HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Namazım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba. Kuran'ı dinlemek istemiyen kimseler bir de kendilerine uzaktan seslenilenlere benzetiliyor (Fussilet 44):

Onu yabancı dilde bir okuma yapsaydık şöyle derlerdi: "Bunun ayetleri anlatılsaydı ya. Yabancı dil ve Arap?" De ki: "İnananlara yol gösterir o; onlara şifadır. İnanmayanlara ise körlük." Kulaklarında ağırlık var. Onlar işte ta uzaktan seslenilenlerdir. اولئك ينادون من مكان بعيد

Çobanı çağrıştıran, bu istiare olabilir. Çoban hayvanlarını örneğin "Hoooo!" diye ünler. Zaten uzaktan ünleyiş yalnızca ses olarak gelir, anlamlı kelimeler olmaktan çıkar.

Ama bu yalnızca bir yorum. Ayette çoban ve sürü kelimeleri geçmiyor.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Burada da kafirlerin Kuran karşısındaki tutumları bir örnekle/bir benzetme ile anlatılmış; "Sanki, duyulmayan uzak bir yerden çağrılıyorlar". Bu da temsili bir anlatımdır. Okunanı, çağrıyı duymuyorlar, anlamıyorlar. Çünkü kulaklarında ağırlık/kurşun vardır.

Ey inanmışlar, duymadıkları halde "duyduk" diyenler gibi olmayın! Hiç şüphesiz, Allah'a göre, debelenenlerin en kötüsü akletmeyen sağır dilsizlerdir." Enfal 21-22.

Her halde (ala külli hal) çoban ve sürü örneği yanlış olsa gerek. Çünkü çoban dediğini/bağırdığını duyuyor, ve koyun sürüsü de anlıyor o sesleri ki ona göre yön değiştiriyor.

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Ayetin benim aklıma çoban ve sürüsünü getirmesinin iki nedeni var:

(1)"ينادون"nin edilgen olması. Onlar işte ta uzaktan seslenilenlerdir. Bildiğim kadarıyla, yüklemi edilgen olan cümlede vurgu Nesnenin üzerindedir. Burada Nesne: ONLAR. Aslında seslenenden hiç söz edilmiyor. Çünkü konu seslenen değil. Konu, kendilerine seslenilenler ve onların sesi nasıl algıladıkları.

Size göre koyun sürüsü de anlar. Ama Kuranî vahyi anlamazlar, değil mi; ki burada konu odur. Ve Kuranî vahyin muhatabı koyunlar değil insanlar.

Ayrıca Kuran'ın başka ayetlerinde de var bu motif. Örneğin Furkan 44'te: Hem sanır mısın onlar duyar ve anlarlar? Hayvan gibiler. Hayır, yolca hayvandan da kötü.   

(2)Sesin UZAKTAN geliyor olması, من مكان بعيد. Uzaktan gelen ses düzdür; boru sesi gibi. Kelimesiz. Zaten o sürünün Kuranî vahyi kelimeleriyle değil de yalnızca ses olarak algıladığının belirtilmesi bir aşağılamadır. Anlayana.

Bana göre meal hakkında siz ne söylüyorsanız ben de onu söylüyorum. Yaptığım yoruma gelince, o benim hakkım; onu reddetmek te sizin hakkınız.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ayetin tefsirinde asırlar önce müfessirler ayetin metnine bir "dé'î (dâ'îden kasıt Muhammed) eklemişler: "Ve meselu dé'iye-llezîne keferû ke meselillezî yen'iqu mé lé yesme'u... : Kafirleri çağıranın misali, duymadığını bağıran çobannın misali gibidir..." şeklinde. Ayette "dé'î"/ (çağıran) tamlananın mahzuf olduğunu söylüyorlar. Böylece ayetin metnine bir "dé'î" bir de "râ'î eklemek suretiyle böyle bir yoruma ulaştılar! Meallerin %90'ı ondan dolayı böyle meallendirmişler. Anlıyacağın yeni bir yorum değil bu.

Bu yoruma göre konumuz Bakara 171'e dönersek; çoban (kafirlerin çobanı Muhammed), bağırdığını duymayan kişiye benzetilmiş oluyor. Yani çoban da o kişi gibi bağırıyor, çağırıyor, bağırıp çağırdığını duymuyor. Çirkin bir benzetme ve yorum olmuyor mu bu?   

Fussilet 44'te kulaklarında ağırlık vardır, yani kulakları sağırdır, deniyor. Kulaktan kasıt kalplerdir, kalpleri düğümlü, kilitli olduğundan anlamıyorlar.

Furkan 44'te de "onların işitmedikleri, akletmedikleri söyledikten sonra, onlar sığır sürüsüne benzetilmiş, (sığırlara hakaret olmasın:))) diye "Hayır, onlar yolu bulamamada çok daha şaşkınlar" diyerek sığırların hakkı teslim edilmiştir. Tıpkı Beni İsrail'in "alçak maymunlar" benzetmesinde olduğu gibi. Orada "alçaklar" sıfatı maymunların değil, Beni İsrailerin sıfatı olarak zikredilmiş olduğu gerçeği vardır. Eğer "xésiîn" sıfatı maymunların olsaydı "xésieten" şeklinde olacaktı. "Qiradeten xâsiîn" değil de "qiradeten xâsieten" şeklinde olacaktı. 

Muhabbetle.

NOT: Koyu siyah cümleyi, eksik bulduğumdan, yeniden düzenledim.     

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman hocam.

Bakara 171'e yapılan geleneksel müdahaleyi eleştirmenizi haklı buluyorum. O konuda hiç bir şey söylemeyişimin nedeni bu. Yani sizin dediğinizi size bıraktım.   

Fussilet 44 konusunda ise özde aynı şeyi söylüyoruz. Bir farkla: ben kulaklardaki ağırlığı iki gerekçeyle yorumsuz bırakıp doğal bir işitememe olayı saydığım halde siz kulakları kalbe yoruyorsunuz. 

 

O yan yorum sizin hakkınız. Ama benim görüşüm farklı. Gerekçesini açıkladım.

 

Açıklamalarınızı okudukça "İyi ki KULAKLARDAKİ AĞIRLIK ifadesini yorumsuz bırakmışım!" diyorum.  Çünkü sizin bana yüklenmeniz akarsuyun yukarısında elini yüzünü yıkayana "Suyumu bulandırıdın!" demeniz gibi bir şey. Temkinde yarar varmış. 

 

Örneğin Bakara 171'e yapılan geleneksel müdahaleyi benim Fussilet 44 yorumumla irtibatlandırıp "Anlıyacağın yeni bir yorum değil bu!" demeniz...

 

Lütfen! İlk kez sizden alıyorum o geleneksel müdahalenin haberini. Benim Fussilet 44 yorumuma o nasıl bulaşabilir ki!

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Örneğin Bakara 171'e yapılan geleneksel müdahaleyi benim Fussilet 44 yorumumla irtibatlandırıp "Anlıyacağın yeni bir yorum değil bu!" demeniz...

 

Lütfen! İlk kez sizden alıyorum o geleneksel müdahalenin haberini. Benim Fussilet 44 yorumuma o nasıl bulaşabilir ki!

Tamam bu sizin yorumunuz... Ama siz Bakara 171'i yorumladınız, Fussilet 44'le.

Ayete yapılan bu geleneksel mudahale haberini ilk kez benden almış olmanız, kastınızın, haberi benim uydurduğum olmadığını biliyorum. Bu meal sahiplerinin bu çeviri-yorumlarının kaynağı başvurdukları kadim tefsirlerdir. Bu tefsirlerin hangisine bakarsanız bu mudahaleyi görürsünüz. Siz diyebilir misiniz ki bu meal sahipleri bu yorumu kendileri yapmışlar? Emin olun bu tefsirler olmasaydı, bu ayeti çobanlı sürülü çevirmek akıllarının ucundan geçmezdi. 

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Örneğin Bakara 171'e yapılan geleneksel müdahaleyi benim Fussilet 44 yorumumla irtibatlandırıp "Anlıyacağın yeni bir yorum değil bu!" demeniz...

 

Lütfen! İlk kez sizden alıyorum o geleneksel müdahalenin haberini. Benim Fussilet 44 yorumuma o nasıl bulaşabilir ki!

Tamam bu sizin yorumunuz... Ama siz Bakara 171'i yorumladınız, Fussilet 44'le.

Ayete yapılan bu geleneksel mudahale haberini ilk kez benden almış olmanız, kastınızın, haberi benim uydurduğum olmadığını biliyorum. Bu meal sahiplerinin bu çeviri-yorumlarının kaynağı başvurdukları kadim tefsirlerdir. Bu tefsirlerin hangisine bakarsanız bu mudahaleyi görürsünüz. Siz diyebilir misiniz ki bu meal sahipleri bu yorumu kendileri yapmışlar? Emin olun bu tefsirler olmasaydı, bu ayeti çobanlı sürülü çevirmek akıllarının ucundan geçmezdi. 

Muhabbetle.

Hayır, hocam. Lütfen. Ben Bakara 171'i yorumlamadım. Fussilet 44'ü yorumladım. Alıntılıyorum:

Merhaba. Kuran'ı dinlemek istemiyen kimseler bir de kendilerine uzaktan seslenilenlere benzetiliyor (Fussilet 44):

Onu yabancı dilde bir okuma yapsaydık şöyle derlerdi: "Bunun ayetleri anlatılsaydı ya. Yabancı dil ve Arap?" De ki: "İnananlara yol gösterir o; onlara şifadır. İnanmayanlara ise körlük." Kulaklarında ağırlık var. Onlar işte ta uzaktan seslenilenlerdir. اولئك ينادون من مكان بعيد

Çobanı çağrıştıran, bu istiare olabilir. Çoban hayvanlarını örneğin "Hoooo!" diye ünler. Zaten uzaktan ünleyiş yalnızca ses olarak gelir, anlamlı kelimeler olmaktan çıkar.

Ama bu yalnızca bir yorum. Ayette çoban ve sürü kelimeleri geçmiyor.

Anlaşılan, hangi ayetten söz ettiğim dikkatinizden kaçmış. Bir de istiare kelimesi gözünüzden kaçmış. İçinde İSTİARE sanatı bulunan ayet Fussilet 44'tür; Bakara 171'de ise TEŞBİH var.

Ama bence hiç önemli değil. Sizin iyi niyetinize hep inandım.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

اولئك ينادون من مكان بعيد

Hasan hocam, "Min mekénin be'îd", yürümekle ulaşılamıyacak kadar çok uzak bir mesafedir. Öyle çağıranın sesinin duyulabileceği bir uzaklık değildir bu uzak mekan. "Min mekénin qarîb"in zıddıdır. Kuran'da "suçlunun kıskıvrak yakalanmış olduğu, kaçması mümkün olmayan mekan". İlgili ayetleri dikkatli okur ve anlarsak bu deyimlerin ne ifade ettiklerini doğru anlarız.

25/12: Onları çok uzak bir mekandan/mesafeden gördüğünde onun (cehennemin) öfkesini ve homurtusunu duyacaklardır. (Min mekénin be'îd).

Söylentilere göre bu mesafe bir yıllık, yüz yıllık, beşyüz yıllık uzak bir mesafedir.

34/52: ... Ama çook uzak yerden elde etmeleri/ulaşmaları ne mümkün! (...ve enné lehumu-ttenévuşu min mekénin be'îd).

Geridönüşü, varılması, ulaşılması imkansız uzak mesafe.

34/53: Daha önce çok uzak yerden, Ğaybi (göremedikleri, inkar ettiklri, karşılaşacaklarını imkansız buldukları gerçeği) taşlıyorlardı!

Dünyada, ahiret ve cennet cehennem gerçeğini inkar ediyorlardı.

41/44'teki "Uléike yunédevne min mekénin be'îd". Sanki onlara çok uzak bir yerden sesleniliyor!"

Bu, onların kabul etmesinin muhal olduğunu anlatan bir temsildir. Adeta onlara duymaları imkansız çok uzak bir mekandan sesleniliyormuş gibi. 

Muhabbetle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

Selam sevgili Haktansapmaz,

25/12
Furkanda uzaktan Cehennemin uğultusu için...

Birde yanlış hatırlamıyorsam SEBE Melikesinin tahtı konusunda geçiyordu....
Ve kad keferu BiHİ min kabl ve yakzifune Bil ğaybi min mekanin beıyd......

Herşeyi Zıttı ile değerlendirmekte fayda var;Çünkü varlık alemin herşey zıttı ile
Aydınlanır...varolur.

34/51 de
Ve mekan-ı kariyb

52 ve 53 te min mekanin beıyd farklı anlatımlarda geçiyor.

Daha önce O’nu küfr (inkar) etmişlerdi/örtmüşlerdi…

Mekan-ı ba’id (uzak yer)’den Bil-gayb (ğayb’a, gaybları olarak) atıp tutuyorlardı
ilimsiz, yakinsiz konuşuyor, zanda bulunuyorlardı).

Birileri Vaktini bol bol anlattı ama hala NAMAZIN Mesanisi NEDİR açıklaymadılar...

ki bizde Aydınlanalım...Bizim buralarda namaz kılmayana Beynamaz diyorlar ama..):)

Namazcılar böyle...işine gelirse diyorlar...Hiç ikna edelim,anlatalım,sevap kazanalım derdi yok.

Garantilediler mi ne?

Sevgiler...

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

«وأقيموا الصلاة وآتوا الزكاة واركعوا مع الراكعين» صلوا مع المصلين محمد وأصحابه، ونزل في علمائهم
وكانوا
يقولون لأقربائ المسلمين اثبتوا على دين محمد فإنه الحق.


2(42) Establish worship, pay the poor-due, and bow your heads with those who bow (in
worship).


(٤٢) نامازنى ئادا قىلىڭلار زاكاتنى بېرىڭلار; رۇكۇ قىلغۇچىل ;ر بىلەن بىللە رۇكۇ قىلىڭلار


2(42) And keep up prayer and pay the poor-rate and bow down with those who bow down.

(٤٢) و نماز را برپاى داريد و زكات بدهيد و با ركوع‌كنن 83;گان ركوع كنيد.

2(42)And be steadfast in prayer; practise regular charity; and bow down your heads with those
who bow
down (in worship).

2(42) Namaz qılın?, zəkat verin və rüku edənlərlə birlikdə rüku edin!



2(42) Undverrichtet das Gebet und entrichtet die Zakah und verneigt euch mit den Sich-
Verneigenden.


Artık kim hangisinden ne anlarsa...

Öyle Namazı kılın Zekatı verin Etliye-Sütlüye karşmayın diyenlerin yatacak(secde ve ruku)n yeri
yok...


İş öyle değil önce İÇSELLEŞMEK zorunda ayetler...


İSLAM/Ed-Din=AmilusSalihatveEqiymüsSalatveAtuzZekat

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats