HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

safbilgi Yazdı:

Selam Dostlar

İslam arap toplumunda kabul olduktan sonra mevcut carıyelık ,çok eşli evlılıkler ve çırkınlığinın,gunahının fazlalığı vurgulanmış olan uvey anne ile evlılık,ıkı kızkardeşle evlılık gıbı her turlu mevcut evlılık af oldu ve devam ettı.Kuranda yer alan adaletlı olma ile hukmu ve bunun gıbı dığer çok eşlılığe kanıt gösterılen ayetler bu mevcut affolup devam eden evlılıkler ıcındır.O yuzden çokeşlılığe yada istedığiniz kadar evlenıne kanıt olmaz.

Adem,Zekerıya,Lut,İbrahım Kuranda gecen ve eş konusunda bılgı sahıbı olduğumuz peygamberler Hz Muhammed  harıç tekeşliydi.Tarıhı kaynaklar Hz Ali içinde tekeşlidir der.Hz Muhammed ise hımaye ve örfu yıkma,Arap kabılelerıyle akrabalık İslamı yayma gıbı nedenlerle özel statu sahıbıdır, Kuranda ayrıcalıklı hukumler vardır evlılık için yalnız ona itafen gecer.Neden illa Muhammedperestlık sorusuda akla gelıyor,mesela Zekerıyada peygamber,örnek almalıyız ve karısı kısır olduğu,mırasçı ogul istedığı halde tekeşli yasamış..

konuda ayrıntılı ıkı lınk verıyorum:

Arapçası güçlü degerlı Dost1ın mealıne ilşkin yazım:

http:/63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=974&PN=1&TPN =54

Savasen arkadaşın guzel bır yazısı:

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2528&PN=0&T PN=3

 

 

 


Selam dostum, genellikle yapılan yanlışı maalesef sende yapıyorsun. Lütfen daha geniş perspektifte düşünün. Normal evlililik yapamayan kadınları... Yani bu forumlara bayanlar da girdiği için çok ta açık yazamıyorum bazı şeyleri.. Yani sadece yetimler/öksüzler açısından düşünmeyin olayı. cinsel ihtiyaçlar, zinaya yaklaşma tehlikesi, eşi vefat etmiş ve yanlışta doğruda olsa ama realite olarak normal nikahla yani tek eşli kabul edilmeyen bazı kadınlar.. Ya da yukarıda çokça yer alan çocuk konuları, kısırlık, ya da farklı şeyler.. İşin özeti Kuran çok eşliliği kişilere bırakmış ve her konuda olduğu gibi en mükemmelini yapmıştır.

Gönülden Sevgiler



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Anlıyorum ki, Sayın Hasan Akçay hakaten çok yanlış temelde ve ayet anlam saptırmalarıyla bu gerçekle ciddi anlamda oynamış.

Bu noktadan sonra Benim bir Mü'min olarak talebim açıkça çok eşliliğin yasaklandığı bir Kuran Ayetidir. Yeryüzündeki tüm erkek ve kadınların anlayacağı bağlaç boğuntuları ile saptırılmayan bir Kuran Ayeti.

Dinim bunu söylüyor.

Saygılarımla.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

TURK İbrahım yazdı:

Saygıdeğer Mindar, Takva üstünlüğü ve kadın-erkek eşitliği ile Sünnetullah'taki farklılıklar aynı şey değildir. Bir kadının kurumsal anlamda çok eşli olması mümkün değildir. Ayrı bir konu gibi olacak ama Reel anlamda Kadının boşama(!) hakkı dahi çoğu toplumda yoktur.

Sevgılı Turk İbrahım

Boşanma konusuda Kuranda açıkça yer almaz,ne erkeğin kadını boşaması nede kadının erkeği boşaması.Ama biz nıkah akdi kavramının iki kişilık karşılıklı eşit haklar olduğunu biliyoruz.Ve buna dayanarak demelıyız ki kadında boşanmayı talep edebılır erkek gıbı .Aynı şekılde nıkah akdi 2 kişilıktır 3 yada 4 degıl bunuda bılıyorsak çokeşlılık bize serbest dıyemeyız.Peygambermızın hımayeve İslamı yayma amaçlı özel statusu ve zaman ki affedılen mevcut evlıklıkler hariç.Carıyelıkte açıkça yasaklanmamış ve carıyelerle ilgili hukumlerı var , bize serbest dıyebılırmıyız?Tabıkı hayır...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

safbilgi Yazdı:

Sevgılı Turk İbrahım

Boşanma konusuda Kuranda açıkça yer almaz,ne erkeğin kadını boşaması nede kadının erkeği boşaması.Ama biz nıkah akdi kavramının iki kişilık karşılıklı eşit haklar olduğunu biliyoruz.Ve buna dayanarak demelıyız ki kadında boşanmayı talep edebılır erkek gıbı .Aynı şekılde nıkah akdi 2 kişilıktır 3 yada 4 degıl bunuda bılıyorsak çokeşlılık bize serbest dıyemeyız.Peygambermızın hımayeve İslamı yayma amaçlı özel statusu ve zaman ki affedılen mevcut evlıklıkler hariç.Carıyelıkte açıkça yasaklanmamış ve carıyelerle ilgili hukumlerı var , bize serbest dıyebılırmıyız?Tabıkı hayır...

Sayın Kardeşim, konudan konuya geçiyoruz ama "boşama" ile "reddetme" ve "ayrılma hakkı" aynı şeyler değildir.

Bu konuları çok daha ayrıntılı ve tüm bilim dallarını da içeren bir geniş alanda konuşmakta fayda olacak sanki. Gündem dışı görünse de Aslında çok önemli konular bunlar.

Şimdilik Kuran'da çok eşlilik yasağı yoktur cümlesini üstüne basa basa bir kez belirtiyorum.

Bu arada Evet Cariye kavramı sosyal statü halinde o toplumda varsa Cariyelerle de yaşamak ilişki kurmak mümkündür. yasak değildir.

Saygılar.

 



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

savana Yazdı:
129.
Ne kadar uğraşırsanız uğraşın, kadınlar arasında adaleti yerine getiremezsiniz. Öyle ise büsbütün gönül verip ötekini  askıda kalmış kadın gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah’a karşı gelmekten sakınırsanız, şüphesiz Allah çok bağışlayıcı ve çok merhamet edicidir.

Selam

hasan akçay kardeş

sizce bu ayette anlatılan nedir?

Savana kardeşim, Nisa 129 kadınların lehinde bir ayettir. Çünkü onların boşanma sırasındaki haklarını güvence altına alır. 

Ama türlü hinliklerle anlamca çarpıtılır ve kadınların aleyhine kullanılır. Çok eşli zulmün bahanesi olarak...   

Oysa ayetin konusu boşanmadır; çok eşlilikle, tek eşlilikle zerrece ilgisi yok. Bunu anlamak için siyak ve sibaka bakmak yeter.

Siyaktaki 128 nci ayete bakar mısınız. Karısından başka bir kadınla yüz göz olmak suretiyle nüşuz suşu işleyen erkekleri anlatır. Bir kadın kocasının kendisinden başka bir kadınla yüz göz olduğunu sanıyorsa -ve inimra'atün hâfet min ba'lihé nuşûzan... 

O durumda ne yapmak gerekir? Ayetin önerisi: o kadınla eşinin arasını düzeltin. Peki bu mümkün olmuyorsa? Elbette ayrılırlar. Yani siyakın konusu boşanmadır. 

Sibaktaki 130 ncu ayet ise eğer ayrılırlarsa diye başlıyor -Ve in yetefarraka... Yani sibakın konusu da boşanma.

Aradaki 129 ncu ayetin konusu bu anlam örgüsü içinde elbet boşanma olacaktır. Türkçesi şöyle olabilir:

Siz ne kadar çok isteseniz de kadınların hakkını veremezsiniz. Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama arayı düzeltip sorumlu davtranırsanız Allah sizi bağışlar ve korur.

Yazıyı uzatıp okuyanları sıkmak istemem. Onun için şimdilik bu kadar olsun. Ama lütfen düşünür müsünüz:

(1)Ayetteki taraflar kim?

(2)Kocalar eşlerinin hangi haklarını ne zaman veremiyor?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

selam ama çok eşlilik islamdan öncesi için evli olanlara verilmiş bi ruhsat peygamberle birlikte buna izin verilmiyor.....
Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Turk İbrahim yazdı:

Selam dostum, genellikle yapılan yanlışı maalesef sende yapıyorsun. Lütfen daha geniş perspektifte düşünün. Normal evlililik yapamayan kadınları... Yani bu forumlara bayanlar da girdiği için çok ta açık yazamıyorum bazı şeyleri.. Yani sadece yetimler/öksüzler açısından düşünmeyin olayı. cinsel ihtiyaçlar, zinaya yaklaşma tehlikesi, eşi vefat etmiş ve yanlışta doğruda olsa ama realite olarak normal nikahla yani tek eşli kabul edilmeyen bazı kadınlar.. Ya da yukarıda çokça yer alan çocuk konuları, kısırlık, ya da farklı şeyler.. İşin özeti Kuran çok eşliliği kişilere bırakmış ve her konuda olduğu gibi en mükemmelini yapmıştır.

Degerli Turk İbrahım

Öncelıkle bu zevklı ve sevıyelı muzakere için tesekkur ederım.Dunyada erkek nufusunun fazla olduğu ulkeler var Çin gıbı yada Afrıka ulkeleri yada Turkıyede kırsal kesımde Doğudaki bazı köyler.Eger amaç yetımler yerıne dul kadınların zınaya sapmasını önlemekse,aynı kural hayatın sonuna kadar bekar kalacak erkekler içinde gecerli ve evlı erkeklerın eslerini  bu erkeklerlede nıkahlamaları gerekecek ama kimse buna yanaşmaz ve eşlerinı paylaşıma açmaz.

Aşk iki kişilktır,kıskançlığı ,sahıplenmeyı barındırır,ve aksi aynı evde yatakta buyuk zulumdur,Allahın adaletıne sığmaz ve buyuk sorunlar ortaya çıkar, bermuda seytan ucgenı olur.Halk arasında bılınır kı sadece domuz esını kıskanmaz yani hayvanlar bıle duyarlıdır bu konuda.

Nıkah akdi kavramıda iki kişilktir karşılıklı eşıt haklar demektır.3 yada 4 kılşıkllık degıl.Bekarlarınızı evlendırınız der,zaten evlı olanları degıl,su deyınce suyu ,toprak deyınce toprağı anlıyorsak nıkah akdı deyıncede bunu anlamalıyız.Boşanma talebinin kımden gelecegınide Kuranda özel olarak belırtılmemış gerek yok çunku nıkah akdı kavramından her ıki tarafında bunu taleb edebılecegını anlıyoruz.

Çok eşlilikteki zulme ve adaletsızlığe  bahane olarak 1.eş izin verırse olur cevabı çok yanlıştır,Allah Kuranda 1.eş rızasına ılişkin bır beyanda bulunmamıştır,Allahın adaleti hassas olduğuna göre çok eşlılık yoktur.

İSLAMIN,AKILIN,ADALETIN,VİCDANIN YOLU BİRDİR.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

ben öyle anlıyorum yani kurandan eğer yalnşsam beni uyarın....

kuran peygamberede artık bu sana yasaktır diye uyarmıyormu..

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Mindar

Dogru anlıyorsun.Aynı konu carıyelık içinde gecerlı, oda açıkça yasaklanmamış ve carıyelerle ılgılı hukumler var ama bızlere serbest olamayacağını bılıyoruz.İslam gelınce affedıldı,mevcutlar devam ettı.Ayrıntıya öncekı sayfalarda gırdım.

Saygıyla,dostlukla

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hasan Akcay Yazdı:
Savana kardeşim, Nisa 129 kadınların lehinde bir ayettir. Çünkü onların boşanma sırasındaki haklarını güvence altına alır. 

Ama türlü hinliklerle anlamca çarpıtılır ve kadınların aleyhine kullanılır. Çok eşli zulmün bahanesi olarak...   

Oysa ayetin konusu boşanmadır; çok eşlilikle, tek eşlilikle zerrece ilgisi yok. Bunu anlamak için siyak ve sibaka bakmak yeter.

Siyaktaki 128 nci ayete bakar mısınız. Karısından başka bir kadınla yüz göz olmak suretiyle nüşuz suşu işleyen erkekleri anlatır. Bir kadın kocasının kendisinden başka bir kadınla yüz göz olduğunu sanıyorsa -ve inimra'atün hâfet min ba'lihé nuşûzan... 

O durumda ne yapmak gerekir? Ayetin önerisi: o kadınla eşinin arasını düzeltin. Peki bu mümkün olmuyorsa? Elbette ayrılırlar. Yani siyaktaki konunun bir ucunda barışma varsa öteki ucunda boşanma var. 

Sibaktaki 130 ncu ayet ise eğer ayrılırlarsa diye başlıyor -Ve in yetefarraka... Yani sibaktaki konu da boşanma.

Aradaki 129 ncu ayetin konusu bu anlam örgüsü içinde elbet boşanma olacaktır. Türkçesi şöyle olabilir:

Siz ne kadar çok isteseniz de kadınların hakkını veremezsiniz. Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama arayı düzeltip sorumlu davtranırsanız Allah sizi korur ve bağışlar.

Yazıyı uzatıp okuyanları sıkmak istemem. Onun için şimdilik bu kadar olsun. Ama lütfen düşünür müsünüz:

(1)Ayetteki taraflar kim?

(2)Kocalar eşlerinin hangi haklarını ne zaman veremiyor?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Daha önce belirttim ki "bahçelerde maydanoz gel bize bazı bazı"daki maydanozla sizin bize gelmeniz arasındaki ilişki ne ise çok eşli zulümle Nisa 129 arasındaki ilişki odur. İbrahim kardeşimiz o zaman anlamamıştı. İnşallah şimdi... 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats