HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Namazım Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

Merhaba Hasanakcay kardeşim,

Nisa 101-103'teki uygulamaya,sayın haktansapmaz ve sizin "hasanakcay.net"te müzakerenizin bir bölümünü
bildiğiniz gibi bende takip ettim,ediyorum.

Ancak " kelimeler ihtiyaç ortaya çıktığı anda ya ödünç alınır ya da keyfî bir şekilde üretilir. "

şeklinde ki yaklaşımınız doğruluk payı olmakla birlikte "Konu DİN olunca" katılamayacağım.

Neden İngilizler "Prayer" yerine Latince,Fransızca yada Almanca bir kelime almamış acaba?

Her toplum her kelime ye kendine has bir anlam ükler.Kelimeler yüklenen anlam ile yaşar,birşey ifade
eder.Ben Dilbilimciyim,bu konuyu uzun uzadıya tartışmak isterseniz,varım.Ama bir sonuca götürmesi
için,ORTAK bakış açısını yakalamalıyız.

Pek Değerli Saffet Metin,gayet güzel bir şekilde kelimenin kökenini "Namaskar" olarak uzunca,tarihi olgu
ile irdelemiş.
Emevileri işe ilk etapta karıştırmamak lazım.Onları da her konuda "Günah keçisi" ilan etmek doğru olmaz.
Ancak Hindulardan,Farisilere geçen Namazkarın İslama nasıl sirayet ettiğini doğru algılamak gerek .
Mecusini Ateşe karşı Elpençe duruşuna bakalım,"Tesadüf" bu ya günde 5 defa?
Tasavvufun Hindistandan gelişide Farslılar üzerinden dir.

Bununla birlikte ben Namaz kılanları suçlamıyorum.Halis Niyet ile Allaha yönelen her Kul
değerlidir.


Ön yargılarımızdan arınarak olaylara daha aklı selim ile bakabiliriz.

İbadeti,Nefsin ihtiyacı olan Disiplini tartışabiliriz elbette.

Ama Özellikle Abdest,Namaz ve Oruç kelimelerinin "Tesadüfen" Farsça seçildiğine inanmak en basit tabir ile
SAFça bir yaklaşım olur.Yada amaan..boşver de diyebilirsiniz.

Bu ACI gerçekleri değiştirmez.

Saygılarımı sunarım.Sayın Saffet Metin'e ayrıca ADİL yaklaşımı için teşekkür ederim.



__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Metehan kardeşim.

 

"Kelimeler ihtiyaç ortaya çıktığı anda ya ödünç alınır ya da keyfî bir şekilde üretilir." şeklindeki yaklaşımınız doğruluk payı olmakla birlikte "Konu DİN olunca" katılamayacağım.

 

Tamam. Açıklayın lütfen.

Neden İngilizler "Prayer" yerine Latince, Fransızca ya da Almanca bir kelime almamış acaba?

 

Bazen bu tür soruları biz History of Culture öğretmenimize sorardık. "Paşa gönülleri öyle istemiş te ondan!" derdi. Dilin tanımındaki "arbitrary"yi o yüzden vurguladım.

 

Ama sizin farklı bir görüşte olduğunuz anlaşılıyor. Lütfen buyurun, açıklayın.

Her toplum her kelimeye kendine has bir anlam yükler. Kelimeler yüklenen anlam ile yaşar, bir şey ifade eder
.

 

Eğer anladığım doğruysa dil-kültür ilişkisini kastediyorsunuz. Buna dair bir anımı anlatayım. İnşallah sizi sıkmam:

 

Seminer adını verdikleri bir toplantıdaydık. Öğretim görevlileri Amerikalı. Çoğu bayan. Biz Türk erkekleri terasta çay içerken yanımıza gelirlerdi. Onların çay parasını da ödemek istediğimizde "Hayır!" derlerdi. Hayır? Bre Türk erkekliği öldü mü! Israr ederdik. Bir tartışmadır giderdi.

 

Sonra ses yayından şu duyuru yapıldı:

 

Lütfen Amerikalı bayanların çay parasını ödemek için ısrar etmeyin. Onların kültüründe bu, "çıkma önerisi"dir. Sizinle çıkmak istemiyor olabilirler.

 

Yani NAMAZ kelimesiyle birlikte Kuran’daki SALÂT uygulamasına ters bir kültürü de mi aldık İran yoluyla Hindistan'dan? Eğer kastettiğiniz bu ise bence sorun değil çünkü "namaz"dan kastımız yalnızca Kuran’daki uygulamadır.  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Arbitrary, uzerinden gidecek olursak sanirim kafamiz daha cok karisacak.

hasakcay ve UlulElbab cok guzel bilgiler ve sorular girmisler gidisat adina ama ben de bir ekleme yapmak, bir farka dikkat cekmek  istiyorum.

Sevgili hasakcay,

Kelime her ne kadar keyfiyete  bagli olarak tureseler de , belli normlarda bu keyfiyet, toplumun ana motifleri adina kisitlamaya ugrar, ugramak zorundadir, cunku her toplumun kutsal baktigi degerler butunu vardir.

Bu yuzden kestirip atamayiz dilin keyfiyetidir diye bence..

Eger aksi olmasaydi, peygamber kelimesi yerine biz keyfiyete bagli olarak,(tesbihte hata olmaz) turkucu kelimesi de kullanabilirdik.Hatta bunu, diger bir dinin peygamberini anlatmak istedigimiz de bu sekilde ifade ederdik.

Ama bunu yapamayiz, cunku o bizim icin kutsaldir oyle de kalmalidir.

Eh din ve inanc sadece Turkler'e has bir olgu olmadigindan, bu keyfiyet sinirlamasi her toplum icin gecerlidir.

Yoksa hindiye, turkey diyebilir insanlar ..
Bunda bir beis yok bu keyfi tarafidir dilin.. Ama Muhammed Mustafa'dan bahsederken peygamber yerine "kus" diyemezler. Bu sinirdir.



Bu yuzden yapilan rituellerin farkini ortaya koymak icin ulkeler bazi olgulari kelime farki ile ortaya koyarlar.

Cunku ulkeler farkli olsa da din bazinda ortak degerler daima vardir.Bu sinirdir.

Ornek verelim;

Sevgili UlulElbab neden farkli dil almamislar demissiniz. Almislar zaten..

Dua icin Ingizliler Prayer kullanirken, namaz icinde aynini kullanmaktalar.
 
Dua icin Almanlar Gebet kullanirken, namaz  icinde rituelles Gebet kullanir.

Dua icin Fransizlar la  piriere kullanirken, namaz icin de ayni kelimeyi kullanir.
Dua icin Yunanlilar προσευχή kullanirken, namaz icin karsiligi yoktur.


Bunlar basit ing sozlukten alinan ilk karsiliklardir ornek olmasi babindan..

Bizim burada dusecegimiz yanilgi kendi dilimize cevirdigimizde bunlari namaz olarak gormemizden dolayi, dilin keyfiyetine baglamamizdir.

Halbuki dilin keyfiyeti sinirlidir. Sinir ortak degere tekabul eder. Ve bu yuzden biz keyfe keder kalkip Isa veya Musa icin, (tesbihte hata olmaz) atiyorum "Copcu" diyemeyiz.


Oysa dilimizde dua bildik anlamda baska bir ritueli cagristirir.

Yani dua ediyorum dediginde kisi, hicbir musluman bunu namaz kiliyorum seklinde algilamaz. Cunku Turkcede  dua ve namaz farklidir.

Bilgi babaindan sadece bir eklemedir gorusum arkadaslar.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

sevgili hasanakcay,

Bir Eğitimci için ne kadar da acı bir durum,okuyunca yüzümde tam anlamıyla acı bir gülümseme belirdi;

History of Culture öğretmeniniz tam anlamıyla "incompetent" miş.

Kısacası "Kifayetsiz" bir o kadar da Gayrı ciddiymiş.

Öğrencilerinin böylesine önemli bir sorusuna "Paşa gönülleri öyle istemiş te ondan!" gibi alelade

bir cevap veren Hoca hakkında burada zaman ayırıp birşeyler yazmak dahi abesle iştigal olsa gerek.

Ancak olayın size de dokunan bir yanı var ki aslında dilim varmıyor ama Öyle bir Öğretmenin,

Öğrencisinden nasıl bir anlayış beklemeliyiz bilemiyorum.

Kalitesiz olduğunu kendiniz itiraf ettiğiniz "Kültür Tarihi"Eğitiminiz için üzüldüm doğrusu.

Ancak kendinizi geliştirme ihtimaliniz hep var.Nitekim diğer alanlarda geliştirmişsiniz de....

İlginç anınız gibi benzer bir durum benim başıma hiç gelmedi.Çünkü çocukluğumun büyük bir kısmı

Almanya da geçti ve "Alman usulü" hesap ödeme nedeniyle kız arkadaşlarımla hiç sorun yaşamadım:)

Ancak Kültür Farkı nedeniyle oluşan bir çok yanlış anlamaya şahit oldum çünkü o zamanlar Genç bir

Universite öğrencisi iken yaz tatillerinde gov.card'lı Rehber olarak Turizmde çalışır,

birsonra ki Dönem için harçlığımı fazlasıyla çıkarırdım.Sanırım şimdi Turizm yüksek okul mezunüyet şartı aranıyormuş.

Oysa biz sınavla hak kazanıyorduk.O yaptığım geçici meslek bana maddi ve manevi anlamda ilerki hayatım için çok şey

kazandırdı.Binlerce farklı kültürden insanı yakından tanıma fırsatı verdi...

Şimdilik bu kadarı yeterli görüyorum devam ederiz Allah dilerse...

sevgi ile...

__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba sasha kardeşim. ARBITRARY benim laf olsun diye ortaya attığım bir kelime değil; dilin tanımındaki olmazsa olmazlardan biri (http://www.thefreedictionary.com/language):

Communication of thoughts and feelings through a system of arbitrary signals, such as voice sounds, gestures, or written symbols.

Eğer onda anlaşamıyorsak "SALÂT mı NAMAZ mı" konusunda anlaşmamız çok zor. Çünkü "saly"nin üretilmesindeki keyfîliği göz ardı edip salât etkinliği yerine salât kelimesini önemsemedeki aldanışı gözden kaçırırız. Hem de Allah "İster Allah deyin ister Rahman!" diye uyarıp dururken (17:110). 

Kanıt gösterdiğiniz NEBİ kelimesi ise kanıt değil çünkü sıfırdan üretilmemiş, duyurmak anlamındaki fiilden türetilmiştir yani türevdir. 

Üretilmesi keyfî olan kelime onun fiil halidir: NeBe'e. 

Tıpkı bizdeki ULAK gibi. Ulamak fiilinden türetilmiş olup haberci anlamına gelir bu kelime. Bildiğim kadarıyla haber taşıyan atlılar eskiden, bayrak koşusundaki sporcular gibi, bir birine ulandığı için ULAK o fiilden türetilmiş. Keyfî değil bile bile. O yüzden ULAK kelimesini örnek veremeyiz.

Bir daha: KEYFÎ olan, fiili dile getiren ULAMAK kelimesinin üretilmesidir. Tıpkı "NeBe'e"nin üretilmesi gibi. (Ama ULAMAK ve NEBE'E bir birinin tam karşılığı değil; lütfen anlayış gösterin.)

O fiile bizim atalarımız neden ULAMAK demiş de Arapların ataları NeBe'e demiş? İşte bunun cevabı "Çünkü kasıt yok; o üretişler planlı ve bile bile yapılmamıştır da ondan. KEYFÎ."

Başka bir örnek KOŞMAK üzerine olsun. Biz KOŞARIZ; ya İngilizler? They RUN. Neden? "Çünkü o fiilleri üretenler planlı programlı, kasıtlı yapmamıştır o işi de ondan."

Kendisinden pekmez yapılan meyvaya biz ÜZÜM deriz; İngilizler GRAPES, Araplar İ'NAB derler. Söyler misiniz, neden? 

PAŞA GÖNÜLLERİ ÖYLE İSTEMİŞ ise keyfî kavramını abartarak dile getiren bir ifadedir yani bir tür karikatür.  

UlulElbab! Üslubuna dikkat. Ben öğretmenime laf ettirmem, arkadaş! (E hem!)

Sevgi ile,

Hasan Akçay    



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Sevgili  hasakcay, kuskusuz ben tanim olarak koydugunuz aciklamaya hayir demiyorum ki verdiginiz linke baktim zaten.. Bana orneklemeler yapmaniza gerek yok. Sizin koydugunuz tanima aksi fikir verseydim veya yanlis deseydim o zaman hakli olurdunuz ve bana bunlari sayabilirdiniz.

Diyorum ki biz bu keyfiyetten oturu(tanim icinde yer alan) kestirip atamayiz. Cunku dil'e dair ozgurlugun de bir siniri vardir.

Simdi nebi ornegimi kabul etmesseniz, ben sizi linguistic'e davet ederim. Cunku nebiye iliskin verdiginiz ornek bu bolume girer. Eger hangisi turemis turememis buna girersek daha da derinlesir.

Ki bahsettigimiz irdeledigimiz kelime deve vs bir kelime degil.. Kural bazinda hukum koyan bir kelime.. Ve biz bu kelimeyi baska bir dilden almisiz zaten(arapca) sonra duzenlemisiz.

Benim size bahsettigim sinir son derece asikardir.

Diyorum ki; Atiyorum dilde keyfiyetin olmasi(sizin koydugunuz tanim ki dogrudur) bizim bir baskasinin kutsalini diledigimiz sekilde dillendirme ozgurlugu vermez bize..

Oyleyse dil keyfiyete bagli olarak cikan duygu dusunce ses vs. butunu degildir veya  Oyleyse  de sinirlidir.

Bu anlamda koydugunuz tanim dogru fakat eksiktir. Eksik oldugu kisim da tartisma konusunun icerigine tekabul eder.

Cunku din her toplum icin hassastir. Ama bir futbol ayni hassasligi icermez.Kaleciye aleni kufur edebilirsiniz insanlarin icinde, ama bir peygamberden bahsederken bu ozgurluge sahip degilsinizdir.

Bakin bu oluslarin tumunde kelime sarfiyati yapar insan keyfiyete iliskin..

Siz Turk'lerin tumunun namaz ve dua' yi ayirabildigini dusunebilirsiniz ki hemfikirim. Ama bir baska din icinde koydugumuz kavramlar gecerli olabilir.

Ornegin bir Musa mensubu yada Isa mensubu kiside bu kavrami arastirdiginda bir dua ile bir namazin farkini ayiracaktir.


Elma orneginiz cok mana disi olmus.. Elma degil ki bahsettigimiz.Namaz veya dua vs. Ise boyle bakarsaniz sayet ben de size sorarim o halde;

Bir hristiyanin kilisesini, resmi olarak  (afbuyurun) genelev diye isimlendirebilir misiniz?

Hadi buyrun,dildeki  keyfiyete bagli olarak boyle isimlendirmek istediniz resmi olarak. Keyfiniz oyle istedi.

Ustelik bu ismi iki farkli manada kullaniyorsunuz. Biri kilise, bir malum yer.

Bunun bir de tersini dusunun. Bir hristiyanin resmi diline bizim cami'yi bu sekilde soktugunu dusunun.

Simdi anlatabildim mi acaba derdimi


????????????


Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Sevgili sasha, "kilise"nin karşılığı "chuch"dür, genelev değil. Lütfen. Ve genelev kelimesi değildir ayıp olan o evde yapılan fuhuştur. 

Ve lütfen şu gerçeği göz önüne alır mısınız: KELİMELERİN sıfırdan üretilişinin rast gele olduğunda anlaşamıyorsak "SALÂT mı NAMAZ mı" konusunda anlaşmamız imkansız. Ben bu müzakereden çekileyim. 

Çünkü "saly"nin üretilmesindeki keyfîliği göz ardı edip salât etkinliği yerine salât kelimesini önemsemedeki aldanışı gözden kaçırırız. Hem de Allah "İster Allah deyin ister Rahman!" diye uyarıp dururken (17:110). 

SALÂT Arapların kutsalıysa NAMAZ da Türklerin kutsalı. Hangi akla hizmet yarıştırıyoruz insanların kutsallarını? "ALAH derim ama RAHMAN demem!" diyenleri Allah uyarıp dururken?  

Sevgi ile,

Hasan Akçay  



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Yok sanirim siz beni anlamayacaksiniz sevgili hasakcay,

Ben iki mesajdir size, sizinle ayni fikirde oldugumu , ancak bu tanimi alip tartisilan konuya uyarlarsak tanimin eksik kalacagini anlatmaya calisiyorum.



Bunu anlatabildim mi acaba?

Oysa siz bana, bu mesajlarima ragmen,  Elma ornegi veriyorsunuz.

Dil'den dilbilimine geciyorsunuz. Buna gerek yok ki..


Peki soyle sorayim, farkli dine ait 3 yada 4 kisi neden AMIN veya AMEN
kullanir sevgili hasakcay?

Umarim bu kez soylemek istedigimi anlatabilmisimdir.

not:kilise ornegini vermemdeki sebep, anlatmak istedigim kisimdir. Yoksa kiliseyi veya camiyi kotulemek gibi bir derdim yok.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Tartışılan konu NAMAZ kelimesi mi SALÂT kelimesi mi. Dinî bir etkinliğe Araplar SALÂT deyince dilin tanımı eksilmiyor ama Türkler ona NAMAZ deyince eksiliveriyor? 

Fesubhanallah



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Sevgili hasakcay,

Arapca bilmem, hic anlamam hatta.. Sadece Turkce'den okunusunu bilirim. Onlarda eksilir mi ne olur, bu konuda birsey soyleyemem acikcasi..

Peki sanirim siz Arapca konusunda bilgilisiniz bana soyleyebilir misiniz zahmet olmassa Araplar dua'yi hangi kelimeyle  acikliyorlar? Yani bildigimiz
dua , namaz kilmanin disindaki bildigimiz dua?


Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats