HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: SÜNNET ETMEK YARATILIŞI DEĞİŞTİRMEDİR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam savana

"Sorum şu:Allah kuranda araf 30 ve 31de kullarına seslenip ziynet eşyalarını/ takılarınızı mescit yerlerinde takın diye buyurur Allahın bu buyruğuna rağmen nasıloluyorda kulak deldirmek yaratılışı değiştirmek oluyor?Kulağa takılan küpe serbest ama kulak delik olmayacak?"

Sorduğun soruya cevap vermek için ziynet eşyalarından küpenin kulağa, kulağı delerek takıldığının ne zaman, hangi tarihte başladığını araştırmak gerekir.  Peygamberimiz zamanında küpe kulak delinerek mi takılıyordu, ya da hiç küpe takılmıyor muydu? Ya da küpe başka yöntemlerle mi takılıyordu?

Sünnet ettirmenin/hıtanın şeytan işi veyahut yasak olduğuna dair Kur'an'da açık bir beyan yok diyorsun. Kısaca "hıtan ettirme haramdır" gibi bir ayet olmadığı için sünnet olunmasında bir mahsur yoktur diyorsun. Acaba öyle mi?

Üstteki yazımda bir örnek vermiştim.

*Örneğin Bakara Suresi 219. ayette;
Sana içki ve kumar hakkında soruyorlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahiri) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından büyüktür." Yine sana Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki: "İhtiyaçtan arta kalanı." Allah size âyetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz.

Ayette içki diye çevrilmesine rağmen, "humur" aklı örten/uyuşturan şey manasına gelmektedir. Türevi, hammaddesi, şekli, ister sıvı, ister katı olsun sarhoş edici herşey günahtır/haramdır. ( Yani alköllü içki, hap, sarılarak içilen toz vs.. )

Şimdi diyebilir miyizki; "Kur'an'da esrar içmek günahtır yazmıyor, o yüzden esrarın içilmesinde bir kusur yoktur"? Bu elbette mümkün değil...

Yine başka bir hususta şunu demiştim; Bu konu altında ve başka sitelerde ki tartışmalarda denk geldiğim şu bakış açılarına değinmek istiyorum. İddaa sahipleri "Kur'an'ın diğer dinlerdekilerin ve müşriklerin yaptıkları yanlışları düzeltmek için gönderildiğini, eğer sünnet ettirme yanlış birşey ise bunun Kur'an'da neden belirtilmediğini?" söylemektedirler. Bu bakış açısı elbette haklı olabilir, ancak unuttukları bir şey var ki Allah, Yahudi, Hıristiyan ve diğer inanışlarda olanların yanlışlarının hepsine tek tek değinmemiştir. Örneğin; vaftiz etme, haç takma, ağlama duvarı önünde durma, vs.. Genel anlamda ve önemli/büyük yanlışlara değinmiş ve asıl doğruların ne olduğunu her konu hakkında örnekler vererek açıklamıştır...

----------------------------------------------

Olaya bir de şu yönden bakalım..

Lokman Suresi
(21)
Kendilerine, "Allah'ın indirdiğine uyun" denildiği zaman, "Hayır, biz babalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız" derler. Şeytan kendilerini cehennem azabına çağırıyor olsa da mı?

Enam Suresi
(153)
İşte bu, benim dosdoğru yolum. Artık ona uyun. Başka yollara uymayın. Yoksa o yollar sizi parça parça edip O'nun yolundan ayırır. İşte size bunları Allah sakınasınız diye emretti.        
Enam Suresi
(155)
Bu (Kur'an) da bizim indirdiğimiz bereket kaynağı bir kitaptır. Artık ona uyun ve Allah'a karşı gelmekten sakının ki size merhamet edilsin.

Allah bizim Kur'an'a uymamızı istiyor.. Peki Kur'an'da sünnet olmamızla ilgili bir ayet, bir emir var mı? Elbette yok..

Sünnet olunca ( çocukları sünnet ettirince ) kime, neye, hangi yola, kimin yoluna uymuş oluyoruz?

Benim şahsi görüşüm, şeytanın,  müşriklerin yoluna..

 

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 

Sorum şu:Allah kuranda araf 30 ve 31de kullarına seslenip ziynet eşyalarını/ takılarınızı mescit yerlerinde takın diye buyurur Allahın bu buyruğuna rağmen nasıloluyorda kulak deldirmek yaratılışı değiştirmek oluyor?Kulağa takılan küpe serbest ama kulak delik olmayacak?"

Sorduğun soruya cevap vermek için ziynet eşyalarından küpenin kulağa, kulağı delerek takıldığının ne zaman, hangi tarihte başladığını araştırmak gerekir.  Peygamberimiz zamanında küpe kulak delinerek mi takılıyordu, ya da hiç küpe takılmıyor muydu? Ya da küpe başka yöntemlerle mi takılıyordu?

Selam yunus emre

Takının/ziynetin geçmişi insanlık tarihi kadar eskidir.Kuranın indiği dönemde kadınların nasıl küpeler takmış olduğunu netten araştarıp inceleyebilirsiniz.Sevgili emre Kuran'da hiçbirşey eksik brakılmamış ve bizler daha iyi anlayalım akldelim diye ayetleri rabbimiz bize yine kuranda açıklamıştır.Bunun böyle olduğunu bizlere ileten rabbimiz bu iletisiye çelişecek şekilde ayet indirmez/indirmemiştir.Çelişik olan kulların anlayışları ve vardığı sonuçlardır.

Yani kısacası Size insan vücduna en ufak bir müdahale yaratılışı değiştirmektir diyen bir Rab ,bir başka ayette takılarınızı takın diye buyurduğunda elbetteki "küpe, hızma ,pierceing vs gibi takılara atıfta bulunarak --vücudun delinerek takılması icab eden dışındaki-- tüm takılarnızı takının " şeklinde açıklama getirirdi.

Araf 31de vücudun delinerek takılmasını gerektirmeyen tüm ziyenetlerinizi mescitlerde dilediğinizce takının şeklinde bir ifade olurdu

Demek ki ilgili ayette bahsi geçen hayvanların kulaklarının yarılmasını insanın vücuduna uyarlayarak  bundan  insan bedininde yapılan her türlü müdahaleyi yasaklamak sonucuna varan anlayış kuran'i değildir.

emre yazdı "Örneğin Bakara Suresi 219. ayette;
Sana içki ve kumar hakkında soruyorlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahiri) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından büyüktür." Yine sana Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. De ki: "İhtiyaçtan arta kalanı." Allah size âyetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz.

Ayette içki diye çevrilmesine rağmen, "humur" aklı örten/uyuşturan şey manasına gelmektedir. Türevi, hammaddesi, şekli, ister sıvı, ister katı olsun sarhoş edici herşey günahtır/haramdır. ( Yani alköllü içki, hap, sarılarak içilen toz vs.. )

Şimdi diyebilir miyizki; "Kur'an'da esrar içmek günahtır yazmıyor, o yüzden esrarın içilmesinde bir kusur yoktur"? Bu elbette mümkün değil..."

Esrar içmek yasaktır günahtır yazmıyor..doğru ancak aklı örten maddeler yasaktır diyerek insanlık tarihinde icat edilmiş yada edilecek her türlü aklı örtücü madde yasaklanıyor.dolayısıyla 2500yılında XF diye yeni bir uyuşturucu yada aklı örtücü karışım icat edildiğinde XF  kuranda yasak mı acaba diye açıp bakacak kişilerde aynı bizim bugün esrar yasak mı sorumuza bulduğumuz cevap gibi bu ayetle muhatap olacaklar.

Hırsızlık etmeyi yasaklayan ayete rağmen hırsızlığın ne kadarı yada hangi türleri yasaktır ,teknoloji hırsızlığı,Dolandırıcılık,fikir hırsızlığı vs vs de yasak mıdır diye sormak ne kadar yersizse, aklı örtücü madde ve içecekleri listeleyip şu da haram mı buda haram mı diye sormakta o kadar yersizdir.

Kısacası anlatmak istediğim vermiş olduğunuz örnekteki ayet gayet net ve açıktır

"Allah bizim Kur'an'a uymamızı istiyor.. Peki Kur'an'da sünnet olmamızla ilgili bir ayet, bir emir var mı? Elbette yok..

Sünnet olunca ( çocukları sünnet ettirince ) kime, neye, hangi yola, kimin yoluna uymuş oluyoruz?

Benim şahsi görüşüm, şeytanın,  müşriklerin yoluna.."emre yazdı

Bence çok tehlikeli bir yaklaşım.Bu anlayışla yola çıktığınızda hepimiz ne yaparsak yapalım hep müşirk oluruz.Bizler 2007yılına gökten zembille inmedik bu gün insanlığın geldiği bilimsel ve kültürel nokta binlerce yıllık birikimin ve tecrübenin sonucunda var olmuştur.Bu noktaya gelene kadar yaşanıp tecrübe edilenlerden ,terk edilmesi gereken davranışlar veya devam ettirilmesi gereken davranışlar  kuranda haram ,helal ve emir ve yasaklarla bildirilmiştir.Müşriklerin hepsi hırsızmıydı? hepsi zinamı ediyordu? Hepsi içki mi içiyordu? Elbette hayır.Sizin mantığınızla gittiğimizde Allah bizlere zina etmeyin diye emrettiğinde zina etmeyen müşriklere uyun demiş oluyor.

Müşrikler düğün töreni düznleyip eyleniyorlar idise ve bu gün müslümanların bunu düğünlerinde yapıyor olması onların müşrik olması anlamına mı gelir?

Son olarak tekrar etmek istiyorum.

Sünnet olmak Allahın emri değildir.Allah bunu kuranda emretmemiştir.

Her kim Allah bize bunu emretti biz bu yüzden sünnet oluyoruz diyorsa Allah iftira atıyor olur ve şirke bulaşır.

Yine herkim Allah kuranda "sünnet olmak yasaktır şeytan işidir yaratılışı değiştirmek demiştir" diyorsa yine iftira tmış olur ve şirke bulaşır.

Bu yüzden sünnet konusunu tartışırken kimsenin kuranı referans vererek kendine haklılık payı çıkarmaya hakkı yoktur.

Sevgiyle Kalın



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

Savana yazdı:
  "Yine herkim Allah kuranda "sünnet olmak yasaktır şeytan işidir yaratılışı değiştirmek demiştir" diyorsa yine iftira tmış olur ve şirke bulaşır."
 
    Savana kardeş,sizi birçok yönden takdir ederim ama bence burada yanılıyorsunuz.Rabbimizin hiç kusursuz yarattığı insanoğlunun neslini idame ettiren bir organında fazlalık yada hastalık var gibi bir kısmının kesilip atılmasını normal bir insanın akli bulması mümkün değildir.Bunun yanlışlığını bir ayetin zımnından delil getirerek ispatlamaya çalışmak niye şirk olsunki?Bu ayetler hayatımıza yön vermek için vardır.
  Ayetleri hayatın içinde değerlendirmeyecek isek,Kuran,Kuran demenin ne anlamı var?Lütfen ayetleri hayatın içinde düşünelim,Allahın ipi bazen kalın olur,hayat kurtarır,bazen ince olur,zihin açar vesselam..


__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam Adalet

Benim yazdıklarımda çok ince bir noktayı atlıyorsunuz.Kulların düşünce ve fikirlerini açıklayıp bu şekilde düşünmeme ,anlayışıma sebep olan şu ayettir deyip bunu müzakereye açması ayrı şey, düşünce fikir yada anlaşıyışı artaya sürüp "Allah bize bunu emretmiştir" Bu Allahın buyruğudur demek ayrı şey.

Siz Allah bize zina etmeyi yasaklamıştır diyebilirsiniz ve referans olarak zina yasağı ayetlerini verebilirsiniz.Ancak "Allah bize bazı hallerde zina etmeyi yasaklamamıştır" deyip referans olarak herhangi bir ayetten yola çıkarak vardığınız sonucu bu Allahın emridir şeklinde sunamazsınız.Ancak benim bu konudaki anlayışım ve vardığım sonuç ,şu şu ayetlere göre böyledir diyerek müzakereye açarsınız.

Sünnet olmanın ,gereksiz acı veren bir ameliyat olduğunu düşünmek ve bunu savunmak gayet doğaldır ,kaldı ki bu konuda aynen bende sizin gibi düşünmekteyim Ancak kişisel düşüncemizin genel kabul görmesi adına kurandan delil getirip bunu ispatlamaya çalışmak yersizdir.

Bu ; Allah geceleri uyumanız dinlenmeniz için ,gündüzleri rızk aramanız için yarattı ayetinden yola çıkıp gece çalışmak haramdır sonucuna varıp ,bu sonucu kurana onaylatmaya çalışmakla eşdeğerdir.

Allahın demediklerini ,demek istemiştir Allah bunu ima etmiştir ,diyerek Allahın emir ve yasaklarına ek hüküm ve emirler getirmek şirke bulaşmak değil de nedir?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam

bakara 11   Onlara yer yüzünde bozgun çıkarmayın dendiğinde biz sadece düzelticileriz derler

bakara 12  Dikkat edin gerçekte onlar bozgun getirenlerin ta kendileridir de bunun bilincinde olmuyorlar

 

SELAM

kasas 65 ALLAH O GÜN ONLARA SESLENEREK RESULLERİME NE CEVAP VERDİNİZ DER

 

Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Nisa Suresi 116-117-118-119-120-121

- Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz, bundan başka her şeyi dilediğine bağışlar. Allah’a ortak koşan da uzak bir sapıklığa düşmüştür. 4/116 

 

- O (Allah’a ortak koşa)nlar, O’nu bırakıp birtakım dişilerden başkasına çağırmıyorlar ve onlar, inatçı şeytandan başkasına yalvarmıyorlar. 4/117

- (O şeytan)ki Allah ona lânet etti ve o da, “Elbette senin kullarından belirli bir pay alacağım."dedi." 4/118

- Onları mutlaka saptıracağım, mutlaka onları boş kuruntulara sokacağım ve onlara emredeceğim: hayvanların kulaklarını yaracaklar; onlara emredeceğim: Allah’ın yaratışını değiştirecekler!"Kim Allah’ın yerine şeytanı dost tutarsa, muhakkak ki açık bir ziyâna uğramıştır. 4/119

- (Şeytan) onlara söz verir, ümit verir, fakat şeytanın onlara va’di, aldatmadan başka bir şey değildir. 4/120

- İşte onların varacağı yer cehennemdir. Aslâ cehennemden kaçmak (imkânı) bulamazlar. 4/121

 

 

Selamlar,

 

Nisa 119u değerlendirirken Nisa116 dan 121e kadar dikkatlice okuyup nisa 119da anlatılan olayın ne olduğunu anlamak gerekli


Söz konusu ayetin öncesi ve sonrasındaki ayetleri ve kuranın bütününü göz ardı edip sadece nisa 119u tek başına değerlendirip sonuçlara varmaya çalışmak doğru olmaz.

 

Nisa 116tıda Allah bizlere kendisine ortak koşulmasını bağışlamayacağını açık ve net şekilde belirttikten sonra Nisa 117 de ortak koşan kimselerin kendilerine ilah olarak seçtikleri birtakım dişilerden bahsetmekte.Edinilen ilahlara yalvarmak ,şeytana yalvarmak olarak nitelendirilmekte


Buradaki anlatım üzerinde durulması gerekli.Bir takım dişiler olarak tanımlanan Allaha ortak koşulan ilahlara tapınıyor olmak ,yalvarıyor olmak eylemi şeytana\şeytandan  olarak nitelendiriliyor.İlah edinilen dişilerden nesnel olarak  şeytan olarak bahsedilmiyor.Örneğin güneşe tapan ve onu Rab edilen toplumun Güneşe tapınma eylemi şeytandan\şeytana tapıyor olmasıdır.Güneş’in şeytan oluşu değildir.

 

Nisa 118 de Şeytan;  elbette kullarından belirli pay alacağım der.Şeytanın kullardan pay alması ;Allah’ın yaratıp özgür irade verdiği kulların belirli bir kısmını peşine takıp, Allah’ı inkar ettirip, başka ilahlar edindirmesidir.Bu ayetteki” belirli bir kısmı” anlatımındaki belirli ifadesi şeytanın izinden gideceklerin Allah’ın bilgisi dahilinde olduğuna vurgu yapmakta.

 

Nisa 119 onları mutlaka saptıracağım,mutlaka boş kuruntulara sokacağım …şeklinde başlıyor bu ayette onları ifadesi Allah’ın yarattığı tüm kulları değil nisa 118de bahsi geçen belirli sayıdaki şeytanın peşinden gidecek olan kulları ifade eder ve bu anlatım Nisa 119u nisa 118e bağlar.Eğer nisa 119u nisa 118den bağımsız anlamaya kalkarsak , nisa 119;  yaratmış olduğun  tüm kulları MUTLAKA senin yolundan saptırıp peşime takacağım anlamı kazanır.Şeytanın bir önceki ayette kullarından belirli bir kısmı benim payımdır ifadesini kullanmasından sonra yok karar değiştirdim,  senin kullarının tamamını mutlak suretle peşimden cehenneme sürükleyeceğim, iddiasında bulunması gibi abes bir durum ortaya çıkar.

 

Demek ki nisa 119daki “ONLARI” ifadesi nisa 116da anlatılmaya başlanan belirli bir takım kulları işaret etmekte .Kimler bu kullar? Allaha ortak koşan\Koşacak kulların oluşturduğu belirli(Allahın ezelden beri bilgisi dahilinde olan) olan, şeytana pay (nisa 118)olan kullar topluluğu.

 

Nisa 116 117 118 ve 119 hem anlamsal hem de öznel (her 4 ayete konu olan özne aynıdır)bağlantıyı ve tamamlayıcılığı görebildiysek nisa 119u bu bağlamda anlamaya çalışalım

 

Nisa 116-119:Allah kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz ortak koşanlar Allahın yolundan sapanlardır ,onun yolundan sapıp kendilerine başka ilahlar edinirler( oysa ilahlar yoktur sadece Allah vardır ).Onlara \ortak koşanlara  ,bir takım şeyleri ilah edindiren inatçı şeytandan başkası değildir, o şeytan ki Allah ona lanet ettiğinde senin kullarının belirli bir kısmını peşime takacağım ,senin yolundan saptıracağım,onları boş kuruntulara sokacağım,sayemde edindikleri kuruntuların peşine takılıp emirlerimi yerine getirecekler, emredeceğim hayvanların kulaklarını yaracaklar. emredeceğim Allahın yaratışını değiştirecekler.

 

Kafa karışıklığına sebep olan,nisa 119u tek başına değerlendirerek ,hayvanların kulaklarını yarmak suretiyle insanlar Allahın yaratışını değiştirmiş olur anlayışı.

 

Şeytan kime hayvaların kulaklarını yarmasını emrediyor?

 

Bu sorunun  cevabı nı nisa 116 117 ve 118 veririr ;Allah ortak koşan, bir takım dişileri kendilerini rab edinen, şeytanın peşine takılmış kullar.

 

Hayvanların kulaklarını yaran kimseler bunu neden yapıyor?

 

Bir takım dişileri kendilerine neden rab edinmişlerse o yüzden.

Güneşi ,ayı,fili ,kanguruyu ,ineği , yıldızları vs ilah edinen ,ortak koşanların değil ,bir takım dişileri ilah edinen kişilerin yaptığı ilah seçimi belirtilmiş ve dişi ilahlar olarak vurguda bulunulmuş. Şeytanın kendine pay olarak aldığı\alacağı belirli sayıdaki kulların bir kısmına işaret edilmiş olması, hayvanların kulaklarını yarma işleminin de yine bu zümre\kısım insanların bunu şirk unsuru olarak kullanmasından dolayıdır.Dişil rabler edinenlere hayvanların kulaklarını yardırtan ,şeytanın onları düşürdüğü boş kuruntulardan dolayıdır.Hayvanın kulağını yarmak eylemiyle yaptıkları şey onlar için  her neyi ifade ediyorsa bu sanıya kapılmalarına  sebep olan şeytanın onları sürüklemiş olduğu boş kruntu(kurgu)dan başka bir şey değildir.

 

Hayvaların kulaklarını yarmak süretiyle Allahın yaratışını değiştirmiş mi oluyorlar?

 

Bir kısım insanların Dişil  İlahlar edinmiş olmaları Allah’ın tek,saltık ve mutlak yaratıcı olduğu gerçeğini değiştirmez.Hayvanların kulaklarını yarmak eylemini onlara yaptırtan şeytanın onları sürüklediği boş  kuruntular gibi Allah’ın yaratışını değiştirdiklerini sanmaları da bu boş kuruntuların sanıların sonucudur.

 

 Şeytan Allah’ın yaratışını değiştirecekler diyerek kulların Allah’ın yaratışında değişiklik yapabilcek kudrete sahip olduğunu mu iddia ediyor?Yoksa insanların böyle bir sanı\kuruntu içinde olacağını mı?

 

Şeytanın “Kullar Allahın yaratışını değiştirecek! “ iddiasında bulunması mümkün değildir.Şeytanın böylesine cesur iddiası olamaz.Şeytan Allah karşısında o kadar cesur palavracı olsaydı nisa 118de bunu yapar senin kullarının  tamamını peşimden sürükleyeceğim derdi.

 

Şeytan ;Peşime taktığım, Allah’tan başka ilahlar edindirdiğim,Allah’ın yolundan saptırdığım ,boş kuruntu ,sanı içine sürüklediklerim emrimle, Allah’ın yaratışını değiştirecekler der. Buradaki yaratışı değiştirmek, Allah’ın yaratmış olduğunun sıfatını değiştirmek ,olduğu gayet net ve açık.Güneşi yaratan Allah onu güneş olarak yaratmış ve görevlerini ona vahiy etmiştir.Kulların güneşi ilah edinmesi ve güneşe ilahlık sıfatı yüklemiş olması güneşi ilah yapmaz güneş hala güneştir ve Allah tarafından yaratılmıştır.Güneş, sadece güneşi ilah sananların gözünde değişmiştir güneş doğduğunda rabbimiz göründü battığında rabbimiz ayrıldı derler.Şeytanın bahsini ettiği Allah’ın yaratışını değiştirecekler anlatımı bunu ifade eder.Allah’ın var ettiğinin statüsünün ,sıfatının değiştirilip ona İlahlık sıfatı yüklemek Allah’ın yaratışını değiştirmektir.Ve şeytanın vaadidir


İşte Şeytanın bu vaatleri aldatmacadan başka bir şey değildir , bu vaatlere kanıp şeytanın peşinden gidenlerin varacağı yer cehennemdir ve oradan kaçamazlar(.Nisa 120 -121)

 

Allah’ın yaratışını değiştirmek söyleminin ne anlama geldiğini ayrıca kuranda bize tanımlanan yaratıcının vasıf ve sıfatlarını da göz önünde bulundurarak değerlendirmek gereklidir.

 

 Allah yaratıp şekillendiren , ahenk ve düzene koyandır.

 

Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık

 

Ey insan! Seni yaratan, şekillendirip ölçülü yapan, dilediği bir biçimde seni oluşturan cömert Rabbine karşı seni ne aldattı?

 

Rabbimiz yaratan ,yoktan var eden,öldüren ve diriltendir.şekillendirip ölçülü yapandır.

 

Allah yaratma ,yaratıcılık özelliğinin mutlak ve saltık olanına sahip olandır.

 

Kulların yaratıcılık özelliği, sıfatı yoktur.Bizim kulların yaratıcılığı diye anladığımız ,var olanı sunum şekilleridir.Ortada uçak diye bişey yokken uçak tasarlamak ve meydana getirmek ,uçağı yaratmak değildir yada uçak insanın yaratıclılığının ürünü değildir.Olamaz.Bunun böyle olabilmesi için uçağı meydana getiren tüm aksamların tamamının insan tarafından yaratılmış olması gerekir.İnsanın Madde ve maddeyi meydana getiren en küçük birimlere kadar hepsini tek tek yoktan var etmesi gereklidir.

 

İnsanın yapmış olduğu Allahın yaratıp insanlara sunmuş olduğu maddeleri birleştirip farklı şekilde sunumudur.

 

İşte bu sunumu yaratıcılık olarak anlayan ,maddenin şeklini veya işlevini değişik şekillerde sunmayı Allahın  yaratığını değiştirmek olarak anlar.

 

Madenin yapısında değişiklikler meydana getirmek insanın kudreti değil,Bu değişikliğin yapılabilirliğinin Allah tarafından Yaratılmış olmasından dolayıdır.

 

Yapılabilirliklerin yapılıyor olması yaratılmış olanı değiştirmek değil aksine yaratılmış olanı sunmaktır.

 

Örneğin Allah patlıcanı yaratmış patlıcanın yaratılış ve yetiştiriliş formatı şekli belli.


Bilim adamı  patlıcanın genlerini ,tohumlarını kavak ağacına aktarmayı başarıp patlıcanlı kavak ağacı elde etmesi Allah’ın yaratışını değiştirip müdahale etmek değildir.Yeni bir tür yaratmak değildir.Bu Allahın yarattığı olabilirliğin sunumudur.

 

Her şeyden önce şunu çok iyi anlayalım Allahın yaratışına müdahaleye veya değiştirmeye insanın kudreti yetmez.

 

İnsan bedeninde yapılan değişikliklere kısaca değinmeden önce “en güzel şekilde yaratılmış insan”dan ne anladığımızı düşünmeliyiz.

 

Bu insanın şeklinin ,suretinin ,görünümünün en güzel şekilde olduğunu mu ifade etmekte yoksa insanı meydana getiren küçük yapı taşlarından hücreden ,organa tüm birimlerin işleyiş şeklinin mükemmelliğini mi ifade etmekte?

 

En güzel şekilde olmayı 2 kol ,2 bacak bir kafa 20 parmak ve bir gövdenin işlevlerinin veya meydana getirdiği şeklin olduğunu düşünmek eksik bir anlayıştır.Allah sadece ,sizin bu şekliniz sizin için seçtiğim en mükemmel şekildir ve en güzel şekilde sizi yarattım demiş gibi bir sanıya kapılırız.Kimi organları eksik olarak doğanlara sakat deriz,özürlü deriz .Neden ? Çünkü bizlerin en güzel yaratılıştan anladığımız tam uzuvlar, işlevsel bir beyin, gören gözler ,duyan kulaklardır .Sakatlarda istisnalardır. İstisnalar kaydeyi bozmaz EN GÜZEL anlayışımızı değiştirmez deriz..

 

En güzel şekilde yaratılmış olmak ,nefes alıp verebilmek bedende hayat bulabilmektir.


Allah imalat hatası yapmaz.Aksine bir bütünü meydana getiren parçaların bir veya bir kaçı olmaksızın, insanın bir bedende nasıl hayat bulduğunu bizlere gösterir.

 

Bir insanın gözlerini göz çukurlarından çıkarıp diz kapaklarına koyup Göz kırpan diz kapaklı insan ameliyatı dahi yaratılışı değiştirmek değildir.Bu olabiliyorsa eğer Allah’ın yaratmış olduğu olabilirliğin sunumudur.


Lütfen artık kulak burun deldirmek estetik olmak vs vs Allahın yartışına müdahaledir değiştirmektir demeyelim.

 

Allahın kudreti karşısında ne kadarda aciz ve zayıf olduğumuzu bir kez daha hatırlayıp, Allahın yarattığını değiştirmeye kulların gücü yeter sonucunu tasdik etmeyelim.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

selam

bakara 11   Onlara yer yüzünde bozgun çıkarmayın dendiğinde biz sadece düzelticileriz derler

bakara 12  Dikkat edin gerçekte onlar bozgun getirenlerin ta kendileridir de bunun bilincinde olmuyorlar

 

SELAM

kasas 65 ALLAH O GÜN ONLARA SESLENEREK RESULLERİME NE CEVAP VERDİNİZ DER...

Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Selamlar.
Sayın savana'nın yazısını okuyamaya niyetlenmiştim ki okuyamadım.

Hem çok büyük hem de renkli olması rahatsız etti.

Saygılar.Sevgiler.

Forum ilkeleri  6:Forumlarda bağırmak anlamına geldiğinden, vurgulama amacını aşar tarzda aşırı büyük fontlar kullanmak veya büyük harflerle yazı yazmak tavsiye edilmemektedir.



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

HAKgelenek Yazdı:

selam

bakara 11   Onlara yer yüzünde bozgun çıkarmayın dendiğinde biz sadece düzelticileriz derler

bakara 12  Dikkat edin gerçekte onlar bozgun getirenlerin ta kendileridir de bunun bilincinde olmuyorlar

 

SELAM

kasas 65 ALLAH O GÜN ONLARA SESLENEREK RESULLERİME NE CEVAP VERDİNİZ DER...

Selam Hakgelenek,

Fikriniz var ise, lütfen islami terbiye ye uygun bir şekilde açıklayın. Yok ise susun. Lütfen tartışmak istiyor iseniz konu ile ilgili ayetler temelinde tartışınız. İmalı cevaplarınız hiç hoş durmuyor.

Nahl 125: Rabbinin yoluna hikmetle, güzel öğütle davet et ve onlarla, en güzel olan neyse o yolla mücadele et. Şüphe yok ki Rabbin, kendi yolundan sapanları en iyi bilendir. Ve O, gerçeğe kılavuzlananları da en iyi bilendir.

Selam,



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Yahudilerin Tarihi yanilgisi olan sekli ve  kisir tartismalara  girmeyelim. Sunnet olmak isteyen olsun, istemeyen olmasin. Bu davranisini dini temellere oturtmaya calismak yalnis olur.

Dinin asil ugras alaninin tespit sorunu   hala devam ediyor. Ilmihal dini yanilgisindan kurtulmak epey zor bir is.

 Resul Muhammmed Araf(7/157) suresinde ki ifadeyle Din adina insanlarin sirtina yuklenmis anlamsiz uygulamalari ,ruhlarini esaret altinda tutan zincirleri,kaldirip atmistir.

Dikkate alinmasi gereken husus Allah'in mesajini topluma iletirken,luzumsuz cikmazlara surukleyecek tarzlardan uzaklasmak.En iyi tarzda iletisim kurabilmek. Insanlarin Allah'in kitabindan uzaklasma sebebi olmamak.

Saygiyla

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 

<< Önceki Sayfa 24 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats