HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Selam,
Sayın haktansapmaz Abdurahman Abi,seni şahsen
tanımıyorum ama tanıyanlar var burada onuda
biliyorum.İzin almadan isminle abi diye hitap ettim,
samimiyetimi hisset diye çünkü ben senin
samimiyetine,içtenliğine inanıyorum.
Ama bir gerçek varki o da bir fasit dairede dönüp
duruyoruz.Sen ve bazı arkadaşlar Namaz-Zekat yok,kabe
yok, vakit yok,zaman yok diyor ama Alternatifini de
getiremiyor,tıkanıp kalıyorsunuz.
Şimdi diyeceksin ki ben ne diye Alternatif
getirecegim,Engin arabcama dayanarak bu Ayetlerden bu
sonucu cıkarıyorum.ister analarsın ister anlamazsınız.
Kazın ayagı öyle degil.
Halis duygularla yalnızca Allaha yonelmiş bir Hanif
bundan rahatsız olur. Neden? Cünkü SECCADESINI
ayaklarının altından çekiyorsun adamın.Bir anda kıblesi
şaşıyor.Çünkü Allahla kurduğu bağa dokunuyorsun.
Acaba? soru kipi Şeytanın en önemli silahıdır.
Evet birileri kendince vakit namazları uydurmuş olabilir
Evet birileri kendince Rekatlar uydurmuş olabilir
Hanefiler,Şafiiler,Hanbeliler,Caferiler v.s. hepsi bir
Şekil tutturmuş gidiyor.Ama tutarlı bir özü var sonuç
itibarı ile.
Daha once de bahsettim.İbadet bir DISIPLINdir.İnsan
fıtratı bedensel hareketlerle Ruh halini PEKİŞTİRİR.
BEDENIN de BIR DILI var.Bunlar bilimsel
gerçeklerdlr.İnkar edebilirmisiniz?Madem ki akılcılık.
Bazı akıl sahipleri Kuranda Namazın şeklini arıyor.
Sanki Resimli Namaz hocası mübarek.Gosterebilirmisin
DELIL nerede diyorlar.Aksi Kuranda belirtilmedigine
gore? Varmı bir Ayet"bana krallara secde ettiginiz gibi
secde etmeyin"mealinde? Egilmeyin,dogrulmayın_?
Şekilsel bir Namaz kuranda tarif edilmemiştir ama bir
ihtiyaçtan dogmuştur.
Aslına bakarsanız Asrı saadetten sonra insanları
yeterince aydınlatılamamasının bir sonucu,evet Şark
kolaycılıgıdır.SAlat kavramının içinin tam
doldurulamasının bir sonucudur.
Anlaşamadıgımız Nokta siz İnsanların kafasında SALAT
kavramı tam yerleşmeden NAMAZI bir kenara atmayı tavsiye
ediyorsunuz.Yoksa bizde biliyoruz ki Allah Şeklen Eğilip
kalkmana bir kıymet vermez.Ama EVRENSEL anlamda
TESLIMIYETIN ZAHIRI ifadesidir.
Insanlar BEYNI ILE namaz kılacak olgunluga erişmeden de
BIRAKMAMALIDIR.
Salat ı tarif edecek bir Babayigit henuz cıkmadı burada.
Arabca kokunden tutunda Ibranicesine kadar anlatıldı ama
bunlar faide vermiyor.
Daha oncede soyledim cıksın biri ben hayatımda SALAT-
ZEKAT kavramlarını böyle UYGULUYORUM desin.Ornekleri ile
anlatsın.Bunda bir sakıncamı var.
Uzakdogu yontemlerimi uyguluyor,bagdaş kurup
parmaklarını mı birleştiriyor.Başka bir boyuta-transa mı
geçiyor.Yoksa sadece eline kuran alıp okuyor mu.Bunu
sabah tan akşama kadarmı yoksa gunduz ve gecenin
bileştigi zamanmı yapıyor? Yoksul ve duşkunlere yardım
mı ediyor?
Uzadı yine abi kusuruma bakmayın artık.Bu hamur daha
cook su kaldırır.






__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Selam,
Kevser suresinde ki "Nahr"için bir Akıl rica ediyorum.
“eli göğse değdirmek" anlamı yuklenebiliyor mu? Namazla
baglantılı bir yorumu olan varmı?


__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Sevgili Metehan;

Sen zannediyorsun ki, haricimizdekiler tutarlı bir duruş sergiliyorlar, her bir meseleyi, salatın her boyutunu izah etmişler.

Seccadesi ayağından kaydırılan adamın kıblesi şaşamaz. Çünkü, Kuran'a dayandıracağı ve salat ile bağ kurabileceği bir kıblesi bile yok.

Hadis külliyatından bile "resimli namaz hocası" çıkmaz. Ha... Sen, bir mezhebe dayanırsan o mezhebin esas aldığı hadisler + içtihatları sayesinde namaz kılarsın, sonra bunu da Allah'a (!) nisbet edersin.

Şu mümkün.... Denilebilir ki, Kuran'daki her salat namaz değildir. Eyvallah... O halde, Kuran'daki salat formlarının bir çoğu "namazdan başka bir şey" olmak yönüyle bir yana bırakıldığında geriye namazı nasıl kılacağını anlatan hiç bir şey kalmaz zaten. Mevcudundan bile çıkmıyor ki, bir kısmını başka anlamlara aldığınızda kalanlar size bir şey anlatsın.

Şu da mümkün... Denilebilir ki, biz salatı Kuran'dan değil, tevatürden öğreniriz. Eyvallah... O halde, dini Allah'a has kılma, Kuran'ı tek rehber görme "masalını" bir tarafa bırakalım. Vahye katıp karıştıran bir Peygamber'in (!) rehberliğinde ilerleyelim...

Şu da mümkün... Denilebilir ki, salat tarif edilmemiştir çünkü zaten bilinmektedir. Biz o sırada orada olmadığımıza göre bunu yaşayan sünnetten, hadisten öğreniriz. Eyvallah... O halde, yaşayan sünnetin ve hadislerin öğrettiği diğer şeyleri inkar etmeyelim. Onların kucağımıza bırakacağı her çelişkiyi de din edinelim. 

Şu da mümkün... Denilebilir ki, salatın "namaz" şekline bürünmüş özel uygulaması aynı haram aylar ve hacc gibi Araplar'a has bir mesele idi... Bu nedenle bilinmesinden dolayı Kuran'da açıklanmadığı gibi, sürdürülmesine de itiraz edilmedi. O halde, bana Arab'ın tapınma anlayışını din diye buyurmayın.

Sözün özü şu ki, beni hesaba çekecek olan atalarım değil Allah'tır ve beni ancak bana öğrettiği şeyden mesul tutar.

Ben önceden beri şunu söylüyorum: Vahiy, tanıklarını bağlar. Gayrısı, anlayabildiği oranda mesuldür. Vahyin tanıkları da zaten kullanılan her bir kelimeyi ve gerektirdiği hareket tarzını pek iyi bildiğinden ortada onlar yönünden hiç bir sorun yoktur. Diğerleri de anlayabildikleri oranda yükümlü olacaklarına göre ve hiç kimsenin diğer bir hiç kimsenin anladığı gibi anlama zorunluluğu da bulunmadığına göre diğerleri yönünden de bir sorun yoktur. Yapılan iş, ehli kitap modunda entellektüel tartışmadan ibarettir. 

Esenlik dileklerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Metehan2003 Yazdı:
Selam,
Kevser suresinde ki "Nahr"için bir Akıl rica ediyorum.
“eli göğse değdirmek" anlamı yuklenebiliyor mu? Namazla
baglantılı bir yorumu olan varmı?

"VENHAR kelimesi, ELİ BOĞAZA KALDIRMAk demektir. Namazda TEKBİR ALMAYI ifade eder. Yani orada 'Rabbin için namaz kıl ve ellerini kaldır!' buyurulmaktadır." (Süleyman Ateş, VATAN, 30 Ağustos 2008).

Şu da Allah’ın buyruğu: “De ki Allah büyük!” -ve kebbir hu tekbîra (17:111). Namaza başlarken “Teslim oluyorum!” anlamında “Allah büyük!” deyip ellerimizi kaldırmakla o buyruğu yerine getiriyoruz. Hani Allah İbrahim’e “Teslim ol!” buyurunca İbrahim, “Alemlerin Rabbine teslim oldum!” der ya (2:231). İşte onun yaptığını yapıyoruz.

Teslim olanlar hep ellerini kaldırarak yaparlar bunu. Ve tarihte insan, kralının önünde kıyam etmiş, rükuya varmış, yere kapanmıştır. Kelimelere zıpçıktı mealler verip Amerika'yı yeniden keşfetmenin lüzumu yok. 

Bu vesileyle iki hususu dile getirmek isterim.

(1)Nisâ 103'teki MEVKÛTA kelimesine adı tabari mi ne olan birisi acayip bir meal vermiş, kendileri kimin bir "bilen"i oluyorsa... 

Şunlar da başkalarının "bilenler"i:

Namaz mü’minlere vakitli olarak yazılmıştır. (S Ateş, Bursevî, Mevdudi…)

Namaz müminlere belirli vakitlerde yazılı bir farzdır (Elmalılı, E Yüksel)

Namaz müminlere belli vakitlere bağlanarak yazıldı. (M Esed)

Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş olarak yazıldı. (Y N Öztürk)

 

(2)Bir kardeşimiz "Rekat sayısı bize bırakılmıştır," diyor. Lütfen! Havalara girmeyelim. Allah hükmüne kimseyi ortak etmez (18:26). Allah Nisâ 102'de, uygulamalı olarak, 1 (bir) secdelik salâttan söz ediyor ve bunu, korku ortamında "salattan kısaltmanız caizdir," diyerek açıklıyor.

 

Kısaltılmışı bir rekat olan salâtın tamamı iki rekattır. Matematiktir bu; "bize bırakılmıştır"ı kaldırmaz.

 

Eğer Nisâ 102'deki uygulamada 2 kere secde edilseydi tamamı 3 rekat olabilirdi. Yok. Allah onu dışlamış. Tamamı 2 rekat olan kısaltılmış yegane salât 1 rekatlık salâttır. Nisâ 102'de Allah onu anlatıyor.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

sevgili aliaksoy,

"Ben önceden beri şunu söylüyorum: Vahiy, tanıklarını
bağlar. Gayrısı, anlayabildiği oranda mesuldür. Vahyin
tanıkları da zaten kullanılan her bir kelimeyi ve
gerektirdiği hareket tarzını pek iyi bildiğinden ortada
onlar yönünden hiç bir sorun yoktur. Diğerleri de
anlayabildikleri oranda yükümlü olacaklarına göre ve hiç
kimsenin diğer bir hiç kimsenin anladığı gibi anlama
zorunluluğu da bulunmadığına göre diğerleri yönünden de
bir sorun yoktur. Yapılan iş, ehli kitap modunda
entellektüel tartışmadan ibarettir. "

Son paragrafını aynen aldım,çünkü aynen
katılıyorum.Aslına bakarsan takib edebildigim kadarı ile
yazılarında son derece tutarlı fikirlerinle ve zaten
nurlu olan Ayetlere farklı açılardan tuttugun ışıkla bir
deger urettigin aşikar.
Ve aslında aynı şeyleri düsünüyoruz.Bir tek farkla;
O fark son cümlenizde saklı.
Entellektuel tartışma dahi SALAT kavramını HER BOYUTU
ile ortaya koymaya yetmiyor ve yetmeyecek.Burada son 40-
50 sayfadır tartışmalara bizzat şahidim.
Ozetlemek gerekirse namaz gerçek salat boyutunun sadece
kucuk bir parıltısı.Eisbergin su ustundeki kısmı.İşte
nisbeten kucuk buzulu eritirsek insanlar Eisbergi koca
ummanda bulamayabilir.
Birileri AVAM tabir edilen geniş kitlelere SALATı bir
turlu anlatamamış.Deformasyona ugramakla birlikte bir
Namaz olgusu çıkmış ortaya.İşte seccadesi ayaklarının
altından çekilen kesim bunlar.Bu kesimden gelmeyen
varmı?Yumurta bu kabuguda bu,begenirsin-begenmezsin.Yuce
Programcı dileseydi elbette Salat cok sık oldugu gibi
cokta net anlatılırdı tıpkı teyemmum gibi veya miras
gibi.Belki O dilediginin beynine/yuregine koydugu minik
bir programı çalıştırmayı irade ettigi zaman bazı
şimşekler çakıyordur.

Bu arada hasakcay eline/diline saglık,sevgili aliaksoy senden de bekliyorum bir kevser yorumu.
şimdiden sana da teşekkurler...




__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Saffet Agabey,
Kaleme aldıgım yazıda kantarın topuzunu ayarlıyamamış
olabilirim SENDEN OZUR DILERIM.
Tanışmasakta şurda selamımız var ve benim için cok
degerlisin.Kalp kırmaktan
allaha sıgınırım.Dilersen herkesin okuyacagı bir mesajda
asar tekrar ozurdilerim.Lutfen sende buyukluk goster ve
bana cvp yaz.Hakkını helal et.
selam selam
---------------------------------------------
Not:Bu mesaj tarafımdan Sn.Saffet Metin istemeden buraya
asılmıştır.

__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Hasan Akçay ,

Hacc ile ilgili görüşlerimi istemişsiniz.  Ne kadar kısa yazmayı hep istesem de yinede çok uzun oldu.

Hac işin temelinde bir ibadet.  Hatta Hz. Muhammedin hayatında, başına gelenlerin temel sebebi.

Mekke müşriklerinin Hz. Muhammedle olan mücadelesinin temelinde bu hac organizasyonu var.

Mekke öyle bir yerdi ki geçim kaynakları sadece ticaret ve Kabe idi. Kabe olmasa idi onlar ticaretle bile karınlarını zor doyuracak bir toplulluk olurlardı.  Orada  ne ziraat yapılır, ne hayvancılık yapılırdı. Kervanların ihtiyacı için gereken deveden başka bir şey yoktu.

Mekkelilerin en büyük gelir kaynağı kabe idi. Her yıl özellikle Haram aylarda. Zilhicce, Muharrem , sefer ve Rebiul evvel  aylarında burada hac yapılırdı. Bu aylarda kabileller arası, savaş, yağma, talan yapılmaz. Herkes güven içinde gelir haccını yapardı.

Şimdi bu hac bazı bakımlardan bugünküne benzer, bazı bakımlardan benzemezdi. Kabede 360 tane put vardı. Her Kabilenin putu ayrı idi. Her kabile kendi putunun etrafında tavaf ederdi.  Bazı kabiller şeytan taşlar , bazısı yapmazdı. Say genel olarak yapılmazdı.

Mekke Hübel in etrafında tavaf eder, Medineliler Menat ın etrafında gibi.

Birde Hums ve Hille gibi anlayışlar vardı. Mekkeliler  Hums a dahil. Diğerleri  Hilleye dahildi.  Hums Hac organizasyonunu idare ederdi. Hac dönemi Mekkede ticaret yapmak  Humsun tekelindeydi.  Hilleye bağlı hacılar  Hums un sattığı elbiseyi satın alarak  kabeyi tavaf etmek zorundaydı,  bunu yapmazlarsa veya pahalı olduğu için yapamazlarsa kabeyi çıplak tavaf etmek mecburiyetinde idi.  Bu durumda kalan hacılar Erkekse gündüz, kadın ise gece tavaf ederlerdi.Ayrıca da bu onur kırıcı bir durumdu.  

Ayrıca Mekkeliler Hacılara su vermek, yemek yedirmek işlerini de organize ederlerdi. Yaklaşık dört ay süren bu organizasyondan mekke hem büyük bir gelir elde eder, hem de Arapların en şerefli, en itibarlı kavmi konumunda olurlardı.  

Bu konuda bknz. Cumhuriyet  Ü. İlahiyat fakültesinin verdiği bilgi ile ilgili link.

http://www.cumhuriyet.edu.tr/akademik/fak_ilahiyat/der81/kil ic.htm

 

 

Şimdi Hz. Muhammedin Hayatına şöyle bakalım. Bir müşrik, peygamber hakkında şöyle düşünüyordu.  Babası Mekke Kureyş ten Annesi Medine Hazreçtendi. Bu bilgi önemli. O kabileci düzende kimse  kabilesiz yaşayamazdı. Erkekler genel olarak babasının  kabilesinde yaşar , çok seyrek olmakla birlikte sıkıntılı zamanlarda anasının kabilesine sığınabilirdi. Tabii peygamber Mekkede zorlanınca Medine Hazreçe sığınabilirdi.

Hz. Muhammedin Soyu Haşimilerden. Kureyşin lideri bir sülale. Büyük Dede Abdi Menafın oğulları Haşim ve Ümeyyenin soyundan gelenler Kureyş liderliği için birbiriyle çekişmiş. Çekişmeyi hep Haşim soyu kazanmış. Ama peygamberin babası Abdullah , o daha doğmadan ölür. Kureyşin lideri dedesi Abdülmuttaliptir. Abdül muttalibin oğulları peygamberin amcaları Ebu Talip (Hz. Ali Ebu Talibin oğludur. ) , Hamza, Abbas (Abbasiler bunun soyundandırlar.) , Ebu Lehep  bunlar ticarette başarılı olamazlar. Zenginlik ve iktidar Ümeyyenin oğullarına geçer. Ümeyye den Ebu Süfyan Kureyş’in lideri olur.

Hz. Muhammed yetim şekilde 8 yaşına kadar dedesinin, sonra da amcası Ebu Talibin yanında yaşar. 25 yaşında Hz. Hatice ile evlenir. Hatice Kureyşin en zengin kadınlarından biridir. Hz. Muhammed Karısı sayesinde tabir caizse garibanlıktan kurtulur. Kureyşin zengin itibar sahibi bir adamı olur.

Hz. Muhammede 40 yaşlarında peygamberlik görevi gelip bunu tebliğ etmeye başlayınca anlayış şu olur. Ya bak gördün mü, Muhammede zenginlik falan yetmedi,  şimdi dedesinin kabilesinin liderliğini istiyor. Bunu açıkçada belirtmiyor. Yok Allah diyor, yok putlar falan diyor. Kendi şahsi ihtirasları için Ebu Süfyana karşı çıkıyor. Başka bir şey değil, Ebu süfyanın yerine kendi geçse rahatlayacak.

Sonra adam kendi hırsı yüzünden, bizim putlarımıza bulaşıyor. Arkadaş bu putlar olmasa Mekkeye, kabeye kim gelir. Şu araplar şu putlar için Mekkeye geliyorda üç kuruş yolumuzu buluyoruz. Yoksa çoluk çocuk acından ölür. Yahu bu adam ne biçim bir adamdır. Tekrar dedemin yerine geçicem diye, nelere mal olacak.  Bu hırs insana neler yaptırıyor. Çoluğu, çocuğu, köleleri , hatta bazı itibarlı zengin insanları bile kandırıyor.

Peygamber 12 sene Mekkede uğraşır. Kendisine karşı çıkılmasının temel sebebleri budur. Onlar Allah inancını bilmekte, görünmeyen, her şeye kadir tek bir allaha inanmaktadır. Putlar güya onları Allaha yaklaştırmakta ve geçim kaynağı vazifesi yapmaktadır. 12 sene mekkede uğraşır, tabii intiba , adam peygamber falan değil. Uyduruyor. Derdi Kureyş liderliği, bunun için Mekkenin geçim kaynaklarını bile dinamitlemekten çekinmiyor yahu, Yuhh yani yuhhh . şeklinde.

Hz. Muhammed Mekkede Kureyşle uğraşırken, Medine de Evs ve Hazreç hem birbirini yemekte, hem de Yahudilerden dayak yemekte. (Aynen bugünkü El Fetih, Hamas ve İsrail  durumuna benzer bir hal var yani. ) 

Hazreçin ileri gelenleri derler ki , Yahu bizim durumumuz vahim. Mekkede Anası bizden liderlik davasında bir adam çıkmış. Gidelim şununla görüşelim, belki o bizim sorunlarımıza bir çözüm getirir.

Gelirler Hz. Muhammed le görüşürler. Hz. Muhammed in tek şartı şudur. Ben kuru kuruya liderlik davasında olan biri değilim. Kureyş olmadı, Hazreç verelim falan değil derdim. Babamın kabilesi olmadı, anamın kabilesi olsun değil. Ben peygamberim. Allahın Resulüyüm. Eğer hepiniz müşrikliği bırakır da Müslüman olursanız. Teklifinizi kabul ederim. Yoksa kabul edemem. Hazreçliler düşünür, evs kabilesine de danışır. Sonuçta kabul ederler. O da Medineye hicret eder.

Mekkeliler bunu haber alır. Önlemeye çalışır. Bulsalar öldüreceklerdi. Çünkü onun Medineye ulaşıp , evs hazreçin lideri olması siyaseten çok sakıncalıydı. Çünkü Medine Kervan yollarının üzerinde idi.

Peygamberi o zamana kadar öldürmediler. Çünkü Ümeyye de Haşimoğullarını  dedeleri aynı akraba kabul ederdi. Olayı aile içi bir kavga olarak görüyordu. Hatta Muhammedi öldürelim diyen diğer Arap kabilellerine. Muhammed bizdendir, biz birbirimizi yeriz ama başkasına yedirmeyiz. Öyle bir şey yaparsanız  Onun  kan davasını güderiz. Mealinde şeyler söylüyordu. Kimse de bu işe kalkışamıyordu.

Hz. Muhammed Medineye gittiğinde tamam evs ve Hazreç müslüman olmuştu ama bundan memnun olmayan kabile mensupları vardı. Peygamberi , dağdan gelip bağdakini kovan  biri olarak görüyorlardı. İşte Münafıklar bunlardı. Kabile içinde azınlıkta olmakla birlikte, eski düzeni isteyen, Peygamberi peygamber olarak değilde, muhalif oldukları bir siyasi lider olarak gören, müslümanlık inancını gönüllerine yerleştirmemiş, Peygambere karşı her an Mekke müşrikleri ve Yahudilerle işbirliği yapabilecek ve yapan insanlar vardı. Bunlar tabii medine devrince yapabileceği her türlü hıyaneti yapmaktan geri durmadılar.

Sonuçta Kureyş, Hazreçle Bedir ve Uhut ta başa çıkamadı. Hendekte bütün arap kabilellerini (Ahzap)  topladı. Yine başa çıkamadı.

Arapların müslüman olmasında çıkarı en çok bozulan grup Kureyşti. Şimdi Kabedeki putlar olmasa , diğer kabileler Kabeye niye gelsindi ki. Paracıklar gidiyordu. Hatta Hendek savaşından sonra şöyle bir teklif bile götürdüler. Tamam gel başımıza lider ol, Dedenin postu senin olsun,  ama putlarımıza dokunma (çünkü aç kalacağız, ayrıca itibar da yerlerde sürünecek. )

Peygamber Mekkeyi aldıktan sonra (630) , kabeyi putlardan temizledi. Artık her kabilenin putu yoktu. Sadece Allah için tavaf yapılıyordu. Hums, hille olayını kaldırdı. Çıplak tavafı falan yasakladı.

Esasen Hac da Hicretin 9 senesi farz oldu. Bu Mekkenin alınmasından sonradır.

Kur’ana göre hac bilinen aylarda, yani dört ay. Bugünkü uygulama Emevi, Abbasi devri bilginlerinin, mezheplerin,  olayı  kur’an dan ziyade peygamberle sınırlaması. Peygamber işte Zilhicce 8,9 da Arafata çıktı, 10 onda Arafattan Minaya indi. Orada Kurban kesti. (bizim kurban bayramı olarak kutladığımız budur. Medine de iken Zilhiccenin onunda Kurban kesme uygulaması varmıydı. Ben hiçbir kaynakta rastlamadım. ). Peygamber  ömründe yaptığı ilk ve son islami hac budur. (yani islami olmayan hac yapmıştır gibi anlaşılmasın , Hac vakti kabeye gelmiş arap kabileleri ile konuşuyor ve onlara İslamı anlatıyordu. Ama O  o zamanki ritüellerin hiç birine katılmamıştır. )

Benim hac anlayışım bu. Hac islamileşti. Mekkelilerin korkuları olmadı, hatta önceden sadece arabistandan hacı gelirken, sonra bütün dünyadan hacı gelmeye başladı.

Hac acaba peygamberden sonra nasıl uygulandı. Peygamberin yaptığı tarihlerde yapılana hac dendi, bu tarihler dışındakilere  umre dendi. Umre haram aylarla da sınırlanmadı. Yılın her ayında geçerli oldu.

Bugünkü uygulanış şekline bakıldığında ,  Acaba Kendine Mekkede isyan eden (öl. 692) Hz. Ebubekirin torunu Abdullah bin Zübeyr e yardım eden mekkelilere bir kazık olsun diye haccı dört ay yerine bir aya indirme şeklinde bir ümeyye müdahelesi varmıdır. Bir soru işaretidir kafamda. Bunu çözebilecek kaynaklara sahip değilim.  Ümeyyenin böyle bir işi varmıdır acaba,  bilmiyorum (şüphem var, delilim yok).  Çünkü bu ümeyye her şeyi yapabilir.

Aslında haram aylarda yapılan bütün umreler hac olmalı. Bu ayların dışındakiler Umre olmalı.  Böyle olabileceğine Kur’andan cevaz var.

Tabii bu konuda alimler, yetkili organizasyonlar karar vermeli.

Herkese selamlar.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Metehan kardeşim.

Sana kızmadım. Hakkım da helal olsun.

Hani sen bir yazında demiştin ya. “Abi sen de bir kere de cevap verme “  tavsiyene  uyarak, kızgınlıkların geçmesini , insanların akl-ı selime dönmesini bekliyordum.

Senin tansiyonunu çıkaran İbn-i Teymiyye nin o sözü gerçektir. Moğolların saldırısı karşısında kendilerini savunmayıp Türbelere sığınan, buradaki veli insanlar bizi korur düşüncesindeki insanlar için söylemiştir.

Ama ben bunun delilini arıyorum. İnternet ten veya kitaplardan. Sanırım da Yaşar Nuri hocanın bir yazısından veya kitabından aklımda kalmış. Şimdi onun araştırması içindeyim. Bulup linkleyeyim de  işte delilim bu diyeyim.

Yoksa laf da, olay da doğrudur. Konuyu gerçekten bilen biliyor.

Zaten adamın anti türbe tavrı bu yüzden. Ayrıca Vehhabilik mezhebinde İbni Teymiyyeden  büyük bir etkilenme vardır. Vehhabilerin Peygamberin mezarı dışındaki bütün mezarları kaldırması, İbn-i Teymiyyenin bu mezar, türbe allerjisinden.

Herkese Selamlar.

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

selam sana Saffet Metin,
oncelikle sevincimi belirtmek isterim sonrada yukarıdaki
Hac ile ilgili guzel yazın icin teşekkur
ederim.Ozellikle son kısımda ki yorumuna aynen
katılıyorum.
Ancak Y.Nuri hocanız ibni Teymiyye hayranıdır ama
vahhabi duşmanıdır.Bu çelişkiye dikkat çekmek
istedim.İbni Arabi hakkında da araştırma yapmakta fayda
var.UveyOglu Konyevi gibi cok degerlidir.
Senden boyle derli-toplu yazıların devamını
bekliyoruz.Allah ecrini artırsın.
selametle...





__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE (1)



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats