HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: 39 Başörtüsü takmak Kuranda Var mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Huysuz Melek
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Huysuz Melek

Hasan Akcay Yazdı:

.........................................

Bayan subayların üniforması onları namuslu kadınlar olarak mı tanıtır, Silahlı Kuvvetlerinin mensupları olarak mı?

Taciz suçunu işleyenler erkek. Ceza olarak tesettür zindanına tıkılanlar kadın... Yargıçların Yargıcı bunu onaylar mı? "Benim kadın için kadın, erkek için erkek diyen Kuran’ımı niye inkar ettiniz?" demez mi?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Suc erkeler islesin cezasini kadinlar ceksin. Birakin yargiclarin yargici olan Allahi,  Somalinin Bilmem ne kasabasindaki yerel mahkeme yargisi bile boyle bir cezayi uygulamaz.

Yukarı dön Göster Huysuz Melek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Huysuz Melek
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

sayın hasan bey kardeşimiz  sanki 7 düvele savaş açmış nereyi ziyaret etsem örtüye karşı savaş açmış..

http://forum.iktibas.info/thread.php?threadid=446&boardi d=11&sid=9f9cd4598d392a685f3d758cb64db051&page=16



__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
Kumru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2006
Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kumru

Huysuz Melek Yazdı:
Hasan Akcay Yazdı:

.........................................

Bayan subayların üniforması onları namuslu kadınlar olarak mı tanıtır, Silahlı Kuvvetlerinin mensupları olarak mı?

Taciz suçunu işleyenler erkek. Ceza olarak tesettür zindanına tıkılanlar kadın... Yargıçların Yargıcı bunu onaylar mı? "Benim kadın için kadın, erkek için erkek diyen Kuran’ımı niye inkar ettiniz?" demez mi?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Suc erkeler islesin cezasini kadinlar ceksin. Birakin yargiclarin yargici olan Allahi,  Somalinin Bilmem ne kasabasindaki yerel mahkeme yargisi bile boyle bir cezayi uygulamaz.

Tarih boyunca her toplumda gunah Kecileri vardir.  Kadini AT ile ayni kategoriye koyarak ugursuz sayabilen zihniyet, cezayi toplumun zayif buldugu kesmi olan kadinlari hedef alarak onlara kesmekden cekinmemekdedir.

Kafalarinin icindeki ile Allah hesap vermekden korkan bu zihniyet, hesabi kafasinin uzerindeki bez parcasi ile vermeye calismakdadir.  Allah size hesabi kafanizdaki bez parcasindan sorack olsaydi Nur 31ci ayetde hem BAS hemde SAC kelimesi olurdu.

Isteyen kapansin,  ama bunu Allahin emri diye sunmayin.



__________________
Okuyoruruz   ve izliyoruz Ama hic bir zaman uyumuyoruz
Yukarı dön Göster Kumru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kumru
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam,

Sevgili Hasan, yönelttiğin sorular “senin tarafından” bakılınca gayet anlamlı ve mutlaka cevaplandırılması gereken tipte. Fakat konu farklı düzlemde ele alınınca yani meseleye bu taraftan bakılınca durum farklılık arzediyor.

Sen iddia etmektesin ki; inananların inanan kadınlarına –sadece onlara- özgü bir kıyafet var. İsmi de Cilbab. Bu kıyafeti onlardan ancak müminlerle evli olanlar giyebilir. Zira koşullar gereği himayede olmanın yolu bu. Evli olmayanlar da mutlaka o müminlerle evlenmelidir ki bu Müslüman Toplumun korumasında olduklarını simgeleyen kıyafeti giyebilsinler. Demek ki bu kıyafet önceden olmayan ama sonradan sırf himayede oluşu simgeleme adına İCAD EDİLMİŞ özel bir kıyafet.

Bu bana anlamsız geliyor.

Birincisi, Ahzap 59’da “Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına…” ifadesinden “müminlerin karılarına” anlamını çıkarman bana göre yanlış. “Müminlerin kadınları” ifadesi neden her yaştan bayanı kapsıyor olmasın? Dikkatlice okursak cümlenin ilk kısmında “eşlerine+kızlarına” ifadesi var ama ikinci kısmında bunun özetle söylenmiş hali olan “kadınlarına=bayanlarına” ifadesi var. Yani Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin eşlerine ve kızlarına…” yerine Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına…” denmiş.

İkincisi, neden Müslüman Topluluğun himayesinde olmak için tüm bayanlar mümin erkeklerle evlenmek zorunda olsun? Her bayan kimsesiz ve çaresiz değil ya. Bir bayan köklü ve soylu bir aileye mensupsa yani arkası varsa ve evlenmek de istemiyorsa onun Müslüman Toplumdan olduğunu simgeleyen bir kıyafeti(!) giymesini kim neden engellesin? Ya genç kızlar ne olacak? Onlarda mı himayeye girmek için birileriyle nikahlanmak zorunda?

Üçüncüsü, bu kıyafet kadının Müslüman Toplumun Himayesinde olduğunu simgeliyorsa, “arkası olmayan” erkeklerin de aynı himayede olduğunu gösteren yada göstermeyen ne gibi bir simge vardı? Konu simge ise eğer.

Dördüncüsü, bu kıyafetin giyildiği ortamda kimlerin Müslüman ve “arkası sağlam” olduğu yöre halkı tarafından bilinmiyor muydu? Kaç bin insanın yaşadığı bir kentten söz ediyoruz? Ama ilgili ayetin öncesinde ve sonrasında ne deniliyor? Çirkin Söz yayıcılardan ve Kötü Haber üreticilerden neden bahsediliyor? Demek ki meselenin öznesi Mümin kadınlar değil, onlara iftira etmek ve böylece onları incitmek için fırsat kollayan serseri erkekler.

Beşincisi, Müslümanların kadınları onlar Devletleşince bu ÖZEL kıyafeti hala giymeye devam ettiler mi? Ettilerse neden? Etmedilerse, o kıyafeti yani üniformayı sonradan gerek kalmadığından ötürü çıkardıklarına dair ne gibi bir delil var?

Altıncısı, yedincisi, sekizincisi….

Sözün özü, yorumuna saygılıyım ama benim aklıma yatmadı. Bunu sana muhalefet etmek için de yazmıyorum sadece düşüncemi belirtiyorum. Ve diyorum ki; demek ki böyle iki farklı yorum yapılabiliyormuş.

Peki,  onların belli yörelerdeki kadınlar olduğunu gösteren kanıt  nerde? Biraz da siz kanıt gösterseniz? (Hasan AKÇAY)

Ayetten anlaşılanın, o kıyafetin sadece ve yalnızca inananların inanan kadınlarına -Müslüman Toplumun himayesinde olduklarını göstermesi adına- has kılınan bir ÖZEL kıyafet, bir ÜNİFORMA olduğunu iddia etmediğimden ötürü delil getirmem de gerekmiyor. Çünkü ilgili ayetten ben o kıyafetin sadece bir “dış kıyafet” olduğunu, bu dış kıyafetin de onu giyeni toplumun gözünde ne Müslüman Toplumun himayesinde gösterdiğini ve nede hatta Müslüman olduğunu gösterdiğini düşünüyorum. O sadece bir dış kıyafet ve giyeni o gün için tacizlerden muhafaza eden bir korunma aracı. Yani Cilbab İslami yada İslamdışı bir kıyafet değil. Zira bağlam “dindarlık” yada “Himayede olmaklık” değil.

Ayrıca, "başörtülü yöresel giysi Allah’ın emri" ise "başörtüsü Allah’ın emri" neden değil? (Hasan AKÇAY)

 

Başörtülü yöresel giysi, Allah’ın emri değil. Kıyafetten dolayı incitilmenin mevzubahis olduğu bir ortamda dış kıyafetin de giyilmesi Allah’ın emri. Yani bir koşul yada özel durum var. Birileri kadınların kıyafetinden dolayı onları taciz ediyor ve çirkin haberler üretiyor ise... İşte bu istisnai duruma binaen Müslüman kadınlar önlemlerini alıyor.

 

Aynen Nur 31’deki durum gibi. Müslüman kadınlar diğer “hür” kadınlar gibi geleneklerinden ve iklimlerinden dolayı başlarını örtüyorlardı (hava sıcak, istersen örtme) ama müşrik kadınlardan farklı olarak onlardan bir de zinetlerinin örtülmesi isteniyordu. Ayette emredilen şey başların değil zinetlerin(?) örtülmesiydi. Nasıl ki o günkü kadınların zinetlerini -kuvvetle ihtimal- başlarındaki örtüleriyle örtmesi başörtüsünü Allah’ın emri kılmıyor bunun gibi onların başörtülü dış kıyafetleri de ümmetin tüm kadınlarına has giyilmesi farz bir kıyafet olmuyor. Ya ılıman bir iklimin yıl boyu hükümran olduğu bir memlekette zuhur etseydi son Peygamber? Kılık kıyafete, şekle şemaile takılmanın anlamsızlığı aşikar. (Lafım genel, Hasan Kardeşime değil. Onun böyle bir takıntı içinde olmadığı ve olmayacağı aşikar. Konunun akışı içinde ediyorum bu lafları)

 

O günkü Arap toplumunun yöresel “sokak kıyafeti” başörtülü bir giysi olabilir. Bu o toplumun örfü ve coğrafyasıyla alakalıdır. Allah örneğin bugünkü Alman toplumuna aynı şartlar geçerli olsaydı ve bu şartlara binaen seslenecek olsaydı yine de “Cilbab giyin” der miydi? Aslolan nedir? Araçlar mı yoksa amaçlar mı? Meselenin özüyle mi ilgilenmek gerek yoksa şekliyle mi?

 

Ayetin muhatabının o günkü mümin kadınlar oluşu nasıl ki konuyu sadece onlara has kılmıyor, özel bir durum için giydikleri yada giymeleri gereken kıyafetler de bu açıdan genelgeçer olmuyor. Çünkü kıyafetleri zaten kendi örflerinden kaynaklanıyor. Zaten meseleyi böyle yanlış algılayan da şükür ki çok az. Yoksa ortalık karaçarşaflı(!) Müslüman bayanlarla dolardı.

 

Bence Allah’ın kadınlara yanlış anlaşılmalara müsait giysi giymeme emri hele de “özel durumlar” varsa yine geçerli. Bu onların kendilerini serseri erkeklerden ve iftiralarından korumaları için gerekli. Burada suç tabiki kadınlarda değil erkeklerde. Fakat suçun erkeklerde olmasının bilinmesi ne kadınları erkeklerin tasallutundan kurtarıyor ve nede erkeklere akıllanmaları için bundan dolayı bir müeyyide getiriyor. Olan yine kadına oluyor. Toplumların yapısı böyle, realite bu. Kadın sürekli eziliyor. O halde erkek de iffetli olacak, kadın da. Fakat kadın aynı zamanda incitilmeme adına biraz daha dikkatli olacak. Ben Ahzap 59’dan bunu anlıyorum. Yanlış anlıyor da olabilirim.

 

Tekraren, dış kıyafet derken haliyle 1400 sene önceki Arap toplumunun örfünden ve ikliminden kaynaklanan kıyafeti kastetmiyorum tabiki. Türk anane ve geleneklerine zıt olmayan, sokaklarda giyildiğinde “anormal”  karşılanmayan, yani sağduyulu toplumumuzun “değişik manalar” çıkarmadığı kıyafetleri kastediyorum. Haliyle bu kıyafet başörtüsüz ama vücud hatlarını belli etmeyen şık bir kıyafet olabilir.

 

Hasan kardeşimi kastetmiyorum tabiki, genel anlamda söylüyorum. Yöresel kıyafet denilince nedense benimde aklıma ilk etapta genel kabul görmüş güncel kıyafetLER değil de örneğin halk oyunlarında giyilen kıyafetler yada birilerinin sembolikleştirdiği kıyafetler geliyor. Demek ki kendim için de başka bir terim kullanmalıydım.

 

Saygılar

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

Alperen kardeş göz yorup okuyoruz mantıklar süper felsefe dehşet..fakat önemli olan müsbet netice çıkarmayı beklerken ağzındaki baklava  ortaya çıkıyor..(Haliyle bu kıyafet başörtüsüz ama vücud hatlarını belli etmeyen şık bir kıyafet olabilir.)  İLLA ÖRTÜYÜ ÇIKARACAN BİR YOLUNU BULUP ONCA REALİTEYİ NASIL GÖRMÜYORSUN ŞAŞILACAK BİŞİ....EN AZINDAN NUR 31 DEN ÖRTÜ DEYİNCE BAŞ VE ONUN HARİCİNDE CİLBAB GİYİNCE HADİ ÇARŞAF DEMİYELİM BİRİLERİ ÖYLE ANLAMIŞ UYGULUYORSA ÖZELLİKLEDE SENDEN ÇOK DAHA İYİ KURAN ARAPÇASINI BİLEN MÜMİNLER VARKEN DÜNYADA ONLAR BU AYETİ BÖYLE ANLAMIŞLAR ÖYLE OLSUN KENDİ GÖRÜŞLERİ DESEN.SEN VE AMAN SAKINHA KESİNLİKLE ÖRTÜ YOK DİYEN DİĞERLERİ GİBİ BİZDE BÖYLE KANAAT GETİRİYOR VE ÖRTÜ OLARAK ANLAMIYORUZ DESENİZ SANKİ NE OLURDU KÜFREMİ GİRERDİN..BEN NUR 31 DEKİ AYETTEN ÖRTÜ YOK DİYENLERİ İNAN SİZİN GİBİ TEKFİR ETMİYORUM BİLİNÇLİ ŞEKİLDE BU KONUYA YAKLAŞTIĞINIZ  İÇİN...BUNUN DIŞINDA YAŞADIĞIM HAYAT BOYUNCA  SİZİN BAHS ETTİĞİNİZ AÇIKLARDAN ALLAH'A YAKLAŞMAYA YOL ARAYAN KURAN OKUYAN BİR TANE DAHİ BAYANA  RASTLAMADIM HİÇ BİR ZAMANDA RASTLAMAYACAĞIM.ÇÜNKÜ BUNLARI HİİÇ BİR ZAMAN TANIMA FIRSATIM OLMAYACAK.NE  BİLEYİM HANGİ ÖRTÜSÜZ MÜSLÜMAN ? çünkü  hepsinin ortak yanları aynı...ben burdan öyle görüyorum..amacım boş işler veya başka art niyetler olsa size ne diye zaman  harcayayım...erdemli olmak istiyorsanız deyinki biz böyle anlıyoruz sizde öyle anlayın  HESAP GÖRÜCÜ OLARAK ALLAH YETER...kıyamet günü ayrılığa düştüğümüz şeylede hükmünü verecektir deseniz hakka en uygun bu olmazmı ?   burda Allah için bulunmaya çalışan  tek kaynak kuran dediğim halde aslı astarı olmayan yakıştırmalara maruz bırakıyorsunuz beni ve benim gibi düşünenleri...



__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Tamer seninle bahsiniaçtığın konuda aynı kanaatteyiz. Ben (ve biz) senin söylediklerinin aynısı söyledim. Şimdi bana ve bize bazı haksız ithamlarda bulunmanı inan yadırgadım. Okuyan da gerçek sanacak.

Dileyen örtsün dedim saçını, dileyense açsın. Kim ayeti nasıl anlıyorsa öyle uygulasın. Ama kimse kimseye baskı yapmasın. "Allah'ın emri budur" diye ne insanların başları manevi baskıyla kapatılsın ne de "Hayır Allah'ın emri bu değildir" diye zorla açılsın. Söylediğimiz bu.

Herkesin aklı var, okusun. Kararını versin.

Başı örtülü olan bayanlar gelip burada kendi fikriyatlarını savunmuyor bizim bir takım erkekler başörtüsü üzerinden mücahitlik taslıyor.

Burada yapılan şey örtü düşmanlığı değil. Buradaki insanlar örtülülere kıl da değil. Benim annemin, kızkardeşimin ve akrabalarımın %99'u başörtülü. Başörtülü kardeşlerimin mağduriyetinin farkındayım. Bu mağduriyeti tel'in için yürüdüm, yine de yürürüm. Zamanında polisler tarafından tartaklandım, gerekirse yine buna razıyım. Fakat bu mağduriyeti bilmek farklı burada işlenen konu farklı. Mağduriyetin asıl mimarları ve fikriyatları eleştiriliyor burada.

Burada insanlar birilerine ve birşeylere düşmanlık yapmıyor. Kur'anda var mı, yok mu onu tartışıyor.

Başörtüsü takan insanlarımız kardeşlerimizdir. Onları yada onların fikriyatında olanları küçümseyen hele de tekfir eden kim? Eğer ben böyle bir hata yaptıysam veya mesajlarımdan bu anlaşıldıysa tüm başörtülü kardeşlerimden özür diliyorum. Amacım asla bu değil.

Hem onlara zulmeden kim? Rejim mi, yoksa bunun bir Allah emri olduğunu onlara dayatan ve onların çektiği olmadık sıkıntıları kenarda öylece seyreden bir kısım kravatlı şehir bedevileri mi?

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Daha önce belirttiğim gibi başörtüsü meselesinin düğüm noktası "cilbab"dır. Müzakeremiz şimdi o noktaya geldi. Ve evinli sözler etmeye başladık, şimdiye kadar hep kişisel takılan tamerselin dahil.

 

Artık nolur kimse "Kabak tadı verdi!" filan deyip pişmiş aşa soğuk su katmasın; müzakereyi paketleyip rafa kaldırmaya yeltenmesin; yani kimse kafirlik etmesin.

 

Bilindiği üzere kafir, örtüp saklayan demek. Arapçada "çiftçi"lere kafir denirmiş. Tohumu ekip üzerinden sürgü geçmek suretiyle toprağa gömdükleriı için.

 

*

 

Ahzab suresinin üzerinde durduğumuz 59 ncu ayeti şu:

 

Ey Peygamber! Karılarına, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle: cilbablarını sıkıca giysinler; onların tanınması için ve incitilmemesi için uygun olan budur.

 

Tananması için..: en yu’rafne

ve incitilmemesi: ve la yu’zeyn

 

Dikkat edilirse Allah’ın tanınmakla iligili sözleri yalnızcan şundan ibaret: tanınmaları için. Tesettürcüler bu ilahî sözlere namuslu kadınlar olarak diye beşerî bir ekleme yapıyor ve buyruğu şöyle yapıp çıkıyor:

 

Onların (namuslu kadınlar olarak) tanınması için ve incitilmemesi için uygun olan budur.

 

Bakın ilahî sözler, diyelim ki, bir bardak içme suyudur; tertemiz, sağlıklı. Onlara beşerî sözler sokuşturmak bambaşka bir nitelik kazandırır. Artık ilahi milahi değildir o sözler; pisliktir. Tıpkı içine birkaç damla lağım boca edilen su gibi. Temiz değildir; içilemez.

 

Bakın ne deniyor Ahzab 59’un beşerî katkılı versiyonunda:

 

Namuslu kadınlar olarak tanınmak için cilbab giymek farzdır. İnanan kadınlar cilbab giyecekler ve tacizci erkeklere namuslu görünecekler. Yoksa tecavüzü hak ederler.

 

Müthiş bir çarpıtma bu! Müthiş bir günah. Çünkü müthiş bir iftira. Allah’ın söylemediğini söyledi demek suretiyle Allah’a iftira ediyorlar.

 

O yüzden yaşamın gerçekleri bir çırpıda çürütüveriyor o iftirayı.

 

Örneğin sordum: Sahilde yürürken başörtülü-pardesülü bir sürü kız görüyorum. Erkek arkadaşlarıyla el ele, yanak yanağa, hattâ bazan dudak dudağa. Cilbab onları namuslu  olarak mı tanıtıyor, tesettürlü hanımlar sınıfına mensup olarak mı?

 

Alperen buna cevap vermiyor. Veremez. Çünkü yaşamın gerçeğidir; insanı çarpar. Tokat gibi. O tokat Allah’a iftira yüzünden hak ediliyor. 

 

Allah’ın söylediği, eklemesiz çıkarmasız, örneğin şudur:

 

Bayan subaylara söyle: üniformalarını giysinler; onların tanınması için ve incitilmemesi için uygun olan budur.

 

Bayan subayların üzerindeki cilbab onları namuslu olarak mı tanıtır, Silahlı Kuvvetlere mensup olarak mı?

 

Alperen’in buna da cevabı yok. Cevap veremez. Çünkü yaşamın gerçeğidir; tokat gibi çarpar insanı.

 

Hele bir de Hz Peygamber’in eşlerine kızlarına ve inananların kadınlarına mealen "Cilbab giymezlerse kendilerini namussuz olarak tanıtırlar!" demeleri yok mu? Genelev menelev gibi sözler geveleyip o iffetli kadınlara da iftira etmeleri yok mu? Alperen’in deyimiyle, tüğlerim diken diken oluyor.

 

Ayetin öncesini, sonrasını ayrıca ele almaya çalışacağım allah isterse.

 

Sevgi ile,Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

hasan akçay yazdı:

Daha önce belirttiğim gibi başörtüsü meselesinin düğüm noktası "cilbab"dır. Müzakeremiz şimdi o noktaya geldi. Ve evinli sözler etmeye başladık, şimdiye kadar hep kişisel takılan tamerselin dahil.

sayın hasan kardeş kişisel takılıyor diye yazmışsın pek bi anlam veremedim....ayrıca anlatmak istediklerimden  ne anladın....birçok fikirlerin genelde islami açıdan  doğru gibi olsada tevbe suresi son iki ayeti yok kabul eden edip yükselle kesişiyor...bundaki hikmeti açıklarsan memnun olurum....Allah şahid tek amacım Allah a kulluk ve kafirlik etmemek....seninle istediğin yerde yüzyüze görüşmeye varım bu meydan okumak falan değil kardeşçe istişare etmek....gerçi burdanda devam edebiliriz..ayrıca senden ricam sapla samanı karıştırma...amiyane tabirle  ham softalardan değilim.....Yanlıştan dönmeyide erdem bilirim....ama bu başörtüsü yok demeniz  humur kelimesine .çok aykırı....humur varsa örtü var.yok diyerek inkara düşmeyesin sakın..mazaALLAH...Konu baştada yazdığın gibi(

Artık nolur kimse "Kabak tadı verdi!" filan deyip pişmiş aşa soğuk su katmasın; müzakereyi paketleyip rafa kaldırmaya yeltenmesin; yani kimse kafirlik etmesin. ) ben burdayım henüz inş.Allah diledikçe .selametle

 



__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

manset.jpg

__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

birçok fikirlerin genelde islami açıdan  doğru gibi olsada tevbe suresi son iki ayeti yok kabul eden edip yükselle kesişiyor... (tamerselin)

Sevgili tamerselin,

İşte bu kişisel takılmadır. Edip Yüksel'le görüşlerimiz keşisse ne yazar, ayrılsa ne yazar. Ben kendi söylediklerimden sorumluyum. Görüşlerimi ben-len-mi-şim ki savunuyorum. Bana ne Edip Yüksel'den? 

Gördün mü ne kadar gereksiz sözler ettirdin bana?

Hadi seni kırmıyayım; bir kerecik de kişisel düzeysizliğe ben ineyim: Edip Yüksel su katmadık bir tesettürcüdür. Ahzab 59'da geçen "cilbab"ı  tesettür sayar. Ben ise onun tesettür olmadığından imanım gibi eminim.

Ama lütfen bu son olsun.  Bir daha kişisel takılmak yok! Tamam?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 46 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats