HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kuran’da Oruç Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

EL-BEYT-EL-ATİQ = CENNET

22/28-29 VE 32-33: 

28: Kendilerine sağlayacağı faydaları görsünler. Allah’ın kendilerine rızk olarak belirlediği hayvanlar üzerine adını ansınlar (Bunları Allah’ın verdiğini unutmasınlar ve sırf O’nun namına kessinler) – ondan yiyin ve fakiri yoksulu doyurun! -

29: Sonra kirlerini gidersinler, Allah’a yapmayı va’d ettiklerini yerine getirsinler ve El-Beyt-el- Atiq’i / hiçbir esaretin, boyunduruğun olmadığı özgür cennetini / bahçesini özgürce dolaşsınlar.

32: İşte böyle, kim Allah’ın öğretilerini (Din’ini) yüceltirse bilinsin ki bu, kalplerin Allah’a olan bağlılığının göstergesidir.

33: Onlarda (Allah’ın öğretilerinde) sizin için belirlenmiş / adı konmuş süreye kadar ( ölünceye kadar) yararlar vardır. Sonra onların varacağı (götüreceği yer ) özgürlüğün evi / cennettir.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
safsu
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 29 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safsu

oruç allahın emri tutmamız gereken bir ölçüdür 2/183 tüm iman edenleri ilgilendiren bir koruma bir tutmadır bizden öncekilere yazıldığı,farz kılındığı isabet ettiği ğibi 2/184 tede sayılı günlerdedir sizden herkim hasta veyayolculuk anında tutamadığını başka günlerde tamamlasın veya bir miskine fidye söz konusu bilirsek tutmamız gerekenleri bu bizim için daha hayırlıdır sıyam<oruç< bütünlüğünde incelendiğinde geleneksel orucun olmadığı anlaşılıyor 2/185tede yakan,kavuran,birsıcaklık evre ay söz konusu şimdi sizden herkim bu kavuran yakan inanç bozukluğunda bu kurana şahit olursa içinde bulunan emir ve yasakları baştanbaşa tutsun gereğini yerine getirsin hasta veya  yolculuktaki tutulması gerekleri yapılması gerekenleri sizler araştırırsanız memnun olurum çünki rabbimiz biz inananlara kolaylık diler zorluk dilemez zaten taşıyamayacağımız yükü yüklemediğini açıklıyor bu ölçülerin dışına çıkarsak hata sonucu veya kızgınlık anında istemeden yapmış olduğumuz davranışları vereceğim ayet numaralarında bize tam olarak açıklıyor bunun dışında daha detaylı çalışmalarda sizler yaparsanız sevinirim

1-adam öldürmeyle ilgili tutmamız gerekenler - 2/178 - 4/92 - 2/217 - 2/194 -  5/45 - 4/93 kıtalen kelimesini arapça olarak kuran bütünlüğünde incelediğiniz zaman tam anlamıyla yapılması gerekenleri rabbimiz açık bir şekilde bizlere bildirmektedir

2-evlilik hsusunda - 58/1,2,3,4 ve 33/4 - 2/187

3-bilerek ve isteyerek yapmış olduğumuz yeminlerden dolayı tutmamız gerekenler -2/225-5/89

4-hac döneminde tutmamız gerekenler -22/26,27,28,29,30,31,32,33-2/196,197

5-av hayvanlarının üreme dönemlerinde tutmamız gerekenler -5/95,96

6-meryemin orucu 19/26- anlatılması söylenmesi uygun olmayan ve insanların anlamayacağı bazı durumlar için söylenmemesi gereken tutum ve duruştur

Moderatör Notu : Lütfen gereksiz başlık açmayınız. İletiniz bu başlık altına taşınmıştır.



__________________
cemse
Yukarı dön Göster safsu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safsu
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hac 28: Kendilerine sağlayacağı faydaları görsünler. Allah’ın kendilerine rızk olarak belirlediği hayvanlar üzerine adını ansınlar (Bunları Allah’ın verdiğini unutmasınlar ve sırf O’nun namına kessinler) – ondan yiyin ve fakiri yoksulu doyurun!

 

Bu, lafzî bir çeviri ve ASLI GİBİDİR ilkesine bağlı, güzel bir çeviri olurdu eğer parantez içi müdahale olmasaydı. Kendi sözlerinizi parantez içine almak suretiyle ilahî değil beşeri diye sunmuş olmanız sizi sorumsuz yapmaz. Yine de sorumlusunuz çünkü Arapçaya vakıf olmayan ve o yüzden Arapça metni inceleyemiyenler sizin bu parantez içindeki ifadenizi Allah'ın sözü sanıyorlar.

 

Ayrıca sırf O'nun namına yanlış anlaşılabilecek bir ifade. Benim koyunumu birisi benim namıma yani bana vekaleten ama Allah'ın adını anarak pek alâ kesebilir. Bunda hiç bir sakınca yok. Ama siz sırf kelimesini kullanarak onu sakıncalı ilan ediyor gibisiniz.

 

Özetle insanları Kuran ile aldatıyorsunuz. Ve şu sorunun muhatabısınız:

 

Neden ilahî sözü İlah’a bırakıp beşerî yorumunuzu mealden başka bir yerde, örneğin bir YORUM BÖLÜMÜ açarak orada, yorum olduğunu göstere göstere yapmıyorsunuz? Bu ne cesaretidir; neden haddinizi aşıyorsunuz?

 

*

 

Hac 29: Sonra kirlerini gidersinler, Allah’a yapmayı va’d ettiklerini yerine getirsinler ve El-Beyt-el- Atiq’i / hiçbir esaretin, boyunduruğun olmadığı özgür cennetini / bahçesini özgürce dolaşsınlar.

 

Altı çizik ilave tamamen uydurmadır; Allah’a ait değil. Kardeşim, "gayb"daki cennete böyle düzen verme hevanıza bir dur deyin de siz, elinizden geldiğince, görünürdeki kendi dünyanızı düzenleyin. Cennetin düzenlenmesi Allah'ın işi. O, işini Kendisi yapar; siz kendi işinize bakın.  

 

Fesubhanallah.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"EL-BEYTİ’L-ATÎK lafzen “o kadim ev”dir. Değerli haktansapmaz hocamız önce bunu kabul edecek ki onu “cennet”e yorma hakkı doğsun." (hasakçay)

Değerli Hasakçay Üstadımız ! Kadim... neden "o kadim"?

"HÂZÂ İFKUN QADİM" : Bu eski bir yakıştırmadır. (46/11)

"TALLHİ İNNEKE LEFİ DALÂLİKE-L-QADİM : Vallahi sen eski şaşkınlığınlasın."(12/95)

Sevgili Hasakçay Üstadım, hep lafzî mana diyorsun ya, buyur sana lafzî mana.

ATEQA-YA'TİQU-ATQAN VE ITQAN VE ATÂQAN VE ATÂQATEN : EL'ABDU XARACE MİN- ERRİQQİ VE-L-UBÛDİYYETİ FE HUVE ATîQ.

Çevirelim bakalım : Köle esaretten ve kölelikten çıktı / kurtuldu,   artık o özgürdür.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

BEYT’İN GÜVENİRLİĞİ:

3/96: Doğrusu insanlara (ma'bed olarak) ilk kurulan ev, Mekke'de olandır. Alemlere uğur, bereket ve hidayet kaynağı olarak kurulmuştur. *

3/97: Onda açık açık deliller, İbrahim'in Makamı vardır. Ona giren, güvene erer. Yoluna gücü yeten herkesin, o Ev'e gi(dip haccet)mesi, insanlar üzerinde Allah'ın bir hakkıdır. Kim nankörlük ederse şüphesiz Allah, bütün alemlerden zengindir.

 

Hacda Beyti her tavafta, kimi hacıların, köle kıyafetinden mülhem ihram dedikleri dikişsiz hacı elbiselerinin içine sakladıkları cüzdanları /paraları, Kabe soyguncuları tarafından çalındığı bir vakıa. Bu soygun en güvenli evde, en kutsal mekanda, en hayırlı ibadet esnasında yapılmaktadır. Korunan bir mekanda soygun yapılabiliyorsa, ya koruma gücü soyguncularla iş birliği yapıyor ya da soygunculara gücü yetmiyor. Her iki ihtimal de imkan dışıdır. Çünkü güvence veren, asla işbirliğine ihtiyacı olmayan, sonsuz güç sahibi Allah’tır. O halde üçüncü bir ihtimal daha var...  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hacda Beyti her tavafta, kimi hacıların, köle kıyafetinden mülhem ihram dedikleri dikişsiz hacı elbiselerinin içine sakladıkları cüzdanları /paraları, Kabe soyguncuları tarafından çalındığı bir vakıa.

 

Merhaba haktansapmaz arkadaşım.

 

Bir zamanlar kiliseye sığınan insanlara dokunulmazdı ama şimdi dokunuluyor. Buna bakıp  kilisenin hiçbir zaman güven sağlamadığı öne sürülebilir mi? Tıpkı bunun gibi “O Ev”in hiç bir zaman güven sağlamadığı da öne sürülemez. Mescid’i-Haram’da savaş dahil her türlü şakiliğin yasak olduğunu dile getiren ayetler var. Ayetlere inanınyorsunuz, değil mi.   

 

*

 

Ahkaf 11: Bu eski bir yakıştırmadır (HÂZÂ İFKUN QADİM)

Yûsuf 95: Vallahi sen eski şaşkınlığınlasın (TALLHİ İNNEKE LEFİ DALÂLİKE’L-QADİM)

 

ATEQA-YA'TİQU-ATQAN VE ITQAN VE ATÂQAN VE ATÂQATEN:

EL'ABDU XARACE MİNE’R- RİQQİ VE’L UBÛDİYYETİ FE HUVE ATîQ.

Köle esaretten ve kölelikten çıktı / kurtuldu,  artık o özgürdür 

 

Kadim... neden "o kadim"?

 

Türkçe Sözlük (TDK) anadilimize Arapçadan geçmiş olan KADİM kelimesini eskimiş diye tanımlıyor; ESKİ. Ben kelimenin bu anlamını esas aldım. Senin örnek olarak alıntıladığın Ahkaf 11 ve Yûsuf 95’te de kelime bu anlamda kullanılmış. O halde ikimiz de aynı şeyi söylüyoruz. Verdiğin üçüncü örnek ise Artık o özgürdür: FE HUVE ATÎK. Lütfen bu cümlenin nerde geçtiğini açıklar mısın.

 

*

 

Hac 33: Onlarda (Allah’ın öğretilerinde) sizin için belirlenmiş / adı konmuş süreye kadar (ölünceye kadar) yararlar vardır. Sonra onların varacağı (götüreceği yer ) özgürlüğün evi / cennettir.

 

Parantez içi müdahaleye bir daha dikkat lütfen. Allah’ın sözünü Allah’ın ağzından almaktır bu. Nolur yapma. Allah adı konmuş bir süreye kadar anlamında İLA ECELİN MUSEMMA diyor; sen ona müdahale edip (ölünceye kadar) eklemesini yapıyorsun. Nolur yapma.

 

Şimdi aynı sûrenin 5. ayetine bakar mısın. Ve dilediğimizi ADI KONMUŞ BİR SÜREYE KADAR rahimlerde tutarız; sonra çocuk olarak çıkarırız… (Ve nukırru fi’l erhâmi ma neşâu İLA ECELİN MUSEMMA summe nuhric ikum tıflen…)

 

Demek ölünceye kadar olmayabilirmiş; demek (doğuncaya kadar) da olabilir imiş.

 

Umarım anlıyorsun çünkü çok ciddi bir iddianın sahibisin; kanıtlarının da ciddi olması gerekir. DOĞUNCAYA KADAR anlamına da gelebilen bir ifadeyi ÖLÜNCEYE KADAR diye benlenip rabbena hep banacılık etmen çocukça bir tavır; asla ciddi değil; kanıt hiç değil.   

 

Şimdi bir de Hac 37’ye bakar mısın. Allah’a onların etleri ve kanları ulaşmaz; takvanız ulaşır. İyi ama güzel kardeşim, sen o hayvanları cennete ulaştırıyorsun yani takvanın Allah katında ödüllendiği yere. Çelişkiyi sahiden görmüyor musun?

 

Artı, EL-BEYT (26, 27, 28) ve EL-BEYTİ’L-ATÎK (29) kelimelerinin içinde bulunduğu ayetler ardı ardına geliyor ve elbet konu birliği içindeler yani aynı BEYT hakkındalar. Ama senin iddiana göre birisi CENNET hakkında? El insaf.

 

Bir de özgürlük lafını sıkıştırıyorsun araya. İyi güzel de… 28’de, senin ifadenle, “ondan yiyin ve fakiri yoksulu doyurun!” dendiğine göre cennette fakir yoksul mu var? Karınlarını doyurmak için senin hayvan bağışlamana muhtaç o gariban mı özgür?

 

Sevgi ile.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Hasakçay,sakin olursak daha iyi anlaşırız.

 

Sözünü ettiğin kiliseye, Allah “Beytim” dememiş. Bu Beyt’in sahibi Allah, onun özelliklerini sayarken bunlardan biri de “güvenli” vasfıdır. “İnsanlar için emndir” derken, geçmiş yada gelecek demeden emninden sözediyor. Allah’ın Kuran’da Beyti için saydığı özellikler,yeryüzündeki bir konut için uygun düşmüyor.

 

Allah Beyti için şu vasıfları sıralamış:

1-İnsanlar için sığınaktır.

2-İnsanlar için güvendir.

3-Alemler için mübarektir.

4-Alemler için hüda / doğruyu, hakkı gösterendir.

5-İnsanlar için qıyam / ayakta tutan / hayat verendir.

6-İçinde açık ve net ayetler vardır.

7-İçinde İbrahim’in makamı vardır. / İçinde İbrahim oturuyor.

 

Ayrıca Allah, İbrahim’e beytinin yerini: “Kendisine hiçbir nesneyi ortak yapmamak” olarak göstermiş ve ondan Beytini tertemiz tutmasını istemiştir. Kirleyince / kirletilince süpürüp yıkamasını, silip boyamasını değil. Taharetin Kuranda maddi anlamda temizlik olmadığını erbabı anlar.

 

Bütün bular, sözünü ettiğim ev için de geçerlidir diye bilirsin. O zaman ben de, bu vasıflar, senin anlayışına göre, bizim Baykan’daki Veysel Karan türbesi içinde aynen geçerlidir, derim. Çünkü türbenin ziyaretçileri Kabe’yi tavaf eder gibi onu tavaf ediyor, ona adaklar adıyor, kurbanlar kesiyor, inançlarına göre de sevap kazanıyorlar.  Kabe’ye nazaran artısı da var; Yapının ortasında demir kafes olarak yapılmış tabandan tavana 5-6 m yüksekliğinde 1.5 m çapında bir kumbarası var; bir veya bir kaç ayda bir Bitlis Vakıflar Bölge Müdürlüğü oradan çuvallarla para götürüyor. Hele Ramazan ve bayramlarda ciro patlaması yapıyor.        

 

Bir ev içinde oturanı varsa mamurdur, aydınlıktır. Evin aydınlığı, yol göstericiliği evin kendinden olmayıp içinde oturandan ötürüdür. Şayet Allah’ın sözünü ettiği Mekke’deki bu mabetse bu ev, o ev ise, İbrahim’in ölümü ile karanlığa gömülmüştür. Muhammed’le yeniden ışık saçmaya başlamıştır diyorsanız, öyleyse O’ndan sonra ebediyen karanlığa gömüldü derim.

 

Vallahi, muhterem Hasan Akçay’ın evine aydınlanmak üzere gelen kişi, Hasan Akçay öldükten sonra da o boş eve gelmeye devam ederse havasını alır. Hasan Akçay’a hürmeten evinin etrafında dönmeye başlarsa ona en azından deli derler, en azından..

Aklımızı kullanalım, boş bir yapıtın insana hakkı, doğruyu gösteremeyeceğini akıl edelim artık. Allah’ın evine, girmek isteyen her insan her zaman ve her yerde ona gidebilmeli,girebilmeli sığabilmelidir. Allah nasıl her zaman, her yerde bulunuyorsa, istendiği zaman O’nun evi de orada olabilmelidir.

 

Hac/33’te “ecelen musemma”ya sen, “hayvanların Kabe’ye varacağı süre” deme hakkını nerden alıyorsun, söyler misin? Bu ve bundan önceki iki ayette  hayvanları çağrıştıracak  bir lafız geçiyor mu?

Şimdi Hac Sure’sinin 32 ve 33. ayetlerini elindeki bir mushaftan Arapça’sından takip et: 32’de “ŞEAİRALLAH”tan sonra bir tane uzatmalı “H” gelecek, işte bu “H” “ŞEAİALLAH”a tazima döner. Bu şeairullah’a tazim, kalplerin takvasından olan tazimdir. 33. ayetten okumaya devam ediyorsun, “LEKUM FİHA MENAFİU”. Buradaki uzatmalı “H” de aynı yere “ŞEAİRALLAH” a dönüyor. Ondan sonra da “MENAFİU”yu okuyorsun. Dört  kelime sonra da “MEHİLLUHA” geliyor. Burada da uzatmalı bir “H” görüyorsunuz. Bu “H”nin mercii de “MENAFİ’”dir. İşte “Allah’ın şeairine /öğretilerine göstereceğiniz tazimin ulaşacağı yer ELBEYTÜLATİQ’dir. Ben Elbet’ül- Atiq’a cennet diyorum, siz de O EV diyorsun. Ben oraya ulaşana Allah’ın şeairi /Dini, ona olan tazim diyorum, sen  hayvanlar diyorsun. İyi anlaşılsın diye de çocuğa anlatır gibi sana anlatıyorum. Benim çocuklaştığım gibi (!)

 

Şimdi anlata bildim mi benim cennete hayvanları göndermediğimi, senin ise anlamadığın için hayvanları Kabe’ye gönderdiğini. İlgili ayetlerin hiç birinde “o hayvanların varacağı...” manasını ima dahi edecek bir ifade yer almıyor. “mehilluha”daki “Hé” zamirini dört ayet önce geçen “ENÂM”a gönderemezsiniz. Buna kimsenin yetkisi de yoktur. Asıl rablık taslamak bu olsa gerek. Arapça bilmeyişin iletişimde zorluk yaratıyor. Sizin ona “o ev” demeye ne kadar hakkınız varsa benim de ona “cennet” demeye o kadar hakkım vardır.

 

Sözünü ettiğin “kadim” sözcüğüne gelince, konumuz olan kelime bu değil, “ATİQ” sözcüğüdür. Sen atiqa eski anlamında “kadim” diyorsun. Bense kısaca “özgür” diyorum ve bu söylediğim onun luğat manasıdır.

 

Muhabbetle.

 

...FE HUVE ATİQ.” Cümlesini alıntıladığım kaynak:

Luğatın Adı: EL MUNCİD Fİ-L-LUĞATİ VE-L-EDEBİ VE-L-ULUM”

Müellifinin Adı: EL EB LUVİS ME’LUF EL YESU’İ

Bak.: ATEQA  (AYN-TE-QAF) maddesi, sahifa :486.

Abdurrahman ÖZLÜK

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba haktansapmaz hocam. Ben sizin ne dediğinizi anlamaya çalıştım ve sanırım yeteri kadar anladım. Ama size meramımı anlatabildiğimden emin değilim.

Örneğin şu sorduğunuza bakın: “ecelen musemma”ya sen, “hayvanların Kabe’ye varacağı süre” deme hakkını nerden alıyorsun, söyler misin?

Demedim. Sizin "ecelen musemma"ya (ölüme kadar) demenize itiraz ettim. Yorumsuz ifade, BELİRLİ BİR SÜREYE KADAR. Ancak buna razı olunduktan sonra siz (ölene kadar) diyebilirisniz, bir başkası (doğana kadar) ve ben,  örneğin, (satana kadar). KÂBE'YE KADAR demedim. Tamam?

Böyle abes bir şeyi niye diyeyim ki? Bir ailenin koyun sürüsü vardır. Götürür Mina'da satar yani (satana kadar) onlardan yararlanmıştır. Sonra, sattığına yani bağışlamadığına göre o hayvanların hiç bir şeyi o ailenin adına Allah'a gitmez. Sevabı bağışlayanadır.  

Bense kısaca “özgür” diyorum ve bu söylediğim onun luğat manasıdır.

Ben lûgatlara LÂ RAYBE FİH payesi verilemiyeceği gibi onlara kolayca yalanlar söyletilebildiğini de uygulamalı olarak öğrendim. Onun için örneğinizi Kuran'dan getirmeliydiniz. Ben öyle yaptım.

BEYTΠdiyen de MESACİDELLAH diyen de aynı Allah. Sözün özü bu. Artı, EVVELE olmanın ona yüklediği bir işlev elbet olacaktır. Daha ötesi ise tevhide aykırı yoz uygulamalar ve onları bahane edenlerin mızmızlığı.

Hoşça kalın.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Ben lûgatlara LÂ RAYBE FİH payesi verilemiyeceği gibi onlara kolayca yalanlar söyletilebildiğini de uygulamalı olarak öğrendim. Onun için örneğinizi Kuran'dan getirmenizi bekledim."  Hasakçay.

Ben öyle inanıyorum ki bu sözcükler bir inadın değilse, cehaletin söyletmesidir.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

cehaletin söyletmesidir.  Selam.

Ben iletimdeki bazı yazım ve analtım hatalarını düzeltirken siz bu notunuzu düşüyormuşsunuz. İletim şu idi:

Merhaba haktansapmaz hocam. Ben sizin ne dediğinizi anlamaya çalıştım ve sanırım yeteri kadar anladım. Ama size meramımı anlatabildiğimden emin değilim.

Örneğin şu sorduğunuza bakın: “ecelen musemma”ya sen, “hayvanların Kabe’ye varacağı süre” deme hakkını nerden alıyorsun, söyler misin?

Demedim. Sizin "ecelen musemma"ya (ölüme kadar) demenize itiraz ettim. Yorumsuz ifade, BELİRLİ BİR SÜREYE KADAR. Ancak buna razı olunduktan sonra siz (ölene kadar) diyebilirisniz, bir başkası (doğana kadar) ve ben,  örneğin, (satana kadar). KÂBE'YE KADAR demedim. Tamam?

Böyle abes bir şeyi niye diyeyim ki? Bir ailenin koyun sürüsü vardır. Götürür Mina'da satar yani (satana kadar) onlardan yararlanmıştır. Sonra, sattığına yani bağışlamadığına göre o hayvanların hiç bir şeyi o ailenin adına Allah'a gitmez. Sevabı bağışlayanadır.  

Bense kısaca “özgür” diyorum ve bu söylediğim onun luğat manasıdır.

Ben lûgatlara LÂ RAYBE FİH payesi verilemiyeceği gibi onlara kolayca yalanlar söyletilebildiğini de uygulamalı olarak öğrendim. Onun için örneğinizi Kuran'dan getirmeliydiniz. Ben öyle yaptım.

BEYTΠdiyen de MESACİDELLAH diyen de aynı Allah. Sözün özü bu. Artı, EVVELE olmanın ona yüklediği bir işlev elbet olacaktır. Daha ötesi ise tevhide aykırı yoz uygulamalar ve onları bahane edenlerin mızmızlığı.

Hoşça kalın.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 25 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats