HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ma11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 20 agustos 2011
Yer: ABD
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ma11

Selam Sayın Yetkin,

Mescid sücud edilen yer demek olduğu için, ve de
Kuran'daki belki de ilk mescid olan Beyt(Kabe) ile
ilgili şu ayetlere baktığımızda mescidin içinde yemek
olmadığı görülür:

Hac-26:
"Hani biz İbrahim'e Evin (Kabe'nin) yerini belirtip
hazırladığımız zaman (şöyle emretmiştik:) 'Bana hiç bir
şeyi ortak koşma, tavaf edenler, kıyam edenler, rükua ve
sücuda varanlar için Evimi tertemiz tut.'"
Bakara-125:
"Hani Evi (Ka'be’yi) insanlar için bir toplanma ve
güvenlik yeri kılmıştık. 'İbrahim'in makamını namaz yeri
edinin', İbrahim ve İsmail'e de, 'Evimi, tavaf edenler,
itikafa çekilenler ve rüku ve secde edenler için
temizleyin' diye ahid verdik."


Meclisin önünde, veya başka bölümlerinde-odalarında yemek
olabilir tabii ki. Ve de böyledir Türkiye dışındaki bir
çok ülkede. Ramazan haricinde cuma çıkışlarında yemek
satışı olur hayır için. Meclis ailece gidilen bir sosyal
etkinlik merkezidir aynı zamanda. İnsanlar
bayramlaşmasını ailecek mescidde yapar. Kadınların
mescidden dışlanması bir tek Türkiye'de var galiba.
Kuran'da mescide sadece erkekler gelsin, kadınlara gerek
yok diye Allah'ın bir emri mi var? Kraldan çok kralcı
olmak en tehlikeli günah olan şirke götürebilir dikkat
etmek gerekir.

Kuran'ı değişik meallerden okumak faydalıdır.
Benim tespitim en birebir tercümeye
yakın meallerden birisi Ali Bulaç mealidir. Buraya
yazarken de onu kullanıyorum. www.kuranmeali.com
sitesi çok güzel, her tür meali bulabiliyorum artık
internette.
Araf 31 ve Araf 32 ve 33 ü de beraber okursak yeyip
içmenin mescidle direk alakası olmadığı belki
anlaşılabilir.

Araf 31-32-33:
"Ey Ademoğulları, her mescid yanında ziynetlerinizi
takının. Yiyin, için ve israf etmeyin. Çünkü O, israf
edenleri sevmez."
"De ki: 'Allah'ın kulları için çıkardığı ziyneti ve temiz
rızıkları kim haram kılmıştır?' De ki: 'Bunlar, dünya
hayatında iman edenler içindir, kıyamet günü ise yalnızca
onlarındır.' Bilen bir topluluk için ayetleri böyle birer
birer açıklarız."
"De ki: 'Rabbim yalnızca çirkin-hayasızlıkları -onlardan
açıkta olanlarını ve gizli olanlarını,günah işlemeyi,
haksız yere 'isyan ve saldırıyı' kendisi hakkında
ispatlayıcı bir delil indirmediği şeyi Allah’a şirk
koşmanızı ve Allah'a karşı bilmediğiniz şeyleri
söylemenizi haram kılmıştır.'"

galipyetkin Yazdı:


          Sayın ma11.          İnsanı
şaşırtıyorsunuz.Diyosunuz ki: ''(yeme-içme) niye mescidde
yapılsın ki, ayetlerden bu çıkmaz ki. Burada mescidde
yiyip içme mânâsı mı var?'' a) <span style="text-
decoration: underline;">Prof.Dr. Süleyman Ateş</span>:       
   ''Ey adem oğulları, her <span style="text-decoration:
underline;">mescid</span>(e gid<span style="text-
decoration: underline;"></span>işiniz)<span style="text-
decoration: underline;">de</span>   süs(lü güzel 
elbise)lerinizi alın, yiyin, için,........''       &nb
sp;         &nb sp;
                            <span style="text-decoration:
underline;">Tefsiri</span>:31. ayette Yüce Allah, Adem
oğullarına <span style="text-decoration: underline;">
<span style="color: rgb(0, 0, 0);">her ibadet
</span>yerinde</span>  ziynetlerini almalarını, <span
style="text-decoration: underline;">yeyip
içmelerini</span>, fakat.........b) <span style="text-
decoration: underline;">Diyanet Vakfı 2011</span>:       
   ''Ey Adem oğulları, <span style="text-decoration:
underline;">her secde edişinizde</span> güzel 
elbiselerinizi giyin, yiyin, için...........''c) <span
style="text-decoration: underline;">Elmalılı
Tefsiri:Prof.Dr.Çoğanlı-Prof.Dr.Orhan Okay.</span>       
               '' Ey Adem oğulları. Her <span
style="text-decoration: underline;"></span>mescid
huzurunda<span style="color: rgb(255, 0, 102);"><span
style="color: rgb(255, 0, 0);">* <span style="color:
rgb(0, 0, 0);">ziynetiniz (</span></span></span>olan
elbiseleriniz)i tutun ve yiyip için...........''<span
style="color: rgb(255, 0, 0);">        &nbs p;       
  &nbs p;         &nbs p;     
*<span style="color: rgb(0, 0, 0);">gerek tavaf ve
gerekse <span style="text-decoration: underline;">namaz
halinde.</span></span></span>d) <span style="text-
decoration: underline;">Siz kendiniz ma11</span>:Üç
sahife önce verdiğiniz tanımda ''mescid zaten sucud
edilecek yer demektir''.diyosunuz. Yani dışı değil içi.
Şu halde siz  de ''namazda yemek, içmek de var''
diyorsunuz.Ama reddediyorsunuz.       &n bsp;      Şu
halde
işinize gelmediği için atlıyorsunuz, aynı ''dikilmeyi,dik
durmayı taraf olmayı'' 'ayağa kalkma' diye anlamak
işinize geldiği gibi. Demek ki yemek içmek de var idi,
ama unutturuldu.          ;      Hadi diyelim ki bu mânâ
çıkmaz. Bir meal vermişsiniz kanıt için, ''mescid
yanında' ifadesiyle.Yani her gün 5 vakit sucut yeri olan
her mescit yanında yemek verilmesi gerekli. Ama
vermiyorsunuz, o halde namazlarınız sakat.          &nbs p;   
Ve ben ''tavafta ve namazda'' diyen ,Elmalılı'nın mealini
veren o iki Prof.Dr.'un mealine inanıyorum.        &
nbsp;    
Hürmetlerimle.       &nbs p;      Galip Yetkin.       
   ;           ;
  


__________________
Allah dosdoğru yoluna iletsin
Yukarı dön Göster ma11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ma11
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

hayrullahmeral Yazdı:

MErhaba Hasan Abi,

mekâne el beyti : evin mekânı, Kâbe'nin yeri

muhammed esed neyi düşünerek "ibadet evi" diyerek çevirmiş, gerçekten anlamadım?

aynen, kendi yedikleri naneyi (kabenin önünde eğilip kalkma) Allah'ın emri gibi göstermek için Kuran'da HİÇ BİR YERDE salat ile beraber anılmadığı halde -parantez içi  çevirilir ile- VARMIŞ gibi gösteren çeviriler gibi...

selamlar abi..

lütfen kabe konusunda biraz daha derin düşün ve yıkmaktan korkma...

 

 

hasanoktem Yazdı:

 

Selam,

 daha öncede önceki onlarca sayfada izah edildiği gibi : kıyamlı-rükulu-sücud'lu olarak bedensel ifade ile gösterilip kılınan namaz SALAT'ın- diğer anlamlarının yanında...- bir şubesidir... bir anlamı da namazdır!...namazın inkarı mümkün değildir...Haccsuresi 26.Ayette bedensel dilin bu üçlü ifadesi vardır :

Ve iz bevve’nâ li ibrâhîme mekânel beyti en lâ tuşrik bî şey’en ve tahhir beytiye lit tâifîne vel kâimîne ver rukkais sucûd(sucûdi).

1. ve iz bevve'nâ : ve indirdiğimiz (gösterdiğimiz) zaman
2. li ibrâhîme : İbrâhîm'e
3. mekâne el beyti : evin mekânı, Kâbe'nin yeri
4. en lâ tuşrik : senin şirk koşmaman
5. : bana
6. şey'en : bir şey
7. ve tahhir : ve temizle, temiz tut
8. beytiye : benim evimi
9. li et tâifîne : tavaf edenler için
10. ve el kâimîne : ve kaim olanlar, ayakta duranlar
11. ve er rukkai : ve rükû edenler
12. es sucûdi : secde edenler

Muhammed Esed : Çünkü, İbrahim'e bu İbadet Evi'nin kurulacağı yeri gösterdiğimiz zaman (o'na demiştik ki:) "Bana kimseyi ortak koşma! Ve Benim Mabedimi, onu tavaf edecek olanlar için, onun önünde (Rablerini tazim ve tefekkür ederek) dikilip duranlar için, saygıyla eğilenler ve yere kapananlar için temiz tut!"

selam

Selam değerli Hayrullah Meral kardeşim,

Mustafa İslamoğlu çevirisi şöyle :

hani biz, İbrahim'in ( inşa ve ihya etmesi) için bu ibadet evi'nin yerini tespit ettiğimiz zaman " bana hiçbir şeyi şirk koşmadığın gibi, mabedimi de tavaf edecekler ve (ona doğru) kıyama durup ruku ve secdeye kapanacaklar için ( şirkten) temiz tutacaksın" 6(demiştik)

6:

ayetin sonundaki " mabedimi temiz tutacaksın " emrinden ve daha başka ayetlerden ( 3:96; 14:37) Hz.İbrahim'e gösterilen mekanın, geçmişte de aynı maksadla kullanıldığı zımnen anlaşılmaktadır. buradaki " temiz tut " emriyle, elbette tevhid ilkesinden sapma anlamına gelen tüm sapma ve batıl inanç kalıntılarından insanlığın bu ilk mabedini arındırma kastedilmektedir.

diyorsun ki :

kendi yedikleri naneyi (kabenin önünde eğilip kalkma) Allah'ın emri gibi göstermek için Kuran'da HİÇ BİR YERDE salat ile beraber anılmadığı halde

 

değerli kardeşim, 2/125 de geçen " beyti" = evim manasına gelir lafız olarak...Yüce Allah'ın o mekanda yalnız ve ancak O'nun adına ve yalnızca O'na yönelerek ibadet  edilmesi anlamı taşır. bütün mescidler de o ilk mescid'in şubeleridir.72:18 de : ibadethaneler yalnızca Allah'a mahsustur, o halde Allah'ın yanısıra sakın başkasına yalvarıp yakarmayın " şeklinde emir buyrulmaktadır...oradaki kıyam-rüku ve sucud beytin kendisine değil " Rabbül beyt "edir...0 beyt'in Rabbine'dir...4 duvarın kendisine değil yani...orası yani o mekan ( mescid-i haram= beytiye) bu ibadete bir merkezlik yapmaktadır yani...işte sürekli karıştırılan şey budur...şu anda gelenek dini tarafından anlamı kaydırılmış /yitirilmiş / saptırılmış/ bulunan Hac, cennet özlemi çeken biz Adem'lerin cennet gibi bir dünyanın tesisi için kast=hac etme ve bunun için gereken büyük tartışmaya dahil olmaya yürümektir...çerçeve budur...kıyam-rüku ve sücud ve diğerleri hac menasikidir.bunlar bizi mana ve maksada taşır/ taşımalıdır sadece...Hac biz Adem'lerin fıtrata dönüş ameliyemizdir...mahşer gününün, kıyametin bir provasıdır...2/197 de : .........ebedi aleme yolculuk için azık hazırlayın! hiç kuşkusuz yol azığının en hayırlısı sorumluluk bilincini kuşanmaktır...........denmektedir.

muhabbetle

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


          Sayın Haktansapmaz.
    
          Teşekkür ederim.

          Bir husus önem arz ediyor:''mescid el haram''

          Şöyle ki: Kur'an, Allah ve Resul düşmanlığının ölçüsü olarak, Allah ve Resul'ünü inkârdan öte, insanlara adil davranmamayı, kazançlarındaki fazlalığı (zekât) eksiltmemeyi ve bunu zimmette tutarak, Maide-38'de tanımı yapılan hırsızlığın bir türü olan zimmet- ihtilas- irtikap gibi gizli bir şekilde insan hakkı yemeyi ve böylece servet edinmeyi, daha açık bir ifade ile nimete nankörlük etmeyi ve bu yönde yaşamı hayat tarzı yapanları anlıyorum.Yani sömürü ve muhtaçlığa sebebiyet.

          Tevbe suresinin 7. ayetinden, müşriklerin hiçbir türünün de Allah nazarında-ind'inde- ve onlarla ahdinin mümkün olmadığı fakat sadece nimete nankörlük etmeyen ''İhtiyaca yeter miktar'' prensibi üzere yaşayanları istisna tutulduğu anlaşılıyor dürüst kaldıkları müddetçe.

          Ben, Arapça bilmiyorum; fakat bu konuda çok değer verdiğim bir dost şöyle demektedir ve ben de O'na inanıyorum: ''İnd'el mescid el harami fema İSTİKAMU'', yani mescid el haram denilen ekonomik ve sosyal yaşamı kollektif-yardımlaşmacı-bölüşmeci (Haşr-9) şekilde yaşayanlar. Tabii Mekke'deki yaşam ama, esas vurgu, istikâmet üzere olanlaradır. Mekke değil de Allah Taif'i işaret etse idi kıstas yine istikamet üzere yaşayanlar, İbrahim Peygamber gibi fityan olarak yaşayanlar olacaktı.

          Vel hasıl demektedir ki,şirk alemiyle mümin arasında bir analaşma yapmak gerekirse, ehveni şer olanların, yani hem uluhiyet açısından hem nimet açısından nankör olanlarla değil, uluhiyette şirkleri olsa bile nimete nankörlük etmeyen kesim tercih edilmelidir; aynı Peygamber'in  Mekke fethinde yaptığı gibi.

          Lütfen bir kritik, bir katkınız olabilir mi?

          Hürmetlerile.
          Galip Yetkin.


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam,

tartışmalara saygı duymakla beraber şunu düşünmekten alıkoyamıyorum kendimi; neden 1500 yıl öncesinin yaşam tarzını çözmek için bu kadar enerji harcıyoruz? oysa günümüzde sorunlarını büyük oranda çözmüş,halkını müreffeh yaşatan bir çok devlet/toplum var..enerjimizi; bunlar nasıl olmuşta halkına bu olanakları sağlama başarısı göstermişler,sorunlarını en aza indirmişler diye araştırmaya versek hem kendimize hem de insanımıza daha çok faydamız olur diye düşünüyorum..

bunları ne kadar desekte müslümanlığın narkozundan bir türlü çıkamıyoruz..bi yol bilen varsa beri gelsin...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
imsakdemir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 mart 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 133
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı imsakdemir

slm

namazdaki beden dili ile ilgili birşey aklıma geldi. elinlerin kulaklar hizasına kaldırılıp göbek altında bağlanması: işittim, itaat
ettim.

saygılarımla

__________________
Yarım doğru yalanın ta kendisidir.
Yukarı dön Göster imsakdemir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: imsakdemir Ziyaret imsakdemir's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Yetkin,

O arkadaş hikaye edilenleri, alakasız  birer mesaj gibi algılıyor ve günümüze taşıyor ve günümüz sorunlarının çözümünü o mesajlarda arıyor. Onun için o arkadaşı anlamıyorum. O, kafasında, hülyayasında Kuran'ı yeni baştan tasarlıyor, dizayn ediyor. O nedenle onlarla ilgilenmiyorum.

Ortada o zaman yaşanmış olaylar var. Kuran bunların kimilerini hikaye etmiş. Tevbe 7'de anılanlar da bunlardan biri. Mescid-i Haram'da kendileri ile daha önce yapılan bir antlaşmadan, bir ahdten söz ediliyor. Bu ahde Mekkeli müşrikler uymamışlar, ahdi bozmuşlar... Bunlar vfasız, verdikleri sözde durmayanlar. Bunlara aman verilmeyecek. Ber de ahde vafa göstermiş, ahdi bozmamışlar (kimi civar kabileler) var. İşte bunlar size istikamet üzere oldukları, ahdi bozmadıkları sürece siz de onlara istikamet üzere olun, onlara dokunmayın diyor.

sayın Yetkin, dostunuzun sistemini/düşüncesini üzerine bina ettiği eşitlik/eşitleme ilkesine dayanak yaptığı 2/219 ve 16/71' deki "afv" ve "sevâ'" sözcükleriyle anlatılanlar başka şeyler. 219'da "...den artanını/arta kalanı/fazlasını verin!" diye yapılan çeviriler yanlış. Buradaki "afv"in anlamı 267'de açıklanmış: "Elde ettiğinizin/kazandığınızın temizinden/iyisinden verin; gözüüzü kapatmadan almayacağınız olanına meyletmeyin!...". Yine buradaki "afv" 5/89'da "... keffareti, aile efradınıza yedirdiğinizin, giydirdiğinizin iyisinden/kalitelisinden (min evseti mâ...) 10 yoksulu yedirmeniz, giydirmenizdir, yada...". Bu ayetten de anlaşıldığı gibi mala ortaklık, rızıkta/geçimde eşiktlik, eşitlemek yok. Yok olanı Kuran'da var görmek modası hiç geçmeyecek! Kitapta yaş kuru her şey var yâ! Kitap, bütün kurum ve kuruluşlarıyla hem bir hayat düzeni/yönetim sistemi, artı tüm gavur buluşların ve de olmuş ve olacakların hepsini 14 asır önceden haber veren bir kitap! Kitaba böylesine bakınca da bütün olanları, olacakları, kafamızdakileri, hayallerimizi onda bulabiliyoruz! 

16/71' de söz konusu olan eşitlişğe gelince; orada müşriklrere yönelik olarak: "Emrinin altındakilere (sahip oldukları kölelerine) eşitleri, ortakları olmak üzere vermiyorlar da Allah'ın nimetini/ayetlerini mi inkar ediyorlar (Allah'ın mülküne yaratıklarını ortak yapıyorlar)! Bu ayette verilen örnek benzetme/ darbı mesel 30/28'de tekrar verilmiş: "Allah sizden, bizzat kendinizden (yani siz de onlar da insan cinsindeniz, yaratılışta farkınız yok, siz yaratan onlar da köleleriniz, mülkünüz değildi) örnek getirdi: Sizler, size verdiğimiz geçimlikte, kendinize duyduğunuz saygıyı onlara da duyacak, kendinize verdiğiniz değeri onlara da verecek şekilde onlarla eşit olmak üzere elinizin altındakilernizden (sahip olduğunuz kölelerinizden) ortağınız var mı(kölerinizi malınıza aynen kendiniz gibi saygın, değerli eşit olarak ortaklarınız görüyor, kabul ediyor musunuz? Hayır! Öyleyse Allah'a, üstelik kendi nefsinden olmadıkları halde yaratıklarını neye dayanarak ortak biliyorsunuz)?"

Daha önce de açıklaladım size, ama siz bir çırpıda red etmiştiniz.        

Saygı benden.      

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

imsakdemir Yazdı:
slm

namazdaki beden dili ile ilgili birşey aklıma geldi. elinlerin kulaklar hizasına kaldırılıp göbek altında bağlanması: işittim, itaat
ettim.

Ellerini kulaklarına götürerek işittiğini, göbeğine bağlayarak da itaat ettiğini kime gösteriyor, kime söylüyorsun?! Karşındaki gafil kim? Ne diye kulaklarını göstermeden işittiğini anlayamıyor, elini göbeğine bağlamadan itaat ettiğini göremiyor?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

 

imsakdemir Yazdı:
slm

namazdaki beden dili ile ilgili birşey aklıma geldi. elinlerin kulaklar hizasına kaldırılıp göbek altında bağlanması: işittim, itaat
ettim.

Haktansapmaz yazdı :

Ellerini kulaklarına götürerek işittiğini, göbeğine bağlayarak da itaat ettiğini kime gösteriyor, kime söylüyorsun?! Karşındaki gafil kim? Ne diye kulaklarını göstermeden işittiğini anlayamıyor, elini göbeğine bağlamadan itaat ettiğini göremiyor?


Selam Haktansapmaz,

siz Kur'an'a inanıyor musunuz?

yani Allah Rasulü Muhammed'in ağzından çıkan ( üzerinde konuştuğun, çeviri / ve yorumunu yaptığın...) bu Ayetlerin bizzat Yüce Allah'ın kelamı olduğuna inanıyor musun?

Ayet'ler üzerinde konuşup çeviri ve yorum yaptığına göre Kur'an'ın Yüce Allah'ın mahfuz kelamı olduğuna İNANdığını düşünüyorum...( doğal olarak öyle olduğunuz düşünülür...)yoksa yanlış mı düşünüyorum?

bunu bize bir açıklar mısın?

Yüce Allah biz kullarına Ayet indirdi mi ?

buna gücü yetti mi?

yoksa Yüce Allah dilsiz mi ?

yoksa bütün bunlar Muhammed'in kafasından uydurduğu şeyler mi?

neye inandığını bize bir söyler misin?

selam

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Anlamsız,komik sayılabilecek yorumlar yapmak allahı yüceltmek..bu anlamsızlığı ve komediyi sorgulamak ise allah düşmanlığı...!!

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

çok sevdiğim bir söz vardır :

" bir dava'ya, bir fikre veya bir düşünceye zarar mı vermek istiyorsun?

o halde o davayı, o fikri , o düşünceyi en KÖTÜ şekilde sen savun!..."

işte en sevdiğim sözlerden biri...

bugün adını gelenek dini diye koyduğumuz, tamamen hurafe/ uyduruk rivayet ve komikliklerle dolu olan kendi içinde çelişkili, Kur'an ile çelişkili, bilimsel veriler ile apaçık biçimde çelişkili olan mevcud beşeri dinleri ( başlıkları islam olsa bile...) savunmak elbetteki Yüce Allah'ı savunmak demek değildir...bilakis, Yüce Allah'a hakaret demektir...bunu savunan yok zaten...savunulan şey buymuş gibi ortaya koymayın...!!

Yüce Allah'ı dilsiz zannetmek de aynı derecede komikliktir...

bu konuların bu sitede bıktırıcı derecede onlarca sayfa konuşulduğu biliniyor zaten...

bu nedenle bu konuya tekrar tekrar girmeyeceğim...

lütfen kimsede girmesin...

ateizm ve deizm ile ilgili forum ilkelerinde gereken açıklamalar mevcuttur...

NOT :

Haktansapmaz'ın cevabını bekliyorum...



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats