçekten parantez içi (ara) cümledir. Hİtap, Peygamberin hanımlarına iken birden hitap şekli değişiyor ve Peygamber'in hanımlarından (özelden) genele dönüyor. Hemen sonrasında da hitap tekrar konusu olan Peygamber'in hanımlarına dönüyor. Bu şu demektir: Buradaki Beyt, Nebi'nin özel evi olmayıp, Nübüvvet'in evidir. Bu evin ehli de, Şia fırkasının iddia ettiği gib Fatıma, Ali, Hasan ve Hüseyn; Sünni fırkanın da  sandığı gibi adı geçenlerle Peygamber'in hanımları değil de bu bu Nübüvvet Evi'nin mensupları tüm inanalardır.

Muhabbetle.

 

 

   

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam Abdurrahman bey,

Son yazdıklarınıza katılmamak mümkün değil.

İbrahim(a.s) Nübüvvet ve Risalet evinin hem "teorik" ve hemde "pratik" temellerini atan kişidir. Kur'an'ı Kerim "islami ritüellerin" tamamında O'na "arkatip" olarak işeret eder. 

Bir iki gün ara vereceğim sonra yazışmak umuduyla

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 

<< Önceki Sayfa 25 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats