HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: cahiliye arapları Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

Cin

Bedevi muhayyilesi Cin yahut Şeytan adını verdiği, yırtıcı ve vahşî tabiattaki canlı şeylerle çölü doldurmuştur. Bu cin'Ier, tabiat itibariyle değil de, insanla olan münâsebetlerinde tannlardan farklı durumdadırlar. Esas itibariyle tann'lar dost, cin'ler ise düşmandırlar; pek tabiidir ki cin'ler, çölün korkunçluklarının ve onun vahşî hayvanlarına has hayatın hasıl ettiği hayalî ve acâib mefhumların müşahhas hale gelmesinden ibarettir, însan ayağının ulaştığı bölgeler tanrı'lara, bilinmeyen ve insan ayağı değmemiş vahşî, ıssız kısımlar ise cin'lere aittir. Cinler tarafından üzerinde hâkimiyet kurulmuş bir insan ancak bir mecnûn'dur. Islâmın gelmesiyle cinlerin sayıları, tanrı - putların bu çeşit yaratıklar haline dönüştürülmesiyle artmıştır207.


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

İslâm öncesi şairler

«Yedi Askı» kasidelerinden ayrı, derleye ni el-Mufaddal'uz - Zabbi (öl. takriben 785)den dolayı el-Mufaddalîyât187 adıyla anılan İslam öncesi nazmıyla ilgili bir koleksiyona da sahip bulunmaktayız. Bu eser, ikinci derece şâirler tarafından nazme-dilmiş yüzyirmi kaside; bir çok divân ve Ebû Temmâm (öl. takriben 845) tarafından tertip edilen Divân'ul-Ha-m â s e 'den ve keza el - Isf ehânî (öl. 967) 'nin Kitâb'ul-Ağâ-n i 'sinden birçok seçmeler ve parçalar ihtiva etmektedir.


İsminin de işaret ettiği gibi eski Araplar arasında ş â i r, halktan alelade bir kimsenin elde etmesi imkânsız olan ilmi, kendi özel Şeytan'mdan alan ve bu özel ilimle mücehhez kılınmış bir insandır. Bir şâir olarak o, gözle görülmeyen bir takım kuvvetlerle irtibat halindedir ve edeceği bir takım beddualarla düşman üzerine belâ ve kötülükler yağdırabilir. Bu bakımdan H i c â (yani hiciv ve yerme), Arap şiirinde en eski bir tarzdır188.


Ş â i r 'in vazife ve hizmetleri geliştikçe çok çeşitli işler onun omuzları üzerine yüklenmiştir. Savaşta onun dili, ken di milletinin şecaat ve kahramanlığı kadar tesirli bir rol oynar. Sulh esnasında ateşli hitâbeleriyle âmme nizâmına karşı bir tehdit teşkil edebilir. Bugünkü cemiyetlerde siyasî mücadeleler esnasında bir demagog'un attığı nutuk gibi, aynı şekilde onun şiirleri de bir kabileyi toptan ayağa kaldırabilir. O günlerin bir gazete muhabiri veya bir gazetecisi gibi, Hîre ve Ğassân Sarayları hakkında mevcut bilgilerimize göre, onun mazhariyet ve teveccühü bir takım hükümdar hediyeleriyle elde edilmeye çalışılıyordu. Onun dilden dile, kulaktan kulağa yayılan şiirleri, halkla olan münasebetlerde vazgeçilmez değerli bir vasıta teşkil ediyordu. O, umumî efkâra hem bir şekil verebiliyor hem de onun sözcüsü durumunda olabiliyordu. Onun hicivlerini bertaraf etmek ve kendisini yatıştırmak için kulla nılan formül, dil kesme (kat'ul-lisân) idi.
Mensubu olduğu cemiyetin kâhini, rehberi, hatibi ve sözcüsü olmaktan ayrı şâir, aynı zamanda onun tarihçisi ve o cemiyetin sahip olabileceği nisbette bilginiydi. Bedevi'ler akıl ve muhakemeyi şiirle ölçüyorlardı. «Benim kabileme... süvarilerinin, şâirlerinin ve nüfûsunun üstünlüğünde meydan okumaya kim cesaret edebilir!..» diyerek bir saz şâiri, e 1 - A ğ â n i m de feryâd etmektedir. Bu üç unsur yani askeri kudret, akıl ve nüfûs sayısı bir kabilenin üstünlüğünü teşkil ederdi. Kabilenin bir tarihçisi ve ilim adamı olarak şâir, onun neseb ve şeceresi ile folkloru hususunda iyi bilgi sahibi bir kimse sıfatıyla kabile mensuplarının geçmişte ulaştıkları seviye ve başarılarını tanıyan, haklarına, otlaklarına ve sınırlarına âşinâ bir kimseydi. Bunlardan da öte o, rakib kabilelerin ruhî zafiyetlerini ve tarihteki mağlûbiyetlerini de araştırarak bu eksikleri ortaya çıkarır ve bu bilgilerle onları gülünç ve utanılacak duruma düşürürdü.

Bu son duruma göre eski şiir, nazım alanındaki faydasından, letafet ve zarafet değerinden ayrı, nazmedildiği devrin tetkik ve araştırılmasında kaynak olarak tarihî bir değere de sahiptir. Gerçekten de bunlar, bizim için, aşağı yukarı o çağlarla ilgili yegâne malûmat yığınını teşkil ederler. Eski şiir, İslam öncesi hayatın her safha ve görünüşüne ışık saçar. Bu sebeble şu atasözü söylenmiştir: «Şiir Arapların halkla ilgili sicili ( D î vân) 'dh>190.

Şiirde gösterildiğine göre Bedevi'nin şahsiyeti
Eski pagan, müşrik şiirinden anlaşıldığına göre, Arabın fazilet ideali, murû'eh(«mürüvvet» yani yiğitlik, mertlik) ve 'ırz (yani «şeref», izzeti nefis)'da toplanmıştır191. Mürüvvet'in tamamlayıcı, terkib edici unsurları, cesaret, sadâkat ve cömertliktir. Cesaret, girişilen savaşlar (tekili: gazvel'da ölçülür. Cömertlik ise, bir misafirin çıkıp gelmesi yahut yardımsız, biçâre kalmış bir fakir uğruna bir kimsenin devesini derhal kesmeye hazır vaziyette bulunmasında kendini gösterir.

(Takriben Milâdî 605'de ölen) Hâtim'ut - TâTnin adı, Bedevinin misafirperverlik idealini gözümüzün önünde canlandırmada günümüze kadar ulaşmıştır. Babasının develerini muhafaza ile vazifelendirilmiş genç bir delikanlı sıfatıyla o, babasının kendisini evden kovmasına sebeb olacak şekilde, civardan geçen yabancıları doyurmak ve kalanını da onlar arasında taksim etmek gayesiyle bakımı altındaki hayvanlarından üçünü bir defasında kesivermişti192.
Hıristiyan dininde olan Antarat'ubn Şeddâd el - 'Absî (takriben 525-615)'nin adı, Bedevilerin kahramanlık ve muhariplik numunesi olarak yüzyıllarca yaşamıştır. Bir asilzade, şâir, muharip ve âşık olarak 'Antara, çölün çocukları tarafından son derece takdir edilen bu çeşit tutum ve hareketlerin bizzat kendi hayatında örneklerini vermiştir. Onun değer taşıyan iş ve hareketleri olduğu kadar, meşhur Mu'allaka'sında adını ölümsüz kıldığı karısı 'Able ile giriştiği aşk maceraları, arapça konuşan ülkelerin edebî mirasının bir kısmını teşkil etmiştir. Fakat Antara zenci bir cariyenin oğlu sıfatıyla köle olarak dünyaya gelmişti. Maamâfih düşman bir kabile ile girişilen bir çatışma münâsebetiyle genç köle, bu savaşa s «Bir köle nasıl vuruşulacağım bilmez; onun vazifesi develerin sütünü sağmaktır» diyerek katılmak istememişse de efendi babasının: «Kalk! İşte şimdi hürsün!» şeklinde haykırmasıyla193 hürriyetine kavuşmuştur.


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

cahiliye dönemi hakkında ne kadar çok şey bilinirse kuranı anlama meseleside o oranda kolaylaşır diye düşünüyorum...

kuran öncesi döneme ait şiir yahut yazılarda salat tesbih savm şirk gibi kavramlar ne anlamda kulanılıyordu  bunları öğrenmek bizler için ufuk açıcı olacaktır...

cahiliye dönemini iyi anlayan peygamberin neyi değiştirip neyi aynen bıraktığını ve asıl ne yapmaya çalıştığını da daha net görmeye başlar...

özellikle cahiliye şiirine ait örneklerin bu konu başlığı altında paylaşılması yararlı olabilir...

o şiir metininde geçen kurani kavramların izi sürülüp kurana muhatab olanların o kelimeleri duyduklarında ne anladıkları bizce de öğrenilmiş olur...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım


  1. İSLAM ÖNCESİ ARAP ŞİİRNDE BAZI DİNİ MOTİFLER


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim

      Sevgili asım,

       İki kız kardeşle birden evlenmek ve sınırsız olarak birden fazla kadınla evlenmek mümkün idi. İslâm birincisini menetmiş Demişsiniz.

       Ölüm veya boşanma halinde, kızkardeşlerle evlenmeyi de men etmiş islam?

      Ayrıca sünnetin olduğundan bahsediliyor.Peygamberimizin kendisinin ve torunlarının sünneti ile ilgili bilgiye ulaşamadım.

      Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats