HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Mürselat Yazdı:
selam haktansapmaz hocam,

daha önce yapmışsanızda bulamadığım bir yazınız vardı,size zahmet kevser suresinin çevrisini yapabilirmisiniz,ordaki salat konusunu nasıl alıyorsunuz,sanırım bir çok yönden konumuza bir netlik kazandırabilir.selamlar

KEVSER SURESİ

1- Biz sana Bol Hayır/Muazzam Kuran'ı verdik.

2- Rabbin'e kul ol ve göğsünü ger /dik dur!

3- Gerçek şu ki; Sana buğz eden, düşman olandır kopuk / kuyruğu kopuk / şerefsiz,zavallı/ akibeti kesik / hayırdan yoksun. 

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Bu vesileyle Bakara 256'daki "اكراه"yi sorabilir miyim size. Kelime incelemesi için kullandığım program bunu listesine almamış ama Hucurât 12'deki كره i almış (كرهتموه). Neden? كره ve اكراه aynı kökten gelmiyor mu? Anlamları arasında fark var mı? Hasan Akçay.

Değerli Hasan Abim,

Ekrahe, kerihe ve keruhe nin if'âl babı. Mastarı: ikrâh.

kerihe, ehabbe'nin zıddıdır. Masdarının anlamı: Sevmek, hoşlanmak, temenni etmek.. Kerahet: Sevmemek, hoşlanmamak, tiksinmek, çirkin bulmak, nefret etmek...

Keruhe ise qabuha anlamınadır. Mastar olarak: Çirkin, menfur, utanç verici, onur kırıcı olmak..

İkrâh: Birine bir şey yüklemek, bir şeye zorlamak, zorla yaptırmak, zor kullanmak, mecbur etmek,..

Yukarıdaki iki üçlüsünden hareketle şu manalara da gelebilir: Sevdirmemek, çirkinleştirmek, çirkin göstermek, nefret ettirmek, tiksindirmek, soğutmak, iğrenç hale getirmek...

Saygılarımla.  

 

Anlamı:

Teşekkür ederim. Bir forumda Bakara 256 "Dinde اكراه -iğrenç şeyler yoktur" diye Türkçeye çevrilip dinde dayatmanın caiz olduğu öne sürülünce bu kelimeyi inceleme ihtiyacı duydum. Sonra bazı ayetlere baktım.

Örneğin

Nahl 106: Kalbi imanla dolu olduğu halde DAYATMAYA uğrayan (اكره) kimse hariç, inandıktan sonra Allah’ı inkar eden ve böylece göğsünü küfre açanlara Allah’tan öfke iner ve onlar için azap vardır. 

 

Yûnus 99: Rabbin dileseydi yeryüzünde bulunanların hepsi iman ederlerdi. Hal böyle iken mümin olsunlar diye insanları sen mi ZORLAYACAKSIN (تكره)?

İddianın yersiz olduğunu gördüm.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay   



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Selam

Konuyu Hasan beyin taşıdığı bu noktadan hareketle, sayın Haktansapmaz'ın 87/9 ayetini nasıl yorumladığını öğrenebilir miyiz?

Çünkü "fezekkir in nefeatizzikra" cümlesindeki öğüt verme/hatırlatma emri, sürekli ve her halükarda herkese mi, yoksa öğüdün/hatırlatmanın faide vereceğine kanaat getirildiği her kişiye mi?

Saygılarımla...



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ebu ömer Yazdı:
Konuyu Hasan beyin taşıdığı bu noktadan hareketle, sayın Haktansapmaz'ın 87/9 ayetini nasıl yorumladığını öğrenebilir miyiz?

Çünkü "fezekkir in nefeatizzikra" cümlesindeki öğüt verme/hatırlatma emri, sürekli ve her halükarda herkese mi, yoksa öğüdün/hatırlatmanın faide vereceğine kanaat getirildiği her kişiye mi?

Ya baba; Ömer'in babası! Merhaba! Öncelikle sorun için teşekkür ediyorum size, soruyu özel olarak şahsıma sormanız bana özel olarak değer veriyorsunuz anlıyorum.

Sorduğun ayete bakılırsa zeki birine benziyon :))

Ancak net olarak ne sorduğunu, neyi öğrenmek istediğini tam anlamam için bir kaç noktaynın izahına ihtiyaç var.

1- Sorduğun bu ayetin, anlayamadım, Hasan Bey'in konuyu taşığı nokta ile alakısı nedir?

2- Ayetin anlamını yazmamışsın. Bu ayetten peki sen ne anlıyorsun? "Doğrudur" diyebileceğin bir mealini yazarsan ve o meal üzerinden tam neyi anlamadığını yada neyi öğrenmek istediğini yada neyi sormak istediğini netleştirir ve ona göre sorarsan, rast gele atış yapmaktansa nokta atışı yaparım belki o zaman. Neyin yorumunu yapayım şimdi? Ortada bir şey yok ki yorumlayayım!

3- "Fe zekkir in nefeatizzikra" daki in'in altını öylesine mi çizdin? Yoksa bir anlamı var mıdır?

Acemiliğine yoruyorum; soru sormasını zamanla öğreneceksin!

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

yemek yemek farzdır...

yani illaki bir şeyler yemek zorundayız yaşamak için...

nasıl yeriz...

mesela sabah yedi sekiz gibi kahvaltı öğlen bir gibi öğle yemeği akşam yedi sekiz gibi akşam yemeği...

şu sıralar kahvaltıyı biraz geç yapıp şöyle on onbir gibi sonrada ikindi vaktinde bir öğünle de olabiliyor...

bazıları beş öğün filanda yiyebiliyor az az...

içinde yaşadığımız toplumun bu konuda yerleşik uygulamalarına uyup gidiyoruz genelde...

tabi herkesin kendine göre bir düzen tutturmuşluğuda var...

niye bu konu ayrılık sebebi farklılaşma sebebi olmuyor...

insanlar bu konuda farklı davranışları hoş görüyorlar...

bunları problem etmiyorlar...

hoş namazı da problem eden yok aslında pek...

isteyen istediği kadar istediği zaman kılıyor...

yada hiç kılmıyor...

kimsenin bir şey dediği yok...

namaz da yemek gibi insani bir ihtiyacı karşılıyor...

dua rabbe yöneliş yakarış yemek gibi bir ihtiyaç ki her toplumda değişik şekillerde görülüyor...

bazıları yemek kuralları koyar...

işte kesinlikle şu saatlerde yemeğe başlanacak çatal kaşık kullnılacak sol elle kesilip sağ elle yenecek işte yemekte konuşulmayacak başkasının yediğine bakılmayacak yemekten izin isteyerek kalkılacak yemeğe herkese selam verilecek başlanacak falan filan...

bazılarında ise hiç bir kural yoktur ...

acıkınca yersin doyunca kalkarsın işte budur...

dua yakarış ve ibadet şekilleri konusunda nasıl içinde bulunduğumuz toplumun yemek adabına uymayı tercih ettiğimiz gibi namaz konusunda da böyle bir yöntemi benimsiyorum...

namazı kırk değişik türlü kılabilirim...

hepsi allah katında samimi olmak kaydıyla makbul olur...

ama yaşadığım toplumun uyguladığını uygulamakta bir mahzur görmeyip daha da makul olduğunu görüyorum...

içinde yaşadığım toplumun tüm davranışlarını aynen kabul etmek yada reddetmek değil ki marifet...

iyi  olanlarını almak kötü olanlarını bırakmak...

zararsız olanları konusunda da içinden geldiği gibi davranmak...

namaz benim için  gayet güzel bir dua ve yöneliş şekli...

tüm kurallarını çok iyi biliyorum...

ama önemli olanın kalbi yöneliş olduğunu da biliyorum...

bir çok kuralını kendi içimde esnek olarak uygulayabiliyorum...

yani öyle de olur böyle de dediğim çok yeri var...

ama yinede çevremdekilerin uyguladığı şekli genel olarak uyguluyor ve bunu bir tarz olarak görüyorum...

ille çevreyle zıtlaşmanın  gereksiz polemiklere girmenin  ne yararı var...

onlarla araya gereksiz bir soğukluğun girmesine sebeb olup olabilecek  bir düzelmenin yada ıslah gayretinin tamamen önünü kesmekten başka bir işe yaramaz...

peygamberin bu konudaki  tavrının da böyle olduğunu sanıyorum...

içinde yaşadığı toplumun tüm alışkanlıklarına tüm kabullerine karşı durmamış...

çok zararlı ve zulme sebeb olan şeyler ilk önce gelmiş...

yararlı ve hatta zararsız olan gelenek göreneklerede karşı çıkmak şöyle dursun uygulayıcısı bile olmuş...

çünkü bunlarla uğraşıp daha büyük zulum ve haksızlığa sebeb olan konulara vakit ve enerji kalmaması daha büyük bir hata olurdu...












__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Namaz yemek gibi bir ihtiyaç olamaz. Bu benzetme pek sağlıklı görünmüyor. Yemekte sen ve yemek; miden ve yemek var. Vakit; acıkınca. Acıkma tamamen iç güdüsel bir ihtiyaç. Namaz öyle bir ihtiyaç değildir. Vakte bağlı olarak sonradan dış etkenler/güdülerle oluşmuştur. Namazda sen, namaz ve Allah var. Allah'la randevu... Vakit; namazın vaktinin geldiğini gösteren her hangi bir karine yok açlık gibi. Şayet bir vakit var ve o gelen vakitte acıktığın gibi ihtiyaç duyuyor isen namaz kılmaya, o vakit gelince iç güdüsel olarak uyarılıyorsanız bu zillerin uyardığı gibi bir uyarının ötesine geçmez. Olsa olsa buna alışkanlık denir, ihtiyaç denemez. Kurulan bir saat gibi olmuşsun; vakit gelince/ ezan okununca sonradan oluşmuş dış güdümlü güdünüz uyanıyor. Aslında Sen ve namaz varsınız, Allah da yok. Onu sen araya ekliyorsun. Çünkü aktif olan sadece sensin, Allah tamamen pasiftir namazında. Allah'la buluştuğunu söyleyen, sanan sensin. Onunla buluşan, konuşan , buluşup konuştuğunu iddia eden de sensin. Vaktini saniyesi saniyesine; giriş ve çıkışı, süreyi ayarlayan da hep sensin. Peki Allah bu namazının neresinde var? Aslında hiç bir yerinde. Sen var oduğunu sanıyor, hayal ediyorsun.. Birinin önderliğinde kılınan namazda o da yok. sadece hülya var...

Vesselam.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Selam

 

Değerli Haktansapmaz;

 

Yergi ile karışık övgünüz için teşekkür ederim. E tabi, bu sitenin saygın bir abisi olmanız münasebetiyle hem yermeye, hemde övmeye tabi ki hakkınız var. Soruyu özellikle size yöneltmemin sebebi ise, "baykuş bakışı" tarzınızla elbet bir açıklama yapacağınız kanaatini taşımamdandır. Çünkü site üyeleriyle birlikte bu siteyi takip eden her kesimden kimselerin, sizden bolca Kur'an hakkında istifade ettiğine inanmaktayım.

 

Gündeme getirdiğim 87/9 ile ilgili soruma zemin hazırlayan nokta, Hasan beyle "ikrah" kelimesine ilişkin yaptığınız müzakeredir. 2/256 da zikrolunan "ikrah" kelimesi dinde olmaması gereken bir fiil olarak karşımıza çıkmaktadır. Sizin bu kelimeye "İkrâh: Birine bir şey yüklemek, bir şeye zorlamak, zorla yaptırmak, zor kullanmak, mecbur etmek,.." şeklinde kanaatimce doğru manalandırmanızdan hareketle, hem birbiriyle ve hemde 2/256'da ki "la ikrahe fiddin" kalıbına tezat olan ifadeleri içeren, 87/9 ayetinin merhum Muhammed Esed ile birlikte bir kısım kitlenin Arapçada otorite kabul ettiği Süleyman Ateş'in meallerini asarak farklılığı göstermeye çalışacağım.

 

M. Esed: 87/9 "O HALDE, [hakikati başkalarına] hatırlat, bu hatırlatma ister fayda ver[iyor görün]sün, [ister görünmesin]."

 

S. Ateş: 87/9 "O halde eğer hatırlatmak yarar verirse hatırlat, öğüt ver."

 

Şimdi anlaşılıyor ki, biri tebliği her halükarda herkese yapmalı şeklinde algıladığı gibi, diğeri ise faide vereceğine inandığı herkese yapılmalı şeklinde meallendirmiş. Bendenizin ayetteki "in" ifadesinin altını çizmemdeki amaca gelince, biri "şüphesiz/mutlaka" şeklinde algılamış diğeri ise "eğer" şeklinde. Ayrıca ayet içerisinde zikrolunan "fezekkir" ve "nefatizzikra" ifadeleri sadece "öğüt verme/hatırlatma" anlamlarını mı ihtiva etmekte?

 

Siz bu açılımı boşuna benden istemediniz herhalde, önem arzeden bir nokta olduğuna sizde inanıyorsunuz galiba. Şimdi 12'den vurun bakalım yazı hakkı/mikrofon sizde.

 

Umarım meramımı anlatabilmişimdir.

 

Teşekkür ederim.

 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Birinin önderliğinde kılınan namazda Allah sanal olarak bile yok... derken O'nun varlığını hisseden insanlara haksızlık etmiyor muyuz? Nerden bu kanaate varıyoruz benim güzel Abdurrahman hocam? O insanların kalbine girip orda Allah var mı yok mu göremediğimize göre?

Ben kendi adıma biraz açıklıyayım.

Birisinin önderliğinde namazımı kılarken önderin sesli olarak okuduğu Kuran'ı ANLAYA ANLAYA dinliyor,  önderin sessiz kaldığı oturma bölümünde ise içimden Kuran'ı ANLAYA ANLAYA okumak suretiyle Rabbime kulak veriyorum; sonra O'nu "Semi'na ve ata'na!" diye cevaplıyorum.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Degerli Asim kardesim gunde uc vakit bol rekatli  kilinan-yenilen yemegin yanlis oldugunu butun diet uzmanlari soyluyor. Neleri, nasil, ne zaman, yememiz gerektigi hususunda -saglikli yasam acisindan -uymakla yukumlu oldugumuz bir cok kural var. Yani isteyen, istedigini istedigi sekilde, istedigi vakitte,  yapar-yer, buna ozgurdur.   Fakat bu da sagligi bozar . Namazin savunmasini biraz daha tutarli orneklerle yapmak gerekir diye dusunuyorum.

Degerli kardesim sana bir sorum olacakti.  Saglik konularinda benden cok daha bilgili oldugunu biliyorum. Akil yoluyla yapilan kesifler sonucu oruc zararli midir faydali midir? Eger insan sagligina zararli ise ayetler dedigi ve toplum uyguladigi icin oruc tutmak gerekli midir?

Allah'a emanet.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

değerli muhliskul..

yemek benzetmesi benim hoşuma gitmişti...

aslında yemeğe benzettiğim şey duaydı...

her insan toplumunda öyle yada böyle bir dua şekilleri var...

bunu insani bilimleri inceleyenler  itiraf ediyor...

en ilkel toplumdan en gelişmişine bir şekilde inandıkları tanrıya yönelip onunla konuşma dileklerini iletme onu övme yüceltme sığınma saygı ve sevgi gösterme amaçlarıyla kendilerine beğendikleri bir takım merasimleri davranışları var...

demekki bu tapınış  dua evrensel bir ihtiyaç...

aynı yemek yemek gibi..

nasıl her toplumun ayrı ayrı yemek davranışları alışkanlıkları olduğu gibi...

değişik dua ve tapınış şekilleri de oluşmuş...

öyle görünüyor ki yüce allahta bu değişikliğe hoş görüyle bakmış...

namaz hz muhammed peygamberin ve onun arkadaşlarının dua ediş yakarış yöneliş biçimi gibi görünüyor...

bunu bizze gelen formatta aynen uygulayıp uygulamadıklarını tam olarak bilemiyoruz...

belli bir evrim geçirip günümüzdeki şekline de gelmiş olabilir...

yani her yiğidin bir yoğurt yeyişi vardır derler ya...

sevgili muhammedin yoğurt yeyişi dua edişi böyleymiş...

bizde bu şekli benimsedik ve uyguluyoruz...

ama ben başka türlü yemek isterim diyene de afiyet olsun deriz...

hiç yemem diyene de sen bilir sin  ama bari bir ayran iç de diyesimiz geliyor...

neyse bu konu bitmez...

oruç konusunu  ne zaman konuşacağız diyordum içimden ...

bu konuda da bu sitedeki arkadaşların ilginç fikirleri olduğundan eminim...

bende bu konuya elimden geldiğince başka bir başlık altında katılmaya çalışacağım..


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats