Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayin hatirlatici bizim konumuz istilahi anlamda ifade edilen Resul ve Nebi'dir. Lugat anlamina denk dusen herhangi bir kullanimi tartismiyoruz. Farscadan dilimize gecmis olan peyamber yani bizim ifade ettigimiz sekliyle peygamber denilince insanlarin anladigi manayi tartisiyoruz.
Yatay risalet soz konusu olamaz. Kuran mesajinin kavranmasina yonelik girisimler kimseyi resul yapmaz. Insanlarin icinde ilmi acidan ihtisas sahibi olanlardan istifade edilir fakat onlara resul vesaire gibi unvanlar peskes cekilerek insanlarin Kuran'a yonelis surecinde mideleri bulandirilmaz. Bursadaki sahsa yonelik anlayislarini net bir sekilde sunamayan arkadaslar iyi bilsinler ki , ilan edilen resulun adedi bir ile sinirli kalmayacaktir. Her kimse kendi seyhini on plana cikarmak icin gayret sarfedecektir. Oyle sanildigi gibi muhteremin biri cikip hokus pokusla butun insanligi etkileyerek birlik ve beraberlik olusturamayacaktir.
Aslinda bu tarz yonelislerin altinda yatan eski dinin hortlamasidir. Kuran'i bilgilerin isigi altinda ayetler referans vererek yeni bir tasavvuf yapilanmasi baslamaktadir. Aslinda bu yeni bir tarz degildir. Ilk baslangic itibariyla tasavvufun Islam cografyasinda olusmasina dair bilgi sahibi olanlar malumdur ki onlarda cok masum soylemlerle ortaya cikmislardi. Guya Kuran'in manevi yonuyle ilgilenerek yozlasmis olan sekilci Islam'a karsi bir alternatif olusturmaktaydilar. ne kadar sapittiklarini gunumuze degin ulasan artiklarindan dahi gormekteyiz.
Sayin hatirlatici bu elestirilerim sahsiniza yonelik degildir, sizin bu konularda aydinlanmis bir kimse oldugunu biliyorum sizinle ayetin anlasilmasinin teknik yonunde ihtilafa dusmekteyiz. Sizin kanaatiniz burdaki resulden kasitin vahyi nebilere ulastiran vasita olmasidir.
Sayin arkadasim, sizinde malumunuzdur ki 3/81 deki ayetin cok oncesinde ve sonrasinda ehli kitapla ilgili konular tartisilmaktadir. Bu tartismanin anahtar konusu, ehli kitabin-vahiy gelenegini takip ettiklerini iddia edenlerin cogunlugunun Kuran'a karsi takindiklari hasmane tutumdur. Oysa bu kimselerden beklenen daha onceki nebilerle musterek bir cizgide olan Resul'e destek vermeleridir. Kuran bu kimselere sunu soylemektedir; Simdi burda sizin kendilerine inandiginiz nebileriniz olsaydi, onlar hic tereddut etmeden bu Resul'e inanirlardi ve destek verirlerdi. Cunku bu Resul onlarin yanindakini (tevrat,incil, vb)dogrulayan, Kuran la gelmistir. Hepside ayni kaynaktan vahyolunan mesajlardir, Nubuvvet-Risalet muessesesi istisnasiz olarak musterek hareket eder.
Sayin hatirlatici 3/86 da kendisi kastedilen Resulun muhataplarin arasindaki kimse oldugu acikca netlesmektedir.
Nebilerin varisleri olan kitap ehli nebilerinin sahsinda bir misakla sorumlu kilinmaktadirlar.
Sayin hatirlatici 3/81 de musaddik nebi tamlamasiyla Muhammedin kastedildigi apaciktir. Kuran bu vasfi muhammed'e ve onun getirdigi mesaja izafeten surekli olarak kullanmistir. Daha onceki resullerin hic birini ayirt etmeksizin kabullenen ve onlarin mesajlarini acikca tasdik eden Muhammed musaddik degilde kim musaddik olabilir?
sayin arkadasim size gore Resul melek oldugu zaman o kadar cok sorun cikiyor ki, tekrar dusunurseniz sizin bu hususlari rahatlikla goreceginize inaniyorum.
Allah'a emanet ol.
Kadir
|