HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Akçay ve Haktansapmaz hocam,Hud 87 nin tam meali nedir?

Şuayp peygamberin muhattapları tam olarak orada ne
söylemektedirler?

Bu ayette uyarılan kimseler şuayp peygamberin yaşam
tazındanmı/duasındanmı/dua ritüelindenmi/bir ibadethaneye
olan devamlılığından mı dem vurmaktalar?vurmuş
olabilirler mi?bu bilgiyi nasıl ve nereden edinmişlerdir?

ve birde şu aşağıdaki ayetler ve sıralanaşı??

2/41 Sizin yanınızda bulunanı doğrulayıcı olarak indirmiş
bulunduğum (Kur'ân)a inanın ve onu ilk inkâr eden, siz
olmayın; benim âyetlerimi birkaç paraya satmayın ve
benden sakının.

2/42 Bile bile gerçeği bâtılla bulayıp hakkı gizlemeyin.

2/43 Namazı kılın, zekâtı verin, rükû edenlerle (Allâh'ın
huzûrunda eğilenlerle) beraber eğilin.

Buradaki 3 ayetin sıralanışı salat denen kavramın bir
açıklaması olabilir mi?

ve şimdilik son olarak dikkatimi çeken bir nokta..

2/92 Celâlim hakkı için Musa size beyyinelerle gelmişti
de arkasından tuttunuz danaya taptınız siz o
zalimlersiniz.

Ve le kad caekum musa bil beyyinati sümmettehaztümul icle
mim ba'dihi ve entum zalimûn.

Bu ayette Tapmak/ibadet etmek anlamına gelebilecek bir
kelime ,ifade var mı?

Burada musadan sonra diğerlerinin bir şekle yönelişi
anlatılıyor ancak o şekle yönelişe kuran tam tamına
ibadet/kulluk mu diyor?Eğer bir şekle bir ritüelle
yönelişe Kuran tapmak/kulluk/ibadet demişse bu durumda
geleneksel namazın varlığı kurana göre gerekli ve normal
kabul edilmiş olmuyor mu?şimdilik bu kadar.
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hud 87: Ey Şuayb, dediler; "sana "babalarımızın/atalarımızın kulluk ettiklerini bırakmamızı ve mallarımız konusunda dilediğimizi yapmamamızı senin inancın/dinin mi öneriyor? Sen çok akıllı birisin! (Şuayp'la alay ediyorlar; sen aklı ermez zavallının birisin demek istiyorlar).

Önceki ve sonraki ayetlerle birlikte bu ayeti değerlendirdiğimizde, Şuayb'in kendisine vahyedilenleri önerdiğini görüyoruz. Şuayp bir Allah elçisidir. Elçiler kendilerine vahy olunana tabidirler; inançları/dinleri aldıkları vahiylerdir. Bir peygamberin görevi aldığı dinin gereklerini yerine getirmektir. Şuayp dininin gereğini yapıyordu. Şuayb'ın (varsa) kıldığı namazı bu söylediklerini söyletebilir miydi? Bildiğimiz namaz, oruç vs bir şeyi yapıp yapmamayı, emiredip ve yasaklamayı yapabilir mi? Peygaberin görevi namaz kılmak değil ki kıldığı namazı ona işinin gereğini emretsin! Peygamberin görevi tebliğdir, irşadtır, inzardır... Bunu da aldığı vahiler doğrultusunda yapar. Kişiyi dayanıklı, azimli ve güçlü yapan inancıdır. Kişi inancının gereğini yaparak gücünü inancından alır. Kaldı ki peygamberler zorunlu görevlilerdir. Allah'tan başka hiç bir güç onları görevleri olan tebliği yapmalarına engel olamaz.

Bakara 40,41,42,43,44:

40: Ey israil Oğulları, size vahiyettiklerimi unutmayın ve bana verdiğiniz sözde durun ki bende sözümde durayım ve (ahdinizi bozma konusunda) benden korkun!

41: Ve yanınızdakiler (gerçekler)le uyumlu olan indirdiğim (Kuran)a iman edin de onu inkaredenlerin önünde yerinizi almayın (Çünkü ilk sizin inanmanız gerekirdi)! Ve, ayetlerimi çok az olan bir değerle (dünya menfeatı ile) değişmeyin! Kendinizi benden koruyun!

42: Ve (Sizdeki) Hakk'a ne batıl katın ne de Hakk'ı bile bile gizleyin!

43: Zikr'e tabi olun ve arınmayı gerçekleştirin' ve (böylece) inananlarla birlik olun!

44: Halka "doğru dürüst olun" derken kendinizi unutuyor/terk mi ediyor (ondan muaf mı tutuyor)sunuz? Kitab'ı okuyorsunuz da aklınız mı yok /niçin akletmiyorsunuz? 

Bu ayetler İsrail Oğullarının Muhammed'e ve O'na indirilene karşın takınmaları gerekli hususları içeriyor.

Bakara 92: Musa size beyyineler (deliller/ayetler) getirdi. Ama O'ndan sonra (Musa'nın ğiyabında) siz tuttunuz buzağıyı edindiniz (ilah olarak buzağıya sahip çıktınız)! İşte siz böyle zalim/böyle kafirsiniz!

Ayetin arapçasında ibadeti/kulluğu doğrudan ifade eden bir kelime yok. Ancak olsa da kulluk/ibadet/itaat, kulluk edileni rab edinmektir. Rab emreder, abd/kul da emrini yerine getirir. Yani kulluk/ibadet emre ittibadır. 

Buzağı ('icl) ile ne kast edildiğini anlamış değilim. Farzedelim bu bir put; puta kulluk, gerçekte onu putlaştırana kulluktur. O put birnin/birilerinin dediklerini/istediklerini temsil ediyor. O puta kulluk/bağlılık o birine/birilerine kulluktur/bağlılıktır. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hud 87: Ey Şuayb, dediler; "sana "babalarımızın/atalarımızın kulluk ettiklerini bırakmamızı ve mallarımız konusunda dilediğimizi yapmamamızı senin uğruna çaba sarfettiğin/mücadele ettiğin/mesaini harcadığın zihniyetin mi  öneriyor? Sen çok akıllı birisin!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

TEK BİR KİTAP İLE; EBU HUREYRENİN BUHARİNİN MÜSLİMİN O YÜCE PEYGAMBERE YALAN SÖZ İSNAT ETTİĞİ SAÇMALIKLARIYLA DEĞİL, YANLIZCA KURANLA YANİ ALLAH IN KELAMIYLA SORUMLU TUTULACAĞIMIZ ZATEN KURANDA DA AYETLE SABİTTİR. YALNIZ KURAN İLE SORUMLUYSAK VE ARAPÇADA BİLMİYORSAK NE YAPALIM TÜM TÜRKÇE ÇEVİRİLERİ OKUYALIM VE ORADA GÖRELİM Kİ SALAT NE DEMEKTİR NAMAZ NEDİR VE NE DEĞİLDİR SALAT KURANIN HAYAT TARZIDIR GÜZEL KURAN I GÖRMEK İŞİTMEK VE ÇENESİNİN ÜZERİNE DÜŞÜP KABUL ETMEK, ALLAH TAN BAŞKA İLAH OLMADIĞINA VE KENDİNDEN BÜYÜK YARATICINA VE SÖYLEDİKLERİNE İTAAT ETMEK, BU BİLGİYLE UYANIP DİNİ AYAĞA KALDIRMAK, İNSANLARA UYDURULANI DEĞİL GERÇEK İSLAMI ANLATMAKTIR, SALAT FAKİRİ DOYURMAK, MUHTACA YARDIM ETMEK, DÜŞKÜNÜ İTİP KAKMAMAK, SALAT KÖTÜ SÖZ VE DAVRANIŞTAN KENDİNİ SAKINDIRMAK, DİNİ DOSDOĞRU AYAKTA TUTMAK ZULMEDENLERE KARŞI SAVAŞMAKTIR. GÜNDE 2 VAKİT OLAN SALAT DA BU YAŞAYIŞ TARZI VE DAVRANIŞIN VE ALLAHA VERDİĞİMİZ SÖZÜN (RABBİMİZ SENDEN BAŞKA İLAH YOKTUR ANCAK SANA UYAR ANCAK SENDEN YARDIM DİLERİZ) GÖRSEL BİR RİTÜELİDİR.ÖNCELİKLE BEN SALATA SALAT DERİM NAMAZ DEMEM.
AÇIKLADIĞIM ANLAMIYLA SALAT GÜNÜN HER ANINDA YAPILIR. BUNUN GÖRSEL MÜKEMMEMLİĞİ DE SALATÜL FECR, SALATÜL İŞA VE SALATÜL VUSTADA GÖSTERİLİR. KIYAM ALLAH IN KELAMINI DUYUP ONA İTAAT VE ONU BİRLEMEK, RÜKU YARADANIN ÖNÜNDE SAYGIYLA KORKUYLA EĞİLMEK, SECDE ONA TESLİM OLMAK, TEK DAYANILACAK YERİN ONUN YANI OLDUĞUNU ANLAMAKTIR. GÜNÜMÜZDE İNSANLAR ARTIK SALATLARINDAN GAFLET İÇİNDEDİRLER. SALATIN NE OLDUĞUNU BİLE ANLAMADAN NE SÖYLEDİĞİNİ BİLE BİLMEDEN NAMAZ KILANLAR YOK MUDUR? NE SÖYLEDİKLERİNİ KENDİLERİ BİLE ANLAMADAN NASIL ALLAH A ANLATABİLİRLER? ALLAHI SÜREKLİ ANAN, SAKINAN, SABIR GÖSTEREN, İYİDEN YANA OLUP KÖTÜLÜKTEN SAKINAN VE SAKINDIRAN İNSANLARIN BU HAREKETLERİ SİZCE SALAT DEĞİL Mİ? DOSDOĞRU DİNİ AYAKTA TUTMAK SALAT DEĞİL DE NEDİR? LÜTFEN SALATI DAR ANLAMIYLA SADECE NAMAZ OLARAK ALGILAMAYIN. SALAT BİR YAŞAYIŞ ŞEKLİDİR. SALAT HER DAKİKA HER SANİYE KURANLA YAŞAMAKTIR. SALAT KURANIN RUHUDUR.
4 İNSAN ÖRNEĞİ
1. ÖRNEK KİBİRLİ, İNSANLARA YARDIM ETMEYEN, CİMRİ, BİRİKTİRDİKÇE BİRİKTİREN AMA MALINDAN MUHTACA FAKİRE VERMEYEN, MAL MÜLK VE EVLATÇA ÇOK AMA FAKİRİ DOYURMAYAN, DÜŞKÜNÜ İTİP KAKAN, KÖTÜ SÖZ VE DAVRANIŞTAN KENDİNİ SAKINDIRMAYAN, ZULMEDENE KARŞI DEĞİL YANINDA OLAN AMA MÜSLÜMAN VE VAKİT NAMAZLARINI KILMAYAN
2. ÖRNEK KİBİRLİ, İNSANLARA YARDIM ETMEYEN, CİMRİ, BİRİKTİRDİKÇE BİRİKTİREN AMA MALINDAN MUHTACA FAKİRE VERMEYEN, MAL MÜLK VE EVLATÇA ÇOK AMA FAKİRİ DOYURMAYAN, DÜŞKÜNÜ İTİP KAKAN, KÖTÜ SÖZ VE DAVRANIŞTAN KENDİNİ SAKINDIRMAYAN ZULMEDENE KARŞI DEĞİL YANINDA OLAN FAKAT MÜSLÜMAN VE VAKİT NAMAZLARINI KILAN
3. ÖRNEK ALÇAKGÖNÜLLÜ, İNSANLARA YARDIM EDEN, MALINDAN MUHTACA ÇOKCA VEREN, DÜŞKÜNÜ KORUYAN KOLLAYAN, ALLAHI HER AN HATIRLAYIP KÖTÜ SÖZ VE DAVRANIŞTAN SAKINAN VE SAKINDIRAN, ZULMEDENLERE KARŞI SAVAŞAN MÜSLÜMAN VE VAKİT NAMAZLARINI KILMAYAN
4. ÖRNEK ALÇAKGÖNÜLLÜ, İNSANLARA YARDIM EDEN, MALINDAN MUHTACA ÇOKCA VEREN, DÜŞKÜNÜ KORUYAN KOLLAYAN, ALLAHI HER AN HATIRLAYIP KÖTÜ SÖZ VE DAVRANIŞTAN SAKINAN VE SAKINDIRAN, ZULMEDENLERE KARŞI SAVAŞAN MÜSLÜMAN VE VAKİT NAMAZLARINI KILAN
KENDİNİZİ ALLAH IN YERİNE KOYUN KİMİ CENNETİNİZE ALIRDINIZ?
VAKİT NAMAZLARINI KILANLARI MI (2. VE 4. ÖRNEK) YOKSA İYİ VE DOĞRU İNSAN OLANLARI MI (3. VE 4. ÖRNEK)
EĞER 3. VE 4. ÖRNEK DİYORSANIZ O ZAMAN SALAT NEDİR? BUNUN YANITINI ARAMANIZ GEREKİR?
YOKSULU DOYURMAK YETİME EL UZATMAK DİNİ YANİ KARDESLERİNİ DESTEKLEMEK TE SALATTİR DEDİGİM BU YOKSA TUM KOTULUKLERİ SERGİLEYİP 2-3 veya 5 VAKİTTE NAMAZ KİLARAK CENNET VİZESİ ALİNMAZ ORNEGİMDE VERDİGİM GİBİ 4. ORNEK ELBETTE AHİRETTE RAHMETLE KARSİLANACAKTİR ANCAK 2. ORNEGİ SİZ BİLE SEVMEDİNİZ OYSA 3. ORNEGİNDE HAKKİN RAHMETİYLE BULUŞACAĞİ GERCEKTİR HEM CENNET VİZESİNİN MİNUMUM 2 SARTİ VARDİR ALLAH A VE AHİRETE İMAN HAYRA VE BARİSA YONELİK İS YAPMAK ONLAR TASALANMAYACAKLARDİR DİYEN BEN DEGİLİM ALLAH
ADALETİ VE SEVGİYİ UZERİNE YAZMİŞ RABBİM HERŞEYİN KARSİLİGİNİ VERECEKTİR


__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
Rad Cihadi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 haziran 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Rad Cihadi

Selam olsun Müslümanlara!

Rahman, Rahim Allah'ın adıyla!

Salat kavramını vahiy bağlamında baktığımızda aynı şeyleri düşünüyoruz. Fakat benim takıldığım ve içinden çıkamadığım bir kaç ayet var. Bu ayetleri fikrinize sunuyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.

Bakara 238 : Namazlarınıza ve namazı en uygun şekilde ifa etmeye dikkat edin; ve Allah'ın huzurunda içten bir bağlılıkla durun.

Bakara 239 : Ama eğer tehlikede iseniz, yürürken ve binek (üzerin)de (namazınızı ifa edin); tekrar güvenliğe kavuşunca Allah'ı anın, çünkü daha önce bilmediklerinizi size öğreten O'dur.

Nur 58 : Siz ey imana erişenler! Meşru şekilde sahip olduğunuz kimseler, içinizden henüz ergenlik çağına varmamış olanlar, günün şu üç vaktinde, sabah namazından önce, gün ortasında soyunup dinlenmeye çekildiğiniz zaman ve yatsı namazından sonra yanınıza girmeden önce sizden izin istesinler; bu üç vakit mahremiyetinizin korunmasız olabileceği vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmanızda sizin için de, onlar için de bir sakınca yoktur. Allah mesajlarını size işte böyle açıklamaktadır: Çünkü Allah doğru hüküm ve hikmetle buyuran mutlak ve sınırsız bilgi Sahibidir!


Bu ayelerde salat ı nasıl anlamamız gerekiyor. Vahye bağlanmak mı yoksa vakitli bir söylev mi?

Özellikle Nur 58 takıldığım bir ayet.

Şimdi ayeti yazalım;

Ya eyyuhellezine amenu li yeste'zinkumullezine meleket eymanukum vellezine lem yebluğul hulume minkum selase merrat, min kabli salatil fecri ve hîne tedaune siyabekum minez zahirati ve mim ba'di salatil işa', selasu avratil lekum, leyse aleykum ve la aleyhim cunahum ba'dehunn, tavvafune aleykum ba'dukum ala ba'd, kezalike yubeyyinullahu lekumul ayat, vallahu alimun hakîm.

“Ey! (İndirilenlere) iman eden kimseler!”  “onay istesinler;”  -“Sağelinizin sahip olduğu”  kimseler ve sizden  henüz aklı  ermemiş  kimseler-  üç  kez;   “Aydınlık  Salâtı ”ndan önce ve çıkardığınız da  giysilerinizi  Öğlede  ve “Geç  Salât”tan sonra  -sizin üç   açıklık  (zamanınızda)-. Bunlardan  sonra,  ne  sizin üzerinize  ve nede onların üzerine  bir cünah  (vardır) “birbirininiz”  etrafında  dolaşmanızda . Bu şekilde  “duyurur”  Allah size ayetlerini.   Allah Alîm’dir, Hakîmdir.

Sorular;

1/ Bu hitabın(nur:58) zikrettiği zamanlar Salât zamanlarını mı belirtmekte? Yoksa “avrat” olunacak zamanlar zikredilerek, sıcak iklimlerde uyuma ve dinlenme vakti olan öğlen uykusu da (fiesta) zikredilerek bir ev içi adabı mı düzenlemektedir?

2/ Bunca ayet inmişken medeni bir sure olan Nur suresinde böyle bir ayrıntı neden zikredilmiştir?

3/ Vakit olarak iki ismin zikredilmesindeki hikmet nedir?

4/ Neden bu isimler bize salatı ikame edeceğimiz vakitlerin isimleri olarak değil de, avrat olunan vakitler olarak bildirilmiştir?

5/ Ayette açık bir şekilde her müslüman bireyin kendi evinde davranması gereken durum bildirilmiştir. Salat isimleri nede zikredilmiştir?

6/ Allah her ayrıntıyı kuranda vermiştir. Peki, salat konusunda vakit isimleri neden bu surede avrat vakitler ile anılmıştır?

7/ Ayeti incelerken, mekan, zaman, siyak, sibak, muhatab, sebep, ne, niçin, neden, niye, kim, kime gibi soruları yönelterek tarihsel süreçte incelemeli ve günümüz için uygun olanı bulmalıyız?

8/ Fecr Salatından önce diyerek kişi hangi avrat haldedir? İşa salatından sonra kişi hangi avrat haldedir? ve bunun salat ile ilişkisi nedir?

9/ Dikkat edilecek olursa bu ayette "ikame" geçmiyor. Bunun hikmeti nedir?

Kafama takılan, iki vakit ismi. Fecr ve İşa. Fecr ifadesi sabah olacak kadar dar bir ifade olamaz diye düşünüyorum. Peki, biz fecr den önce ne haldeyiz ve işadan sona ne haldeyiz ki bluğa ermeyen cocuklar izin isteyecekler. Zaten bluğa ermemiş çocuk,  bizi o halde görse ne olur? Zaten bir şeyin farkında değildir.

Bu kadar mühim bir konu olan Salat ifadesi vakit ismi olarak sadece bu ayette anılıyor. Bütün tartışmalar " kaç vakit, kaç rekat, nereye döneceğiz, ne okuyacağız vs " iken, sadece bu ayette iki vakit ismin anılması ve mahrem vakitler olarak verilmesinin hikmeti nedir?

Salat, Kuran da  BAĞLILIK, İTAAT, YÖNELME, İRTİBAT, KURAN DERSİ, TAKİP ETME, DUA, YARDIM, AHDE BAĞLI KALMA, AKLIN ALLAH ULAŞMASI gibi veya şimdi aklıma gelmeyen diğer anlamlarada geliyor ise, ki bunu ayetin bağlamına göre söylüyoruz, o zaman Kuranda geçen  DUA NE? İRTİBAT NE? BAĞLILIK NE? YARDIM NE? İTAAT NE? vs . bu ifadelerin karşılığı nedir?

Selametle kalınız.

Not: Salat konusunda düğümü çözecek ayetlerden birisidir bu ayet.Çeviriye yorum katılmamış, gerekli yerlerde parantez kullanılmış, motomot çevrilmiştir.

__________________
" İmlo Ahşav Ematay! "
Yukarı dön Göster Rad Cihadi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Rad Cihadi
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

bakara238 ve nur58. ayetlerde salat kelimesi yerine "BERABERLİK" koyup ayetleri siyak sikaba göre değerlendirir misin?

örneğin bakara 238 den önce evliliklerden (beraberlik-nikah altında) bahsederken hoop, namaza mı geçiyor, yoksa beraberliğinizi korumaya çalışın, dengeli olun (vusta) aşırıya kaçmayın mı?

nur 58. de ise, salat-el fecr .: sabah beraberliği (yani herkes uyanıp SOFADA, salonda buluşmadan önce)

salat-el işa : akşam beraberliği (yani yatmadan önceki beraberlikten sonra herkes odasına çekildiğinde..vs..)

selam olsun...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Rad, yeniden(!) hoşgeldin, nasılsın? ...

Selam ve sevgiler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba

Salât kelimesinin veya Kur'ân'daki herhangi bir kelimenin yerine başka bir kelime koyabilmemiz için ya Kur'ân'ın bu kelimeyi tanımlaması ya da sözcüğün lûgat anlamlarının yazdığımız kelimeyi desteklemesi gerekir. Ayrıca lûgat anlamı yüklediğimiz anlamı desteklese bile bunun Kur'ân onayından geçmesi gerekir. 

Salât kelimesinin tanımını ise Rabbimiz Kıyâmet/31-32 de yapmıştır. Ayrıca Alâk/9-13 ve Hûd/87-88 de ise sözcükle ilgili birtakım detayları vermiştir. Dolayısıyla bizim Kur'ân'ın verdiği anlamlar üzerinden hareket etmemiz gerekir diye düşünüyorum.

"BERABERLİK" tanımını Kur'ân vermediği gibi bu tanımın sözlükte de karşılığı yoktur.

Selam  

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba isimsiz,

bu manalandırmama temel teşkil eden ayet Ahzab 56. dır..

sonuçta, "abcd" harfleri ile yazılan bir kelimenin başka dilde karşılığı "fghrdt" dir...fazlası değil...sadece fghrdt harfleri ile yazılan kelime, cümlede kullanıldığı yere göre farklı manalar kazanabilir.

işte salat kelimesine ben bu şekilde yaklaşıyorum...

ahzab 56. daki allah ve meleklerin nebiye salatındaki, türkçe karşılık "beraber olmak" yani arka çıkmak, destek olmak, bağlantı halinde olmak vs...

bu noktadan hareketle ilgili anlamı yüklemiştim. hatta nisa 102.103. ayetlerdeki salatın da bu olduğunu, beraberlik olduğunu düşünüyorum...elbetteki dil bilimci değilim, ancak ahzab 56. ya göre NAMAZ kılmak, DERS yapmak olamayan yusallune, başka yerlerde de kamufile olup, farklı sesten harflere bürünenmez..türkçe alfabedeki harfler bütünü en uygun "beraber olmak" fiili oluyor...kullanıldığı cümleye göre beraberlik kimi zaman soyut birliktelik, kimi zaman toplantı, kimi zaman savaş için ordu veya hicrette kafile anlamlarına geliyor...

bu açıdan bir itirazınız var mıdır?

selam olsun...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba hayrullahmeral,

bu manalandırmama temel teşkil eden ayet Ahzab 56. dır.. Ahzab/56 ayeti salât tanımı yapmaz. Yani elimizde salâta dair hiçbir tanım yokken, bu ayeti açıp "buradaki anlam budur" diyemeyiz. Şayet dersek, bunun adı yorum olur. Yapılması gereken şey, Kur'ân'ın yapmış olduğu tanımı bulup konuyla ilgili ayetlere uyarlamak olmalıdır.

sonuçta, "abcd" harfleri ile yazılan bir kelimenin başka dilde karşılığı "fghrdt" dir...fazlası değil... Fazlası da olabilir. Özellikle sözünü ettiğimiz dil Arapça ise, bu duruma sıkça rastlanabilir. sadece fghrdt harfleri ile yazılan kelime, cümlede kullanıldığı yere göre farklı manalar kazanabilir. Elbette. Ancak daha önce değindiğim gibi bunun Kur'ân temelli olması gerekir.

işte salat kelimesine ben bu şekilde yaklaşıyorum...

ahzab 56. daki allah ve meleklerin nebiye salatındaki, türkçe karşılık "beraber olmak" yani arka çıkmak, destek olmak, bağlantı halinde olmak vs... "beraber olmak", "arka çıkmak, destek olmak, bağlantı halinde olmak" demek değildir.

bu noktadan hareketle ilgili anlamı yüklemiştim. hatta nisa 102.103. ayetlerdeki salatın da bu olduğunu, beraberlik olduğunu düşünüyorum... Kur'ân her beraberliğe salât demez. (Sizin böyle düşündüğünüzü söylemiyorum.) Özünde "Allah'a yöneliş" bulunan toplanmalara ise salât diyebilir. Bahsettiğiniz ayetlerdeki salât da bu tip bir toplanmaya işaret etmektedir. elbetteki dil bilimci değilim, ancak ahzab 56. ya göre NAMAZ kılmak, DERS yapmak olamayan yusallune, başka yerlerde de kamufile olup, farklı sesten harflere bürünenmez.. İşte vurgulamak istediğim şeye güzel bir örnek. Kur'ân, hiçbir şekilde salât için "NAMAZ" tanımı yapmamıştır. Sâlat sözcüğünün yerine NAMAZ sözcüğünü koymak büyük bir hatadır. Bu hata, kafalarda var olan ön kabullenmenin Kur'ân'a yansıtılmasından kaynaklanmaktadır. türkçe alfabedeki harfler bütünü en uygun "beraber olmak" fiili oluyor...kullanıldığı cümleye göre beraberlik kimi zaman soyut birliktelik, kimi zaman toplantı, kimi zaman savaş için ordu veya hicrette kafile anlamlarına geliyor... Bu noktada detaya girmek istemiyorum.

bu açıdan bir itirazınız var mıdır?

Amacım bir salât tartışması yapmak değil, yöntem sorununu dile getirmektir. Faydalı olması dileğiyle...

Selam  

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats