HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: BİR TÜRBAN SORUSU Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
berguzar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 20 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı berguzar

Merhaba Arkadaşlar, sevgili efrayim:

Örtünmeden kasıt, cinselliği, cazibeyi, seksapelliği daha geniş tanımıyla ön plana çıkarmamaktır, ölçü budur ve kişinin örfüne göre de değişkenlik gösterir. Afrika kabilelerini düşünün, kadınları hayli açık bulursunuz, eğer ordaki erkekler bu açıklıktan kadınların dişiliğini değil de insanlığını ön planda tutuyorlarsa doğru yapıyorlar ve bu kadınlar bu giysilire ile dişiliklerini değilde örfen insan kimliklerini ön planda tutuyorlarsa yine bana göre doğru yapıyorlar. Ancak günümüz dünyasında hatta Türkiyesinde bir kadın ne kadar kapanırsa kapansın, isterse peçe ile gezsin, erkeğin bu giysinin içindeki varlığın kadın olduğunu bilmesi ve bu giysi ile tahrik olması bu kadar yaygınken, kadınlar ne yaparsa yapsın doğruya varılmaz. Ben bana verilen ölçüler içinde giyinip, cinselliğimi, cazibemi ön plana çıkarmıyorsum erkek buna rağmen beni bir tahrik unsuru olarak görüyorsa, bu kişinin imanının zayıflığındandır diyorum vesselam....

Hepiniz Allaha emanet olasınız...



__________________
benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Yukarı dön Göster berguzar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: berguzar
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

Başörtüsünün farziyyeti ??
"Amacım yalnızca rabbimin gerçek yolunu Kur'an'dan bulmaktır" diyen bir okurunuz varsa, ciddiye alırsınız değil mi? Ben de, o dinini ciddiye aldığı için onu ciddiye aldım. Bu okur şöyle diyor:
"Ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu söylenir, baştan bahsedilmez. "Arapçada kadınların başlarına örttükleri şeyin özel adı "hımar" değil "mikna" (doğrusu mikne'a SH) ve "nasıyf"tır. Hangi Arapça sözlüğe bakılırsa bakılsın "mikna(çoğulu mekani)" ve "nasıyfın" hanımların başlarını örttükleri kumaşın adı olduğu yazılıdır." Allah eğer "hımar" kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi "hımarürres" gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi"Bunlar, başkalarının kesesinden harcanan yalan-yanlış paketi sevgili okur. Kimin kesesinden almışsanız dolmuşa binmişsiniz. Buna, Kur'an'a uymak yerine Kur'an'ı kendinize uydurma sonucunda düştüğünüz çelişkiler de eklenince, iş içinden çıkılmaz olmuş.
Dert şu: Hımar ile başın örtülmesi kastedilseydi, içinde "baş" kelimesi geçerdi!

Peki, bu durumda bir önceki cümlede hanımların başlarına örttüğü şeyin adının "mikne'a" ve "nasif" olduğunu nasıl söyleyebiliyorsunuz? Nerede bunların içinde baş?
Kişi hiçbir şey bilmese de haddini bilecek. "Hangi sözlüğe bakılırsa bakılsın" iddiası yapacak bir kişinin, asgariden sözlüklere bakması lazım. Baksaydı ne görürdü?
Tabi ki, Arapça'da kadınların kullandığı örtü mikna (doğrusu mikne'a) ve nasif'ten ibaret olmadığını. Şöyle ortalama bir Kur'an talebesi olsaydı, sözlükte şunları görürdü:
1. Burka' (veya burku'): Bütün yüzü örter. (Erkeğin kullandığına kına' denir).
2. Nikab: Bütün yüzü örtmeyip iki gözden birini açarak bağlanan başörtüsüdür.
3. Lifâm: Her iki gözü de burun üstünden itibaren açık bırakan başörtüsüdür.
4. Lisâm: Burun açıkta kalacak şekilde ağız üstünden örtülen örtüdür.
5. Hımar: Yüz hariç başın ve boynun tamamını örten ve Kur'an'da emredilen örtüdür.
6. Nasîf: Hımar'ın daha büyüğü, Anadolu'daki "atkı"ya benzer başörtüsüdür.
7. Mikne'a: Nasif'ten daha büyük olup bel altına kadar uzanan başörtüsüdür.
8. Cilbab: Yüz hariç baştan ayağa her tarafı örten örtüdür.
Hımar, lugat olarak tereddütsüz başla ilgilidir. İçki'ye de aklı örttüğü için aynı kökten "hamr" denilmiştir. İkisi arasındaki ortak nokta "baş" ile ilgili olmasıdır. Mesela küfr de "örtmek" demektir. Ama başa veya akla değil, kalbe nisbet edildiği için farklı kökten kullanılmıştır.
"Hani bunun içinde baş?" sorusu kasıtlı bir tahrif ve saptırma amacı taşımıyorsa, cehaletin daniskasıdır. Yukarıda Arapçada kullanılan tüm başörtüsü isimleri sıralanmıştır. Hiçbirinin içinde "baş" yoktur. Olmasına gerek de yoktur. Türkçede de bu böyledir: Yazma, yaşmak, atkı, bürgü, bürümcek, çarşaf, çar, yağlık, eşarp, tülbent� Bunların tümü de bacağı değil başı örter ve içinde "baş" geçmez. Hoş Arapçada na'leyn, huffeteyn, cevrabeyn de ayağa giyilirler, ama içinde "ayak" geçmez. "Hani bunun ayağı?" diyerek bunların ayağa giyilmediğini söylemek ne kadar ciddi ise, "Hani bunun başı?" sorusu da o kadar ciddidir.
Okurumun cebinden harcadığı "kitabına uyduranlar" takımı ne diyor: "Hımar başı örtmez, göğüsleri örter?"
Yani? Yanisi şu: Hımar başörtüsü değil, göğüs örtüsüdür.
Peki, aynı mantıkla sormak gerekmez mi: Bir: Nerede bunun içinde göğüs? İki: Sen, örtü ayeti inmeden kadınların göğsü açık gezdiğini söylemiş oluyorsun, haberin var mı?
Bir alıntı daha yapalım "tüm maksadım Kur'an'ı anlamak" diyen okurumuzdan: Ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu geçer. Yani hımarın başı kapatması değil, ayette açıkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açığı manasına gelen 'cuub' (doğrusu "cuyub" SH) kelimesi hem bu ayette kapanılacak.."

Ey sevgili okur! Kur'an tüm âşıklarına önce haddini bilmeyi öğretir. Çünkü Kur'an haddini bilmezliği "cahiliye" olarak adlandırır ve ebediyen mahkûm eder. Zaten başörtüsü emrini de "haddini bilmezlik çağı" ile "Allah'a kayıtsız şartsız teslim olan insan" anlamındaki "Müslüman" kadına bir kişilik ve kimlik kazandırmak için emreder. Aynı zamanda O'nun "Rabbimin emri başım gözüm üstüne!" deyip demeyeceğini imtihan için emreder.
Ceyb; "aralık, açıklık, yırtık, yırtmaç, kesik, kopuk" anlamlarının tamamını kapsar. Başta aynı kökten türetilmiş olan "cep" olmak üzere, "açık yerler, göğüs yırtmacı, yaka açığı, kol açığı, elbise yırtığı", hülasa elbisenin tek parmağın içine gireceği tüm açık yerlerine denir. Hatta Kur'an, Semud kavminin kayaları yararak vadi oymasını da aynı kökten (cabu's-sahr) bir kelimeyle ifade eder. Soruyu zihinden "kesip" attığı için "cevab" da aynı köktendir.
Nur 31. ayetin başörtüsünü emreden cümlesi aslında neyi emretmektedir?
Açık ve net olarak şunu: Cahiliye döneminde bir aksesuar olarak başın üzerinden sırta atılan örtüyü bütün bir boynu ve gerdanı da kapatacak şekilde mazbutça örtmeyi.
Tabiî ki bu emir Allah'ın kitabına uyacaklar içindir. Kitaba uymak yerine kitabına uydurmaya ne gerek var? Yalan yanlış türrehatı yayıp vebale girmeye ne gerek var?
Unutmayalım İslam "teslim almak" değil "teslim olmak" manasına gelir. Konu bitmedi, yer bitti. Devamı gelecek yazıya.(Sami Hocaoğlu)



__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Şimdi kadınlar başlarını örtmeli mi, örtmemeli mi?

Mâide 101-102'de çok önemli bir uyarı var. İyi niyetli ve azimli Müslümanlar için onun Türkçesini Arapça karşılıklarıyla birlikte vermeye çalışayım. Önce Mâide 101:

İnananlar!
Yâ eyyuh ellezîne émenû

Sormayın!
Lâ tes'elû.

şeyleri
an eşyâe

eğer
in

size açıklanırsa
in tubde lekum

sizi üzecek
tesu'kum.

İnananlar! Cevabı sizi üzebilecek olan şeyleri sormayın.

Ve
ve

eğer
in

sorarsanız
tes'elû

onları
anhé

Kuran indirilirken
hıyne yunezzelu'l kurânu

açıklanır size.
yubde lekum

Oysa

Allah bağışlamıştır
Afâ allahu

onları
anh.

Esirgeyip bağışlayandır O
Vallahu gufûrun rahîm.

Eğer Kuran indirilirken sorarsanız size açıklanıverir. Oysa Allah onları bağışlamıştır. Esirgeyip bağışlayandır O.

Yorum:

Allah ne diyorsa o! "İlahî sözlerin altında ve satır aralarında ne var?" demeyin. Yoksa öyle bir ayrıntı ortaya çıkar ki sizi sıkıntıya sokar. Oysa Allah onu açıklamamak suretiyle sizden bağışlamış işte. Bunun değerini bilin.

Örneğin:

Abdestte başınızı suyla sıvazlamanız isteniyor -emsuhû bi ru'ûs ekum (Mâide 6). "Demek ki baş açık olacak..." diye başlamayın fesat üretmeye hemen. "Tamam... da her zaman mı açık olacak? Başaçık olmak farz mı?" demeyin.

Eğer bunu Allah'ın Elçisi sağken sorarsanız belki cevap verilir. Örneğin "Evet. Baş, her zaman açık olacak!" denir. Oysa sürekli başaçık olmak sıkıntıya sokar sizi. Çölde kum fırtınasına yakalandığınızda bile başınızı, ağzınızı, burnunuzu örtemezsiniz.

Eğer Elçi öldükten sonra sorarsanız "Kuran eksik!" diyen fitneciler çıkar aranızdan. İşlerine geldiği gibi tamamlayıverirler. "Evet, madem abdestte baş, açıktır; baş, açık olacak!" derler. "Başaçık olmak Kuran'da var. O halde başaçık olmak farzdır!"

Yine örneğin:

Kadınların örtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vurması isteniyor -yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihinne (Nûr 31). "Demek ki baş, örtülü olacak... diye başlamayın fesat üretmeye hemen. "Tamam... da her zaman mı örtülü olacak? Başörtülü olmak farz mı?" demeyin.

"Kuran yetmez; hadis te lazım!" diyen imansız küstahlara sakalınızı kaptırmayın! İlahî sözlerin altında hüküm aramak öküzün altında buzağı aramanın ta kendisidir. Sapmayın bu fesada. "Allah ne diyorsa o!" deyin.

Mâide 102:

Bakın,
Kad

sordular öylesini
se'eleha

sizden önceki kavimler.
kavmün min kabl ihim

Sonra
sümme

o yüzden oldular
esbahû biha

kâfir
kâfirîn

Bakın, sizden önceki topluluklar o tür soruları yüzünden kafir oldular.

Yorum: İnek (bakara) öyküsü. Bkz. Bakara 67-71.

*

Bir de Nûr 31 asla HİMAR hakkında değil; HİMAR hiç önemli değil. Asıl konu "ziynetler"dir. İşte Allah'ın o sözünün tesettürcüler tarafından ziynet yerleri diye çarpıtılması yüzünden İslama fuhuş boca ediliyor. Öyle ahlaksız bir fesat ki bu, tesettür dinindeki meal ve açıklamaları okurken utancınızdan yerin dibine giresiniz gelir. Ama onu ayrı bir yazıda anlatmaya çalışayım, Allah isterse.

Sevgi ile,
Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Özben
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Özben

 selam

 hasakcay arkadaş bilmeyenler bilenlerden soracaktır.

 Pek tabiki.uydurulmuş hadislerin, hizipleşmelerin etkisiyle yerleştirilmiş din anlayışının insan düşüncesinde oluşturduğu  izlenim ile uygulamada ortaya çıkan çelişkinin sorgulanması yapılmalıdır. Bu bir fesat değildir.Alışagelmiş,alıştırılmış davranışların Kuran gerçeklerine göre ortaya çıkarılması gerekir.

 Üzerinde hüküm verilmemiş bir işi Kuran'ın yol göstermesiyle helal haram olarak niteleyerek değil iyi ve kötü diye inceleyerek,en iyisini Allah bilir diyerek kanaatımızı belirtiriz.

  Başın kesin olarak örtüldüleceğini söyleyenlere bunun farz olarak benimseyenlere benim gibi arapçası olmayan biri cümlenin emir cümlesi olup olmadığını nasıl çıkarabilir?

 Abdest alırken baş mest ediliyor,kadın erkekle aynı yerde abdest alabilirmi? Kuran yasaklama getirdimi? Kendiliğinden görünen yerler neresidir? Bunu Kuran okuyan,okuduğunu anlayan ,iman etmiş bir kişiye sorarsanız.Durumu oldugu gibi açıklar.

Yok rivayetlerin şartlandırdığı bir kişiye sorarsanız,ayrı bir cevap alırsnız.



__________________
Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Yukarı dön Göster Özben's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Özben
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bu bir fesat değildir. Alışagelmiş, alıştırılmış davranışların Kuran gerçeklerine göre ortaya çıkarılması gerekir. (Özben)

 

Merhaba Özben.

 

Haklısınız; Kuranî gerçek elbet araştırılmalı; ona fesat denemez. Benim “Öyle ahlaksız bir fesat ki bu…” derken kastettiğim o değil. Fesat, Allah’ın kullandığı ZİYNETLER kelimesinin ziynet yerleri diye çarpıtılması yoluyla İslama fuhuş boca edilmesidir.

 

Bu fesadı göz ardı edenlerin “benim gibi arapçası olmayan biri” mazeretine sığınması ise hiç doğru değil. Çünkü o fesadın ayırdına varmak için Arapça bilmek gerekmiyor; Allah’ın işletin dediği akıllar işletilsin yeter.    

 

Açıklamaya çalışayım.

 

İnanan kadınlara söyle: bakışlarını kıssınlar; apışaralarını saklasınlar. Ve açıkta olanların dışındaki ziynetlerini açmasınlar… (Nûr 31)

 

Buradaki ziynetler yalnızca şu iki şeyden biri olabilir:

 

(1)TAKILAR. Örneğin saça takılan toka, göğüsleri aşıp göbeğe uzanan altın zincir, ayak bileklerine takılan halhal 

 

(2)KADIN VÜCUDUNUN ŞEHVET UYANDIRAN YERLERİ. Örneğin saç, göğüsler, kalçalar…

 

İkincisi tesettürcülerin iddiasıdır. Onu ele alalım.

 

Açıkta olanların dışındaki ziynetlerini açmasınlar. Açıkta olan ziynetler: eller, yüz. Bunlar herkese açıktır; kadın vücudunun herkes tarafından görülmesi caiz olan yerleridir.  

 

Kapalı ziynetler: saç, kalçalar. Sonra? Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Böylece Göğüsler de kapalı ziynetler oldu. Bunlar kimseye açılmayacak. Sevgili Özben, emir mi diyorsunuz. Evet kesin emir. Açıkta olanların dışındaki ziynetlerini açmasınlar.

 

Ama bundan sonrasına dikkat. Tesettürcülerin fuhuş tellallığı başlıyor. İlla yani şu şu şu kimselere açılması caizdir. Örneğin kimlere? “Ma meleket eyman uhunne”ye. Kim onlar? Tesettürcü iddia: kadınların dişi ve erkek köleleri.  

 

Aklınızı işletin. Kadın, erkek kölesine göğüslerini açar. Adam ciğere bakar gibi bakar… da orda bırakır mı? İslam bu mu, ahlak bu mu Allah aşkına?

 

Devam. Başka kimlere açması caizdir? “Tâbi’ıyne gayri uli’l ırbeti mine’r ricâl”e. Yani? “İhtiyaçsız erkek tâbileri”ne. Hatice Hanımefendinin kervanlarının başındaki tâbisi olan Muhammed. Hayrunnisa Hanımefendinin özel korumaları olan tâbileri, İş kadını filancanın departman müdürleri ve fabrika işçileri olan erkek tâbileri, erkek hizmetçileri.

 

Aklınızı işletin. Hayrunnisa Hanımefendi şehvet uyandırır diye kapattığı saçını, göğüslerini ihtiyaçsız erkek korumalarına açacak. “İhtiyaçsız”dan kasıt iğdişlik bile olsa Hayrunnisa Hanımefendi buna razı olur mu? Denemesi bedava. Önerin kendilerine. “İhtiyaçsız erkek korumalarınıza saçınızı açın!” deyin; “memelerinizi açın!” deyin. Hele bi deyin!

 

Kaldı ki erkek köleler için ihtiyaçsız olma şartı yok. Erkek tâbiler için de “htiyaçsızlık”tan kastın başka bir şey olduğunu gösterir bu. Kölelerin cinsel ilişki ihtiyacı sakıncasız olup dururken erkek tâbilerin cinsel ilişki ihtiyacı neden sakıncalı olsun? Aklınızı işletin!  

 

Sevgili Özben, yazı çok uzayacak. Burada kesiyorum. Lütfen aklınızı işletin. Yüce Allah’ın kullandığı “ziynetler”in ziynet yerleri diye çarpıtılmadığı zaman İslamın ne kadar temiz ve ahlakî kaldığını düşünün.

 

Sevgi ile.

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam sevgili hasan akçay

hasakçay niki size mi ait?Nikinizde bir değişiklik mioldu?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

savana Yazdı:
Selam sevgili hasan akçay. hasakçay niki size mi ait? Nikinizde bir değişiklik mi oldu?

Evet. Bir şifre sorunu yüzünden.

 

 

 

 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Adminden (alperenden)rica ederseniz.Eski nickinizi yeni bir şifreyle aktive edip size şifreyi bildirir dilerseniz



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Özben
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Özben

 

Selam.

Hasakcay cay ilk öncelikle konuya gösterdiğiniz hassas ve duyarlı yaklaşımınızdan; gayretlerinizden istifade ediyoruz Allah razı olsun.

 Nur suresi başlı başına insan davranışlarını belirli ahlak anlayışıyla geliştiren öneriler bütünü.

Zinanın yasak edilmesi onun nasıl bir facia olduğu, kişiler üzerine yalan uydurmanın,uyduranlar ve yayanların akıbetleri belirtiliyor.  Pek tabi  bu zina illetini tetikleyen davranışların belirtilmesi önlemlerinin alınabilmesi için sosyal yaşamın tanımlaması yapılmış.Evlere nasıl girileceği.kişilerin nasıl kabul edilecekleri kimlerle oturabilecekleri ve giyimleri ve de takıları ele alınmış.

Amaç zina ve ona çıkan yolların kapatılması olduğu gibi,saygın ,şahsiyetli,ahlaklı,misafir sever ,ölçülü davranan, sevginin yeşerdiği bir aile ocağının oluşumunu sağlamaktır.

 Konular giyim,süs,takılara geldi mi asıl  amaçlanandan uzaklaşarak karıştırmaya başlıyoruz.

 Giyim konusunda  erkekten başlanmış apış arası diyerek örtülecek ilk yer tarif edilmiş. Burası göbek ile dizlerse; kadın için aynı ifade ile başladığına göre bu yerler kadın için de geçerli, Kadının fiziksel özelliklerinden dolayı göğüs bölgesi de yaka açıkları dahil örtülmesine gerek görülen yerler olarak tarif edildiğini görüyoruz.

 Giyinmenin avret bölgelerden başladığını,tepeden başlamadığını görürsek normal görülebilen yerlerin neresi olduğu hakkında fikir sabi oluruz. Abdest alırken  kadın erkek ayrımı çıkarmayız.

 Bundan sonrasının çevre,giyim tarzları,fiziksel şartlar,en önemlisi sakınanın kendisi belirler.

 Süs ve takılarında davetkarlık içermemesi,şıklık ,hoşluk ve zarafet için kullanılması aşırılıktan uzak durulması gerekir. Süs ve takı için yırtmaçlar dekolteler icat  edilmez.

 Kadını camide,çalışma hayatında,sosyal etkinlikte görmek istemeyenler ister dinsel,ister çağdaşlık bahaneleriyle ürettikleri tezleri kabul ettirmeye çalışıyorlar.Aslında kadın ve erkeğin barışık yaşamına karşıdırlar.

 Unutmamak gerekir ki şeytan barış ve huzurun karşısındadır.

 



__________________
Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Yukarı dön Göster Özben's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Özben
 
adilok
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 15 subat 2008
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adilok

BAŞÖRTÜSÜ İLAHÎ BİR BUYRUK MUDUR?


Giyim konusu, Kur’an’da mü’minlere yetecek ölçüde açıklanmıştır. Allah’ın Elçisi de, Kur’an dışında inananları bağlayıcı bir vahiy almamıştır. Allah Resulü, Kur’an’ı inceleyerek bu konuda sonuçlara varmıştır. Rabb’imizin inanan erkek ve kadınlardan özetle şunu istemiştir: Toplumsal ilişkilerde cinsel kimlikle öne çıkma yerine, bu gerçeği reddetmeden, hiçe saymadan, göz ardı etmeden mümkün olduğu kadar insan kimliğiyle birlikte yaşayın, hayatı birlikte kucaklayın. Birbirinizi tahrik etmekten, taciz etmekten ve bir yerlerinizi teşhir etmekten uzak durun. A’raf suresi, 26-27. ayetlerde tüm Adem oğullardan apışaralarını örtmelerini istemiştir. Amaç fitnenin önüne geçmektir. Tek ilahî otorite olan Allah Nûr suresi, 30’da öncelikle erkeklere sonra kadınlara hitap ederek karşıt cinse karşı gözlerini (bakışlarını) dikip kalmamalarını istemiştir. Mü’min erkek ve kadınların toplumda bir arada yaşadıklarını taciz ve tahrik durumlardan sakınmalarını ifade etmiştir. Nur 31. ayetinde ise daha fazla cazibeli oldukları için konu kadınlar açısından ele alınarak onların teşhir ve tahrik etmekten kaçınmaları istenmiştir. Bu ayette vurgu konusu olan “humur” sözcüğü değil “zînet” sözcüğüdür. Amaç tahrik ve teşhir edici durumun önüne geçmektir. “Humur”un amacı da zînet konusunda en fazla öne çıkan göğüs dekoltesidir. Nitekim günümüzde kadınlar bununla daha fazla dikkat çekmektedirler. Nûr suresi, 60’da zînetin göreceli olduğunu kişiye, onun yaşına ve duruma göre değişebileceğini bildirmiştir. Ahzâb suresi, 59. ayette ise yabancı ortamlarda, kadının korunmasız olduğu durumlarda tacize karşı ekstra önlem olarak içinde bulunduğu topluma uygun bir dış giysi(ceket, kaban, palto veya pardesü vb.) alınmasının daha iyi olduğunu tavsiye etmiştir. Ancak bu giysi, bir ulusun başka bir ulusu taklidi olarak anlaşılmamalıdır.



Yukarı dön Göster adilok's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adilok
 

<< Önceki Sayfa 33 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats