HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: BİR TÜRBAN SORUSU Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

Merhaba İbrahim-40, hoş geldiniz.

Tsk ederim kardes.....hsb


Ayetin son bölümü; "Onların zinaya zorlanmışlığı sonrasında Allah gafurru-rahimdir."

Bu ifadeden benim anladığım ve doğruluğuna inandığım: Fuhuş yaptırma, cahiliye döneminden süre gelen bir durum. İslam'a geçişte, başlangıçta buna kimi münafıklar devam etmiş olacak ve de şikayet konusu olmuş olacak ki, bu uyarı yapılıyor ve bundan tamamen menediliyor.

Nur süresi son 3-5 sene icinde inzal olundugundan bunu yapanlar münafiklar yada baslangicta böyleydi itirazlari bence ciliz kaliyor. Hem bizim degindigimiz mesele cariyeler zorlandigindan dolayi affedilecekmi sorusu degil,  zorlayanlara verilecek dünyadaki ve ahiretteki ceza.

Cariyelerle fuhus nerede men ediliyor ve cezasi nedir?  Böyle bir uygulama olmusmudur?  Allah'ın gafurrurahim olması, geçmişte olanı geçmesi, onun hesabını sormaması, bundan vaz geçilmemesi, suçu işlemeye devam edilmesi halinde faillerinin yani fuhuş yaptıranalrın cezasının verileceği; kendilerine kısas uygulanacağıdır.Nerede yaziyor fuhusa zorlayanlarin cezasi?? Cezalandıracak olan da Allah adına Allah'ın resulü, yani hakim yönetimdir. Sanıldığı gibi, Allah bu cariyeleri ahirette af edeceği, bu işten kazanç elde eden zorbaları da es geçtiği anlayışı bana göre sakat bir anlayıştır, Kuran'ı bütüncül anlamamış olmaktandır. Allah inananın geçmişte bıraktığı kötü ef'alini geçiyor, inandıktan sonra buna devam etmesi durumunda cezasız bırakmıyor, onu asla geçmiyor. Allah ve dolayısıyla O'nun elçisi iyi bir şeyi önerecek, kötü bir şeyi uygun görmeyecek, bunu sadece tavsiye ile geçiştirecek, teşvik ve tahzir etmeyecek, karşılıksız bırakacak, söz havada kalacak... olacak şey mi?

Bende olacak seymi diyorum kardes zaten.... Olmamalida... Ama bunun cezasi nerede zikrediliyor diyorum. Arti bu is cok yaygin yapildigina göre cariye efendilerine fuhus yaptirdiklarindan dolayi bir ceza aldigini ne siyer nede hadis mecmualarinda görmüslügüm yok.... gören varsa lütfen yazsin..... Paylasiminiz icin tesekkür ederim Haktansapmazkardesim...

Sözün özü, Allah geçmişi gafururrahim, devamı halinde şedidulikaptır.

Selam ve saygı bende sevgili kardeşim.


 Selam ve saygilar bizdende.........



Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

ibrahim-40 Yazdı:


Cariyelerle seks  normaldi o dönemde diyorsunuz. O dönem dediginiz herkesin en ideal ve güzel yasanti devresi diye ballandira ballandira anlattigi Asr-i Saadet demi? Cariyeleriyle seks yapmalarina evin asil sahibesi hanim ne diyordu acaba? Yoksa Asr-i saadette hür kadinlarin konusma hakki yada haksizliga karsi cikma hakki yokmuydu diyorsunuz?
Cariyelerle  zorla fuhus yani tecavüzün yada cariyeleri zorlamayla pazarlayarak onlardan menfaat edinmenin yada para kazanmanin ceza-i müeyyidesini ben sahsen bilmiyorum.... Siz biliyormusunuz?

Asr-ı saadeti büyütmeyin. Bu peygamber putperestliği. Asr-ı Saadeti görmek isterdim, sadece peygamberin gerçek uygulamasının ne olduğunu görmek için.


Cariyeleri ev, bahce vs gibi islerde calistirip onlarin gecimini idame ettirmek baska seydir. Fuhus gibi en cirkin bir iste kullanip ondan bu yolla menfaat edinmek baska bir seydir.  Günümüzde müslüman olmayip, sadece islama sempatisi olan bir insana bile genelevi türü bir müesseseyi calistirmayi uygun görmez ve onu  afedersiniz ama pez...... diye  toplum disliyorsa bunu sahabe dedigimiz insanlara nasil yakistiracagiz? Yani evrensel ahlak yada fitratimiz bu cirkefi, bu zulmü kabul edermi?

Bu olay banada saçma geldiği için yorumumu efendi cariye ilişkisi üzerine kurdum. Bugün Türkiyenin bir çok vilayetinde genelev yoktur. Neden bu yüzden. Biraz dini hassasiyeti olan müslüman bu işle uğraşmaz. Hatta dini hassasiyeti olmasa da toplum baskısını gözönüne alan bir kişi yine bunu yapmaz.  Osmanlı zamanında da bunların Anadoludaki Rum, Ermeni gibi Hristiyan nufusça yapıldığını düşünüyorum.

 

İslami memleketlerde geçimini sağladığın, sana nikah düşen kişilerle yaptığın seks , hukuk nazarında zina da olsa, halk nazarında pek kötü gözükmüyor. Bir de buna imam nikahı kıyarsan , hükümetin tapusu kadar meşru oluyor neredeyse. Bu neden böyle. Çünkü o kadının sorumluluğunu üstlenmişsin. Doğru veya yanlış.     Zorla fuhusun dogru tarafi nerede kardesim. Bu is A dan Z ye  yanlis...     Ben cahiliye devrinde bu işi yapan kadınların özel çadırları olduğunu, çadırlarının üzerinde özel bayrak olduğunu , bu kadınların başı aşık gezdiğini okumuştum. (Bazı kesimlerin başı açık kadınları o.. gibi algılamasının sebebi buradan geliyor. )  Bu kadınlar cariyemidir, yoksa bu yolu seçmiş hür kadın da olabilirmi. Kendi hesabınamı çalışır, yoksa illaki bir efendileri varmıdır bilemiyorum.Evet o rivayetleri bende okudum ve rivayetlerde Ebubekrin halifeligi dönemine ait bilgiler.

Ebubekir devrinde yapılması bana biraz imkansız geliyor, dediğim sebeblerden. 

 
Olmazda olmamasi gerektigide dogru size  katiliyorum. Burada gözden kacmamasi gereken nur suresinin hicri 7-8 nci senelerinde nazil olmasi yani peygamberin vefatindan 3-5 sene önce vuku  bulmasi.... buda  soru isaretlerini cogaltan bir faktör... tipki ickininde  peygamberin vefatindan takriben 1,5 sene önce  kesin yasaklanmasi gibi

Ne güzel işte bu tesbitiniz içki yasaklama ile Hz. Hamza olayının alakasının olmadığını gösterir. Hz. Hamza 625 te Uhutta Şehit oldu. İçki 630 larda yasak oldu. YAni bu da gösterir rivayetlerin çoğu sakattır ve Kur'ana arzedildiğinde çürütülebilir.

Bu iddialarinizi  dellilendirmeniz gerekir tabiiki ... Mesela sahabeler icki almak icin yahudi dükkanlarindami siraya giriyorlardi?? sanmam.....

Sahabe olayını büyütmeyin. İçlerinde her çeşit insan var. Peygamberi sadece bir kere görmüş, veya ömrü boyunca muhalefet edipte, islam başarıya ulaştığında can korkusundan müslüman olmuş kişi sahabe olamaz. İşin başından beri taşın altına elini koymuş, peygamberin her daim arkasında durmuş gerçek iman sahipleridir sahabeler.

Artı bu peygamber devrinde böyle değildi, ama Emevilerin Şamında, Abbasilerin Bağdatında, Selçukluların Konyasında , Osmanlının İstanbulunda böyleydi.

Örneğin Bekr-i Mustafa hiç bir zaman içki satmamıştır ve hatta satmayı düşünmemiştir. Ama içmiştir. Kimden içmiştir. Meyhaneci Apostol dan. Durum budur.

Ortaçağda Hristiyanlarda ve Müslümanlarda Faiz yasaktı. Ortaçağın büyük alimi Aristo da faize karşı idi. Yani bilimde faize karşıydı. Ama faizle para alma verme vardı. Hatta Yavuz Sultan Selim Çaldıran seferine giderken Galata bankerkerlerinden (bunlar ceneviz asıllı yahudilerdi) faizle borç almıştı. Bu işi sadece Yahudiler yapardı.

Hristiyanlardaki Yahudi düşmanlığı bundan gelir. Yüzyıllarca bu işi zorla Yahudilere yaptırdılar. Tabii Yahudi zenginledi. Sanayi devriminden sonra kendileri de faizli kurumlar kurmaya başlayınca bu zengin yahudilere karşı bir hınç doğdu.

    olay bu iste evin hanimi böyle bir seye nicin izin versin... ya birde cariye genc ve güzelse??

       Bakın Cariye ile seks yapmak, o dönemin, hatta 1865 lere kadar Arapların meşru geleneği. Kadın kıskançlığı başka bir şey. Örneğin Bizansın Mısır valisi Mukavkıs , Hz. Peygambere Mariye isimli bir cariye hediye eder. Hatta bu cariyeden peygamberin çocuğu olur. Ama çocuk küçük yaşta ölür. BUnu peygamberin eşleri Hz. Ayşe ve Hafsa kıskanırlar. Diğer karıları kıskanmaz. Sebebi diğer eşler yaşlı, Ayşe ve Hafsa genç ve güzeldir. Yani kadın kıskançlığı doğal birşey. Belki seksten ziyade peygamberden çocuk sahibi olamammış olmaları cariyeyi kıskanma sebebidir. Ama  Cariye ile seks yapmak meşru bir şey. Fuhuş değil. Çünkü geçimini temin ediyorsun. Ama Kur'an cariye ye benimle bu işi yapma deme hakkını veriyor da, tarihte pek uygulanmamış.

 

Isbati ev hanimininda oldugu bir  hanede ve bu is zorlamayla olursa cariye bizzat ev hanimina kocasini sikayet eder.... sonrada sahitli olarak zorlayan yakalanir....

Tamamda evin hanımı ekonomik bir güç değil, geçimi kocasına ait. Bir cariyenin hakkı için niye kocasını cezalandırıp düzenini bozsun. Hırsını cariyeden çıkarır. Nitekim de böyle olmaktadır.

Sayın ibrahim, ben Arapların gelenekleri ile ilgili bilgileri Prof. Ahmet  Mumcu nun Türk Hukuk tarihi kitabından okudum. Bu ders Hukuk fakültelerinin 2. sınıfında okutulur. Bu kitabın İslam Hukuku ile ilgili kısmından edindiğim bilgiler , Kur'an , hadis , ilmihal gibi bir çok kaynağı yorumlamamda bana çok faydalı olmuştur. Yani bu görüşler benim hayal mahsulum değil, bir kaynağa dayalı bilgilerdir. 

Saygilar



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

slm saffet kardes bir-iki detay disinda size katiliyorum zaten söyleki.....

Asr-ı saadeti büyütmeyin. Bu peygamber putperestliği. Asr-ı Saadeti görmek isterdim, sadece peygamberin gerçek uygulamasının ne olduğunu görmek için.

yani o devri ayaklari yerden kesik, ucan kacan melek gibi insanlar olarakta algilamiyorum zaten........
neticede sahabe diye adlandirdigimiz insanlarda peygamber ertesi kanli bicakli olmus birbirlerini öldürme amacli savaslarda bulunmuslardir.. bizim icin dikkate deger olan bu hususta onlar kanaliyla mushafin, ve tüm diger verilerin bize ulasmasidirki hayirla yadedilecek durum budur.... gerisi Allaha kalmis bir durumdur... Onlarada bizede rahmet umuyorum

bir diger hususta sizinde zikrettiginiz üzre Peygamberimizin cariye mariyeden olma ibrahim isimli cocugu..... buda muamma bir  olgudur.... cariyeniz var ve cinsel iliskide kullaniyorsunuz, cocugunuz oluyor.... burada hukuk nasil calisiyor..... normalde bilinen odurki... cinsel iliskiye girmek icin nikah gerekir.......peygamber bu cinsel iliski öncesi nikah yapmismidir? yapmissa bilinen nikah disinda kisitli, hukuken daraltilmis bir nikah olmasi gerekmezmi? ( Cünkü mariye bilinen anlamda nikahli es degil, hediye edilmis bir kadin, biz simdilik cariye diyelim)....belki burada Muta nikahi gündeme gelebilir..........  velhasil ben buradaki ayrintiyi cözmüs degilim.....

birde kadinlari o dönemlerde kaldiki bu dönemlerdede  bu böyledir zahirde  hep arkaplanda, baski gören unsur olarak gören zihniyet kismen haklida olsa realitede bu illa böyle degildir... nicin sultanlari arka planda yönlendiren cogu kez yada bazende kadindir?..... bu aile icindede böyledir:) erkek hersey benim cizdigim minvalde yürüyor sansada aslinda derin devlet dedigimz bir yapilanma türü:) kadinlar bir sekilde sizi idare ediyor, yönlendiriyordur ama erkek bunu farkedemez cogunlukla........... buradan varmak istedigim kadinin konumu hep böyledir yani bir sekilde........ annelerinden kocalarini nasil sevk etmeleri gerektigini kendi becerilerinide katip gelistirerek ve cinselliklerinide kullanabiliyorlarsa  bir sekilde erkekle ayni konumdadirlar gibidirde demiyecegim ama ona yakindir.... kadinlar maalesef belkide fiziki yapilarindan arti ekonomik özgürlük dedigimiz meselede erkege bagimli olduklarindan istismar edilmektedirler, ezilip baski görmektedirler diye düsünüyorum...


Paylasim icin tesekkür ederim..

Saygilar



Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bende olacak seymi diyorum kardes zaten.... Olmamalida... Ama bunun cezasi nerede zikrediliyor diyorum. Arti bu is cok yaygin yapildigina göre cariye efendilerine fuhus yaptirdiklarindan dolayi bir ceza aldigini ne siyer nede hadis mecmualarinda görmüslügüm yok.... gören varsa lütfen yazsin..... Paylasiminiz icin tesekkür ederim Haktansapmazkardesim... İbrahim- 40

Demek oluyor ki, "Allah gafururrahim" dedikten sonra mesele kökünden bitirilmiş, devamı gelmemiş; bu cariyeler ve köleler güvence altına alındı... Hürriyetlerine kavuştular, evlendirildiler... Aksi durumda fuhşa zorlama devam etmişse zorlayanlar cezasız kalamaz/kalmamıştır. Hakim otorite (Allah adına) fuhşu yasaklayacak, yasağa rağmen birileri yasağı dinlemeyecek fuhşa zorlamaya devam edecek ve cezasız kalacak, olmaz, olamaz. Yasağın sözde kaldığına inanmıyorum. Bu kendini inkardır. Ya mesele kökünden çözülmüştür yada gereği yapılmıştır. Ben böyle inanıyorum 

Siz meselenin çözümsüz kaldığını , devamı halinde suçluya ceza verilmediğini neye dayanarak söylüyorsunuz? Hem ne demeye getiriyorsunuz, Zırar beyefendi gibi düşüncelerinizi daha açık yazabilirsiniz siz de! 

Dostça ve selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

ibrahim-40 Yazdı:
bir diger hususta sizinde zikrettiginiz üzre Peygamberimizin cariye mariyeden olma ibrahim isimli cocugu..... buda muamma bir  olgudur.... cariyeniz var ve cinsel iliskide kullaniyorsunuz, cocugunuz oluyor.... burada hukuk nasil calisiyor..... normalde bilinen odurki... cinsel iliskiye girmek icin nikah gerekir.......peygamber bu cinsel iliski öncesi nikah yapmismidir? yapmissa bilinen nikah disinda kisitli, hukuken daraltilmis bir nikah olmasi gerekmezmi? ( Cünkü mariye bilinen anlamda nikahli es degil, hediye edilmis bir kadin, biz simdilik cariye diyelim)....belki burada Muta nikahi gündeme gelebilir..........  velhasil ben buradaki ayrintiyi cözmüs degilim.....

Sayın İbrahim. Cariye ile birleşmek için nikah gerekmiyor. Bu fuhuşta sayılmıyor. Şayet Cariye bu ilişkiden bir evlat sahibi olursa kız veya erkek önemli değil, Ümmülveled (Çocuk annesi) konumuna geçiyor. Bu durumda efendinin onu azad etmesi ve nikahına alması zorunlu. Arapların adetleri bu.

Mut'a nikahı hür insanlar arasında olan bir uygulama. Her ne kadar rivayetlerde varsa da , Kur'an buna cevaz vermiş mi bilmiyorum. Bana ters geliyor. Bir saat sonra veya bir gün sonra, bir ay sonra, beş ay sonra boşsun gibi bir uygulama.


birde kadinlari o dönemlerde kaldiki bu dönemlerdede  bu böyledir zahirde  hep arkaplanda, baski gören unsur olarak gören zihniyet kismen haklida olsa realitede bu illa böyle degildir... nicin sultanlari arka planda yönlendiren cogu kez yada bazende kadindir?..... bu aile icindede böyledir:) erkek hersey benim cizdigim minvalde yürüyor sansada aslinda derin devlet dedigimz bir yapilanma türü:) kadinlar bir sekilde sizi idare ediyor, yönlendiriyordur ama erkek bunu farkedemez cogunlukla........... buradan varmak istedigim kadinin konumu hep böyledir yani bir sekilde........ annelerinden kocalarini nasil sevk etmeleri gerektigini kendi becerilerinide katip gelistirerek ve cinselliklerinide kullanabiliyorlarsa  bir sekilde erkekle ayni konumdadirlar gibidirde demiyecegim ama ona yakindir.... kadinlar maalesef belkide fiziki yapilarindan arti ekonomik özgürlük dedigimiz meselede erkege bagimli olduklarindan istismar edilmektedirler, ezilip baski görmektedirler diye düsünüyorum...

Kadınlar apayrı bir olay. My big fat Greek wedding isimli bir film vardı. O film de yunanlı anne kızına şöyle bir laf ediyordu. "Erkek kafa ise, kadın boyundur. Onu istediği yöne döndürür."   Çok doğru söylüyor. Bunları yaşıyoruz ve yaşandığını müşahede ediyoruz. Dünyanın kanunu bu.

 


Paylasim icin tesekkür ederim..

Saygilar





__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

ibrahim-40 Yazdı:
tekraren selamlar.................

nur süresi 33 de özelikle son iki cümlede veya pasajda yine belki bencileyin garabet bir durum var sanki....

bunuda sizinle paylasmak ve uyarilarinizi dikkate almak isterim......


öncelikle ayeti komple kopyalayim bilaherede son kisim üzerinde yogunlasalim insallah...

24 nur-33 (elmalili sadelestirilmis mealinden alinti, gerci takriben herkes ayni  meali vermisler)

Evlenme imkaný bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleþtirinceye kadar iffetli kalmaya çalýþsýnlar, sahibi bulunduðunuz köle ve cariyelerden, kendi bedellerini ödeyip azad edilmek için anlaþma yapmak isteyenlerle, eðer kendilerinde bir hayýr biliyorsanýz, hemen yazýlý anlaþma yapýn ve Allah'ýn size verdiði maldan onlara verin. Dünya hayatýnýn geçici varlýðýný kazanacaksýnýz diye, sakýn namuslu kalmayý dileyen cariyelerinizi fuhuþa zorlamayýn. Her kim de onlarý fuhuþa zorlarsa, þüphesiz ki Allah, onlarýn zorla bu iþe sürüklenmesinden sonra, onlarý baðýþlar, merhamet eder.


evet ayet burada bitiyor.... baslangicta Allah güzel nasihatler ve tavsiyelerde bulunduktan sonra......

Dünya hayatinin gecici varligini kazanacaksiniz  diye yani  maddi cikarlarinizdan dolayi  sakýn namuslu kalmayý dileyen cariyelerinizi fuhuþa zorlamayýn.  muhtemelen para karsiligi onlara zorla fuhus yaptirip onlarin üzerinden para kazanmayin deniyor....

Burasida anlasildi.............

simdi müteakip cümleye geciste bir düsüklük eksiklik var gibi........??

nedenmi?

Kuran okuyucularida iyi bilirki böyle kötü bir durumun arzindan sonra gelecek ikaz takriben söyle olmaliydi....

" ey muhammed, böyle böyle yapanlari ahirette elim bir azap bekliyor.... sende böyle yapanlarin sahitlerle tespit edildiginde cezalari halk icinde rezil rüsvay edilmeleri, 200 sopa vurulmasi, bu durumdan kazandiklari paralarin ellerinden alinmasi ve kölelerin hür birakilmasi icin harcanmasi ve bu duruma maruz kalan magdurlarinda hür birakilmasi  vs..........""

  bu benim olmaliydi temennim elbetteki....

ancak ayetin devami bizi sok eder nitelikte....


Her kim de onlarý fuhuþa zorlarsa, þüphesiz ki Allah, onlarýn zorla bu iþe sürüklenmesinden sonra, onlarý baðýþlar, merhamet eder.



Allah sanki bu zulmü reva göreni ve buna göz yumanlari adeta es geciyor........

ve zulme maruz kalanin yani fuhsa zorlanan esir kadinin ahirette bagislanacagi müjdesiyle:) ayet bitiyor....


burada düsündügümde  sahsen benim aklima gelen ilk sey ........

muhtemelen medinedeki bu  sektörden gecim saglayip yada lüks bir hayat sürenler yani  bu sektörden  istifade edenler bir sekilde   zaman tespiti zor olsada mushaftan  beklentisi icerisine girdigim ayeti veya  ceza-i müeyyideyi kaldirmis olmalilar diye düsündüm.....

yani herseye ragmen zorla fuhus yaptirilanlar elbetteki iradeleri disi eylemlerinden ötürü cezalandirilmamalari gerekiyor cünkü onlara bu is  zorla yaptiriliyor........

son cümle bu meyanda teselli verme babindada algilansa yinede yanlis ve eksik diye düsünüyorum.....

biliyorum bu son yorumlarim  belki zikrin dolayisiylada mushafin (=kuranin)  korunmasi ve dinin tamamlanmasi  türünden ayetlere karsi gibi algilansada ki algilanmasi gerekiyor....

buda yine bu sitenin diger forum sayfalarinda zaten müzakere edilen bir durum sanirim...

belki oralardada görüsmek dilegiyle....

saygilar .................



Selamlar sayin Ibrahim-40,

Siteye hosgeldiniz.

Evet yazili bazi  eski kaynaklar cahiliye devrinde, efendilerin kendi cariyelerini Mevahir adi verilen ve ustunde bayrak olan evlerde para karsiligi fuhsa zorladigindan bahseder.
Bununla birlikte dunyevi kazanim, sadece birilerini calistirma sartiyla kazanilan para degil, carpik ve mesru olmayan,kisisel,  bir anlik zevk de olabilir.
Nedir o?

Yani efendi, Mevahir evi disinda, kendi evinde de cariyesini fuhsa zorlayabilir.



Bir bayan eger iffetli kalmak ve fuhus yapmak istemiyorsa ve buna karsin direniyorsa ama buna ragmen fuhsa(bir nevi tecavuze) maruz kaliyorsa, Allah kuskusuz degil cahiliye donemi, her donemde o kadini bagislayacaktir.

Siz sanirim, bu ayete karsilik (fuhsa zorlayana dair) daha kesin bir ceza ayeti olmaliydi seklinde bakiyorsunuz. Haklisiniz da..

Ama boyle bir ayet aramaniza bence gerek yok. Cunku zaten var.

 Bakin gerek Islamiyette, gerek Allah indinde en buyuk gunahlardan biri zulumdur.
Birakin inanan bir insani, bir inanmayan dahi eger vicdan sahibi ise boyle bir olayi(zoraki fuhsu) desteklemez, degil cahiliye donemi gunumuzde bile...

Siz kisisel olarak ,bugunku sartlarda bile, istemeden, direnmesine karsin tecavuz edilen bir kadinin ugradigi eylemi ne sekilde tanimlarsiniz? Bunun insan onurunu kirici zulum'den baska bir tanimi var midir?

O kadinin istemeden maruz kaldigi bir olayda bagislanmasi zaten Allah adiliyetinde olmasi gerekendir. Tersi Allah sifatlari ile celisir. Bunu yapan kisinin yaptigi eylemin cezasi  Kuran'da zaten gecer. Yani kisi zulum yaptiginda Allah buna seyirci kalmaz.

Simdi ben size sormak istiyorum izninizle, fikrinizi merak ettigim icin;

-Allah'in elem dolu gazabindan daha buyuk bir gazap olabilir mi?

-Varsayalim ki Allah ekstradan bir ayetle bahsettiginiz gibi 200 sopa, azad edilecek kole, suclunun topluma  teshir edilmesi  vb. cezalar vermis olsaydi, bu sizce yapilan zulmun karsiligi olabilecek miydi?

-Veya ayetle linc kulturu emredilseydi, buna bakisiniz nasil olurdu?



Dikkatinizi cekerim! Ortada gonul rizasi ile veya bir fikre dair  ters dusme cinsinden hasil olmus(oldurme, yaralama) bir olay yok.


Kaldi ki islamiyet oncesi Mekke resminde, fuhus vb. gayrimesru isler yadirganacak olaylar degildir. Mantiken dusunurseniz,  islama gecis  sonrasinda, gecmiste yapilanlar gecmiste kalmistir.
Islamiyet sonrasinda olabilecek bu tur zorlama tekliflere dair, birakin eksik ayet yollamayi, Allah oldukca kesin  bir ayetle(alinti koydugunuz ayetle) hukum sonrasinda, ola ki boyle birsey olursa kadinin bagislanacagini, erkegin ise Allah'la(ceza bakimindan) karsi karsiya kalacagini bildirmektedir.

Cunku insan her yerde, her haliyle insandir.Dolayisiyla islama gecisten sonra da, bu tur zorlama tekliflerin olma ihtimali dogaldir.

Bu sebeple Kuran okuyuculari, zulum bahsini (seklini-semalini, icerigini) cok iyi bildikleri gibi, cezasini da cok iyi bilirler. Sanirim zulume dair vaad edilmis ceza soylemlerini tek tek kopyalamamiza gerek yoktur.

Dogal olarak, "eksik mi acaba?" diye dusundugunuz ayet, nikah bahsi ayetlerinin benzeridir.

Cahiliye doneminde insanlar, babalarinin nikahladiklari  kadinlara nikah kiyarken, islamiyete gecisle birlikte bu yasaklanmistir. Ama gecmiste yapilan gecmiste kalmistir, zira yeni bir duzen, yeni bir baslangic soz konusudur.

Ama buna ragmen Allah, bakin bundan sonra annesini nikahlayan olursa, soyle yapin, edin diye bir ceza sekli sunmaz. Cirkin bir hayasizlik, ofke duyulasi bir igrenclik ve kotu bir yol seklinde tanimlama getirir.

Mesela siz, bir Kuran okuyucusu olarak, bu tip bir  nikahin yasaklanmasina dair, yasaktan sonra tekrari halinde neden bir ceza emredilmedigini sorguladiginiz oldu mu?

Veya Iffetini korumak isteyen birine zorla fuhus yaptirmak daha az miktarda bir hayasizlik midir veya kotunun daha iyisi  bir yol mudur?


sakincasi yoksa paylasir misiniz?

Peygamberin cariyeden olma cocuguna iliskin;


Burada kafama takilan bir soruyu sormak istiyorum, aciklamaniz babinda...

Mariye Hristiyan kokenli hediye edilen bir cariye.. Dolayisiyla Muhammed'e hediye edilmesi sonrasinda, musluman olmustur.

Bakara/221 geregi Muhammed'in normal Kuran nikahi yapmasini engelleyecek bir durum hasil degil gibi..

-Neden hukuken daraltilmis bir nikah olmasi gerekiyor sizce? -Muta nikahi ile nasil bir baglanti kurdunuz?

Saygiyla,






__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

slm sasha kardes-----

Evet yazili bazi  eski kaynaklar cahiliye devrinde, efendilerin kendi cariyelerini Mevahir adi verilen ve ustunde bayrak olan evlerde para karsiligi fuhsa zorladigindan bahseder.

bu tespitinizde sanirim böyle bir sektörün varligina isaret ediyor.


Bir bayan eger iffetli kalmak ve fuhus yapmak istemiyorsa ve buna karsin direniyorsa ama buna ragmen fuhsa(bir nevi tecavuze) maruz kaliyorsa, Allah kuskusuz degil cahiliye donemi, her donemde o kadini bagislayacaktir.

zikredilen ayetde zaten buna isaret ediyor ama hedef sapmasi var zira burada ilk derecede muhatap alinacak kisi zulüm yapan olmali ona ahiret ve  dünyada alacagi ceza  zikredildikten sonrada zulme ugrayip kurtulan teselli edilmeli yaptiginin günah olmadigi cünkü zorbayla bu isi yapmak zorunda kaldigi belirtilmeliydi

Siz sanirim, bu ayete karsilik (fuhsa zorlayana dair) daha kesin bir ceza ayeti olmaliydi seklinde bakiyorsunuz. Haklisiniz da..

Ama boyle bir ayet aramaniza bence gerek yok. Cunku zaten var.

 Bakin gerek Islamiyette, gerek Allah indinde en buyuk gunahlardan biri zulumdur.

Zulmün her türlüsü elbetteki ceza görmelidir ve görecektirde ama buradaki sorun yine dedigim gibi, bu tür bir zulmün medine islam devleti tarafindan bir yaptirim görmemesi ve bunu yapanlarin cezalandirildigi ile alakali ne bir ayet ne bir hadisin gecmemesi ayrica dikkate sayan bir durumdur. Siz  zina , hirsizlik vs ile ilgili fahsa hareketlerin cezasini biliyorsunuz, peki cariyeleri fuhsa zorlayanlarin ve bundan dünyevi menfaat saglayanlarin cezasi nedir? Hangi yaptirim uygulanmistir? Zulüm günahtir diye genel bir lafizla bunu gecistirmek mümkünmüdür?

O kadinin istemeden maruz kaldigi bir olayda bagislanmasi zaten Allah adiliyetinde olmasi gerekendir. Tersi Allah sifatlari ile celisir. Bunu yapan kisinin yaptigi eylemin cezasi  Kuran'da zaten gecer. Yani kisi zulum yaptiginda Allah buna seyirci kalmaz.

Kalmaz demissinizde bunu delillendirmemisiniz ne diyebilirim size?:) Yani medinede bu isten nema saglayanlara ne ceza uygulanmistir?

-Varsayalim ki Allah ekstradan bir ayetle bahsettiginiz gibi 200 sopa, azad edilecek kole, suclunun topluma  teshir edilmesi  vb. cezalar vermis olsaydi, bu sizce yapilan zulmun karsiligi olabilecek miydi?

-Veya ayetle linc kulturu emredilseydi, buna bakisiniz nasil olurdu?

Dediginiz ceza verilseydi ve cezalandirilsalardi bu zulümde ortadan kalkardi bu kadar basit.. BU onlar icin dünyadaki cezalari olurdu. Allahin asil azabi ise zaten ahirette gerceklesecekti....
Linc  edilsinler demedim zaten, ben zinanin cezasininda recm oldugunu zaten kabul etmiyorum, peygamberin Kuranda zina ile alakali acik hüküm dururken farkli bir uygulama yapmasini  nasil islam düsüncesine sigdirabilirizki? Konuya dönersek bu alcak insanlarin elinden elbetteki ellerindeki cariyeleri devlet kuratarabilirdi ve  zalim kisileride cezalandirabilirdi dolayisiyla cariye pazarlama iside bertaraf olurdu. Yapanlara agir yaptirim uygulanmasi gerekirdi velhasil...
Dikkatinizi cekerim! Ortada gonul rizasi ile veya bir fikre dair  ters dusme cinsinden hasil olmus(oldurme, yaralama) bir olay yok.

Fesübhanallah gönül rizasiyla demissiniz......... fuhsa zorlananlar diyor Allah cc siz ise gönül rizasiyla ve öldürme, yaralama yok demisiniz..... lütfen sizi bu konuda özellikle tevbeye davet ediyorum.... birde  cinsel taciz yaparken yaralamasi yada öldürmesimi gerekiyordu? Bu nasil düsünce kardesim?

Islamiyet sonrasinda olabilecek bu tur zorlama tekliflere dair, birakin eksik ayet yollamayi, Allah oldukca kesin  bir ayetle(alinti koydugunuz ayetle) hukum sonrasinda, ola ki boyle birsey olursa kadinin bagislanacagini, erkegin ise Allah'la(ceza bakimindan) karsi karsiya kalacagini bildirmektedir.

Fuhsa zorlananin günahi nedirki affedilmesin? Ama  malum ayette erkegin Allahla basbasa kalip cezalandirilacagini ben görmedim sahsen....

Mesela siz, bir Kuran okuyucusu olarak, bu tip bir  nikahin yasaklanmasina dair, yasaktan sonra tekrari halinde neden bir ceza emredilmedigini sorguladiginiz oldu mu?

Veya Iffetini korumak isteyen birine zorla fuhus yaptirmak daha az miktarda bir hayasizlik midir veya kotunun daha iyisi  bir yol mudur?


Babalarinin nikahladiklari kadinlari  nikahlamak gibi bir cirkefi ne düsündüm nede cezasini merak ettim, böyle insanlari toplum  kendinden dislar zaten ve böyle bir uygulama oldugunuda duymadim peygamber döneminde ama bahsettigimiz nur suresi ayeti peygamberin  vefatina 5-6 sene önce yasanan bir durum. Buna dikkatinizi cekerim.

Ikinci soruya cevap ise mahallenizde komsunuz genelev calistiran bir insan olsa  o kisiye siz kötünün iyisinimi yapiyor dersiniz gercekten?   Kaldiki islam devletinin buna izin vermesi beklenirmi?
Ibrahimi doguran Cariye  Mariyenin  sonradan müslüman olmustur demisiniz? Kaynak nedir? Ben peygamberin eslerinin isimlerini yazan kisilerin Mariye diye nikahli bir esten bahsettigini bir yerde okumadim..

El hasil   kardesim sizi bu meselede  biraz daha  tarafsiz önyargisiz düsünmeye davet ediyorum.... Ben sahsen sizi ciddi ciddi anlamaya calisiyorum.... Samimiyetinizden asla süphem yok bunu bilesiniz....

Paylasiminiz icin tsk ederim

Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

slm haktansapmaz kardes...

Demek oluyor ki, "Allah gafururrahim" dedikten sonra mesele kökünden bitirilmiş, devamı gelmemiş; bu cariyeler ve köleler güvence altına alındı... Hürriyetlerine kavuştular, evlendirildiler... Aksi durumda fuhşa zorlama devam etmişse zorlayanlar cezasız kalamaz/kalmamıştır. Hakim otorite (Allah adına) fuhşu yasaklayacak, yasağa rağmen birileri yasağı dinlemeyecek fuhşa zorlamaya devam edecek ve cezasız kalacak, olmaz, olamaz. Yasağın sözde kaldığına inanmıyorum. Bu kendini inkardır. Ya mesele kökünden çözülmüştür yada gereği yapılmıştır. Ben böyle inanıyorum  Siz meselenin çözümsüz kaldığını , devamı halinde suçluya ceza verilmediğini neye dayanarak söylüyorsunuz?

demissiniz.....

Allah gafururrahim diye fuhsa zorlanan cariyeleri kasdediyor yoksa zorbalari ikaz edip bu isi sizin dediginiz gibi kökünden halletmiyor. Bu ayetten nasil oluyorda böyle bir cikarim yaptiniz ben sastim inanin....Ayrica sikca zikrettigim gibi  bu ayetten sonra bu isin hallolduguna dair  hangi ayet veya hadisi delil getiriyorsunuz kardesim? Elbetteki olmasi gereken sizin dediginiz gibidir ama olmusmudur bunu ispat etmeniz gerekir degilmi?  Kim bu suctan dolayi hangi cezayi yemis? Asil sizin cevap vermeniz gerekiyor benim degil- Ayetin hicretten 5-6 sene sonra nazil oldugunuda hesba katin lütfen....

tsk ederim.....
Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

ibrahim-40 Yazdı:
slm sasha kardes-----

Selamlar sayin Ibrahim-40, ben de kirmizi yazilarla cevap vereyim, karisiklik olmasin.

Evet yazili bazi  eski kaynaklar cahiliye devrinde, efendilerin kendi cariyelerini Mevahir adi verilen ve ustunde bayrak olan evlerde para karsiligi fuhsa zorladigindan bahseder.

bu tespitinizde sanirim böyle bir sektörün varligina isaret ediyor.

Evet bu yontem, cahiliye devrinde musrik Mekke'de,  ata kulturu olarak Islamiyet oncesinden suregelen ve yadirganmayan bir durum. Cariye kulturu Islamiyetle baslamis bir gelenek degil zira.


Bir bayan eger iffetli kalmak ve fuhus yapmak istemiyorsa ve buna karsin direniyorsa ama buna ragmen fuhsa(bir nevi tecavuze) maruz kaliyorsa, Allah kuskusuz degil cahiliye donemi, her donemde o kadini bagislayacaktir.

zikredilen ayetde zaten buna isaret ediyor ama hedef sapmasi var zira burada ilk derecede muhatap alinacak kisi zulüm yapan olmali ona ahiret ve  dünyada alacagi ceza  zikredildikten sonrada zulme ugrayip kurtulan teselli edilmeli yaptiginin günah olmadigi cünkü zorbayla bu isi yapmak zorunda kaldigi belirtilmeliydi

Bir hedef sapmasi yok kanimca orada.. Hukumlerin ezici cogunlugunda ilk sira, yapilan-yapilmasi veya gecmiste yapilip tekrarlanmasi muhtemel eylemdedir. Zina yapmayin, salatinizi idame edin vb. gibi.. Suc eylemi ortada yoksa, suclu da yoktur, magdur da.. Suca gore, kimlik tanimlamasi yapilir.

Sizin deyiminizle zulum yapan kisinin zikredilmemesi, zaten gecmiste yasanmis, hali hazirda Medine'nin burnunun dibindeki musrik Mekke'de(fetih oncesi) hala yasanan bir yasam tarzinin, yanlis olusuna ve  tekrarlanmamasina dairdir.
Ama asirlar sonra Kuran'i inceleyen  kisiler ,islama gectikten sonra da, Islam devleti icinde geleneksel tarzda  bu sekilde bir fuhus dongusu oldugu, on kabulu ve  on yargisi ile olaya bakarlarsa ceza ayeti aramamiz cok dogaldir.


Siz sanirim, bu ayete karsilik (fuhsa zorlayana dair) daha kesin bir ceza ayeti olmaliydi seklinde bakiyorsunuz. Haklisiniz da..

Ama boyle bir ayet aramaniza bence gerek yok. Cunku zaten var.

 Bakin gerek Islamiyette, gerek Allah indinde en buyuk gunahlardan biri zulumdur.

Zulmün her türlüsü elbetteki ceza görmelidir ve görecektirde ama buradaki sorun yine dedigim gibi, bu tür bir zulmün medine islam devleti tarafindan bir yaptirim görmemesi ve bunu yapanlarin cezalandirildigi ile alakali ne bir ayet ne bir hadisin gecmemesi ayrica dikkate sayan bir durumdur. Siz  zina , hirsizlik vs ile ilgili fahsa hareketlerin cezasini biliyorsunuz, peki cariyeleri fuhsa zorlayanlarin ve bundan dünyevi menfaat saglayanlarin cezasi nedir? Hangi yaptirim uygulanmistir? Zulüm günahtir diye genel bir lafizla bunu gecistirmek mümkünmüdür?

Katiliyorum. Zulum karsiliksiz kalmamalidir.

Islam devletinin tarihini dikkatli okursaniz, Mekke fethi ve ondan onceki Hubeydiye Barisi ile Islam Devleti gercek, resmi  bir devlet halini alir(devlet olarak taninir). Bundan oncesinde musrik Mekke uzerinde cok fazla bir yaptirimi yoktur, yaptirimi sadece Muhammed cevresindeki ilk inanmislaradir.
Veya bilcumle musriklerin sosyal hayat babinda Muhammed'in  idaresi altinda oldugunu mu dusunuyoruz? Boyle dusunuyorsak bu dogru degil.


Ne Muhammed, inanmayi reddeden bir kabilenin cadir fuhusuna ortada hicbir husumet yokken saldiracak, oldruecek veya mudahele edecek yapida bir peygamberdir, ne  de o zamanin sosyal ve siyasi ve askeri sartlari buna elverislidir. Bir tek olasilik disinda!
O olasilik da, cesitli sebeple magdur kalan bir insanin inanmiyor  dahi olsa da  Muhammed'den yardim dilemesi disinda...

Kaldi ki ben sadece zulum gunahtir demiyorum. Eger bir Kuran okuyucusu iseniz zaten zulmedene karsilik, Allah'in gazabindan haberdarsinizdir.

Ama, kitabin neredeyse cogunluk yerinde zulm ve cezasindan bahsedilirken,  ille de zoraki fuhusa dair bir dunyevi ceza ayeti aramaniz, saygi duymakla birlikte gercekten ilginc. Neden ilginc geldigini asagida okuyacaksiniz.


O kadinin istemeden maruz kaldigi bir olayda bagislanmasi zaten Allah adiliyetinde olmasi gerekendir. Tersi Allah sifatlari ile celisir. Bunu yapan kisinin yaptigi eylemin cezasi  Kuran'da zaten gecer. Yani kisi zulum yaptiginda Allah buna seyirci kalmaz.

Kalmaz demissinizde bunu delillendirmemisiniz ne diyebilirim size?:) Yani medinede bu isten nema saglayanlara ne ceza uygulanmistir?

Mekke'deki  musrik sistem icinde bu isten nema saglayanlara Allah veya peygamber ne diye ceza uygulasin ki? Isin(zoraki fuhusun) Medine'de yapilmis olduguna dair elinizde Kuran ayeti mevcut mu? Varsa hangisi? Lutfen belirtin.

Yok, fuhsa  zorlamayin diye Medine'de ayet indi, demek ki bu tur fuhus vardi Medine bolgesinde gercekliginden yola cikiyorsaniz, tesbitiniz dogru degildir.  Ki bu mantikla yola cikiyorsunuz bence..


Musrik bir grup olan Ahmesi'leri bilir misiniz?
Hani Mekke'de yerlesik yasayan, evlere ugursuz olacagi inanciyla on degil, arka kapilarindan giren, sirk inancina bagli...
Onlar Musrik olmalarina ragmen, musrik olmayan muminlere evlerinize arka kapilardan girmeniz hayirli degildir ayeti gelmistir Medine'de...(Bakara/189)
Sizce simdi  islamiyete gecmezden once de  o gruba dahil olmayan muminlerin, islamiyete gectikten sonra  evlerine on kapidan girmedigini mi dusunmeliyiz donemsel olarak ? Muminler evlerine arka kapidan giriyordu seklinde mi aciklayacagiz Medine donemini?  :)

Kuran  analitik bakan, irdeleyen ve cozum sunan bir kitaptir sayin Ibrahim-40. Allah'in nefsi yoktur cunku..


Cezasi tabi ki bellidir. Ve bu ceza Allah'in vaadidir. Allah vaadinden donmez.
2,165 /2,57/ 3/140 / 3,192 vb. ayetlerde zulmun karsiligini okuyabilirsiniz.
Insanlar tarafindan verilecek olan ceza, acaba Allah'in verecegi cezadan daha mi etkilidir sizce?

-Varsayalim ki Allah ekstradan bir ayetle bahsettiginiz gibi 200 sopa, azad edilecek kole, suclunun topluma  teshir edilmesi  vb. cezalar vermis olsaydi, bu sizce yapilan zulmun karsiligi olabilecek miydi?

-Veya ayetle linc kulturu emredilseydi, buna bakisiniz nasil olurdu?

Dediginiz ceza verilseydi ve cezalandirilsalardi bu zulümde ortadan kalkardi bu kadar basit..

Bence o kadar basit degil! Icinde yasadiginiz cagda bile hala tecavuzculer, zoraki fuhus yaptiranlar (bakin kac asir gecmis aradan!) ellerini kollarini sallayarak geziyor. Fuhus ve dongusu insanlik tarihi ile yasit bir kavram iken, nasil oyle bir kerede ceza vermekle ortadan kaldirdiniz zulumu?

Zina'nin da cezasi var ona bakarsaniz. Ama o gunden bugune zina bitmis degil. Buna ne dersiniz?

Unutmayin, Allah dileseydi hepimizi puri pak imanli yaratabilirdi.

 BU onlar icin dünyadaki cezalari olurdu. Allahin asil azabi ise zaten ahirette gerceklesecekti....


Allah'in gazabini nerede nasil kullanacagina dair kesin bir bilgimiz olmadigindan, bu gayb'a girer ve direk ve mutlak  ahireti isaret etmek pek dogru bir kani degil bence.. Bu ahiret oncesinde dunyada da olabilir. Dahasi onemli olan, dunyada iken cenneti veya cehennemi yasamanizdir iyimser bir insani tahminle.


Linc  edilsinler demedim zaten, ben zinanin cezasininda recm oldugunu zaten kabul etmiyorum, peygamberin Kuranda zina ile alakali acik hüküm dururken farkli bir uygulama yapmasini  nasil islam düsüncesine sigdirabilirizki? Dediniz demedim ki!!???
Sadece bir soruydu, sizin kisisel fikrinizi veya bu cezaya dair onerinizi ogrenmek  acisindan. Aksi takdirde Kuran'in hukmu bellidir. Ki konu zaten insanlik disi olan recm degil..


Konuya dönersek bu alcak insanlarin elinden elbetteki ellerindeki cariyeleri devlet kuratarabilirdi ve  zalim kisileride cezalandirabilirdi dolayisiyla cariye pazarlama iside bertaraf olurdu. Yapanlara agir yaptirim uygulanmasi gerekirdi velhasil...


Yazdiginiz cozum gercekci degil.. Kurtaramazdi. Ustte yazdigim nedenler bir yana;

Kurtarabilseydi, bugun en kati dini kurallarla yonetilen ulkelerde, fuhus sektorunun olmamasi gerekirdi. Muta nikahini tartismiyor olmamiz gerekirdi.
Sizin mesela, dusunce olarak, peygamber muta nikahi kiymis olabilir mi(hukuken daraltilmis nikah) diye dusunmemeniz  gerekirdi.
Kurtarsaydi, Allah tarafindan  son nefesine kadar insana bir sans olarak verilmis, kisisel tovbe hakki  ortadan kalkardi. Allah sisteminde ceza ile zorlama tovbe diye birsey yoktur. Tovbenin insanin kendi icinden gelmesi gerekir.Bu hakki insanin elinden almaya,  Allah sistemi disinda bir  sistem yetkili degildir.

Kuran her kosulda suregelen bir gelenegi yikip, kolelerin ozgurlugune kavusmasi ve topluma kazandirilmasi adina, cesitli vesilelerle baglantili emirlerle doludur. Ama ata kulturu ve dini kolayca yikilabilir cinsten bir eylem degildir cogunluk icindir.Bir kisim icin ise imanin tamami nefs-parayla esdegerdir. Bu hala boyledir gunumuzde bile..

Bu yuzden, bicak gibi kesmek yerine, asama asama zerkeder Kuran..

Cariye'de bir anlamda koledir. Alinir, satilir, hediye edilir. Veya insafli bir sahibi varsa, ozgur kilinarak hur kadin veya es  statusune yukseltilir.

Cariye veya kole farketmez, meta seklinde bakilan insanlar her cagda oldu, olmaya da devam edecek. Icinde yasadiginiz caga dikkatli bakin, koleligin halen versiyon degistirerek devam ettigini goreceksiniz. Yani zulum bitmis degil!
Cunku insan fikrinden turemis tum sistemler arizalidir, eksiktir, adilane degildir. Allah sistemi ile bir degildir, olamaz.



Dikkatinizi cekerim! Ortada gonul rizasi ile veya bir fikre dair  ters dusme cinsinden hasil olmus(oldurme, yaralama) bir olay yok.

Fesübhanallah gönül rizasiyla demissiniz......... fuhsa zorlananlar diyor Allah cc siz ise gönül rizasiyla ve öldürme, yaralama yok demisiniz..... lütfen sizi bu konuda özellikle tevbeye davet ediyorum.... birde  cinsel taciz yaparken yaralamasi yada öldürmesimi gerekiyordu? Bu nasil düsünce kardesim?
 Yok, benim tovbe edecek bir durumum yok soylemime dair. Bana "tovbe edin" derseniz, beni gulmek zorunda birakirsiniz. :))

Tamamen yanlis anlamissiniz pesinden de tevbeye davet etmissiniz. Siz, israrla bir tarafin riza gostermedigi bir eyleme karsilik, ayet ariyorsunuz veya olmaliydi diyorsunuz.

Simdi ben size soruyorum basit olarak;
Zorla yaptirilan bir fuhusta(doneme dair) bir ikinci- ucuncu kisinin sahitligi soz konusu degildir. Buna maruz kalan zaten toplum icinde statu olarak alt tabakada sayilan kisidir. Yani kimdir? Bir nevi cariyedir bir nevi koledir.
Simdi bu zorlamaya maruz kalan kadin, varsayin ki sahit buldu veya bulamadi, kime sikayette bulunacak? Elbette bir sans yakalayabilirse, Muhammed'e gidecek ve sikayet edecek fuhusa zorlandigina dair. Muhammed olmus degil! Vahiy inisi halen devam ediyor! Ama Muhammed ata kulturunun yansimalarini, kendi sahsi karariyla kaldirmaya yetkili degil.(Mesela kolelik hop diye bicak gibi bir emirle yasaklanmiyor, dikkat edin! Halihazirda idame oluyor.) Bu yuzden vahiy gelmesi lazim.
Ve nihayetinde vahiy geliyor. Siz mutlak bir ceza arayisi icerisindesiniz.

Simdi ben size, sizin belirttiginiz minvalde dusunerek (dusunce bazinda sizin safhiniza gecerek) sunu sormak istiyorum.
Sizce Muhammed'in, maruz kalan haricinde, bu zorlamayi yapan kisiye bakis acisi nasil olur? Durum ortaya ciktiginda,  keza Muhammed toplumunda bu kisi ahlaken, nasil degerlendirilir?
Hicret, "tedbili mekanda ferahlik vardir" dusuncesiyle yapilmamistir sayin Ibrahim-40.
Dikkat edin bu toplum, eger fuhusa, cinsel tacize vb. seylere razi olan, yadirgamayan, onaylamayan bir toplum olmasaydi HICRET gerceklesmezdi.  Medineye gecis hic olmazdi. Ahlaksizliklarla, hayasizliklarla dolu bir kentte, kalplerindeki Allah inanci ile tacize maruz kalan mumin kadinlar gul gibi yasar giderlerdi, Mekke'nin fethine de luzum gerekmez, Kabe icinde bir kisim Allah inanciyla, diger musrik kisim cirilciplak Kabe tavafi ile yasayip giderlerdi.
Siz simdi boylesi bir toplum bakis acisi icerisinde, hala ayet mi ariyorsunuz? Hala islam devletinin bu tip bir zorlamadan cariyeleri kurtarmis olmasi  gerektigini mi dusunuyorsunuz?

Allah, kitabinda nerede ve hangi sure veya ayette dunyada yapilan bir kotulugun veya zulmun henuz dunyada iken cezasinin verilecegini bildirmistir ki, siz dunyada verilmesi gereken bir  ayetli ceza arayisi icerisindesiniz? Zulum karsiligi ayetleri, icinde zorlama fuhus kelimesi gecmedigi icin muhtemelen kabul etmiyorsunuz. Oysa zulum cok genis kapsamli bir kelime..

Veya sasar-beser insanin , dunyada ceza karsisinda gercekten dogru yolu bulacagina inanacak kadar iyi niyetli misiniz? Durust ve dogru olmayan insana, dunyevi  zoraki bir ceza ne denli etkilir?
Peki nerede kaldi, Tekvir/27, 28, 29 ????????



Islamiyet sonrasinda, olabilecek  bu tur zorlama tekliflere dair, birakin eksik ayet yollamayi, Allah oldukca kesin  bir ayetle(alinti koydugunuz ayetle) hukum sonrasinda, ola ki boyle birsey olursa kadinin bagislanacagini, erkegin ise Allah'la(ceza bakimindan) karsi karsiya kalacagini bildirmektedir.

Fuhsa zorlananin günahi nedirki affedilmesin? Ama  malum ayette erkegin Allahla basbasa kalip cezalandirilacagini ben görmedim sahsen....

Gormemeniz cok normal, zira ornegin,musrik Mekke'den fuhsa zorlanmis ve bir sekilde kacmis bir kadinin, Islamiyeti secebilme ihtimalini goz onune hic almamissiniz. Siz olaya sadece Medine'de fuhsa zorlanmis kadinin affedilirligi seklinde bakiyorsunuz. Cunku mantiginiz olayin Medine'de muminler icinde gectigine  on kabullu.

Zulume dair inmis ve Allah tarafindan vaad edilmis ceza ayetlerini (ki bir ikisini ben size yazdim yukarda)Kuran'dan kabul etmiyorsaniz, gormemeniz cok normal. Bunu yadirgamam.
Siz kisisel olarak ahirete herkes duzgun ve dogru gitsin veya hem dunyada, hem ahirette ceksin cezasini  seklinde bir dusunceye sahipseniz ki bir nebze takdire sayan bir dusunce sekli, Allah'in kulu uzerine hesap kitabi, Kuran icerigi geregi o kadar basit degil ne yazik ki..


Mesela siz, bir Kuran okuyucusu olarak, bu tip bir  nikahin yasaklanmasina dair, yasaktan sonra tekrari halinde neden bir ceza emredilmedigini sorguladiginiz oldu mu?

Veya Iffetini korumak isteyen birine zorla fuhus yaptirmak daha az miktarda bir hayasizlik midir veya kotunun daha iyisi  bir yol mudur?


Babalarinin nikahladiklari kadinlari  nikahlamak gibi bir cirkefi ne düsündüm nede cezasini merak ettim, böyle insanlari toplum  kendinden dislar zaten ve böyle bir uygulama oldugunuda duymadim peygamber döneminde ama bahsettigimiz nur suresi ayeti peygamberin  vefatina 5-6 sene önce yasanan bir durum. Buna dikkatinizi cekerim.

Gelelim dikkatimi cektiginiz noktaya;

Ne guzel, bakin toplum dislayacagini bildiginden, merak etmeye gerek gormemissiniz. Son derece akilci. Kisinin rizasi olmadan zorlama fuhus da, en az bu kadar etige aykiri ve cirkefce maalesef..
Oysa 4/22 'de(nikah bahsi) Medine'de, yaklasik hicret'in 6 yilinda (628) inmis bir sure... Yani peygamberin olumunden yaklasik kabaca 4 yil once inmis bir sure..
Bu hic dikkatinizi cekti mi? Yoksa gozden mi kacirdiniz?
Ben de buna dikkatinizi cekmek istiyorum. Nikah bahsini orneklememdeki amac budur.

Ne olacak simdi? Peygamber olmeden belli bir sure once muminler babalarinin eslerine nikah kiyiyordu mu diyecegiz? :)

Bu yuzden diyorum ya, nikah bahsini zaten toplum dislamistir, cirkefce bir olaydir diye merak etmeyip, ceza ayeti arayisina girmemeniz, ayni cirkeflikteki baska bir eyleme kitapta  bir ceza ayeti aramaniz cok garip!!!?

Ikinci soruya cevap ise mahallenizde komsunuz genelev calistiran bir insan olsa  o kisiye siz kötünün iyisinimi yapiyor dersiniz gercekten?  
Elbette demem. Ama siz fikirleriniz bazinda,  kendi celiskinizi goremiyorsaniz boyle dusundugumu zannetmeniz normal. 

Siz bir cirkef addettiginiz bir isleyisin toplum dislamasi ile yok olabilecegi inancinda olmaniza ragmen, zoraki fuhus acisindan ayni dusuncede degilsiniz. Gerekceniz peygamberin olumunden kisa sure once ayetin inmesi.. Halbuki kolayca cezasiz  hallettiginiz diger ayet de yaklasik ayni donemde ve ayni bolgede inmis bir ayet..

Demeyecegim icin, size" daha mi az cirkefce veya hayasizca" diye sordum zaten. Celiskinizi gorebilesiniz diye.. Simdi ne demek istedigimi anlayabildiniz mi? :)

Kaldiki islam devletinin buna izin vermesi beklenirmi?

Islam devleti buna ne diye izin versin ki? Bahsettigim cadirlar ve gordugu islev islamiyet oncesi ve islamiyet sonrasi musrikler arasinda  yasanan manzaralardir. Gerek musrikler tarafindan, gerek gayri-muslimler tarafindan idame edilen, isletilen..

Fuhusa, cinsel tacize sicak bakmayan bir toplum Mekke doneminde 13 yil fuhusun, kumarin, pisligin icinde, Allah inancina, imanina  ragmen dayanamadi ama kirilip bolunmedi de...
Devlet olduktan sonra, kendi toplumu icinde  zorla fuhus yaptiran bir adami ne diye bagrina bassin sizce?


Ibrahimi doguran Cariye  Mariyenin  sonradan müslüman olmustur demisiniz? Kaynak nedir? Ben peygamberin eslerinin isimlerini yazan kisilerin Mariye diye nikahli bir esten bahsettigini bir yerde okumadim..

-Kuran disi, Islami icerikli dokumanlari aratirsaniz okursunuz. Nasil ki ornegin bir Aise'yi de Kuran'dan degil, ayni kaynaklardan okuyorsunuz, Mariye'de o kaynaklarda..

-Islam peygamberi, sirf zevk olsun diye, Kuran ayetine ters duserek musluman olmamis, bilakis hristiyan bir bayanla ayni evi keza birlikteligi  paylasmaz. Ondan cocuk sahibi de olmayi dusunmez.
O yaparsa toplumu da yapar.
Kuran ayetinin, inanmis bir cariye, inanmamis bir hur kadindan daha iyidir emri reddedilir boylece.. Ayni cati altinda hem Baba+Ogul+Kutsal Ruh diye  ucleyip, hem de Allah birdir, tektir seklinde yasanilip gidilir.
Peygamber donemi icin fazlasiyla aykiridir bu..

Bu sebeple o birliktelige girmeden once, o bayani muslumanliga davet etmesi gerekir. Veya genelde oldugu gibi o bayanin kendi istegi ile peygambere es olmak istemesi ve muslumanligi secmesi gerekir.

El hasil   kardesim sizi bu meselede  biraz daha  tarafsiz önyargisiz düsünmeye davet ediyorum.... Ben sahsen sizi ciddi ciddi anlamaya calisiyorum.... Samimiyetinizden asla süphem yok bunu bilesiniz....

Ben onyargili degilim konu babinda.. Olsam sizinle fikir paylasimi yapiyor olmazdim. Ama sizin on kabulle konuya yaklasiminiz asikar.
Ben de Kuran'a dair,  fikren sizi anlamaya calisiyorum. Nerede on kabulle yaklastiginizi veya  sadece belki gozden kacirdiginiz ve bana gore fikren kendi soylemlerinizle celistiginiz veya tarafli baktiginiz  yerleri size gostermeye calistim, umarim kirmamisimdir sizi..


Paylasiminiz icin tsk ederim

Ben de tesekkur ederim.



__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

SLM SASHA KARDES

HICRETTEN SONRA MEDINEDE INMIS MEDINE TOPLUMU ILE ALAKALI  BIR SUREYI NASIL OLDUDA MEKKE MÜSRIKLERINE UYARLADINIZ ANLAMADIM DOGRUSU KARDESIM::::

EVLERINE ARKA KAPILARINDAN GIRME OLAYIDA AYNI SEKILDE MEKKEYLE ALAKALI BIR DURUM DEGILDIR:::

MEDINEDEKI YADA MEKKEDEKI INSANLARIN EVLERINDE CIFT GIRIS KAPISIMI VARDIRKI? BI ÖN GIRIS KAPISI BIRDE ARKA GIRIS KAPISI::::

BU ARAPCA BIR DEYIMDIR VE INSANLARIN AYIPLARINI ARASTIRMAMAYLA ALAKALIDIR:::

BIR DIGER MESELEDE OLAYI MEKKEYE HASRETTIGINIZDEN OLSA GEREK FAHSA; CIRKEF BIR SUCUN SADECE TOPLUM DISLAMASIYLA YETERLI OLMASI GEREKTIGINI DÜSÜNMÜSSÜNÜZ::::

BEN ZATEN OLAYI MEKKEYLE BAGLANTILI ALGILAMADIGIM ICIN MEDINEDEDE ISLAMI OTORITE HAKIM OLDUGUNDAN NICIN BUNA HAKIM OTORITE TARAFINDAN BIR YAPTIRIM UYGULANMADIGIYLA ALAKALIDIR::

VE PEYGAMBERE BU CIRKEFI YAPANLARIN DURUMUYLA ALAKALI BU AYET ICERISINDE SERT BIR IKAZIN YAPILMADIGIYLA ALAKALIDIR:::

PAYLASIMINIZDAN ISTIFADE ETMEYE CALISIYORUM INSALLAH

TESEKKÜR EDERIM
Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 

<< Önceki Sayfa 33 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats