HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: BİR TÜRBAN SORUSU Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

 

       Efrayim

       Selam Dostlar

       ÜNİVERSİTE KAPISIN GELEN TÜRBANLI KIZA;

       1-) Burası çağdaş bir yerdir kıyafetin buraya uygun değil

       2-) Türkiye cumhuriyeti demokratik laik sosyal bir hukuk devletidir kıyafetin bu tanıma aykırı

        3-) kıyfetin, kadın haklarına ayrıca kadın erkek eşitliğine de aykırı

        Vidan muhasebesi yapalım hep beraber...

         Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Empyrium
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2007
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Empyrium

Merhaba efrayim

 

şahsım adına hiçbir türbanlı kızla arkadaşlığım tanışıklığım olmasada herhangi bir zıtlığım mevcut değildir kendilerine. Üniversitelere alınmamalarını da doğru bulmuyorum. Ama şunu açıkça belirteyim ki türbanı, baş örtüsünü Allahın emri gibi gösterenlere aşırı gıcığım var.

Yukarı dön Göster Empyrium's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Empyrium
 
adsız
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 23 nisan 2007
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adsız

sırf başıörtmek kuran da yokdur demek için binbir dereden su getirmişsiniz.arağçayı araplardan bile daha iyi söker hale gelmişsiniz.yok araplara has birşeydir demişsiniz.ve daha birsürü nefsani yorum yapmışsınız.

unutmayın ALLAH dilerse sizleri ayetleriylede sapıttırır.

önce kadının ne olduğunu ortaya koyun.kadın için gözü zinettir.dudakları zinettir.sesi zinettir.bacakları zinettir.kalçası zinettir.beli zinettir.göğsü zinettir.iki bacağının arası zinettir.....zinetten kasıt nedir?

Yukarı dön Göster adsız's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adsız
 
adsız
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 23 nisan 2007
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adsız

Empyrium Yazdı:

Merhaba efrayim

 

şahsım adına hiçbir türbanlı kızla arkadaşlığım tanışıklığım olmasada herhangi bir zıtlığım mevcut değildir kendilerine. Üniversitelere alınmamalarını da doğru bulmuyorum. Ama şunu açıkça belirteyim ki türbanı, baş örtüsünü Allahın emri gibi gösterenlere aşırı gıcığım var.

ALLAHA VE AHİRET GÜNÜNE TABİ OLANLARINDA SANA AŞIRI GICIĞI OLABİLİR...

Yukarı dön Göster adsız's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adsız
 
gondolcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gondolcu

adsız Yazdı:

önce kadının ne olduğunu ortaya koyun.kadın için gözü zinettir.dudakları zinettir.sesi zinettir.bacakları zinettir.kalçası zinettir.beli zinettir.göğsü zinettir.iki bacağının arası zinettir.....zinetten kasıt nedir?

sen kadını sarraflık bi mal yapmışsın .zaten yaşam tarzınızdan belli kadına alınıp satılan konuşma hakkı olmayan sırf sizlerin cinsel ihtiyaçlarınızı gören dört duvara mahkum bi yaratık olarak algıladsığınız için  ,sizlerle tartışmaya değmez.

SAYGILARIMLA.


__________________
saygılarımla

Aaydın
Yukarı dön Göster gondolcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gondolcu Ziyaret gondolcu's Ana Sayfa
 
gamze38
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 15 aralik 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gamze38

Ubeydullah Yazdı:
safbilgi Yazdı:

selam ubeydullah


ayetın geleneksel tefsirciler tarafından verılmış halını yazmışsın.ayetın doğru tefsirinde baş örtüsü degıl örtü gecer,emir gögus açıklığının kapatılmasıdır, saç değildir,başörtüsü arapçada hımar değildir.Kaldıkı avret yeri kadın ve erkeği fiziksel görünüş olarak birbirinden ayıran cinse özel organlardır,saç avret yeri degıldır,gelenek dinselleşemez,kullanana saygı gösterılmeli ama bu Kuran da emir gibi kadına dayatılamaz,o zaman erkeklerde saçlarını örtsün kadınlar tahrık olur dıye,sactan tahrık olan sapık zihnıyet gözdende olur,gözlerde kapanmalı o zaman,hayatı bı emır olsaydı tek bır yerde geçmezdi.forumu bastan sona okursan  bu ayet ve konu için  gereklı bılgıleri arkadaşlar vermişler.Bu gelenekçi tefsir anlayışının temeli , kadının ikinci sınıf ve erkeğe hızmet için yaratıldığına inanmaktan kaynaklanır.Kaburga kemiği hikayesıde yalandır,tevrattan girmiştir. 


ayrıntılılı bılgı:


http://www.kurandakidin.net


http://www.kurandakidin.net/bolumler/22basortusu.htm


Allaha emanet ol...



tamam sizin dediğiniz gibi kabul edelim yani meal yanlış olsun..

o zaman şu merakımı giderirmisiniz neden araplarda kapanıyor yani onların kapanmaması (saçını örtmemesi) gerekmezmi?acaba onlarda bizim meal kitaplarına göremi yaşıyor kendi ana dillerinde inen bir kitabı neden bizim mealimize göre anlayıp yaşıyorlar anlamış değilim yoksa onlardaki Kur-an ın orijinalimi değiştirilmiş(!)..

neyse siz kapanmamalıdır diyiniz ALLAH ın hesap günü hepimiz için yakındır..

selametle ALLAH a emanet olun

araplar kur'an dilini biliyor diyorsunuzda kaç tanesi gerçekten özüne inmis bi sekilde okudu saniyorsunuz??ben kendim nasil 6 yil imam hatip okuluna gidipte kur'anin türkçe manasiyla bile tam ögrenememissem aynen onlarda uydurulmus kitaplardan din ögrenmisler emin ol,çok yakin bi arkadasim var simdi ona ben anlatiyorum kur'andaki dini, bazi yerlerde de arapçasini ögrenmeye çalisiyorum ondan,bazi ayetleri gösteriyorum ,simdiye kadar ögrendiklerini unut, ya da bi kenara birak ve bana bu ayeti anlat sadece diyorum sorular soruyorum ancak anlayabiliyor.. simdiye kadar ögrendiklerimiz olmasaydi ve arapçasindan Kur'ani ögrenmeye baslasaydik ilk olarak, o zaman daha kolay olurdu anlamak,simdiye kadar din diye bildigimiz seylerin etkisinden kurtulmak zor olsa gerek..

Yukarı dön Göster gamze38's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gamze38
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Humur sözlük anlamı yüzü açıkta bırakan ve saçları örten baş örtüsüdür. örtünmenin sınırları bellidir. Saç süs tür. Kadın süsünü gizleyecek, erkeklerin şehvet bakışlarına malzeme vermeyecek. Kadının açılıp saçılmasını isteyenler münafılklardan ve kafirlerden başkası olmaz.

Takva açılmak mıdır, edeple örtünmek midir? Kuran Peygamberimize, kafirlere sadece tebliğ et, müminlere örnek ol, yol göster diyor. 'Sen de içlerinde bulunup onlara namaz kıldırdığın zaman'-Nisa102- demekle Yüce Allah, cemaat ve imamlığı Kuran da tarif etmediği halde Peygamberimizin sünnetinin önemini ifade ediyor. 'Onlardan ölmüş olan hiçbirine asla namaz kılma'-Tevbe84- ayetindeki cenaze namazını izah edemeyecek olduğu için 'dua etme' şeklinde değiştirerek alınan vebal ne olacak? Ayette açıkça, cenaze-namaz-kabir üçlemesi dikkat çekerken ve Kuran da başka yerde cenaze namazı geçmezken sünnete sırt dönenler cenaze namazını nasıl kılacaklar acaba?
'Sadece tebliğ et' diyen ayetlerin evvelini ve ahirini inceleyen, bu ayetlerin inatçı kafirler hakkında indiğini görecektir. Oysa müminler için Peygamber güzel bir örnek ve danışılmadan iş yapılmaması gereken önderdir.  Peygamber şu an yok ki kime danışalım diyecekler. ‘içinizden iyiliği emredip kötülükten alı koyanlar bulunsun’ mealini düşünün.

Sünnet yazılsaydı ve bize kitaplar halinde gelseydi yinede bu insan sözüdür, yanılma vardır diyecekler. Zaten Allah kelamını diğerlerinden ayıran hiçbir çelişki ve kusur olmamasıdır. Dolayısıyla hadislerde çelişkiler ve yanılmalar olması gayet doğaldır. Bize düşen akıllı olup ayıt etmektir. Aklı kesmeyip ayırt edemeyen ahkam kesmemelidir. Mezhepleri eleştirenlerin web siteleri çarpık mezhepler olmuş, bibbirine zıt fetvalar ile müminleri dinden çıkarma yolunda ilerliyor. Dikkat edin! Allah ile aldatmanın türleri vardır.



__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
ebruli
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 24 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 30
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebruli

hasan akçaya sormak istiyorum niye ziynet değince ya takı ya göğüs diyor insanları tercih yapmaya zorluyor böyle bir durumda takı tabiki deriz ama orda bahsedilen gerdan ve göğüs dekoltesi bu çok açık o sayılan müstesna kişilerin yanında saçını örtmez ve gögüs dekolteli giyersin dışarda saçını kapatır ve göğüs dekoltenide örtersin dinde örtünmek yok demek ne kadar  doğru sanki kestirip atmak

acele cwp bekliyorum 

Yukarı dön Göster ebruli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebruli
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

 Mâide  87  
 
(Medenî 112)
Ey iman sahipleri! Allah'ýn size helal kýldýðý þeylerin temiz ve güzel olanlarýný haramlaþtýrmayýn; azýp sýnýrý aþmayýn; Allah azýp sýnýrý aþanlarý sevmez.

 Yûnus  59  
 
(Mekkî 51)
De ki: "Ne oldu size de Allah'ýn size rýzýk olarak indirdiði þeylerden bir haram yaptýnýz bir de helal?" De ki: "Allah mý size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mý ediyorsunuz?"

 Nahl  116  
 
(Mekkî 70)
Yalan düzerek Allah'a iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "Þu helaldir, þu da haramdýr!" demeyin. Yalan düzerek Allah'a iftira edenler kurtulamazlar.

 A’râf  32  
 
(Mekkî 39)
De ki: "Allah'ýn kullarý için çýkardýðý süsü, güzel, temiz ve tatlý rýzýklarý kim haram etmiþ?" De ki: "Dünya hayatýnda onlar, inananlar için de var. Kýyamet gününde ise yalnýz inananlar içindir onlar." Bilgiden nasipli bir topluluk için biz, ayetleri böyle ayrýntýlý kýlýyoruz.
Selam,umrimki 60sayfayi iyice okuyup anlamaya gayret etmissinizidir.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Başörtüsü fesadı yalanlar sayesinde ayakta tutulabiliyor. Buna bir örnek vermek gerekirse Süleyman Ateş'in 10 Eylul 2008 tarihli VATAN gazetesinde yazdıkları yeter: 

Bir okurum, “Çok yakından tanıdığım bir hanım başını örtmeye karar verdi. Şu anda işi gereği yurt dışında olan kocasının düşüncelerini iyi biliyorum. Böyle bir durumu asla kabul etmez. Bu davranış boşanmaya kadar gidebilir. Sizin düşünceniz nedir” diye soruyor. Cevabım şudur: Baş örtüsü takmak Allah’ın emridir ama her zaman yazmış ve söylemişimdir. İslâm’ın ilk emri, olmazsa olmazlarından değildir. Çünkü baş örtüsü zaten Arapların köklü geleneğiydi.

 

Hür kadınlar başlarını örterlerdi. Baş örtüsünün temel nedeni, kadının hür olduğu anlaşılsın ve cariyelere sataşıldığı gibi bunlara sataşılmasını önlemektir. Ahzab Suresi’nin 59’uncu ayetinden bu husus açıkça anlaşılır: “Ey Peygamber eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle: (Dışarı çıktıkları zaman) örtülerini üstlerine salsınlar, onların tanınıp incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir.”

 

 

İki yalana dikkat.

 

(1)Başörtüsünün Allah’ın emri olduğu kocaman bir yalan. Allah, Kuran’ın hiçbir ayetinde “Kadınlar başlarını örtsünler!” demiyor. Hayrettin Karaman, Süleyman Ateş, Mevdudi misillu zevat diyor onu. Başörtüsü o beşerin emridir.

 

... aynı yerde geçen ziynetin –ki, örtülmesi gereken yerler demektir- örtülmesi hükmü bütün asırlarda İslam alimlerinin ittifakı ile ortaya konmuştur; el, yüz, ayak konularındaki detayı dışında bir ihtilaf, bir tartışma olmamıştır.(YENİ ŞAFAK, 26 Haziran 2005)

 

Ve şu "Nûr 31'de anılan ZİYNETLER kadın vücudunun örtülmesi gereken yerleridir" iddiasına bakın. Açık açık söylüyorum, "fuhuş tellallığı"nın daniskasıdır. Ahlak zabıtası görevini tam yapsa bu hükmü verip tebliğ eden ulemayı derhal tutuklar. Açıklaması aşağıda.  

 

(2)Başörtüsünün gerçek nedeni Allah’a söyletilen değil, Allah’ın “söylediği”dir. O’nun Ahzab 59’da söylediği ise şudur: İNANANLARIN KADINLARINA söyle! Tanınmaları için cilbablarını sıkıca giysinler…

 

O kadınların NE olduklarının anlaşılması için? (Hür kadınlar, şu tür kadınlar, bu tür kadınlar değil!) İNANANLARIN KADINLARI. Ayette Allah’ın açık ve net olarak söylediği budur.

 

Tıpkı hacca giden Diyanet İşleri Başkanına şu söylenen gibi: TÜRK HACILARIN KADINLARINA söyle! Tanınmaları için ayyıldızlı giysilerini sıkıca giysinler.

 

Bu kadınların NE olduklarının anlaşılması için? (Hür kadınlar, şu tür kadınlar, bu tür kadınlar değil!) TÜRK HACILARIN KADINLARI.

ebruli Yazdı:

hasan akçaya sormak istiyorum niye ziynet değince ya takı ya göğüs diyor insanları tercih yapmaya zorluyor böyle bir durumda takı tabiki deriz ama orda bahsedilen gerdan ve göğüs dekoltesi bu çok açık o sayılan müstesna kişilerin yanında saçını örtmez ve gögüs dekolteli giyersin dışarda saçını kapatır ve göğüs dekoltenide örtersin dinde örtünmek yok demek ne kadar  doğru sanki kestirip atmak

acele cwp bekliyorum 

o sayılan müstesna kişilerin yanında saçını örtmez ve gögüs dekolteli giyersin...

"Nûr 31'deki ZİYNETLER inanan kadının vücududur; tesettüre sokulmazsa adım adım zinaya götürür!" diyen birinin açısından bakarsanız ahlaksız bir icazettir bu.

Aman Allahım, Aman Allah'ım! Örneğin Harunnisa Gül Hanımefendi'nin "tâbi'ıyne gayri uli'l ırbeti mine'r ricâl"ine yani "kendisine bağlı ihtiyaçsız erkekler"e saçını, gerdanını ve göğüs çatalını açması caizmiş.

Bir an durun ve sorun kendinize, kardeşim. O iş orda kalır mı; "adım adım zina"ya gitmez mi?

Gidin, Hayrunnisa Gül Hanımefendi'ye tebliğ edin bu icazet kararınızı. Sizi "Ahlaksız teklifte bulundu!" diye derhal mahkemeye verir.

Sakın ha.

"Anılan ziynetlerin hepsi takılar değildir; bir kısmı da kadının saçı, gerdanı ve göğüs çatalıdır..." gibi bir iddiayı öne sürdüğünüz an İslamın kapısını zinaya açıverirsiniz. Sakın ha. "Bırakın o ziynetlerin bir kısmı kadının açılması caiz olan vücudu oluversin!" demek "Bırakın kadın birazcık gebe kalıversin!" demektir.

Hayır! Birazcık gebe diye bir şey yok; birazcık gebe tam gebedir. "Birazcık gebe oluversin!" icazeti ahlaksız bir icazettir.

Ama yalnızca sizin boş bulunup açıklayıverdiğiniz bir icazet değil, tesettür fesadının temelinde yatan ahlaksızlıktır bu. Ve sizin bu söylediğinizi istisnasız bütün tesettür uleması söylüyor. 

Ahlak zabıtası görevini tam yapsa tesettür ulemasını tutuklar.

*

Ben bu konuyu anlatmaktan bıktım. İnanın bıktım. Değerli ebruli kardeşim, istediğiniz açıklamayı Süleyman Ateş'e cevaben yazdığım KURAN'DA BAŞ ÖRTÜSÜ VAR MI* başlıklı iletimde bulabilirsiniz. 

http://www.hasanakcay.net/?p=62#more-62

Lütfen okuyun. Sizde hâlâ yeteri kadar açık anlatamadığım izlenimi kalırsa söz, burada bir daha anlatacağım. Allah isterse.

Sevgiyle. 

___________________

*Süleyman Ateş'e cevabımın doğrudan sizin istediğiniz açıklamayı ihtiva eden bölümünü alıntılıyorum ama tam anlamak için yazının bütününü okumakta yarar var:

İtiraz: Tesettürün altından hemen vücut mu çıkacak?

ZİYNET ne ise o çıkacak, efendim. Örneğin Yüce Allah buyuruyor: Elçim! İnanan kadınlara söyle -Kul li’l muminât …

Görünenleri hariç “ziynetler“ini açmasınlar
La yubdîne “zînet“ehunne illa ma zahare minh

Tesettür yanlılarına göre burada anılan ZİYNETLER nedir? Kadın vücudunun, eğer açılırsa, insanı "adım adım zina"ya götüren yerleri (http://www.hayrettinkaraman.net/makale/0238.htm). Örneğin saçı, göğüs çatalı, göğsü. Nolur, bari kendi ziynet algılamanıza sahip çıkın. Madem “Ziynet vücuttur,” dediniz, vücuttur; örtü değil.

“Tesettürün altından fes çıkar, sütyen çıkar,” deyip kargaları güldürmeyin. Size göre madem inanan kadının ziynetleri örneğin saçı, göğüs çatalı ve memeleridir ve madem şu şu şu erkeklere o ziynetlerini açması caizdir saçını, göğüs çatalını ve memelerini göstermesi caizdir.

Ve Yüce Allah devam ediyor:

Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar!
Ve’l yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihin

Yani?

Ziynetlerini açmasınlar ama erkek kölelerine(?) başka
Lâ yubdîne zînet ehunne illa ma meleket eyman uhun

Devam:

ya da ihtiyaçsız erkek tâbilerine başka
evi’t tâbi’ıyne gayri uli’l ırbeti mine’r ricâl

Bu kadar açık ve net. Tesettür dinine göre, inanan bir kadın vücudunun "adım adım zina"ya götürür diye örttüğü yerlerini kölelerine ve hizmetçi misillu ihtiyaçsız erkek tâbilerine açabilir. Caizdir bu.

Önce köleyi kadının babası, erkek kardeşi, amcası... gibi mahrem sayarlar yani kendisiyle evlenilmesi yasak. Sonra kadının, kölesine vücudunu açmasını caiz ilan ederler. Örneğin Süleyman Ateş ferman buyurur: 

Malikesi, kölenin mahremidir (Ahzab 55). Ayette anılan mahremler, kadının her yerine bakabilirler (Nûr 31). 

Dikkat! Ahzab 55'te anılan ma meleket eyman uhun Peygamber hanımlarının "dişi ve erkek köleler"idir (?). İşte onlar Peygamber hanımlarının her yerine bakarlarmış; caizmiş bu. 

Tesettür uğruna Allah'ın Elçisi'ne ve "inananların anaları"na atılan şu iğrenç iftiraya bakın.  

Ben bu “ahlaksız icazet“i okurken utanıyorum. Allah’ın dediği bu olamaz. Ahlaksız icazet çıkmaz O’ndan. Tesettürcülerin fesadı bu.

Allah’ın dediği ZİYNETLER takılardır. Örneğin kadının göğüslerini aşıp göbeğine uzanan altın zinciri. Kadın onu teninden uzaklaştırıp blüzünün üstüne takarak kendi yakın çevresinde bulunan kimselere açabilir. Caiz olan bu. Temiz olan bu.

*

“ihtiyaçsız erkek”ten kasıt nedir?

Ayetteki ziynetler her ne ise inanan kadının erkek tâbileri onlara ihtiyaç duymayan kimselerdir. Örneğin Emine Erdoğan Hanımefendi erkek korumalarının kendisine doğum günü armağanı olarak verdiği altın zinciri teninden uzaklaştırıp blüzünün üstüne takmak suretiyle onlara gösterebilir. Erkek korumaların o takıya ihtiyacı yoktur.

Öte yandan ziynetler, tesettür bid’atında öne sürüldüğü gibi, kadın vücudunun "adım adım zina"ya götüren yerleri ise o erkekler şehveten ihtiyaçsızdır.

Ama kocaman bir yalan bu. Çünkü ma meleket eyman da tıpkı o erkek hizmetçilerin konumundadır. Cinsel ihtiyaçsızlık onlar için şart koşulmamış; hizmetçiler için neden koşulsun?

Artı, hadislerde de yok o şart. Benim yukarda Süleyman Ateş’e yönelttiğim sorulardan biri bununla ilgiliydi:

Tefsirlerinizde inanan kadınların, onların erkek köleleri olduğunu açıkladığınız “ma meleket eyman uhun”a ziynetlerini açmasının caiz olduğunu belirtiyorsunuz. Mevdudi’nin** anlattığına göre de Hz Fatıma kölesinden utanınca Hz Peygamber, “Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!” demiş. Doğru olabilir mi bu; mümkün mü?

___________________________

**TEFHİMU’L KUR’AN, Nur 31, dipnot 44:

 

…bir defasında Hz Peygamber (s.a) kölesi Abdullah b. Müsa’de el-Fezarî ile kızı Hz. Fatıma’nın evine gider. O zaman Hz. Fatıma’nın üzerinde ayaklarını açıkta bırakan bir entari vardı; başını örtse ayakları, ayaklarını örtse başı açıkta kalıyordu. Hz. Peygamber (s.a) kızının utandığını görünce, "Zararı yok, yalnızca baban ve kölen var!" buyurdular. (Enes b. Malik’ten Ebu Davud, Ahmed, Beyhaki).

 

Anladık mı; Hz Fatıma erkek kölesini görünce ne yapmış?

 

(1)Açıktaki ayaklarını örtmüş entarisiyle.  

(2)Ama başı da açıkmış; yoksa ayaklarını örtünce başı niye açılsın?

(3)Entarisiyle başını örtmüş…

 

Bir kadın entarisiyle başını örtmeye çalışırken nereleri açılırsa Hz Fatıma’nın oraları açılmış. Nereleri açılır? Kendiniz bir deneyin. Aynanın önünde entarinizle başınızı örtün. Nererleriniz açılıyor?

 

Hz Fatıma utanmış. Hz Peygamber, "Zararı yok; yalnızca kölen var!" buyurmuş.  

 

Fesubhanallah. Bir ahlak abidesi (huluki'n azîm) olan Hz Muhammed, ailenin erkek kölesinin önünde sevgili kızının oralarını açmasını caiz ilan etmiş. Tesettür uğruna Allah'ın Elçisine ve onun kızına atılan şu iğrenç iftiraya bakın.     

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 33 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats