HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kuranda Konuşan Kimdir? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

haktansapmaz Yazdı:

Sevgili Naci, bir de, Kuran'ın her sözünün evrenselliği konusundaki inancınızdan hareketle, örneğin, aşağıdaki ayetleri nasıl güncellediğinizi merak ediyorum.

Süleyman Ateş Meali'nden:
50. Ey peygamber, biz, ücretlerini (mehirlerini) verdiğin eşlerini; Allah'ın sana ganimet olarak verdiğ(i savaş esir)lerinden elinin altında bulunan(cariye)leri; amcanın, halalarının, dayının ve teyzelerinin seninle beraber göç eden kızlarını sana helalkaldık. Bir de kendisini (mehirsiz olarak) peygambere hibe eden ve peygamberin de kendisini almak dilediği inanmış kadını, diğer mü'minlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helal kıldık). Biz, eşleri ve ellerinin altında bulunan(cariye)leri hakkında mü'minlere yapmalarını gerekli kıldığımız şeyi bil(dir)dik. (onların bu hususta ne yapması lazım geldiğini de daha önce açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın, (sen bir sıkıntıya, güç bir duruma düşmeyesin). Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. 
  51. Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. (Geçici olarak) Ayrıldıklarından (tekrar birleşmeyi) arzu ettiğine (dönmekte) senin üzerine bir günah yoktur. Onların gözlerinin aydınlanıp tasalanmamalarına ve hepsinin, senin verdiklerinerazı olmalarına en elverişli olan budur. Allah sizin kalblerinizde olanı bilir. Allah bilendir, halimdir (birden öfkeye kapılıp ceza vermez). 
  52. Bundan sonra artık sana (başka) kadınlar(la evlenmek), güzellikleri çok hoşuna giden kadınlar olsa da, bunları başka eşlerle değiştirmek helal değildir. Yalnız elinin altında bulunan(cariye)ler bunun dışındadır. Allah, her şeyi gözetleyicidir.

Sevgili Haktansapmaz.

Önceki sorularınızı da cevaplamaya devam edeceğim.Çünkü Arapça sorular soruyorsun.Yani yüksek ve çok seçkin sorular soruyorsun.Sırası gelmişken söyleyeyim.Arap ve Araf kelimeleri birbiriyle müteşabih bir çift kelimedir.Yani Arap demek,Araf demektir.Yani Araf veya Arap kelimelerinin Kur"an"a göre anlamı,yüksek,seçkin""dir.

Yani Kur"an,"YÜKSEK BİR YERDEN,YÜKSEK BİR LİSAN İLE VE ALEMLERİN RABBİ TARAFINDAN İNDİRİLMİŞTİR.

Yani Arap kelimesi,herhangi bir ırk veya kavmi vurgulamaz.Ancak Kur"an aynı kelimeyi peygambere muhatap olan toplumu veya tüm kişiler içinde kullanır.Çünkü muhammet"e bizzat muhatap olan müslümanlar,müslümanların en seçkini veya toplumların en yükseğidir.Muhammet"e muhatap olan müşriklerde,müşriklerin en yükseği,yani en katmerlisidir.Bundan dolayı,peygamberlere doğrudan muhatap olduğu halde,peygamberlere inanmamakla kalmayıp,ona engel olmaya çalışan müşrikler,ebediyen cehennemliktirler.Bu ayri bir konu.

Yukarda verdiğin ayete veya sorduğun soruya gelince:

Bütün ayetler gibi,bu ayetinde mikro ve makro"dan verdiği mesaj veya mesajlar vardır.Ayetin makro açıdan verdiği mesajdan söz etmiyeceğim.Çünkü,beni bir yerlere ispiyon etmenden korkarım:)

Ayetin mikroda,yani yeryüzü veya küresel açıdan verdiği mesaj:Hiç kimse,ben devlet başkanıyım, büyük bir iş adamıyım veya toprak zengini bir ağayım,benim imkanlarım çok geniş,bende bir çok eş edinmeliyim diyerek peygamberliğe soyunmasın.Sıradan müslüman veya insanlar,makamı,mevkii ne olursa olsun,bir eşin yerine başka bir eş alabilmesi için,ilk eşini boşamalıdır.

Bu ayetten bir kitap yazılabilir.Ama arif"e,tarif gerekmez.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
didar11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 18 mayis 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı didar11

ya arkadaslar sizleri anlamıyorum.. sizler hayal
dünyasındamısınız yeni bi islam düzenimi getirmek
istiyorsunuz bi karar verin ..herkes kendince bi din
çıkarmıs ona inanıyor galiba.yani resulun onca esi yokta
hep hanım alırken diğer eslerini bosamısmı yani??peki islam
tarihinde onca beyan edilen hanımlarla nikahı olmadan aynı
evdemi yasamıs.. ilginç bi durum.. ayet var ortada
güzellikleri hosuna gitse dahi bu hanımlar dısında almak
sana artık helal değil diye.. bu ne manaya geliyor peki??
her güzel görünce peygamber birine meyl ediyor diğerlerini
bosuyorda ondanmı Allah ihtar ediyor acaba
Yukarı dön Göster didar11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: didar11
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

didar11 Yazdı:
yorumcunun su yorumuna ne diyimki bilmem ancak bir insan
bu kadar hayalci olur. yorumcu;
Bilhassa bu ayetten,Kur"an"ın ince deriden veya altın
gümüş vari varak veya levhalardan mamül bir kitaba
yazıldığını düşünüyorum.Kur"an"ın Ramazan ayında inzal
edildiğini haber veren ayettende,Kur"an"ın tamamlanmış
bir kitap halinde muhammed"e
verildiğini,Muhammed"in,Kur"an"ı insanlara parça parça
okuyup,ezberlettiğini düşünüyorum.73/20 su itikade
bakarmısınız.. bu kadar sapma daha görmedim hayatta..
akıll lazım üstadım akıl.. baskada bisey demiyorum size..
demekki tüm olacak hadiseleri biliyor peygamber hepsini
hemde ve kendince bu senaryoyu bilmiyormus gibi davrandı
ha.. bu sözlere bakıpta ateist olanlara şaşmamak lazım
size gülerler

Ya ben sana ne diyeyim dostum.Sen,o peygambere,vaktiyle(galubelada)bizzat muhatap olduğun halde inanmadın ki,yazılı Kur"an" vasıtasıyla ona inanasın.

Size hem üzülüyorum ve siz ve sizin gibilerin varlığından dolayı,Allah"a şükrediyorum.Çünkü ben size göre farklıyım,yani size göre müslümanım.Siz olmasanız,benim inanmamın,hiç bir değeri olmazdı.

Çok yaşa.Çok yaşayın,emi. 

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
didar11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 18 mayis 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı didar11

biri derki incil ve tevrat kuran dan sonra yazıldı biride
derki resul tek eşliydi birini aldığında diğerini bosuyordu
vs.. nerden çıkarıyorsunuz bu iddaları.. ateistler bile
sizin kadar resulun o dönemini bu kadar alllak bullak
etmiyor.. ha sizler o yasamın içinde adaletsizliği görüyor
da nasıl bu zamanki anlayısa döndürebilirz diye mücadele
ediyorsanız bence gerçek sekliyle ya kabul edin bu dini
yada red edin yada kültürel beseri kuramlar diyin ne bilim
.. bari mantıklı iddalar yapın
Yukarı dön Göster didar11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: didar11
 
didar11
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 18 mayis 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı didar11

evet yorumcu her mecnun kendini farklı görür.. aklı bi
kenara atıp sorgulama yada bütüncül bakmak yerine bi hayal
kurmussun onada belli ayetleri kendine delil edinmis
kendince bi din kurmus ona inanmıssın.. sen mutlu olduktan
sonra bize ne fikirlerinden
Yukarı dön Göster didar11's Profil Diğer Mesajlarını Ara: didar11
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

nihayet bir kanaate vardin didar tebrik ederim... kendini hirpaladiginda yanina kar kaldi, hatta mevsimlik hastaliga yakalandinsada sasmam;)....


saka bir yana akli melekeleri calistirmayip din denilen olguya ayagi yere basmaz yada tersiyle ayagi yerden kesik ve ütopik bir algilama bicimiyle yaklastiginizda din sizin icin efsane olur....   akibetide mechul olur:)

herkese hayirli günler, paylasimlar.......
Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

eveet arkadaşlar...

kuran sünnet icmaai ümmetten yanlız kurana geçtik...

şimdi de yalnız akıl  yalnız vicdan yalnız adalet safhasına geldik...

akla vicdana adalet uymayan kuran ayeti de olsa bırakıp geçebilmeliyiz...

tanrının gerçek yolu bu ise yoldan çıkmaktansa sözden çıkmalıyız...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

Yorumcu Yazdı:
haktansapmaz Yazdı:

Sevgili Naci, bir de, Kuran'ın her sözünün evrenselliği konusundaki inancınızdan hareketle, örneğin, aşağıdaki ayetleri nasıl güncellediğinizi merak ediyorum.

Süleyman Ateş Meali'nden:
50. Ey peygamber, biz, ücretlerini (mehirlerini) verdiğin eşlerini; Allah'ın sana ganimet olarak verdiğ(i savaş esir)lerinden elinin altında bulunan(cariye)leri; amcanın, halalarının, dayının ve teyzelerinin seninle beraber göç eden kızlarını sana helalkaldık. Bir de kendisini (mehirsiz olarak) peygambere hibe eden ve peygamberin de kendisini almak dilediği inanmış kadını, diğer mü'minlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helal kıldık). Biz, eşleri ve ellerinin altında bulunan(cariye)leri hakkında mü'minlere yapmalarını gerekli kıldığımız şeyi bil(dir)dik. (onların bu hususta ne yapması lazım geldiğini de daha önce açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın, (sen bir sıkıntıya, güç bir duruma düşmeyesin). Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. 
  51. Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. (Geçici olarak) Ayrıldıklarından (tekrar birleşmeyi) arzu ettiğine (dönmekte) senin üzerine bir günah yoktur. Onların gözlerinin aydınlanıp tasalanmamalarına ve hepsinin, senin verdiklerinerazı olmalarına en elverişli olan budur. Allah sizin kalblerinizde olanı bilir. Allah bilendir, halimdir (birden öfkeye kapılıp ceza vermez). 
  52. Bundan sonra artık sana (başka) kadınlar(la evlenmek), güzellikleri çok hoşuna giden kadınlar olsa da, bunları başka eşlerle değiştirmek helal değildir. Yalnız elinin altında bulunan(cariye)ler bunun dışındadır. Allah, her şeyi gözetleyicidir.

Sevgili Haktansapmaz.

Önceki sorularınızı da cevaplamaya devam edeceğim.Çünkü Arapça sorular soruyorsun.Yani yüksek ve çok seçkin sorular soruyorsun.Sırası gelmişken söyleyeyim.Arap ve Araf kelimeleri birbiriyle müteşabih bir çift kelimedir.Yani Arap demek,Araf demektir.Yani Araf veya Arap kelimelerinin Kur"an"a göre anlamı,yüksek,seçkin""dir.

Yani Kur"an,"YÜKSEK BİR YERDEN,YÜKSEK BİR LİSAN İLE VE ALEMLERİN RABBİ TARAFINDAN İNDİRİLMİŞTİR.

Yani Arap kelimesi,herhangi bir ırk veya kavmi vurgulamaz.Ancak Kur"an aynı kelimeyi peygambere muhatap olan toplumu veya tüm kişiler içinde kullanır.Çünkü muhammet"e bizzat muhatap olan müslümanlar,müslümanların en seçkini veya toplumların en yükseğidir.Muhammet"e muhatap olan müşriklerde,müşriklerin en yükseği,yani en katmerlisidir.Bundan dolayı,peygamberlere doğrudan muhatap olduğu halde,peygamberlere inanmamakla kalmayıp,ona engel olmaya çalışan müşrikler,ebediyen cehennemliktirler.Bu ayri bir konu.

Yukarda verdiğin ayete veya sorduğun soruya gelince:

Bütün ayetler gibi,bu ayetinde mikro ve makro"dan verdiği mesaj veya mesajlar vardır.Ayetin makro açıdan verdiği mesajdan söz etmiyeceğim.Çünkü,beni bir yerlere ispiyon etmenden korkarım:)

Ayetin mikroda,yani yeryüzü veya küresel açıdan verdiği mesaj:Hiç kimse,ben devlet başkanıyım, büyük bir iş adamıyım veya toprak zengini bir ağayım,benim imkanlarım çok geniş,bende bir çok eş edinmeliyim diyerek peygamberliğe soyunmasın.Sıradan müslüman veya insanlar,makamı,mevkii ne olursa olsun,bir eşin yerine başka bir eş alabilmesi için,ilk eşini boşamalıdır.

Bu ayetten bir kitap yazılabilir.Ama arif"e,tarif gerekmez.

Selam ile.

Pardon.Ayetin verdiği mesajlardan, çok önemli bir küresel mesaji atladım.

Ayet,Türkiye ve islam dünyasında cereyan eden "Ehli Beyt" tartışmalarına da cevap vermektedir.Ayet,peygamberin eşleri ve kızlarına ilaveten,üç kuşak akrabalarının da Ehli Beyt"ten olduğunu vurgulamaktadır.

Ayet,üç kuşaktan,peygamberin yakın akrabası olan kadınlara doğrudan, dolaylı olarak da erkeklerine dikkat çekmektedir.Buna göre,peygamberin kızları ve bu kızların akrabaları,yani kocaları ve çocukları,halası,dayısı,amcası,teyzesi ve bunların kocaları ve çocukları Ehli Beyt"tendir.

Eğer tarihsel rivayetler doğru ise,Aleviler müsterih olsun.Hz.Ali ve onun çocukları,ama sadece çocukları,Ehli Beyt"tendir.Peygamberin eşlerinin,babaları,kardeşleri,anaları da Ehli Beyt"tir.

Ayetin sözünü ettiği,dayısının,halasının,amcasının,teyzesinin kızları,peygamberin eşleri falan değil.Peygamberle birlikte,peygamberin evinde ikamet eden ve kadınlı,erkekli,küçüklü,büyüklü akrabalarıdır.Bunların hepsi,Medine de peygamberin ikamet ettiği Mescit"te ikamet ediyorlardı.

Şu anda da,cennette birlikte ikamet etmektedirler.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bütün ayetler gibi,bu ayetinde mikro ve makro"dan verdiği mesaj veya mesajlar vardır.Ayetin makro açıdan verdiği mesajdan söz etmiyeceğim.Çünkü,beni bir yerlere ispiyon etmenden korkarım:)

Bu ayetten bir kitap yazılabilir.Ama arif"e,tarif gerekmez. Naci Çelik

İyilik gör e mi!

Makro mikro bir yana, soruyu sorarken, vereceğin cevapta başka dünyalara taşıyacağını düşünmüştüm!

Altmışından sonra da ispiyon edilmekten korkuyorsan, ne yapalım kalsın, makrodan verdiği mesajı sana kalsın, beraberinde bir sonraki dünyaya taşı/götür! Ama orada da bunu sana soracağım :))

Sağlıklı olman dileğimle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

haktansapmaz Yazdı:

Sevgili Naci, düşünmek, hatta hayal etmek aklın, akıllının önemli fonksiyonlarındandır. Düşüncelerinize ve kimi hayal gücünüzün ürünü saplantılarınıza da saygım var. Düşüncelerinizin önemli bir bölümüne de katılıyorum. Kuran'ın İlâhî oluşu, ilk inananları tarafından ilk ağızdan ezberlendiği /73/20, 4/102), ilk elden yazıldığı, dizayninin sonradan yapılmadığı vs.

Ancak katılamadığım kimi yorumlarınız da oldukça çok. Bunların önemli bir bölümünün sizin hayal ürününüz olduğunu düşünüyorum. Kuran'ın tüm kelimelerinin ilk defa vahiy ile Muhammed'e duyurulduğu, daha önce hiç kimsenin bu dili bu kelimeleri bilmediği, Muhammed'in muhataplarının bu dili, bu kelimeleri onun ağzından ilk defa duyar duymaz anladıkları; meleklerin eliyle yazılmış olarak Muhammed'e verildiği...

Bu aşamada, şu hususu da sormak için araya girdim:

Sizin iddianıza göre Kuran'ın bütün kelimeleri daha önce yeryüzünde hiç bir kimse/millet tarafından bilinmiyor, konuşulmuyordu, ilk defa bu kelimeleri Muhammed'in ağzından duyuyorlardı Muhammed'in muhatapları... Muhammed'in risaletine kadar, içinde yaşadığı Arap toplumunun konuştuğu bir dili yok muydu? Araplar hangi dili konuşuyordu bundan önce? Bilmedikleri, ilk defa duydukları bu ilahi dilde kelimeleri duyunca Muhammed'in ağzından hemen nasıl anlayabildiler? Sevgili Haktansapmaz.Mucize anlayışınızın ne olduğunu bilmiyorum.Ama benim inancım odur ki,Allah bütün peygamberleri,çok özel ayetlerle desteklemiştir.Aksi takdirde hiç bir peygamber muaffak olamazdı.Siz veya biz,Hasan Mezarcı"ya,İskender Evrenosoğluna,Bülent Hanıma.v.s.niye inanmadık.Bana göre,peygamberlerin çok açık mucizelerle,yani çok açık veya sıradışı ayetlerle desteklenmesi,Allah"ın değişmez Sünnetlerindendir.Bana göre,Allah her peygambere,kendilerine özel,çok açık mucizeler vermiştir.Hz.Muhammed"in,en büyük mucizesi de,ilk muhatapları açısından sözünü ettiğim şeydir,diye düşünüyorum.Aksi takdirde,Muhammed"ten mucize isteyen muhataplarına Allah,"senin onlara okuduğun Kur"an,onlara yetmiyormu", demezdi. 

Çünkü.Kur"an gibi bir kitap veya Kur"an gibi bir  kitabı yazan,bir  Zat.Kendisinden mucize isteyenlere,Kur"an"ın okunuşunu duymanız size yetmiyor mu,demezdi.Çünkü böyle bir mucizeye çocukların bile inanmayacağını veya "çok komik" diyeceğini bilirdi.

"Biz her peygamberi yalnız kendi kavminin dili ile gönderdik ki onlara açıklasın... (14/4) Süleyman Ateş Meali.Bu veya buna benzer ayetlerin,benim yorumumla çelişir hiç bir yanı yok.Elbette Allah,her kavme,dillerini,dinlerini,törelerini bilen ve kendilerinin çok iyi tanıdığı birini,birilerini peygamber olarak gönderiyordu.

Madem ki,Allah,peygambere kavminin diliyle hitap ediyordu,peygamber onlara neyi açıklayacaktı ki?

 Bana göre,peygamberin muhatapları,daha önce hiç bilmedikleri,bir lisan ile indirilen ve bizzat peygamberin okuduğu vahiyleri genel olarak anlıyorlardı.Mucize olan da bu idi.Ancak,bugün biz,Türkçe Kur"an çevirilerini anladığımız kadar veya bugün biz,Türkçe Kur"an çevirilerini anladığımız gibi anlıyorlardı.Bugün biz veya araplar,okuduğu Kur"an"ı,ne kadar anlıyor veya anlıyabiliyor? Veya aynı şeyi mi anlıyor,anlıyoruz.İşte...Peygamber onlara,ayetleri nasıl anlamaları ve nasıl uygulamaları gerektiğini açıklıyordu.İşte,peygamber bu açıklamalarını onlara,onların anladığı yerel dille yapıyordu.Bana göre,söz konusu yerel dilin yerini,zaman içinde Kur"an"ın getirdiği dil veya Kur"an lisani üzere oluşturulan yeni ve yerel bir dil aldı.

Eğer ben,yaptığım yorumların doğru olduğunu size ispat etsem,ispat edebilsem,çok az bir kısmınız hariç,hepiniz benim yaptığım yorumlara inanırdınız.İşte,peygamberin bu olağan dışı büyük özelliğinden dolayı,insanlar,onun okuduğu ayetlere ve onun açıklamalarına inanıyordu.Aksi takdirde,ona hiç kimse inanmazdı.

Elbette,en doğrusunu Allah bilir.

Selam ile.ayeti ile birlikte bu konuda da yapacağınız açıklamalarınızı merak ediyorum.

Selam ve sevgiler.   

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats