HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI SiTEMiZE YANIT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
theolog
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 agustos 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı theolog

Bu arada ilmi açıdan gözden kaçırdığınızı düşündüğüm noktayı da yazayım daha açık olsun. Kur'an'da üç vakit namaz olduğunu söylüyorsunuz. Buna delil olarak kullandığınız ayette (11-114) gündüzün iki tarafı (tarafe'n-nehar) gecenin de zülefinde (zülefâ mine'l-leyl) ifadeleri geçiyor. Burada "gündüzün iki tarafı" kısmı doğru ama gecenin zülefi (ki zülef yaklaşmak anlamını taşıyor) ifadesinde zülef kelimesi cemi formda kullanılmış. Bu kelimenin müfred hali yani tekil formu "zülfe" şeklindedir. Dolayısıyla ifade "gecenin zülfelerinde" şeklinde olmalıdır. Gündüz kılınacak namaz iki tanedir. Çünkü tesniye yani ikil formda gelmiş. Gece kılınacak namaz sayısı ise EN AZ ÜÇ'tür. Çünkü arapçada kelimeler tekil ikil ve çoğul şeklinde üç değişik formda gelirler. Buradaki ifade cemi formda gelmiştir ve buradan anlarız ki Rabb'imiz bizden geceleyin en az üç defa namaz kılmamızı istiyor. Bunlar da sabah alşam ve yatsı namazlarıdır. Diğer iki namaz ise öğle ve ikindi namazını ifade eder. Sevgili Abdullah ,eğer referansın gerçekten Allah'ın kitabı ise al sana delil... Eğer bunu ilmi açıdan çürütebiliyorsan konuş! Ama sen ilmi açıklama yapmak yerine insanlara ve devletin kurumuna hakaret etmekten başka bir şey yapmıyorsun...



__________________
De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
Yukarı dön Göster theolog's Profil Diğer Mesajlarını Ara: theolog
 
sfss
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 01 agustos 2006
Yer: Almanya
Gönderilenler: 61
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sfss

suan bukadar ılmı cvp veremem ama mutlak verecek senın yazdıklarına cevap verecek kısıler var ...bekle bakalım

gelelım kapanma konusuna elmalılı yada dıyanetın cevrılerınde kapanma basortusu dıye gecerken suleyman ates ve y.nurı ozturk'un cevılerınde gerdan yanı yaka acıgı olarak gecıyor kapanma bası kapatma gecmıyor

nedıyosun cevap beklıyroum

KAL SAGLICAKLA

ALLAHIN RAHMETİ ÜZERİNE OLSUN



__________________
sfss
Yukarı dön Göster sfss's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sfss Ziyaret sfss's Ana Sayfa
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

  Selam dostlar,üzerime ikişer,üçer geldiğinize göre bazı konuları yeniden yazmak gerekiyor.Aslında bazı arkadaşlar bu konuda linkler vermiş ama nedense bunlar açılmıyor.

  "Ettekraru ahsen ve lev kane ikiyüz seksen "sözüne binaen diyanetin namazla ilgili açıklamasını(!)yazıp gerekli yerlerde eleştiri ve yorumlarımı ilave edeceğim.yalnız burada öncelikle şöyle bir ilkeyi hatırlatayım:

   İnsanlar namaz gibi konularda öncelikle verili olanı yada şu an uygulanmakta olanı esas alıp bütün hüküm ve kararları bunlar üzerine bina ediyor.Oysa biz korunmuş olan Kuranı esas alıp var olanı Kurana göre sorgulayacağız.

  

 



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
sfss
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 01 agustos 2006
Yer: Almanya
Gönderilenler: 61
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sfss

İnsanlar namaz gibi konularda öncelikle verili olanı yada şu an uygulanmakta olanı esas alıp bütün hüküm ve kararları bunlar üzerine bina ediyor.Oysa biz korunmuş olan Kuranı esas alıp var olanı Kurana göre sorgulayacağız

mıllette sana bunu soruyor  abdullah VAR OLAN NE!!!

HANGISI KURAN CEVRISINDE HANGISI DOGRU SENINKIMI SEN NEYE GORE BAKIYOSUN  



__________________
sfss
Yukarı dön Göster sfss's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sfss Ziyaret sfss's Ana Sayfa
 
theolog
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 agustos 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı theolog

(Az önce yazdığım cevabın muhatabı sen değildin sfss yanlış anlama)

Abdullah ve bu konuda onun gibi düşünen diğer arkadaşlar, daha önce de dediğim gibi bütün açıklamalarınızı okudum bakış açınızı çok iyi biliyorum, saygı duyuyorum. Hadislerdeki tutarsızlıkları da biliyorum. Bunları tekrar yazıp boşuna vakit harcama Abdullah. Sen bana şunun cevabını ver: Hadislerde namaz farklı şekillerde ifade ediliyor rekat sayısından diğer ayrıntılara kadar bir çok farklılıklar var... Peki nasıl oluyor da milyarlarca insan yüzyıllardır namaz denilince aynı şeyi anlıyor? Neden bu insanların hepsi aynı şekilde namaz kılıyor? Peygamber efendimizin zamanından günümüze kadar hac ibadeti için Mekke'ye giden bütün müslümanlar kardeşçe aynı safta aynı hareketleri tekrarlayarak Rabb'imizi yüceltiyor. (Burda şu ayrıntıyı belirtmemde fayda var tez dönemindeyim ve semantik çalışıyorum. Çalıştığım kavramlardan biri de "salât". Bu kelimenin arap toplumunda şiirinde eskiden beri nasıl anlaşıldığını inceliyorum. Salât bir varlığı olabilecek en yüksek şeklide yüceltme anlamına geliyor. Bu anlamda aslında salât özünde bir tenzih anlamı da içeriyor.) Madem hadisler bu kadar farklı o halde hadisleri okuyan her insanın bunlardan farklı bir şey anlayıp farklı şekilde namaz kılması gerekmez mi? Burada ilk asırdan itibaren genişleyen islam coğrafyası ve farklı kültürleri de hesaba katarsak bütün insanların namazı farklı şekilde anlaması ve farklı uygulaması  gerekmez mi? Ama insanlar namaz denilince aynı şeyi anlıyor. Dört hak mezhepteki farklılıklar da -ki mezheplerin ilk iki yüzyıl içinde oluştuğunu hesaba katmalıyız- yok denecek kadar az...Buradan şunu anlıyoruz ilk müslümanlar namazı peygamberimizin hadislerinden değil uygulamasından öğrenmişlerdir. Bu gelenek Allah'ın korumasıyla günümüze kadar ulaşmıştır ve bu gün müslümanlar kafaları karışmadan Rabb'imizin emrini onun istediği ve elçisine öğrettiği şekilde yerine getirmektedirler...



__________________
De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
Yukarı dön Göster theolog's Profil Diğer Mesajlarını Ara: theolog
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

  DİNAYETİN BEŞ VAKİT NAMAZ AÇIKLAMASI(!)

Şartlarını taşıyan müslümanlara günlük beş vakit namazın farz olduğu Kitap (Kur'an-ı Kerîm), Sünnet ve icma' ile sabittir.

 Namazın farziyeti ayetlerle sabittir ama beş vakit olduğuna dair Kuran+..ilaveleri anlayışı sakattır.Allahın farz kılmasını yeterli bulmayan bu anlayış dini kültürel bir unsura dönüştürme cinayeti işlemektedir.

 

Beş vakit namazın vakitlerine Kur'an-ı Kerîm'de mücmel olarak değinilmiş, bu mücmel ifadeler Hz. Peygamber'in mütevâtir fiilî sünnetiyle açıklığa kavuşturulmuş ve İslâm alimleri bu konuda görüş birliğine varmışlardır. Dolayısıyla birtakım kimselerin beş vakit namazın vakitleri konusunda tereddütler uyandırmaya çalışmaları, ümmetin bu kuvvetli icma'ı karşısında tutunamaz.

   Burada da aynı sakat mantalite devam etmekte,yukarıda yazılanlar Allahın kendisinden başkasına kulluk etmeyelim diye ayrıntılı olarak açıkladığı kitabına hakaretler içermektedir.
                 

Kur'an-ı Kerîm'de beş vakit namaza mücmel olarak işaret eden ayetlerden bazıları şunlardır:Bakara: 238; Nisa: 103; Hûd: 114; İsrâ: 78; Taha: 130; Rûm: 17-18; Nûr: 36; Kâf: 39-40.

  Kuranda salattan ve saltın ikamesinden bahseden 99 ayet mevcut olup yukarıda yalnızca bunların birkaçı zikredilmekte,ayetlerin mealleri verilmediği için gariban halkımız bu zatların ilminin yüksekliğne hayran kalmaktadır.Öyle ya bu kişiler bu ayetlerin numaralarını verdiklerine göre demekki ayetlerin içeriğinden de haberdardırlar.Oysa adım gibi eminimki hiç biri bu ayetleri bütün olarak inceleyelip aşağıdaki sonuçlara ulaşmamış ve kes kopyala yapıştır zihniyetiyle hareket etmişlerdir.


Bu ayet-i celîlelerden, söz gelimi, Bakar Sûresi, ayet: 238'de: "Namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin" buyurulmaktadır.

Ayet-i kerîmedeki "namazlar" kelimesi çoğuldur. Arap dilinde çoğul, "üç"ten başlar. "İki"ye tesniye denir ve "iki namaz" sözü "salâteyn" şeklinde ifade edilir. Demek oluyor ki "namazlar" ifadesinden en az üç namaz anlayacağız.  Ayrıca bir de "orta namaz" var. Çünkü matuf, matufun aleyh'ten (üzerine atıf yapılandan) ayrıdır. Bu sebeple bu (orta namaz), "namazlar" ifadesine dahil değildir. Ancak üç namazın arasında kalacak bir namaza "orta namaz" denilmesi mümkün değildir. Ortanın her iki yanında eşit sayıda namaz olması  gerekir. O halde "namazlar" ifadesinden en az 4 namaz ortaya çıkar. 4 namazın ortasında bulunan bir namaz, "orta namazı" olur. Bu orta namazın ikindi namazı olduğu Peygamber (s.a.v.) Efendimiz tarafından açıklanmıştır. 

   2. sürenin 238. ayetine yaptıkları ve beş vakit çıkarttıkları yukarıdaki yorum ise tam bir safsatadır.Hiç kimse kalkıpta buradaki salatlar ifadesi günlük namazlar içinmi söylenmekte ve salat-ı vusta ifadesi bir zaman diliminimi belirtmekte veya bu yorumu herkes bu şekildemi yapmakta..?diye sormamaktadır.oysa,örneğin bir M.Esed bu vusta kelimesini tamamen farklı değerlendirmekte,bu ifadenin namazları gereği kılmaya işaret ettiğni bildirmektedir.Ama derin alimlerimizi(!)bu tür yorumları ırgalamamakta,burunlarının dikine gidip halkın dinsel (!) inançlarına halel gelmemesi için vargücüyle gecesini gündüzüne katmaktadırlar.Dead Oysa bu ayetteki salatlar ifadesini müslümanın her zaman için kılabileceği namazları da içermekte ve günlük bir vakitte kılınacak namazlara dair herhangi bir hasr (özel ve dar anlam ifadesi) içermemektedir.
    Kezâ Hûd Sûresi ayet: 114'de: "Gündüzün iki tarafından ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl..." buyurulmaktadır.

Ayet-i celîlede "gündüze yakın saatler" anlamındaki "zülef" kelimesi, "zülfe"nin çoğuludur. Yukarıda açıklandığı üzere, Arapça'da çoğul, en az üç adedi ifade eder. Demek ki bu emre göre, gecenin gündüze yakın saatlerinde en az üç vakit namaz var. Ayrıca iki vakit de "gündüzün iki tarafında" var. Böylece bu ayet-i kerîmeden de, günde beş vakit namazın farz olduğu açık bir şekilde anlaşılmaktadır.

   Hud:114 ayeti aslında beş vakit oluşu değil,Nur:58 ayetinde açıkça adı zikredilen fecr salatı ile İşa salatının o dönemdeki vakitlerini ve İsra :78 ayetinin açılımını bize tarif etmektedir.Zülf kelimesi,bizim türkçede kulladığımız zülüf olup saçak anlamında olan bu kelime iki vakitte kılacağımız salatın başlangıcı olan gündüzün iki tarafı ifadesinin gecenin yada karanlığın hangi aşamasına kadar olacağını bildiren bir açıklama "yani gecenin gündüze yakın zülüflerinde(saçaklarında)"ifadesidir.

    Yukarıda anlatmak istediklerim kısaca şudur:

1-Kuranda kesinlikle beş vakit namazıaçıkça ifade eden hiçbir ifade yoktur.İki ayete yapılan yorumlar ise geleneğin anlayışını doğrulamak için yapılan subjektif yorumlar olup zorlamalar içermektedir.

2- Kuranda açıkça iki namaz ismi geçmekte ve ayetler bütün olarak değerlendirildiğinde bu iki namazın vakitleri vakit bildiren ayetlerle açıklanmaktadır.Bu sitede üç vakit diyen arkadaşlar da ayetlere dayanmakla birlikte,bütüncül bir değerlendirme yapamadıklarını düşünmekteyim..Ancak onlar yalnızca Kuranı referans aldıkları için burada eleştirilen zihniyete kesinlikle girmememekte ve en doğruya hep birlikte ulaşmamız için zamana ihtiyaç olduğu düşünülmektedir.

3-Kuranın iki vaktini yetersiz ve eksik gören dinayet yetkilileri ise utanmadan peygamberi ve diğer unsurları işin içine katarak beş vakit olayını kitleleri manipüle edip dayatmakta,açıkça zulüm yaparak insanları hak yoldan ayırıp sapmalarına sebep olmaktadırlar.Allahın laneti tüm saptırıcıların üzerine..

   Son olarak şunu ifade edeyimki burada bir zihniyet sorgulanmakta olup,üç vakit olsa ne olur,beş vakit olsa ne olur? türü sorular bu konunun dışındadır vesselam.




__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Theolog yazdı:

   "Burda şu ayrıntıyı belirtmemde fayda var tez dönemindeyim ve semantik çalışıyorum. Çalıştığım kavramlardan biri de "salât". Bu kelimenin arap toplumunda şiirinde eskiden beri nasıl anlaşıldığını inceliyorum. Salât bir varlığı olabilecek en yüksek şeklide yüceltme anlamına geliyor. Bu anlamda aslında salât özünde bir tenzih anlamı da içeriyor."

 Theolog salat üzerine tez yazıyorum diyorsun ama bu nasıl tez yazmakki,Kuranda birçok defa geçen ve farklı formlarda gelen ayetlerdeki salat kelimesini tek bir anlama İNDİRGEYEBİLİYORSUN?Senin araştırmacılığından şüphelenmeye başladım.Oysa Arapçada bir kelimenin kök anlamı esas alınarak onun üzerine birçok anlam yüklenebiliyor.Örneğin bir sürede salat kelimesi ayetin kök anlamını "yöneliş" olarak anlaşılacak şekilde zıttıyla birlikte verilmiş.Gerisini bulmak senin araştırmacılığına(!)kalmış vesselam.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Gelelim beş vakit çıkardım dediğin yazına.Bu konuda öncelikle bir dostun özel'ime attığı mesajını aktarayım:

   "Mr. Theologun namaz hakkında kendinden gaaayet emin cümlelerini görünce ve çok az kişinin farkedeceği ince oyunu görünce bir dost olarak sana yardımcı olmak istedim (umarım laubalilik saymazsın) Adamın cümlesindeki ince kurnazlık şu:

....Dolayısıyla ifade "gecenin zülfelerinde" şeklinde olmalıdır..... şimdi adamcağız sünnete uysun diye geceye 3 vakit sıkıştıracak ya...o halde gecenin çoğul olması gerekir diye düşünmüş. Oysa bizzat kendi cümlesine yine bakalım ............ "gecenin zülfelerinde" işte bahsettiğim ince yer :) dikkat edersen ÇOĞUL olan GECE değil, yani kendi yazısında bile geceLER değil GECE geçiyor. Çoğul zülefa kelimesinde.

Şimdi durum bu şekilde düzeltildikten sonra şöyle bir örnek vereyim. "Ey Abdullah kardeş, Adana'dan otobüse atladım AKŞAM SULARINDA Bursada'yım..desem burada akşam tekil ...sular... ise çoğul olmasına rağmen sıfat niteliği taşıdığından geceyi çoğul yapmıyor. Diğer bir örnek "Geçen hafta sonu teyzemlere gttim" dersem 50 tane teyzemi kastetmediğim gibi."

  Evet dostumuz haklı.Önceden de söylediğim gibi,gecenin zülüfleri ifadesi,saçakları demek olup gündüzün iki tarafı kelimesini sınırlayıp açıklıyor.Yani biz burada ayetleri birbirinden bağımsız değil,birbirini tamamlayan parçalar olarak düşüneceğiz.Ama kafalar beş vakite şartlandığı için ne yapıp edip bu beş vakti insanlara benimsettirecekler.

  İçerikmi? Ne yaptığınmı önemli değil.Varsa yoksa namaz.Öyle ya bu kadar maaşlı eleman dururken,kolaymı  namazı kurana göre değerlendirip atomu parçalamaktan zor olan önyargıları kırmak?



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
theolog
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 agustos 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı theolog

Abdullah 11-114 ayetinde geçen "gecenin zülfelerinde" ifadesi "tarafe'n-nehar" ifadesine atfedilmiştir. Arapça'da atıf matufunaleyh'den farklı olmak zorundadır. Dolayısıyla bu bir açıklama değil ilavedir. Yani günün iki tarafında kılınacak olan namazların vakitlerini açıklamaz. Onlardan farklı olarak bir de gecenin zülfelerinde namaz kılınması gerektiğini ifade eder. Tabi gramatik açıdan konuşuyorum. Ama sen okuyup farklı şekilde yorumlayabilirsin. Bu durumda gündüzün iki tarafında kılınacak namazdan farklı namazlar vardır. Bunun dışında bakara 238. ayete bakacak olursak ayetin şu şekilde başladığını görürüz: "Hâfizû al's-Salavâti ..." buradaki hâfizû ifadesi if'al babından emr-i hazır formunda gelmiştir. Yani emirdir. Emir ise farziyet demektir. Ayetin devamından da bir tavsiye anlamı çıkarmamız mümkün değildir. Önceki mesajında bu ayetin bir hasr içermediğini buradaki salavat ifadesinin müslümanların diğer vakitlerde kıldığı namazları ifade edebileceğini söylemişsin. Ama başta da dediğim gibi burada ayet emirle başlamıştır. Dolayısıyla bu ayetten çıkarılacak hüküm bu namazların farziyetidir. Aslında geri kalan kısmı açıklamaya gerek yok ama yine de yazayım. Burada Allahu teâla salavat ifadesine salatul vusta ifadesini eklemiştir. Yani yine atıf vardır. Slavat ifadesi cemi formda gelmiştir. Üç ve üzerini ifade eder. "Salatul vusta" ise orta namaz demektir. Vasat orta demektir. Burada salatın sıfatı olarak gelmiştir. Buna M. Esed veya bir başkasının farklı bir anlam vermesi takdir edersin ki bizi bağlamaz. Zaten verilen bu anlam, bu konuda yapılmış subjektif bir yorum olmaktan öteye gidemez. Hepimiz Kur'an'daki dine tabi olmak istiyoruz o halde orda ne söylenmişse onu uygulamalıyız. Buradan beş vakit namaz anlamı çıkar mı? Hayır çıkmaz. Ama şu kesin olarak söylenebilir ki namaz günde üç vakitten fazladır. Bu bakış açınızı sorgulamanız için size yetmiyor mu???



__________________
De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
Yukarı dön Göster theolog's Profil Diğer Mesajlarını Ara: theolog
 
sfss
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 01 agustos 2006
Yer: Almanya
Gönderilenler: 61
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sfss

abdullah 3den fazla cıkıyosa 4mü

5 kılsak hayır dıyosun gözmü cıkarır madem acıklamıssın ozmn nekadr kılınıyo onuda acıklarmsın tam.
kal saglıcakla
not:kapanma ıcın nedıyosun



__________________
sfss
Yukarı dön Göster sfss's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sfss Ziyaret sfss's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 16 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats