HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Nisa 11-12 Doğru Çeviri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

Hemen hemen tüm meallerde yaklaşık aynı anlatım var. Ancak birisi mirasçılar kadın ise derken, diğeri kız çocuklar karşılığını verebiliyor. veya genel türkçe çeviriler 11. ayette eğer çocuğu varsa derken, bir ingilizce mealde erkek çocuğu varsa demiş.

Sonuçta, üstten, alttan, sağdan, soldan mantığıma algılayamıyor bu ayetleri. Ama kalben inanıyor ve en ufak şüphem yok ki, bu ayetlerin orjinalinde bir hata yoktur. Ancak, ciddi bir şekilde meallendirmede bir problem olduğunu düşünüyorum. Özellikle kesirli sayılarla taksim olmaz. Hisse miktarı olmalı, mirasçıların ortak bölenlerin en büyüğü hesaplanarak yapılmalı. Bu noktada, ilk olarak:

1. Hangi durumda kim kime mirasçı olur, kim olamaz

2. Hem ayetin orjinalinden çıkmayacak, hem de aklımız ile çelişmeyecek doğru taksimatın belirlendiği

dosdoğru bir çeviriye SON DERECE gerek olduğunu düşünüyorum. Zira matematikten anlamayan birilerinin de örneğin, yaşlı bir anne ise, bu çeviriyi okuyup, evet bu ayete göre bana şu kadar hisse düşer diyebilmeli.

Bu ayetin üzerinde çok durulmamasının sebebini, erkek erkil bir yaşam biçimine sahip olduğumuz ve ayetin başında erkeğe 2 hisse ruhsatı olduğunu düşünüyorum.

Bu konuda YAPICI, dosdoğru bir çeviri için görüşlerinizi bekliyorum.

Selametle,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

Benim vaktiyle anladığım anlam şu şekildedir. Bu
çeviriye adresimden de ulaşabilirsiniz:


<P style="TEXT-ALIGN: justify" =Msonormal>11-Allah
size; çocuklarınız hakkında, erkeğe iki kadın payı kadar
tavsiye eder. Çocuklarınız ikinin üzerinde kadın
olurlarsa mirasın üçte ikisi onlarındır. Tek kadın olursa
yarısı onundur. Miras bırakanın, çocuğu da varsa, anne
babasının her biri mirasın altıda birini hak eder. Çocuğu
yoksa ve sadece anne babası mirasçı olmuşsa annesinin
payı üçte birdir. Kardeşleri de varsa annesinin payı altı
da birdir. Bu paylar miras bırakanın vasiyeti yerine
getirildikten ve borcu ödendikten sonradır. Baba ve
çocuklarınızın, fayda bakımından, hangisinin size daha
yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah tarafından böyle farz
kılınmıştır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilen ve en doğru
kararı verendir.


<P style="TEXT-ALIGN: justify" =Msonormal>12-
Hanımlarınızın bıraktığı mirasın, eğer çocukları yoksa
yarısı sizindir; Çocukları varsa bıraktıkları mirasın
dörtte biri sizindir. Bu paylar vasiyetleri yerine
getirildikten ve borçları ödendikten sonradır.
Bıraktığınız mirasın, eğer çocuğunuz yoksa dörtte biri
hanımlarınızındır; eğer çocuğunuz varsa bıraktığınızın
sekizde biri hanımlarınızındır. Bu paylar vasiyetiniz
yerine getirildikten ve borcunuz ödendikten sonradır.
Usul ve füruu bulunmaksızın<A title=""
href="http://www.dinveahlak.110mb.com/nisa.htm#_ftn6"
name=_ftnref6><SPAN =MsoFootnoteReference><SPAN
style="FONT-FAMILY: Times New Roman; FONT-SIZE: 12pt">[6]
</SPAN>
</SPAN></A> kendisine mirasçı olunan erkek ya
da kadının bir erkek kardeşi ya da bir kız kardeşi varsa
onların her biri mirasın altıda birini hak eder; eğer
kardeşler bundan fazla iseler mirasın üçte birine zarar
görmeksizin eşit ortaktırlar. Bu paylar miras bırakanın
vasiyeti yerine getirildikten ve borçları ödendikten
sonradır. Allah tarafından böyle tavsiyede bulunulmuştur.
Allah hakkıyla bilen ve muamelesi makul olandır.



5 Yıllık Kur'an okumalarımdan sonra tashih dönemine
geçtim.
Şu an altıncı yılımdayım ve Nisa suresini tashih ettim.
Yeni çevirimi buraya ekliyorum ve miras paylaşımıyla
ilgili ulaştığım neticeyi bu bölüme ekleyeceğim.

Nisa Suresi

11-Allah çocuklarınız hakkında size erkek için iki kız
payı kadar tavsiye eder. Eğer kızlar ikinin üzerinde
olursalar[5] terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer bir
kız olursa[6] terekenin yarısı onundur.[7]Eğer miras
bırakanın çocuğu varsa terekeden anne babanın her biri
için altıda bir vardır.[8]Eğer miras bırakanın çocuğu
yoksa ve anne babası ona mirasçı olmuşsa annesi için üçte
bir vardır.[9] Eğer miras bırakanın kardeşleri de varsa
annesi için altıda bir vardır.[10] Bu paylar miras
bırakanın vasiyetinden ya da borcundan sonradır.
[11]Babalarınızın ve çocuklarınızın fayda bakımından
hangilerinin size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah
tarafından böyle belirlenmiştir. Elbet Allah hakkıyla
bilendir, en doğru kararı verendir.     

12-Eğer çocuğu yoksa hanımlarınızın bıraktığı mirasın
yarısı sizindir. Eğer çocukları varsa bıraktıkları
mirasın dörtte biri sizindir. Bu paylar yaptıkları
vasiyetten ya da borçtan sonradır. Eğer çocuğunuz yoksa
bıraktığınız mirasın dörtte biri hanımlarınızındır. Eğer
çocuğunuz varsa bıraktığınız mirasın sekizde biri
hanımlarınızındır.[12] Bu paylar yaptığınız vasiyetten ya
da borçtan sonradır. Bir erkeğe ya da bir kadına
kelale[13] konumunda mirasçı olunursa miras bırakanın bir
erkek kardeşi ya da bir kız kardeşi varsa onların her
biri için altıda bir vardır. Eğer kardeşler bundan fazla
olursalar zarara sebep olmaksızın üçte birde ortaktırlar.
[14] Bu paylar miras bırakanın vasiyetinden ya da
borcundan sonradır. Allah’tan bir vasiyet olarak
böyledir. Allah hakkıyla bilendir, Makul muamele edendir.

İLGİLİ DİPNOTLARA BAKMAK İÇİN www.kuraniklimi.orgfree.com
sitemize bakınız

__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

kadına yarım hisse konusunda m y soyalanın şöyle bir yaklaşımı var...

bu yarı hisse kadına her durumda verilebilecek en düşük oran olmalıdır...

yani bundan daha düşük bir oranda asla verilme melidir...

eğer şartlar gereketirirse kadına eşit hatta erkek kardeşinden daha fazla  verilebilir...


yani zekatta bahsedilen kırkta bir oranın aslında en düşük oran olduğu gibi...

aslında kırkta bir değil gerekirse kırkta on kırka yirmi  hatta daha fazla verilmeli...

ama minimum kırkta bir...

yani bundan da aşağısı kurtarmaz ...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Aklen
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 03 haziran 2009
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Aklen

Baslikta hata var, bana gore dogru ceviri olmasi lazim.
Yukarı dön Göster Aklen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Aklen
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın aklen,

İlk defa bu sitede din bukadar inceleme altına yatırılıyor.

Kur'anın her ayeti, hadisler, görüşler, toplumdaki uygulamalar inceleme altına yatırılıyor. Eleştiriliyor, bazı anlayışlar reddediliyor.

Hiçbirimizin görüşü mutlak doğru değil. Sadece bizi bağlıyor.

Farklılıklar sadece başkalarının görüşünden bizim haberdar olmamızı sağlıyor. Fikirlerimizi geliştirmede hatta değiştirmede olumlu katkı sağlıyor.

Eskiden bu böyle değildi. Verirlerdi ilmihal kitabını eline. İşte din bu buna uygun yaşa derlerdi.

Kitap okumayı sevmiyorsan, sözel kültürü tercih ediyorsan giderdin bir tarikata Şeyh efendi, sana Sünnete dayalı dini, Selefi Salihinin yolunu öğretirdi.

Daha sonra hadis kitapları Türkçeye tercüme edildi. Ortalık hurafeden  geçilmez oldu. Çünkü hadisin Kur'ana uygun olması gerekliliği o zaman bazı ilahiyatçılar tarafından ifade edilmeye başlandı. Ondan evvel bir şey hadis ise hele ki Buhari ve Müslim e de girmiş se , Mutlak doğru addedilirdi.

Sonrada Kur'an mealleri. Kur'anın sevap bankacılığından kurtarılarak, anlaşılarak okunması gerektiği fikrinin yayılması epey sancılı oldulu. Hala bir kesimde yine sancılı.

Dinle ilgili  her kaynağa, her görüşe ulaşabilmemiz, tatışmaya başlamamız, şurada 2000 lerin başından sonra oldu. Özel televizyonlar ve internet teknolojilerinin bunda payı büyüktür.

Hala onun sıkıntılarını yaşıyoruz. Ama çok sağlıklı ama bir okadar da hızlı bir süreç 

Sonuçta bu başlık altındaki arkadaşlarımızın faaliyeti  doğru çeviriye ulaşma çabasıdır.  

Burayı  yılların, yüzyılların tartışmalarının yapıldığı bir yer olarak düşünün. Bana göre, şuna göre, o na göre fikirler nasıl oluyor diye olayı  böyle müstehzi görmeyin.

Bugüne kadar din diye mezhep uygulandığı için, mezhep te din adına anlayışlar benim buyurduğum gibidir, siz kafayı yormayın, bana uyun geçin gidin dediği için  ve insanlar Kur'andan uzak tutulduğu için şimdi din adına, Kur'an adına herşeyin ıcık cıcık edilmesi, irdelenmesi size ters gelmesin.

Herkesin görüşleri benim için çok faydalı. Bir çok arkadaş için de böyle olduğuna eminim.

Siteyi böyle algılayarak değerli katkılarınızı ve sorularınızı bekleriz.

Herkese selamlar.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Aklen
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 03 haziran 2009
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Aklen

Kuranin miras paylasimi bir ornektir bence, oranlar degisebilir.

Yukarı dön Göster Aklen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Aklen
 
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

Ben nisa 11. ayette ortaya konan çocukların erkekli
dişili bulunma durumlarına göre miras paylaşımının bir de
şu şekilde düşünülmesini arzu ediyorum. Anladığıma göre
kız ve erkek çocuklar arasındaki paylaşım ayet doğru
anlaşılamadığı için doğru yapılamıyor.

Şöyle ki: 11-Allah çocuklarınız hakkında size erkek için
iki kız payı kadar tavsiye eder. Eğer kızlar ikinin
üzerinde olursalar terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer
bir kız olursa terekenin yarısı onundur.Bu ayette mutlak
anlamda erkeğin iki kız kadar alacağı anlaşılmıştır. Oysa
ayeti dikkatle incelersek

1-”Eğer kızlar ikinin üzerinde olursalar” ifadesinden
sadece evlat olarak kızlar bulunur ve ikiden fazla
olursalar gibi bir anlam çıkarırsak o zaman ayette ikinin
üzerindeki kız evladın ve bir kız evladın hisseleri
belirtilmiş ama iki kız evladın hissesi belirtilmemiş
olur. Bu bakımdan sadece evlat olarak kızlar bulunur ve
sayıları ikinin üzerinde olursa anlamı yanlıştır. Çünkü
erkek evlat olmadan 1 kız olursa onun hissesi belirtilmiş
olur, erkek olmadan ikiden fazla kız olursa onların
hisseleri belirtilmiş olur ama erkek olmadan tam iki kız
olursa onların hisseleri belirtilmemiş olur. Bu bakımdan
geleneksel yorumlarda iki kız evladın durumu da ikiden
fazla kızlar gibi yorumlanıp hisseleri ona göre
belirlenmiştir. Ama bu durumda biz ayette olmayan hususu
kendimiz belirlemiş oluruz ki buna hakkımız yok.

2-”Eğer kızlar ikinin üzerinde olursalar” ifadesinde
kızlı erkekli evlatlar olur ve kızlar ikiden fazla
olursalar diye anlarsak devamındaki “terekenin üçte ikisi
onlarındır” ifadesi gereği erkekler kızlardan az alma
konumuna düşecek ve oran bozulacaktır. Bu durumda
hisseler kızlı erkekli evlatlar olarak diye de anlasak
sadece kızlardan oluşan evlatlar diye de anlasak
uygulanamaz bir hal alacaktır.

Bu durumda ayetin kastının erkek kız sayısı oranı
olduğunu düşünüyorum. Sizden ricam hemen reddetmeden önce
olabilir mi diye ayeti bir daha incelemenizdir inşaallah.

Ayet şöyledir:11-Allah çocuklarınız hakkında size erkek
için iki kız payı kadar tavsiye eder. Eğer kızlar ikinin
üzerinde olursalar terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer
bir kız olursa terekenin yarısı onundur.Bu çeviri benim
çevirim olup burada evlatlar sadece kız olursa ve ikinin
üzerinde olursalar algısının doğru olmadığını
düşünüyorum. Benim anladığıma göre Allah mirası erkek kız
oranına göre paylaştırıyor.Şöyle ki eğer kızların oranı
bir erkeğe iki kız şeklindeyse yani 1/2 2/4 3/6 4/8
şeklinde ise miras ikiye bölünür ve yarısı iki kız
oranına yarısı bir erkek oranına gider. Eğer kızların
oranı ikinin üzerindeyse yani bir erkeğe 3 kız ya da daha
yukarısı düşüyorsa miras üçe bölünür ve üçte ikisi ikinin
üzerindeki kız oranına üçte biri ise bir oranındaki
erkeğe düşer. Eğer ki bir kıza bir erkek düşüyorsa
örneğin 4 erkek 4 kız varsa o zaman bire bir
paylaşırlar.Bu benim ulaştığım bir kanaat olup paylaşmak
istedim. Yanlış bir algıysa bana ait olur Ama bu tür bir
algıda yukarıda geçen iki farklı anlama çerçevesindeki
iki problem de ortadan kalkmaktadır.

Benim ayetleri bütüncül düşündüğüm zaman miras
paylaşımında gördüğüm sıralama şöyledir:1-Borç/vasiyet
ödenir2-Ölenin eşi hissesini alır.3-Anne baba ölenin
çocuklarının olup olmaması durumuna göre hisselerini
alırlar4- Çocuklar orantısal olarak kalanı paylaşırlar.En
doğrusunu Allah bilir…

………………………………………………………………………………………………….

Nisa Suresi

11-Allah çocuklarınız hakkında size erkek için iki kız
payı kadar tavsiye eder. Eğer kızlar ikinin üzerinde
olursalar[5] terekenin üçte ikisi onlarındır. Eğer bir
kız olursa[6] terekenin yarısı onundur.[7]Eğer miras
bırakanın çocuğu varsa terekeden anne babanın her biri
için altıda bir vardır.[8]Eğer miras bırakanın çocuğu
yoksa ve anne babası ona mirasçı olmuşsa annesi için üçte
bir vardır.[9] Eğer miras bırakanın kardeşleri de varsa
annesi için altıda bir vardır.[10] Bu paylar miras
bırakanın vasiyetinden ya da borcundan sonradır.
[11]Babalarınızın ve çocuklarınızın fayda bakımından
hangilerinin size daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Allah
tarafından böyle belirlenmiştir. Elbet Allah hakkıyla
bilendir, en doğru kararı verendir.     

12-Eğer çocuğu yoksa hanımlarınızın bıraktığı mirasın
yarısı sizindir. Eğer çocukları varsa bıraktıkları
mirasın dörtte biri sizindir. Bu paylar yaptıkları
vasiyetten ya da borçtan sonradır. Eğer çocuğunuz yoksa
bıraktığınız mirasın dörtte biri hanımlarınızındır. Eğer
çocuğunuz varsa bıraktığınız mirasın sekizde biri
hanımlarınızındır.[12] Bu paylar yaptığınız vasiyetten ya
da borçtan sonradır. Bir erkeğe ya da bir kadına
kelale[13] konumunda mirasçı olunursa miras bırakanın bir
erkek kardeşi ya da bir kız kardeşi varsa onların her
biri için altıda bir vardır. Eğer kardeşler bundan fazla
olursalar zarara sebep olmaksızın üçte birde ortaktırlar.
[14] Bu paylar miras bırakanın vasiyetinden ya da
borcundan sonradır. Allah’tan bir vasiyet olarak
böyledir. Allah hakkıyla bilendir, Makul muamele edendir.

İLGİLİ DİPNOTLARA BAKMAK İÇİN www.kuraniklimi.orgfree.com
sitemize bakınız

……………………………………………………………………………………………………………….

Bu ayetleri dikkate aldığımızda buradaki hisselerin
bütünden alınacak hisseler olmayıp mirasçıların
birbirlerine nispetle alacakları hisseler olduklarını
görürüz.

1-Öncelikle ölenin eşi ölenin çocuklarının olup
olmamasına göre 12. Ayet gereği mirasın tamamından
hisselerini alacaklardır.

2-Geriye kalan yeni bir bütün olarak değerlendirilecek ve
ölünün annesi babası ölünün çocuklarının olup olmamasına
göre 11. Ayet gereği hisselerini alacaklardır.

3-Geriye kalan yeni bir bütün olarak değerlendirilecek ve
kız ve erkek çocukları birbirlerine nispetle 11. Ayet
gereği hisselerini alacaklardır.

4-Ölenin çocuklarının bulunmaması durumunda kelale
konumunda mirasçı olunacaktır. Kelale konumundaki
mirasçılar kardeşlerdir.

A-11 ve 12. Ayet bütünlüğü içersinde 11. Ayette ölenin
kardeşlerinin olup olmamasına nispetle annenin hissesi
bildirildiği için 12. Ayetteki kelale hisseleri anne baba
ve kardeşlerin birlikte mirasçı olmaları durumunda
geçerlidir.

B-176. ayetteki kelale hisseleri ise annenin olmaması
babanın olmaması ya da her ikisinin de olmaması durumunda
kelale konumundaki kardeşlerin hisseleridir.

……………………………………………………………………………………………………………



Buna göre Miras paylaşımı yapılırken:

1-ilk önce ölenin yapmış olduğu vasiyet gereği olan
borçları ya da alacaklıların ispatlaması neticesi ortaya
çıkan borçları ödenecektir.

2-Ölünün çocuklarının olup olmaması durumu dikkate
alınarak 12. Ayette belirlenen eşin payına düşen
kendisine verilecektir.

3-Bu işlemlerden sonra arda kalan mirastan ölünün
çocuklarının olup olmaması durumu dikkate alınarak ölünün
anne ve babası 11. Ayette kendileri için belirlenen
paylarını alacaklardır.

4- Bu işlemlerden sonra arda kalan mirastan ölünün
çocukları kızların erkeklere oranı dikkate alınarak
mirası aralarında paylaşacaklardır.

Bu paylaşımın esasları:

1- “Allah çocuklarınız hakkında size erkek için iki kız
payı kadar tavsiye eder” ifadesi gereğince kız sayısı
erkek sayısının bire bir olmasından fazla olup bire iki
olması üst sınırına kadar çocuklara düşen miras ikiye
bölünecek yarısı kızlar arasında eşit pay edilecek yarısı
da erkekler arasında eşit pay edilecektir”.

Örneğin:

1 erkek 2 kız olması durumunda

2 erkek 3 kız; 2 erkek 4 kız olması durumlarında

3 erkek 4 kız; 3 erkek 5 kız; 3 erkek 6 kız olması
durumlarında

4 erkek 5 kız; 4 erkek 6 kız; 4 erkek 7 kız; 4 erkek 8
kız olması ve benzeri durumlarda

Çocukların payına kalmış miras önce ikiye bölünecek sonra
yarısı kızlar arasında eşit pay edilecek diğer yarısı da
erkekler arasında eşit pay edilecektir.

2- “Eğer kızlar ikinin üzerinde olursalar terekenin üçte
ikisi onlarındır” ifadesi gereğince kızların sayısı
erkeklerin iki katından fazla ise o zaman çocuklara düşen
miras üçe bölünecek ve üçte ikisi kızlar arasında eşit
pay edilecek üçte biri erkekler arasında eşit pay
edilecektir.

Örneğin:

1 erkek 3 kız olması durumunda

2 erkek 5 kız veya 6 kız veya daha yukarısı olması
durumunda

3 erkek 7 kız veya 8 kız veya 9 kız veya daha yukarısı
olması durumunda

4 erkek 9 kız veya 10 kız veya 11 kız veya daha yukarısı
olması ve benzeri durumlarda çocukların payına düşen
miras önce üçe bölünecek. Üçte ikisi kızlar arasında eşit
pay edilecek üçte biri de erkekler arasında eşit pay
edilecektir.

3- “Eğer bir kız olursa terekenin yarısı onundur” ifadesi
gereğince Eğer kızların sayısı erkeklere oranla en fazla
bire bir ise o zaman çocuklara düşen miras erkekler ile
kızlar arasında eşit pay edilecektir.

Örneğin

1 erkek bir kız varsa yarı yarıya bölüşeceklerdir.

2 erkek 1 kız; 2erkek 2 kız

3 erkek 1 kız; 3 erkek 2 kız; 3 erkek 3 kız

4 erkek 1 kız; 4 erkek 2 kız; 4 erkek 3 kız; 4 erkek 4
kız olması ve benzeri durumlarda erkekler ile kızlar eşit
hisse alacaklardır yani bir erkek ne kadar alıyorsa bir
kızın payına da o kadar düşmüş olacaktır.

………………………………………………………………………………………………………………

11. ayette ki erkek ve kız hisselerini neden oransal
olarak anladık?

GEREKÇELER:

1-Eğer ayeti erkekler bulunmaz ve sadece kızlar bulunursa
diye çevirirsek arap dilini dikkate almamış oluruz. Zira
FE İN KUNNE NİSAEN FEVKESNETEYNİ ifadesindeki KUNNE nin
faili HUNNE dir. Yani sadece kızları kapsar. Bu durumda
erkekler yoksa diye bir anlam çıkaramayız. Zira KIZLAR
İKİNİN ÜZERİNDE KIZ OLURLARSA diye çevrilmek zorundadır.
ÇOCUKLAR İKİNİN ÜZERİNDE KIZ OLURLARSA diye çevirebilmek
için kullanılan fiilin kızlara değil çocuklara karşılık
gelmesi yani hem erkek hem de kız çocukları kapsayıcı bir
kelime olması gerekmektedir. ÇOCUKLAR İKİNİN ÜZERİNDE KIZ
OLURLARSA şeklinde çevirebileceğimiz ifade FE İN KANU
NİSAEN FEVKESNETEYNİ ifadesidir. Bu bakımdan ayetin eğer
hiç erkek yok ve sadece kızlar varsa ve sayıları ikinin
üzerindeyse çevirisini yapmak ya Arapça bilmemektir ya da
ayeti bilinçli olarak çarpıtmaktır. Ayrıca böyle bir
paylaşımda üçte ikisini kızlara verdikten sonra üçte bir
nereye gidecektir. Bunun da cevabı yoktur. Neden erkek
çocuk bulunmadığı halde kızlar yine de çocuklara düşen
mirası tam alamayacaklardır. Bu açıklanabilirliği olmayan
bir durumdur.

2-Hem kızların hem de erkeklerin olması durumunda
kızların sayısı ikiden fazla olunca üçte ikisi onlara
verileceği için 3 kıza 10 erkek olduğunu düşünürsek 3 kız
üçte ikisini 10 erkek üçte birini almış olacaktır ki bu
ayetin bütünlüğüne tamamen aykırıdır.

3-Sayıları oran olarak almazsak ayette kızların sayısı
ikiden fazla olursa ne kadar alacakları vardır. Kızların
sayısı bir olursa ne kadar alacakları vardır. Ama
kızların sayısı iki olursa ne kadar alacakları yoktur.
Hâlbuki yukarda izah edildiği üzere bu sayılar kızların
erkeklere oranı olarak sunulmuştur ve kızların oranı
olarak iki olmaları en başta söylenmiştir.

……………………………………………………………………………………………………………..

12. ve 176. Ayetlerde zahiren çelişki gibi gözüken ve bu
çelişkiyi gidermek için kafadan uydurulan ana bir baba
bir kardeşler meselesine gelince ayette olmayanı ayete
söyletmek doğru bir yaklaşım değildir.

Bize göre 11 ve 12. Ayetler bir paragraf bütünlüğü
oluşturduğundan 12. Ayetteki kardeşlerin hisseleri anne
ve babanın da mirasçı olması durumuyla ilgili olup 176.
Ayette anne yahut baba ya da her ikisi de olmadan sadece
kardeşlerin mirasçı olmasıyla ilgilidir.

EN DOĞRUSUNU YÜCE RABBİM BİLİR.

__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 
dinveahlak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dinveahlak

Demek istediğimi kısaca bir kez daha ifade edeyim:
kızların sayısı erkeklerin sayısının iki katıysa yani bir
erkeğe iki kız düşüyorsa mesela dört erkek sekiz kız
varsa diğer hak sahipleri haklarını aldıktan sonra kalan
miras ikiye bölünecek yarısı kızlara yarısı erkeklere
eşit pay edilecektir.

Eğer kızların sayısı erkeklerin iki katından fazlaysa,
mesela dört erkeğe dokuz kız düşüyorsa diğer hak
sahipleri haklarını aldıktan sonra kalan miras önce üçe
bölünecek sonra üçte ikisi kızlara eşit pay edilecek üçte
biri de erkeklere eşit pay edilecektir.

Eğer kızlar ile erkeklerin sayısı eşitse, mesela dört
erkeğe dört kız mirasçı varsa diğer hak sahipleri
haklarını aldıktan sonra kızlar erkeklerin yarısını
almayacak erkeklerle eşit alacaklardır. Çünkü ayet kız
birse ona yarım vardır diyor. Erkeğin yarısı vardır
demiyor. mirasın yarısıdır bu.

oranlamada kızların bir olması iki olması ve ikiden fazla
olmaları birer eşiktir. Bu bakımdan kızlar erkeklerle
eşit olana kadar eşit alacaklardır. Mesela dört erkek
dört kız olduğunda eşit alacakları gibi dört erkek bir
kız dört erkek iki kız dört erkek üç kız olduğunda da
eşit alacaklardır. Ne zaman ki eşitlik oranı aşılır
kızların sayısı erkeklerin sayısından fazla olur sayı iki
katına çıkana kadar yani dört erkek beş kız alt
sınırından dört erkek sekiz kız üst sınırına kadar miras
ikiye bölünecek yarısı kızlara eşit pay edilecek yarısı
erkeklere eşit pay edilecektir. Ne zaman ki kızların
sayısı iki katını aşar mesela dört erkek dokuz kız olur
ya da kızlar daha fazla olur o zaman miras üçe bölünecek
üçte ikisi kızlara eşit pay edilecektir üçte biri
erkeklere eşit pay edilecektir.

Eğer mirasçılar sadece erkekler ise eşit aldıkları gibi
mirasçılar erkek olmaksızın sadece kız olursalar onlar da
mirası eşit alacaklardır. Zira çocukların paylaşımı en
sondur.
Yani önce ölenin vasiyet ettiği borçları ödenir ya da
vasiyet etmediği halde alacaklıların ispatlamış olduğu
borçlar ödenir. Sonra kalandan ölenin eşi ölenin
çocuğunun olup olmaması durumu dikkate alınarak ayetlerde
belirtilen hisselerini alırlar. Sonra kalandan ölenin
anne babası ölenin çocuğunun olup olmaması durumu dikkate
alınarak ayetlerde belirtilen hisselerini alırlar. Sonra
da kalanın tamamı ölenin çocuklarının hakkı olup yukarıda
izah ettiğim şekilde hisselerini alırlar.

Benim anladığımın özetle açılımı budur. En doğrusunu yüce
Rabbim bilir.

ŞUNU VURGULAMAM LAZIM:
kızların sayısı erkeklere göre Bir yahut iki ya da ikiden
fazla olursa ifadelerindeki bir iki ve ikiden fazla
nitelemeleri eşikleri ifade eder.

BUNA GÖRE:
Bir kız dört erkek, iki kız dört erkek, üç kız dört
erkek, dört kız dört erkek olursa erkekler ve kızlar eşit
pay alırlar.
beş kız dört erkek, altı kız dört erkek, yedi kız dört
erkek, sekiz kız dört erkek olursa mirasın yarısı
erkeklere eşit paylaştırılır diğer yarısı kızlara eşit
paylaştırılır.
Dört erkek dokuz kız olursa ya da kızlar daha fazla
olursa kızlara üçte ikisi eşit paylaştırılır erkelere
üçte biri eşit paylaştırılır...


__________________
Samimi olanlar için aklın yolu birdir
Yukarı dön Göster dinveahlak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dinveahlak Ziyaret dinveahlak's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats