HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Namazım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

kardeş sana çok basit bir soru sordum ben
BAK ÇOK BASİT BİR SORU ÇOK BASİT İYİ DİNLE
YAKSI VAKTİNİ NERDEN ÇIKARDIN
NOT ETTİĞİN AYETLERİN HEPSİ BAŞIM GÖZÜM ÜSTÜNE
GECE AKŞAMLA BAŞLA FECRLE BİTER
VE BİR BÜTÜNDÜR
ŞİMDİDE GECEYİMİ PARÇALIYORUZ HAYDİ BAKALIM...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

ARCİDEN NOT ETTİĞİN AYETLERİ ÖNCE KENDİN İYİCE BİR ANLA SEVGİLİ DOSTUM İYİ BAK NOT ETTİĞİN AYETLER NE DİYOR.

 NOT:Yazılarınızı küçük harflerle yazmaya özen gösteriniz.


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

KURAN'DA GECE:

naziat suresi 29. Gecesini kararttı, kuşluğunu çıkardı.

Ve agtaşe leylehâ ve ahrece duhâhâ.

1.    ve agtaşe    : ve kararttı, karanlıklaştırdı
2.    leyle-hâ       : onun gecesi
3.    ve ahrece    : ve çıkardı
4.    duhâ-hâ       : onun duhasını, kuşluk vaktini, aydınlığını (gündüzü)

lokman suresi 29. Görmedin mi Allah geceyi gündüze sokuyor gündüzü de geceye sokuyor.

nebe suresi 10. Geceyi bir örtü yaptık.

şems suresi 3. onu açıp ortaya çıkardığında gündüze,
                   4. onu sardığında geceye,

yasin suresi 37. Gece de onlara bir delildir. Ondan gündüzü soyarız (çekip alırız), bir de bakarlar ki, karanlığa dalmışlar

FURKAN SURESİ 47. Size geceyi geygi (örtü), uykuyu dinlenme, gündüzü de yeni bir hayat kılan O'dur
1.ve huve: ve o
2.ellezî: o ki
3.ceale: kıldı, yaptı
4.lekum: sizin için, size
5.el leyle: gece
6.libâsen: elbise, örtü
7.ve en nevme: ve uyku
8.subâten: dinlenme
9.ve ceale: ve kıldı, yaptı
10.en nehâre: gündüz
11.nuşûren: yayılma


LEYL SURESİ 1. Andolsun bürürken o geceye,
                        2. açıldığı zaman o gündüze,

İNŞİKAK - 17  Ve geceye ve örttüğü (barındırdığı) şeylere

Vel leyli ve mâ vesak(vesaka).

1.    ve el leyli    : ve geceye
2.    ve mâ    : ve şeylere
3.    vesaka    : derleyip topladı, kapladı, örttü, barındırdı

Duha 1.      Andolsun kuşluk vaktine 
    Ved duhâ.
a.    ve           : andolsun
b.    ed duhâ    : kuşluk vaktine

duha 2.     ve dindiği zaman o geceye ki,
Vel leyli izâ secâ.
a.    ve el leyli       : ve gece
b.    izâ                 : olduğu zaman
c.    secâ              : zifiri karanlık çöktü (gecenin karanlığının en derin, en sessiz zamanı

KURAN'DA AKŞAM:

DİKKAT ET,CENAB ALLAH YEMİN EDİYOR
İNŞİKAK - 16
فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّف 14;قِ
Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

Diyanet İşleri (eski)    :    Akşamın alaca karanlığına and olsun;
Fizilal-il Kuran            :    Akşamın alaca karanlığına,
Süleyman Ateş          :    Yoo, and içerim; akşamın alaca karanlığına,
Fizilal-il Kuran            :    Akşamın alaca karanlığına,
Abdulbaki Gölpınarlı     :    Andolsun gün battıktan sonraki kızıllığa.
Bekir Sadak                 :    Aksamin alaca karanligina and olsun;
Edip Yüksel                 :    Andolsun akşamın kızıllığına,

Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

1.    fe lâ             : artık, bundan sonra hayır
2.    uksimu          : kasem ederim, yemin ederim
3.    bi eş şefakı    : şafak vaktine

SEVGİLİ DOSTUM SEN ASIL  İYİ BAK,GECE AYETLERİNDE GECENİN ÖRTÜ OLDUĞU,GECENİN KARANLIK OLDUĞU ANLATILMIYORMU????
duha 2.     ve dindiği zaman o geceye ki,
Vel leyli izâ secâ.
a.    ve el leyli       : ve gece
b.    izâ                 : olduğu zaman
c.    secâ              : zifiri karanlık çöktü (gecenin karanlığının en derin, en sessiz zamanı

SECA:zifiri karanlık

yasin suresi 37. Gece de onlara bir delildir. Ondan gündüzü soyarız (çekip alırız), bir de bakarlar ki, karanlığa dalmışlar.

BAK AYETE,
(karanlığa dalmışlar.)DİYOR CENABI ALLAH

işte akşam vakti:
İNŞİKAK - 16
فَلَا أُقْسِمُ بِالشَّف 14;قِ
Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

Diyanet İşleri (eski)     :    Akşamın alaca karanlığına and olsun;
Fizilal-il Kuran         & nbsp;   :    Akşamın alaca karanlığına,
Süleyman Ateş         &n bsp; :    Yoo, and içerim; akşamın alaca karanlığına,
Fizilal-il Kuran         & nbsp;   :    Akşamın alaca karanlığına,
Abdulbaki Gölpınarlı      :    Andolsun gün battıktan sonraki kızıllığa.
Bekir Sadak         & nbsp;      :    Aksamin alaca karanligina and olsun;
Edip Yüksel                 :    Andolsun akşamın kızıllığına,
Fe lâ uksimu biş şefak(şefakı).

1.    fe lâ         &nbs p;   : artık, bundan sonra hayır
2.    uksimu          : kasem ederim, yemin ederim
3.    bi eş şefakı    : şafak vaktine

AKŞAM İSE ALACA KARANLIK OLARAK BELİRTİLİYOR, GECE OLMUYOR,SADECE GÜNEŞ BATIYOR ANCAK GÜNEŞ IŞINLARI HALA DÜNYA'YA VURUYOR,TAKİ GECENİN KARANLIĞI ÇÖKÜNCEYE KADAR


İŞAE:YATSI VAKTİ DEMEKTİR,GECENİN İLK VAKİTLERİ
MESA:AKŞAM
VAKTÜL MESA;AKŞAM VAKTİ
SELATEN MAĞRİB:AKŞAM NAMAZI(KURAN'DA VE İSLAM'DA OLMAYAN NAMAZ)

ORUÇ KURAN'DA GECEYE KADAR TUTULUR AMA NE YAZIKKI MÜSLÜMANIM DİYENLER AKŞAMA KADAR TUTUYORLAR

BAŞLANGICI İSE FECR İLE BAŞLAR,ANCAK YİNE NE YAZIKTIRKİ İMSAK VAKTİNDE ORUÇ BAŞLAR

Kuran-ı Kerim » 2 / BAKARA - 187

أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَا 05;ِ الرَّفَث 15; إِلَىٰ نِسَائِك 15;مْ ۚ هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُ 05;ْ لِبَاسٌ لَهُنَّ ۗ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُم 18; كُنْتُمْ تَخْتَان 15;ونَ أَنْفُسَ 03;ُمْ فَتَابَ عَلَيْكُ 05;ْ وَعَفَا عَنْكُمْ ۖ فَالْآنَ بَاشِرُو 07;ُنَّ وَابْتَغ 15;وا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ ۚ وَكُلُوا وَاشْرَب 15;وا حَتَّىٰ يَتَبَيّ 14;نَ لَكُمُ الْخَيْط 15; الْأَبْي 14;ضُ مِنَ الْخَيْط 16; الْأَسْو 14;دِ مِنَ الْفَجْر 16; ۖ ثُمَّ أَتِمُّو 75; الصِّيَا 05;َ إِلَى اللَّيْل 16; ۚ وَلَا تُ بَاشِرُو 07;ُنَّ وَأَنْتُ 05;ْ عَاكِفُو 06;َ فِي الْمَسَا 80;ِدِ ۗ تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُ 08;هَا ۗ كَذَٰلِك 14; يُبَيِّن 15; اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاس 16; لَعَلَّه 15;مْ يَتَّقُو 06;َ

Uhılle lekum leyletes sıyâmir refesu ilâ nisâikum hunne libâsun lekum ve entum libâsun lehun(lehunne) alîmallâhu ennekum kuntum tahtânûne enfusekum fe tâbe aleykum ve afâ ankum, fel âne bâ؛irûhunne vebtegû mâ keteballâhu lekum, ve kulû ve؛rabû hattâ yetebeyyene lekumul haytul ebyadu minel hayt‎l esvedi minel fecri, summe etimmus s‎yâme ilel leyli, ve lâ tubâ‏irûhunne ve entum âkifûne fîl mesâcid(mesâcidi), tilke hudûdullâhi fe lâ takrabûhâ kezâlike yubeyyinullâhu âyâtihî lin nâsi leallehum yettekûn(yettekûne).


27. mâ ketebe : takdir ettiًi, yazd‎ًı, farz k‎ıld‎ıً‎ ‏eyi
28. allâhu : Allah
29. lekum : sizin için, size
30. ve kulû : ve yeyin
31. ve i‏rabû : ve için
32. hattâ : oluncaya kadar
33. yetebeyyene : aç‎ًa ç‎kar, belli olur
34. lekum : sizin için, size
35. el haytu : iplik
36. ebyadu : beyaz
37. min el hayt‎ : iplikten
38. el esvedi : siyah
39. min el fecri :

40. summe : sonra
41. etimmu : tamamlay‎n
42. es s‎yâme : oruç
43. ilâ el leyli : geceye kadar


.
Diyanet İ؛leri : Oruç gecesinde kadınlarınıza yakla؛mak size helâl kılındı. Onlar, size ِrtüdürler, siz de onlara ِrtüsünüz. Allah, (Ramazan gecelerinde hanımlarınıza yakla؛arak) kendinize zulmetmekte olduğunuzu bildi de tِvbenizi kabul edip sizi affetti. Artık e؛lerinize yakla؛ın ve Allah’ın sizin için yazıp takdir etmi؛ olduğu ؛eyi arayın. ھafağın aydınlığı gecenin karanlığından ayırt edilinceye (tan yeri ağarıncaya) kadar yiyin, için. Sonra da ak؛ama kadar orucu tam tutun. Bununla birlikte siz mescitlerde itikâfta iken e؛lerinize yakla؛mayın. Bunlar, Allah’ın koyduğu sınırlardır. Bu sınırlara yakla؛mayın. Allah, kendine kar؛ı gelmekten sakınsınlar diye, âyetlerini insanlara bِylece açıklar.

Abdulbaki Gِlpınarlı : Oruçlu olduğunuz günün gecesinde kadınlarınızla bulu؛manız, size helâl edilmi؛tir. Onlar sizin için elbisedir, siz onlar için elbisesiniz. Allah bildi ki nefsinizi yenemeyecek, sabredemeyecek, bir i؛tir, i؛leyeceksiniz, bu yüzden tِvbenizi kabul etti, sizi bağı؛ladı. Gayri onlarla bulu؛un ve Allah'ın size yazdığını dileyin. Fecir doğup da aydınlığıyla kara iplik, sizce beyaz iplikten ayırt edilinceye dek yiyin, için. Sonra orucu ertesi geceye kadar tamam olarak tutun. Fakat mescitlerde ibadet için niyetlendiniz, oturdunuz kaldınız mı kadınlarınıza dokunmayın. İ؛te bunlar, Allah sınırlarıdır, yakla؛mayın o sınırlara. İnsanlar, sakınıp korunsunlar diye Allah, delillerini bu sûretle apaç‎k bildirir.

Adem Uًur : Oruç gecesinde kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak size helâl k‎l‎nd‎. Onlar sizin için birer elbise, siz de onlar için birer elbisesiniz. Allah sizin kendinize kِtülük ettiًinizi bildi ve tevbenizi kabul edip sizi baً‎‏lad‎. Art‎k (ramazan gecelerinde) onlara yakla‏‎n ve Allah'‎n sizin için takdir ettiklerini isteyin. Sabah‎n beyaz ipliًi (ayd‎nl‎ً‎), siyah ipliًinden (karanl‎ً‎ndan) ay‎rt edilinceye kadar yeyin, için, sonra ak‏ama kadar orucu tamamlay‎n. Mescitlerde ibadete çekilmi‏ olduًunuz zamanlarda kad‎nlarla birle‏meyin. Bunlar Allah'‎n koyduًu s‎n‎rlard‎r. Sak‎n bu s‎n‎rlara yakla‏may‎n. ف‏te bِylece Allah âyetlerini insanlara aç‎klar. Umulur ki korunurlar.

Ali Bulaç : Oruç gecesinde kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak size helal k‎l‎nd‎. Onlar, sizin ِrtüleriniz, siz de onlara ِrtüsünüz. Allah, gerçekten sizin, nefislerinize ihanet etmekte olduًunuzu bildi, tevbenizi kabul etti ve sizi baً‎‏lad‎. Art‎k onlara yakla‏‎n ve Allah'‎n sizin için yazd‎klar‎n‎ dileyin. Fecir vakti, sizce beyaz iplik siyah iplikten ay‎rd edilinceye kadar yiyin, için, sonra geceye kadar orucu tamamlay‎n. Mescidlerde itikafta olduًunuz zamanlarda onlara (kad‎nlar‎n‎za) yakla‏may‎n. Bunlar, Allah'‎n s‎n‎rlar‎d‎r, (sak‎n) onlara yana‏may‎n. ف‏te Allah, insanlara ayetlerini bِylece aç‎klar; umulur ki sak‎n‎rlar.

Ali Fikri Yavuz : Oruç gecesi, kad‎nlar‎n‎za yakla‏man‎z size helâl k‎l‎nd‎. Onlar, sizin için fenal‎ًa kar‏‎ koruyucu bir elbise ve siz de onlar için koruyucu bir elbise gibisiniz. Allah, nefislerinize emniyet edemiyeceًinizi bildiًi için, üzerinize rahmeti ile ihsan edip günah‎n‎z‎ afvetti. قimdi han‎mlar‎n‎za gecelerde müba‏erette bulunun ve Allah’‎n sizler için mübah takdir ettiًi üremeyi isteyin; ve gece ile gündüzü ay‎ran fecrin beyaz ipliًi, gecenin siyah ipliًinden sizce seçilinceye kadar yeyin, için. Sonra ertesi geceye kadar orucu tam tutun. Siz ibadet için mescidlere kapan‎p itikâf halinde iken geceleri de han‎mlar‎n‎za yakla‏may‎n. Bu hükümler Allah’‎n (yasak) s‎n‎rlar‎d‎r, sak‎n onlara yakla‏may‎n. ف‏te Allah âyetlerini bِylece insanlara aç‎klar ki, sak‎n‎p korunsunlar.

Bekir Sadak : Oruc tuttugunuz gunlerin gecesi kadinlariniza yaklasmaniz size helal kilindi, onlar sizin ortunuz, siz de onlarin ortulerisiniz. Allah, nefsinize guvenemiyeceginizi biliyordu, bu sebeple tevbenizi kabul edip sizi affetti; artik onlara yaklasabilirsiniz. Allah'in sizin icin takdir ettigini dileyin. Tan yerinde, beyaz iplik siyah iplikten sizce ayirdedilinceye kadar, yiyin icin, sonra orucu geceye kadar tamamlayin. Mescidlerde itikafa cekildiginizde kadinlariniza yaklasmayin. Allah insanlara yasaklardan sakinsinlar diye ayetlerini boylece apacik bildirir.

Celal Y‎ld‎r‎m : (Ramazan'da) Oruç (tuttuًunuz günlerin) gecesi kad‎nlar‎n‎za cinsel yakla‏mada bulunman‎z size helâl k‎l‎nd‎. Onlar sizin için bir elbise, siz de onlar için bir elbisesiniz. Allah kendinize olan güveni kِtüye kullanacaً‎n‎z‎ biliyordu. (Bu hususta) tevbenizi kabul etti, sizi baً‎‏lad‎. Art‎k (geceleri) onlara yakla‏‎n ve Allah'‎n size yaz‎p takdir ettiًini dileyin. Fecirde beyaz iplik siyah iplikten size seçilinceye (gündüzün ayd‎nl‎ً‎, gecenin karanl‎ً‎ndan s‎yr‎l‎p ayr‎l‎ncaya) kadar yeyin, için. Sonra da orucu geceye kadar tamamlay‎n. Mescidlerde itikatta bulunduًunuzda kad‎nlar‎n‎za (geceleri de) cinsel yakla‏mada bulunmay‎n. Bunlar Allah'‎n s‎n‎rlar‎d‎r; sak‎n yakla‏may‎n. ف‏te Allah âyetlerini bِylece insanlara aç‎kl‎yor. Ola ki sak‎n‎rlar.

Diyanet ف‏leri (eski) : Oruç tuttuًunuz günlerin gecesi kad‎nlar‎n‎za yakla‏man‎z size helal k‎l‎nd‎, onlar sizin ِrtünüz, siz de onlar‎n ِrtülerisiniz. Allah, nefsinize güvenemiyeceًinizi biliyordu, bu sebeple tevbenizi kabul edip sizi affetti; art‎k onlara yakla‏abilirsiniz. Allah'‎n sizin için takdir ettiًini dileyin. Tan yerinde, beyaz iplik siyah iplikten sizce ay‎rdedilinceye kadar, yiyin için, sonra orucu geceye kadar tamamlay‎n. Mescidlerde itikafa çekildiًinizde kad‎nlar‎n‎za yakla‏may‎n. Allah insanlara yasaklardan sak‎ns‎nlar diye ayetlerini bِylece apaç‎k bildirir.

Diyanet Vakfi : Oruç gecesinde kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak size helâl k‎l‎nd‎. Onlar sizin için birer elbise, siz de onlar için birer elbisesiniz. Allah sizin kendinize kِtülük ettiًinizi bildi ve tevbenizi kabul edip sizi baً‎‏lad‎. Art‎k (ramazan gecelerinde) onlara yakla‏‎n ve Allah'‎n sizin için takdir ettiklerini isteyin. Sabah‎n beyaz ipliًi (ayd‎nl‎ً‎), siyah ipliًinden (karanl‎ً‎ndan) ay‎rt edilinceye kadar yeyin, için, sonra ak‏ama kadar orucu tamamlay‎n. Mescitlerde ibadete çekilmi‏ olduًunuz zamanlarda kad‎nlarla birle‏meyin. Bunlar Allah'‎n koyduًu s‎n‎rlard‎r. Sak‎n bu s‎n‎rlara yakla‏may‎n. ف‏te bِylece Allah âyetlerini insanlara aç‎klar. Umulur ki korunurlar.

Edip Yüksel : Oruç gecelerinde kad‎nlar‎n‎zla cinsel ili‏kide bulunman‎z size helal k‎l‎nd‎. Onlar sizin (s‎rlar‎n‎z‎ gizleyen) ِrtüleriniz, siz de onlar‎n ِrtülerisiniz. ALLAH, kendinizi kand‎r‎p durduًunuzu bildi de tevbenizi kabul etti ve sizi baً‎‏lad‎. Art‎k ALLAH'‎n sizin için belirlediًini dileyerek onlarla cinsel ili‏kide bulunabilirsiniz. قşafaً‎ğın beyaz ve siyah ipliğini birbirinden ay‎rdedinceye kadar yeyin, için. Sonra geceye kadar orucu tamamlay‎n. Mescitlere kapanm‎‏ durumdayken onlarla cinsel ili‏kide bulunmay‎n. Bunlar ALLAH'‎n koyduًu s‎n‎rlard‎r; onlar‎ çiًnemeyin. ALLAH korunmalar‎ için ayetlerini halka bِyle aç‎klar.

Elmal‎l‎ (sadele‏tirilmi‏ - 2) : Oruç gecesi kad‎nlar‎n‎za yakla‏man‎z, size helâl k‎l‎nd‎. Onlar, sizin için bir ِrtü, siz de onlar için bir ِrtü durumundas‎n‎z. Allah, nefsinize güvenemeyeceًinizi bildiًi için müracaat‎n‎z‎ kabul buyurdu ve sizi baً‎‏lad‎. قimdi onlara yakla‏‎n ve Allah'‎n sizler için yazd‎ً‎n‎ isteyin. Ta fecrin beyaz ipliًi siyah iplikden size seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra da ertesi geceye kadar orucu tam tutun. Bununla beraber siz mescitlerde îtikaf halinde iken onlara yakla‏may‎n. Bunlar, Allah'‎n s‎n‎rlar‎d‎r, sak‎n onlara yakla‏may‎n. Allah, âyetlerini insanlara bِyle aç‎kl‎yor ki sak‎n‎p korunsunlar.

Fizilal-il Kuran : Sizin için oruç gecesi kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak helal k‎l‎nd‎. Onlar sizin için, siz de onlar için bir libass‎n‎z. Sizin nefislerinize h‎yanet edeceًinizi Allah bildi de, tevbenizi kabul etti ve sizi baً‎‏lad‎. Art‎k onlara yakla‏‎n. Ve Allah’‎n hakk‎n‎zda yazd‎ً‎n‎ isteyin. Ve fecrin beyaz ipliًi siyah ipliًinden seçilinceye kadar yiyin, için. Sonra geceye kadar orucu tamamlay‎n. Mescidlerde i’tikafta bulunduًunuz zaman kad‎nlar‎n‎za yakla‏may‎n. Bu, Allah’‎n hudududur. Sak‎n onlara yakla‏may‎n. ف‏te Allah ayetlerini insanlara bِylece aç‎klar. Ta ki onlar korunsunlar.

Gültekin Onan : Oruç gecelerinde kad‎nlar‎n‎za yakla‏man‎z size helal k‎l‎nd‎. Onlar sizin (s‎rlar‎n‎z‎ gizleyen) ِrtüleriniz, siz de onlara ِrtüsünüz. Tanr‎, gerçekten sizin nefslerinize ihanet etmekte olduًunuzu (veya: zaaf gِsterdiًinizi ya da yaz‎k ettiًinizi) bildi, tevbenizi kabul etti ve sizi baً‎‏lad‎. Art‎k onlara yakla‏‎n ve Tanr‎'n‎n sizin için yazd‎klar‎n‎ dileyin. Fecir (vakti) sizce beyaz iplik siyah iplikten ay‎rd edilinceye kadar yiyin, için, sonra geceye kadar orucu tamamlay‎n. Mescidlerde itikafta olduًunuz zamanlarda onlara (kad‎nlar‎n‎za) yakla‏may‎n. Bunlar Tanr‎'n‎n s‎n‎rlar‎d‎r, (sak‎n) onlara yana‏may‎n. ف‏te Tanr‎ insanlara ayetlerini bِylece aç‎klar. Umulur ki sak‎n‎rlar.

Hasan Basri اantay : Oruç (günlerinizin) gecesinde kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak size halâl edildi. Onlar sizin için, siz de onlar için birer libâss‎n‎z. Allah nefislerinize kar‏‎ za'f gِstermekde olduًunuzu bildi de tevbenizi kabul etdi, sizi baً‎‏lad‎. Art‎k (bundan sonra geceleri) onlara yakla‏‎n ve Allah‎n hakk‎n‎zda yazd‎ً‎n‎ isteyin. (Bütün gece) fecr (-خ saad‎k) olan ak iplik kara iplikden size seçilinceye kadar yeyin, için, sonra geceye kadar orucu tamamlay‎n. Mescidlerde i'tîkâfda bulunduًunuz zaman kad‎nlar‎n‎za (geceleri de) yakla‏may‎n. Bu (hükümler) Allah‎n s‎n‎rlar‎d‎r. Sak‎n onlara (o s‎n‎rlara) yakla‏may‎n, i‏te Allah âyetlerini bِylece insanlara aç‎klar. Tâki korunsunlar.

فbni Kesir : Oruç gecesi kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak size helal k‎l‎nd‎. Onlar sizin için, siz de onlar için bir elbisesiniz. Sizin nefislerinize h‎yanet eder olduًunuzu Allah bildi de tevbenizi kabul edip, sizi baً‎‏lad‎. Art‎k onlara yakla‏‎n ve Allah'‎n hakk‎n‎zda yazd‎ً‎n‎ isteyin. Sizin için ‏afaً‎n beyaz ipliًi, siyah ipliًinden seçilinceye kadar yeyin, için sonra geceye kadar orucu tamamlay‎n. Mescidlerde i'tikafta bulunduًunuz zaman, kad‎nlar‎n‎za yakla‏may‎n. Bu Allah'‎n hudududur. Sak‎n onlara yakla‏may‎n. ف‏te Allah ayetlerini insanlara, korunsunlar diye bِyle aç‎klar.

Muhammed Esed : (Gündüz) tutulan oruçtan sonraki gece boyunca kad‎nlar‎n‎za yakla‏man‎z helaldir: onlar sizin için bir elbise gibidirler ve siz de onlar için bir elbise gibisiniz. Allah bu konuda kendinizi s‎k‎nt‎ya sokacaً‎n‎z‎ bilir; bu yüzden O size maًfiret ile yِnelmi‏ ve bu zorluًu üzerinizden kald‎rm‎‏t‎r. قimdi ِyleyse onlara yakla‏abilir ve Allah'‎n sizin için uygun gِrdüًünden yararlanabilirsiniz ve gecenin karanl‎ً‎ndan tan yerinin ayd‎nl‎ً‎ fark edilinceye kadar yiyip içebilirsiniz. Sonra gece çِkünceye kadar oruca devam edersiniz. Ama mescitlerde itikafta iken kad‎nlara yakla‏may‎n. Bunlar Allah'‎n koyduًu s‎n‎rlard‎r: O halde bu s‎n‎rlar‎ ihlal etmeyin: (i‏te) bِylece Allah mesajlar‎n‎ insanlara aç‎kl‎yor ki, O'na kar‏‎ sorumluluklar‎n‎n bilincinde olabilsinler.

ضmer Nasuhi Bilmen : Sizin için oruç gecesi kad‎nlar‎n‎zla mücâmaatta bulunmak helâl k‎l‎nd‎. Onlar sizin için libast‎r. Siz de onlar için libass‎n‎zd‎r. Muhakkak sizin nefislerinize h‎yanet edeceًinizi Allah Teâlâ bildi ve tevbenizi kabul etti ve sizden (günahlar‎n‎z‎) af buyurdu. قimdi onlara müba‏erette bulununuz. Ve Allah Teâlâ'n‎n sizler için yazd‎ً‎ ‏eyi isteyiniz. Ve sizler için fecrin beyaz ipliًi siyah ipliًinden tebeyyün edinceye kadar yiyiniz ve içiniz. Sonra orucu ertesi geceye kadar tam tutunuz. Ve siz mescitlerde mûtekif bulundukça kad‎nlar‎n‎za müba‏erette bulunmay‎n‎z. Bu Allah'‎n hudududur. Sak‎n onlara yakla‏may‎n‎z. ف‏te Allah Teâlâ âyetlerini nâsa bِyle aç‎kça beyan buyurur. Tâ ki onlar sak‎nalar.

قaban Piri‏ : Oruç gecesi kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak size helal k‎l‎nd‎. Onlar sizin ِrtünüz, sizde onlar‎n ِrtüsüsünüz. Allah, nefsinize ihanet etmekte olduًunuzu biliyordu. Bu sebeple, tevbenizi kabul edip sizi baً‎‏lad‎; art‎k onlara yakla‏‎n ve Allah’‎n sizin için takdir ettiًini dileyiniz. Fecir esnas‎nda ufuktaki beyazl‎k; karanl‎ktan ay‎rt edilinceye kadar yiyin için sonra geceye kadar orucu tamamlay‎n. Mescitlerde itikafa çekilmi‏ olduًunuzda kad‎nlara (geceleri de) yakla‏may‎n. ف‏te, Allah, insanlara kِtülüklerden korunmalar‎ için ayetlerini bِylece aç‎klar.

Suat Y‎ld‎r‎m : (Ey kocalar), oruç tuttuًunuz günlerin gecelerinde, e‏lerinize yakla‏mak size helâl k‎l‎nd‎. E‏leriniz sizin elbiseleriniz, siz de e‏lerinizin elbiselerisiniz. Allah nefsinize güvenemeyeceًinizi bildiًi için yüzünüze bak‎p, size bu lütufta bulundu. Art‎k bundan bِyle onlara yakla‏‎p Allah’‎n sizin için takdir buyurduًu neslin aray‎‏‎ içinde olun! قafak vaktine, günün aًarmas‎ gecenin karanl‎ً‎ndan fark edilinceye kadar yiyin için. Sonra gece girinceye kadar orucu tamamlay‎n! Mescidlerde itikâfta bulunduًunuz s‎rada e‏lerinize yakla‏may‎n! Bunlar Allah’‎n yasak s‎n‎rlar‎d‎r, sak‎n o hudutlara yakla‏may‎n! ف‏te bِylece Allah insanlara, zararlardan sak‎n‎p korunmalar‎ için âyetlerini iyice aç‎klar.

Süleyman Ate‏ : Oruç gecesi, kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak, size helâl k‎l‎nd‎. Onlar sizin elbisenizdir, siz de onlar‎n elbisesisiniz. Allâh, sizin kendinize yaz‎k etmekte olduًunuzu bildi de tevbenizi kabul edip sizi affetti. Art‎k ‏imdi onlara yakla‏‎n ve Allâh'‎n sizin için yaz(‎p takdir etmi‏ ol)duًunu aray‎n; ‏afaً‎n beyaz ipliًi siyah iplikten ay‎rdelinceye kadar yeyin, için; sonra tâ gece oluncaya dek orucu tamamlay‎n; mescidlerde ibâdete çekilmi‏ iken kad‎nlara yakla‏may‎n. Bunlar, Allâh'‎n (yasak) s‎n‎rlar‎d‎r, bunlara yakla‏may‎n. Allâh, insanlara âyetlerini bِyle aç‎klar ki korunup sak‎ns‎nlar.

Tefhim-ul Kuran : Oruç gecesinde kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak size helal k‎l‎nd‎. Onlar, sizin ِrtüleriniz, siz de onlar‎n ِrtüsüsünüz. Allah, gerçekten sizin, nefislerinize ihanet etmekte olduًunuzu bildi, tevbenizi kabul etti ve sizi baً‎‏lad‎. Art‎k onlara yakla‏‎n ve Allah'‎n sizin için yazd‎klar‎n‎ dileyin. Fecir vakti, sizce beyaz iplik siyah iplikten ay‎rd edilinceye kadar yiyin, için, sonra geceye kadar orucu tamamlay‎n. Mescidlerde itikafta olduًunuz zamanlarda da onlara (kad‎nlar‎n‎za) yakla‏may‎n. Bunlar, Allah'‎n s‎n‎rlar‎d‎r, (sak‎n) onlara yana‏may‎n. ف‏te Allah, insanlara ayetlerini bِylece aç‎klar; umulur ki sak‎n‎rlar.

ـÜmit قŞim‏Şek : Oruç gecesinde kad‎nlar‎n‎zla ili‏ki size helâl k‎l‎nd‎. Onlar sizin için bir elbise, siz onlar için bir elbisesiniz. Allah biliyor ki siz kendinize h‎yanet ediyordunuz; onun için tevbenizi kabul edip sizi baً‎‏lad‎. Art‎k onlara serbestçe yakla‏‎n ve Allah'‎n sizin için yazm‎‏ olduًu ‏eyi aray‎n. Fecirde tanyerinin beyaz ipliًi gecenin siyah ipliًinden ay‎rt edilir hale gelinceye kadar da yiyin, için; sonra da geceye kadar oruca devam edin. Yaln‎z, mescidde itikâfa girdiًiniz zaman kad‎nlar‎n‎zla ili‏kide bulunmay‎n. Bunlar Allah'‎n çizdiًi s‎n‎rlard‎r; ona yakla‏may‎n. Sak‎ns‎nlar diye, insanlara âyetlerini Allah i‏te bِyle aç‎kl‎yor.

Ya‏ar Nuri ضztürk : Oruç gecesi kad‎nlar‎n‎za yakla‏mak size helal k‎l‎nm‎‏t‎r. Onlar sizin için giysidir, siz de onlar için giysisiniz. Allah sizin ِz benliklerinize yaz‎k etmekte olduًunuzu bilmi‏, tِvbelerinizi kabul edip sizi affetmi‏tir. Art‎k ‏imdi onlara yakla‏‎n ve Allah'‎n sizin için yazd‎ً‎ ‏eyi aray‎n. Tan yerinin beyaz ipliًi siyah ipliًinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya deًin tamamlay‎n. Mescitlerde itikâfta bulunduًunuz s‎rada zevcelerinizle cinsel temas kurmay‎n. ف‏te bunlar Allah'‎n yasaklar‎d‎r, bunlara yakla‏may‎n. Allah, ayetlerini insanlara i‏te bِyle aç‎klar ki korunabilsinler.
__________________
__________________
ANKEBUT SURESف51. Karşı‏‎‏‎lar‎‎ında okunup duran Kitab'‎ sana indirmemiz yetmedi mi onlara? ş‏üphesiz bunda iman edecek bir kavim için elbette bir rahmet ve ilahi bir ihtar vard‎r.
Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

tamam sevgili kardeşim
sen geceyi parçalamaya devam et
gece benim hayatımda bir bütün olarak kalmaya devam edecek
ama yinede şunu bir kere düşün
geceyi çektiğimiz anda gündüz başlar
gündüzü çektiğimiz anda gece başlar
kaç tane ayet sıralamışsın sana bunu anlatmaya çalışan
ben sana diyorum ki YATSI nerden çıktı
AŞA içinse büyük lügatlara bak
kamuslara bak
çeviriler salata namaz dedi
secdeye eğilmek dedi
sen hala bu çevirileri yapanların yatsı kelimsine takılmışsın bana ayet gösteriyorsun
aynı çevirilere bir bak belki ne demek istediğimi anlarsın
bak geceyi bir bütün olarak çektimi allah cc
ne oldu gündüz
gündüzü çektimi ne oldu gece
selametle


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

hee oruç konusundada hemfikiriz

kurandan başka saygı duymam hiç bir kitaba...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

kur'an ı okuduğunuz da gece-gündüz-sabah-akşam-öğle ve ikindi kavramlarıyla karşılaşırız....bunlar hep güneşin gökyüzünde ki çeşitli hallerini anlatır.....demmki hareket noktamız güneşin gökyüzünde ki durumu....ilmi olanda budur...gözlemlene bilen...deney tabi tutulabilen....
 
ama önce geceden başlamak gerekir....çünki ALLAH önce geceyi YARATAMIŞ dır...bu sabit olandır.....şu an bile evinizde kullandığınız dijital saatlere bakın...gece 12 oldumu tarih atar...yani günü gece ile başlatır...peki neden 12? gayet basit...o vakit dünya saati diye baz alınan yerde gecenin en karanlık anıdır...yani güneşin o yerin göğüne en uzak olduğu andır....güneş o andan sonra o yerin göğüne doğru MEYLEDER......o yerin göğüne doğru yönelir....gün bu şekilde başlamış olur.....kur'an ın söyleiği ve bütün beşerin amenna dediği gerçekdir.....
gecenin zifiri karanlığı....yani güneşin o yerin göğünden en uzak olduğu an....peki neyi temsil eder....ALLAH ın önce geceyi YARATTIĞINI...demek ki gece:ışığın o gökyüzünde hiç olmadığı andır...çünki daha ışık kavramı o gök için oluşmamışdır....tek kavram vardır..KARANLIK...gök aydınlanmamışdır...çünki göğü aydınlatacak ışık yokdur...demek ki gece ışığın olmadığı bir kavramdır...gece kavramının içinde ışık aramayın....bu gecenin fıtratına terstir...yaradılışına terstir...gece ancak ışık kavramının oluşması ile yok olur...aydınlanmayla yok olur...böylecene mutlak karanlık "olan gece kavramı gündüzün yani IŞIĞIN YARATILMASIYLA mutlak ranalıkmolmakdan çıkar.....yok olur....ışığın göğe hakim olmasıyla gündüz mutlak ışık aydınlık "olur....sonra ışığın kaybolmasıyla ve bu döngünün bir emre bağlanmasıyla mutlaklıkdan çıkıp SÜNNETULLAH olur.....
 
gecenin en zifiri karanklığının oluştuğu nadan sonra güneş...o göğe doğru yaklaşmaya başlar....ve bir süre sonra o göğe ilk ışıkları düşer...işte bu an mutlak karanlığın bittiği andır....çünki ilk ışık düşmüşdür...bu kur'an da siyah iplik ve beyaz ipliğin ayrıştığı zaman olarak geçer...karanlığın içine ışık girmiş...karanlık mutlakiyetten çıkmışdır...artık tek başına değildir...içinde aydınlık ışık da vardır....güneş o göğe yaklaşdıkça karanlığın hakimiyeti kaybolur...işte güneşin o göğe yaklaşmasıyla gecenin mutlakiyetinin kırıldığı o an sabahın başlangıcıdır.....o yüzdendir ki sabah namazı çok önemlidir...çok önemli şeyi temsil eder...mutlak karanlığın krılmaya başladığı anı......güneş göğe yaklaşdıkça gök ayndınlanmaya devam eder....
 
ama burada bir sorun vardır....aydınlığın kaynağı gözükmemekdedri....evet birşey göğü aydınlatmak dadır....ve bu aydınlık giderek artmakda ve şiddetlenmekdedir......ama neyin aydınlattığ bilinmemekdedir derken bir zaman sonra o göğü aydınlatan da vucudunu gösterir.....işte bu da abah namazının bittği andır...çünki bu andan itibaren "MUTLAK AYDINLIK" kavramı oluşur....artık gökde göğü aydınlatan şey vucudunu göstermişdir....karanlığın bütün ensamasi yok olmuşdıur.....ARTIK GÜNDÜZ kavramı vucud bulmuşdur...gündüz kavramı ancak gece nin bütün belirtilerinin yok olduğu anda kavram olur....vucud bulur....bu anda güneşin o gökde vucudnunu gösterdiği anla başlar.... sabah bir hükümdarlık mücadelesinin olduğu andır.....bir göğü ele geçirme mücadelesinin olduğu andır.....göğün artık güneşin eline geçdiğini...artık bu gökde tek kralın güneş olduğunu...savaşdan mutlak olarak galip çıkdığını güneş,gökde vucudnu göstererek ilan eder....savaşın galibi artık ortaya çıkmaya....bütün vucudunu ve ihtişamını sergilemeye başlamışdır.....işte sabah namazının vakti....artık yeni gücün mutlakiyetiyle biter....yani güneşin o gökyüzünde vucudunu ilk gösterdiği anla biter....
 
hiçbirşey birden başlayıp birden bitmez....ara geçişler vardır...sınılar kafanızadaki gibi keskin değildir....herşey siyah ve beyaz değildir...bu ara dönemler renkleri oluşturur...bunlar iki şey arasında geçişlerdir....hakimiyetin nereye doğru kayacağının belli olmadığı anlardır....ölmeden önce can çekişmek...ölüme dirnmek dir...doğmadan önce sancı çekmek..doğmaya direnmekdir...ikisde bir mücadelenin sonucudur....ve bunlar neyin galebe çalınacağının belli olmadığı anladır...iki devlet arasında ki tampon bölge gibi...ikisinde hakkı vardır...o yüzden hakimiyet tek tarafca kurulamamışdır...sbah ve akşam gibi.....
 
işte siz gece...işte size sabah...işte size gündüz kavramları....sabah iki mutlakiyet arasındaki çekişmenin...ayrışmanın...hükümdarlık mücadelesinin olduğu zaman dilimini ifade eder....iki ülke araında ki tampon bölgeler gibi....
 
sonra güneş o gökde giderek yükselir.......öyleki artık gölgeler kaybolmaya başlar.....küçülmeye başalr......güneş bütün hükümdarlığını artık gökde sergilemekdedri...en güçlü anıdır.....ama sonra işler değişir...gölgeler büyümeye...ve en kötüsü yön değiştirmeye başlar...işler artık terse dönmüşdür....gidiş başlamışdır......gölgeler bunu göstermekdedri....o andan itibaren..o en yüksek andan itibaren artık güneş BATMAYA DOĞRU MEYLEDEMEYE BAŞLAMIŞDIR......ve öyle bir an gelir ki aynen sabah da olduğu gibi....insanlar şunu görür.....eyvah ghüneş yok....kaybolmuşdur...vucudundan görülen en son parçada artık yokdur....geceyle giriştiği kavgayı kaybedmişdir...mi...bir ümit tekrar dönecek zannederiz...çünki gök hala aydınlıkdır....sabah ki gibi hala ışık vardır......sabahda böyleydi yine doğabilir deriz....ama bir bakarız ki umutlar gökdeki ışığın azalmasıyla azalır...gök kararmaya başlar....gece gündüz ile giriştiği mücadeleyi kazanmaya başlamışdır ..durum onu göstermekdedri......o gükden güneşin son ışığıda çekilinde artık hükümdar gecedir...hakimiyetini mutlak olarak kurmuşdur....güç tamamen ondaır...onünde engel hiçbir ışık yokdur....ve gecenin hakimiyeti başlamışdır....
 
işte size gece-gündüz-sabah ve akşam.....ın izahı ister anlayın..ister anlamayın..ister akledin..ister akledmeyin......hepsi bir birinden ayrı kavramlardır...hepsi kendine özgü içerkler taşır.....o yüzden kur'an da sabah-akşam gündüz gece ayrı ayrı zikredilmişdir...
 
siz sabah ile gündüzü...akşam ile geceyi..hep birbirine katıyorsunuz.....
 
ya arkadaş....iki vakit mi kılmak istiyorun....kıl...heabını vereceğin gün gelecek....iki vakit derken akli hiç bir izahı kur'an dan çıkarıpda getiremzsin.....o delil dediğin şeyler senin sapkın çıkarımında....yada yanlış çıkarımında....yada yalan çıkarımında....başka değilidr.....
üç mü klmak istiyrosun...kıl....sen daha masumsun....enazından namazı çoğaltmış oldun.....sana çokda birşey demiyeceğim......ALLAH gönlüne açıklık versin derim..
 
ha hiçmi kılmak istemiyrosun...kılma...senin beynine silah dayayıp kıldıran mı var?yok...serbestsin...
 
ama kılmamak için salat bildiğin manada namaz değildir....bildiğin manada namaz kur'an da yokdur....sadakat ve bağlılık asıldır...öyleyse ben sadık ve bağlı olduğum sürece slatta yım...diyenlerede cehennem olun derim.....onlarda bana aynısını diyebilirler...ALLAH a sadakat ve bağlılık lebette olan birşeydir....bunu inkar eden zaten dinden değildir...kavramları bir birine katıp zehir kusanlarla aramızda LANETTEN başka bir şey yokdur....onlar ın kime sadık oldukalrı bellidir....
 
bir kimseyi kıldığı namaz ALLAH a sadık ve bağlı yapmıyorsa....o namzda değiğl o insanda birbozukluk vardır...ama namaz kılmayan hiçbir insan da ALLAH A SADIK VE BAĞLI OLAMAZ...aksini idda eden ancak mecnundur...elbette birgün gelecek leylasını bulacakdır...
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

SAyın el-turki,

Haricilerin görüşleri ile ilgilendiğini yazmıştın. Hariciler her zaman sabah ve akşam olarak iki vakit namaz kılmıştır. Hiçbir zaman beş vakit değil.

Kur'anda iki vakit vardır. Öğle, ikindi, yatsı namaz vakti olarak zikredilmemiş. Sen hamdetmeyi namaz yapıyorsun. Dinde ekleme yapıyorsun. Yüzyılların anlayışlarından dayatmalarından kurtulmanın zor olduğunu biliyorum. Sen kıl ama insanlara farz diye dayatma.  İnsanlarda kılsın ama beş vakit farz dayatması ile kılmasın. Bu vakitler en fazla sünnet olur.Farz olmaz. Kur'anda namaz olarak adları yok. Namaz adları nur 58 de verilmiş.

Sayın el-turki , sen benim 1980 lerdeki halimsin. Ne zamanki hukuk okudum. Kur'anı okudum ve Hadisi kur'ana arzedip metin tenkidi yaptım. O zaman gerçeğn ne olduğunu anladım.

İki de bir onu bunu kafir, sapkın ilan edip durma. Bu tavrınla daha büyük günaha giriyorsun. Farklı fikirlere tahammül etmeyi de öğren lütfen.

Bizler, Allaha da, dine de  bağlıyız. Biz 1789 dan beri ortaya çıkan yeni durumları tartışıyoruz. Hukukla, tarihle ilgisi olmayan arkadaşlarımız başını kuma gömebilirler. Ama ortada çözümlenmesi gereken problemler vardır. Bunları ötelemek, yok saymak ta kimseye bir yarar sağlamaz.

Bireysel hayatında sen istediğin dini anlayışla devam edebilirsin, ben de edebilirim. Ama kamusal haytta, yani Ululemrin karıştığı hayatta , işte kadın erkek eşitliği, mirası, banka faizi, cezalandırma falan gibi. Bunlar öyle kolay konular değildir. Burada ululemrin nefsaniyeti falan hiç önemli değildir. Ben şu ikiyüzlülüğe karşıyım. Osmanlı padişahı yapınca olur ama MK veya bir başkası yapınca olmaz. Bunlar yanlıştır.

 Zamanında bütün ilkelerden ilerdeydin. SEnin geri kalman dindarlıktan sapmandan dolayı olmadı. Adamlar, akıla, bilimde, ekonomide ileri gittikleri için oldu. SEninde bunları toparlaman gerekti.

Herkese selamlar,









__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

mistikbalim Yazdı:
tamam sevgili kardeşim
sen geceyi parçalamaya devam et
gece benim hayatımda bir bütün olarak kalmaya devam edecek
ama yinede şunu bir kere düşün
geceyi çektiğimiz anda gündüz başlar
gündüzü çektiğimiz anda gece başlar
bunda kimin şüpşesi varki???????bende aynı fikirdeyim
kaç tane ayet sıralamışsın sana bunu anlatmaya çalışan
ben sana diyorum ki YATSI nerden çıktı
AŞA içinse büyük lügatlara bak
kamuslara bak
çeviriler salata namaz dedi
secdeye eğilmek dedi
sen hala bu çevirileri yapanların yatsı kelimsine takılmışsın bana ayet gösteriyorsun

bak kardeş yine anlamamışsın,gece karanlığı ile çöktü,hava karardı,gece oldumu,işte sonra namaz kılacaksan işte gecenin tek namazı yatsı namazıdır,ismi ise ;

 yani yatsı vakti(arapça ismi işae) 24 / NÛR - 58.ayette geçiyor
12.    salâti                    : namaz
13.    el fecri         & nbsp;       : fecr, sabah
14.    ve hîne         &n bsp;       : ve o vakit, o zaman
15.    tedaûne          ;       : çıkarırsınız
16.    siyâbe-kum        &n bsp;   : elbiseniz
17.    min ez zahîrati        : öğle
18.    ve min ba'di         & nbsp; : ve sonra
19.    salâti                      : namaz
20.    el ışâi         &n bsp;         : yatsı


ayrıca yine ismi aşağıda geçiyor:

Yûsuf 16 yatsı vakti ağlayarak babalarına geldiler.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2)    :    Ve yatsı vakti, ağlayarak babalarına geldiler.
Ömer Nasuhi Bilmen    :    Ve babalarına yatsı vakti ağlar oldukları halde geldiler.

Ve câû ebâhum işâen yebkûn(yebkûne).

1.    ve câû    : ve geldiler
2.    ebâ-hum    : (onların) babaları
3.    işâen    : yatsı vakti
4.    yebkûne    : ağlıyorlar

aynı çevirilere bir bak belki ne demek istediğimi anlarsın
bak geceyi bir bütün olarak çektimi allah cc
ne oldu gündüz
gündüzü çektimi ne oldu gece

tamam kardeş,bunda hem fikiriz, bak ayetler var:

şems suresi 3. onu açıp ortaya çıkardığında gündüze,
                   4. onu sardığında geceye,

İSRA SURESİ 12. Oysa Biz geceyi, ve gündüzü iki delil yaptık; sonra gece delilini silip gündüz delilin! gösterici yaptık ki, Rabbinizden lütuf ve ihsan isteğinde bulunasınız; bir de yılların sayışım ve hesabım bilesiniz. Artık herşeyi ayrıntılı olarak anlattık.


sen beni hala anlayamadın,akşam gecenin bir parçası değil,gündüzün bir parçasıdır,alaca karanlığı olur,tam manası ile gece olmaz,akşam gündüzü tamamen örtmez,gece gündüzü tamamen örter

nebe suresi 10. Geceyi bir örtü yaptık.

şems suresi 3. onu açıp ortaya çıkardığında gündüze,
                   4. onu sardığında geceye,

FURKAN SURESİ 47. Size geceyi geygi (örtü), uykuyu dinlenme, gündüzü de yeni bir hayat kılan O'dur.

İNŞİKAK - 17  Ve geceye ve örttüğü (barındırdığı) şeylere

Vel leyli ve mâ vesak(vesaka).

1.    ve el leyli    : ve geceye
2.    ve mâ    : ve şeylere
3.    vesaka    : derleyip topladı, kapladı, örttü, barındırdı

Duha 93
1.      Andolsun kuşluk vaktine 
    Ved duhâ.
a.    ve    : andolsun
b.    ed duhâ    : kuşluk vaktine

2.     ve dindiği zaman o geceye ki,
Vel leyli izâ secâ.
a.    ve el leyli    : ve gece
b.    izâ                 : olduğu zaman
c.    secâ                 : zifiri karanlık çöktü (gecenin karanlığının en derin, en sessiz zamanı)


hala anlayamadıysan,pes doğrusu kardeş,inan pes!!!!!!!!!!!!


selametle
Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

GECENİN BÜYÜK BİR BÖLÜMÜNDE KALK
GECENİN ÜÇTE İKİLİK BİR BÖLÜMÜNDE KALK
BAZAN BUNU AZALT BAZAN ARTIR
SİZ NAMAZ DİYE NEYE DİYORSUNUZ BEN ONUDA ANLAYAMADIM Kİ
NAMAZ ÜÇBEŞ VAKİTLE SINIRLIMI
BEN SENİ ÇOK GÜZEL ANLADIM AMA SEN BENİ ANLAMAMIŞSIN
ARCİDEN
o çevirilere bakmaya devam et sen ve onlara bakmaya devam attekçe ve ısrar ettikçe ne namazın ne olduğunu anlayacaksın ne de yatsının nerden çıktığını
benim sana sorduğum soru o kadar basitki
elmalılı hamdi ve ömer nasuhi bilmen yatsı kelimesini nerden adılar kardeşim
büyük lügatlara baksana önünde internet var bu kadar zormu hala aynı yere zorluyorsun
bu konuda son iletim
tek temennim allahın dini parçalanmasın yatsıdır namazdır diye
bende bir meal var kimin sadelştirdiği şu an aklımda değil
elmalılı hamdiden sadeleştirilmiş inanmazsanız eğer isim yayınevi vs en kısa zamanda getiririm evde olduğu için şu an aklımda değil
adam vitr namazından bahsediyor
demekki sen ona baksan bu kezde vitrde vitr diye inatlaşacaksın bizimle...


__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
el_turki
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 mayis 2008
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı el_turki

ben ne hariciyim...ne şu...ne bu....dediğim şu manayadır:harici bile olsa...doğru söylediği şeyler vardır.....içinde doğrular vardır....
 
harici mantığı bugün hala vardır:kur'an yeter deyip ...herşeyi red edenler ..kısır akıllarıyla ...anlayışalrının kapasitesini bile ölçmeden kur'an ı yorumlamaya kalkanlar....işte bu devrin ahricileri....sadecene kur'an diyenler....ben onlardan değilim....ne olduğumu anlatmak için tekrar başa dönmeyeceğim...bu zihniyet doğru öylem kurmuşlar.....ama yolları yanlış..metodları yanlış....istikametleri yanlış....o zamnki haricilerinde öyleydi...şimdiki zaman haricilerinin de öyle....
 
bakın çok ünlü bir tefsir alimi vardır..adı zemahşeri....keşşaf ın shibidir....bu zat ALLAH ondan razı olsun.....arapçayı araplara öğretecek kadar iyi biliridi...arapçanın birçok inceliklerine hakimdi...yıllarca arap kabilelerinin içinde yaşamış ve arapçayı bütün incelikleriyle neredeyse öğrenmişdir.....
 
ama sizler ne yapıyorsunuz...ya hiç arapça bilmiyrosunzu...bırakın bilmeyi kur'an ı bile arapça metninden okumayı dahi bilmiyorsunuz....yada yarım yamalak arapça biliyorsunuz....yada arapça biliyro ama kitaplardan ve okuldan öğrenmiş lugatlara bağlı olarak biliyorsunuz....sonrada kalkmış ahkam kesiyorsunuz...bir oflu hoca şöyle der..s.ateş böyle der...şu bçyle der diye onların temek bilgileri üzerine birşey inşa ediyrosunuz....
 
arapça bilmem...ama bildiğim kadarıyla araplar birşeyin bütün verelerine bir isim takarlar....devenin doğumundan ölümüne kadar ki halleri hep isimlendirilmişdir....o yüzden on taneden fazla isim sadecene deveyi anlatır...deve anlamındadır....diyeceğim o ki...kelimelerle oynamak istersen oynarsın....iki de dersin..üç de....yok da dersin.....
 
hala aklınızın almadığı şey şu...ALLAH ın elhamdılillah demen için vakit tayin edeceği...yapma...bir işden kaçmak istiyrosan kaç...ama işi sulandırmayın...böyle birşey için vakit tayin edileceğini söylemek..kur'an dan hiçbirşey anlamamakdır...
 
beni kendinle kıyaslama...boş ver.....senin yolun ayır benim yolum ayrı.....bu yollar sonuçta hepimizi bir yere taşıyacakdır....onuda göreceğiz.....
 
kutuplara gidersin senede sadecene iki vakit kılarsın...uzaya çıkan astronot olursun....hiç kılmazsın....yorum serbest.....ama ALLAH namazı insanların üzerine farz kılmışdır....uzayda da olsan....geniş bir yelpazede istediğin yorumu yap......haricilerde kur2an dedi...ama kur'an ı anlayamamada en ön safda yer aldılar.....sizde aynısınız....kur'an diyor...ama anlayamaamda en ön safda yer alıyorsunuz....
 
bu devlet..yönetim...senin ululemrin olabilir.....ama benim asla değil.....ben onları tanımıyorum....ve onlardan beriyim....
Yukarı dön Göster el_turki's Profil Diğer Mesajlarını Ara: el_turki
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats