HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayızlıyken neden namaz kılınmasın? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Kadın hayızlıyken cinsel ilişkiden uzak durarak Allahın emrini yerine getirmiş olduğu için temizlenmiş oluyor ,yani arınmış oluyor.Tamam oldukca akla yatkın ve ayetin sonundaki Allah tevbe edenleri ve temizlenenleri sever anlatımıyla örtüşüyor.Ancak cinsel ilişkide bulunmamak emri sadece kadına verilmiyor erkeğe de veriyor.Yani kadın hayızlıyken erkekte cinsel ilişki talebinde bulunmayarak , karısından uzak durarak bu emre uyuyor o halde bu emre uymuş olmaktan dolayı erkekte temizlenmiş\arınmış olma adına adım atmıştır.Peki ayette ONLAR TEMİZLENİNCEYE kadar ifadesiyle sadece temizlenen taraf, emre uyan taraf kadınmış gibi bir anlatım olsun? Savana yazdı

Sanırım sorun kalın puntolarla yazmış olduğum temizlenmek ifadesini soyut almanızdan kaynaklanıyor.

2/222 Sana 'kadınların aybaşı halini' sorarlar. De ki: "O, bir rahatsızlık (eza)dır. Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve temizlenmelerine kadar onlara (cinsel anlamda) yaklaşmayın. Temizlendiklerinde, Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever."  (Ali Bulaç)

2/222 Sana aybaşı halini sorarlar, De ki: "O bir rahatsızlıktır. Aybaşı halinde olan kadınlarla cinsel ilişkiye girmeyin ve ondan kurtuluncaya kadar onlara yaklaşmayın. Kurtuldukları zaman ALLAH'ın size uygun gördüğü yerden onlarla cinsel ilişkide bulunun. ALLAH yönelenleri sever, arınanları sever." (Edip Yüksel)

bakara222 deki onlar tahir oluncaya ifadesini hayızıın bitip sona ermesi olarak anlayan kişilerin cevaplaması gereken soru da şu ;

Allah bakara 222de  sadece kadınların hayız halinin bitip sona ermesini kasıt etmiş olsaydı ;tahir oluncaya ifadesini kulllanmayıp ,ONLAR HAYIZDAN KESİLİNCEYE yada  HAYIZLARI BİTİNCEye kadar  ifadesini neden kullanmamış?

Orada tahir oluncaya ifadesi kullanılarak kadının içinde bulunduğu hayız durumunun tahir olmadığını vurgulamak istemiş olamazmı? Savana yazdı

Bilemiyorum, ince bir nokta, neden öyle kullanılmamışta böyle kullanılmış sorusu. bu sorunun cevabından emin olmak kolay değil… Eğer dediğiniz gibi düşünürsem(hayız durumunun tahir olmadığının vurgulanması), bu durumda başka bir sorunun cevabından emin olmam gerek. O da şu: Sonu yasaklamaya varabilecek bir konuda, olabilirlik ihtimali ya da vurgu yapılıyor düşüncesi üzerine inanç inşa etmek doğru bir yöntem mi?

 

selam ile,



__________________
Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam
Nisa 43 süresini iyice anlamak lazim,gerekir diye düsünüyorum
"yolculuk hali müstesna"yani yolda cünüp olursan,namaz vakti girmisse
kilarsin,ama ilk firsatta temizlenmen gerekir,ya teyemmüm ile güls etmen,
mümkünse.bence bu drum,otobüs,Ucak,tren,vs.yolculuklari gib meseleler
den icab eder,ki simdiki zamanda,ucagin icinde guls abdesti alman mümkün degil ve diger yolcu araclarinda,belli bir zamanlarda durmaksizin.
kadinin hayzli hali,namaz kilmamaya bir nedeni yok.
sadece Sarhos iken ,ne dedigini bilmiyorsan, namaza yaklasma diye bir
anlam cikardim, kendi, görüsüm bu.
Uzun uzun düsüdündükten sonra.
Egerki yanlis düsüncelerim varsa,Allahin affina siginirim.
En dogrusunu Allah bilir. Bizler elimizden geleni yapmaya calisalim.
Bir ayeti defalarca okuyup anlamaya calisalim, anlayamiyorsak, Ehline
danisalim.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

bakara222 deki onlar tahir oluncaya ifadesini hayızıın bitip sona ermesi olarak anlayan kişilerin cevaplaması gereken soru da şu ;

Allah bakara 222de  sadece kadınların hayız halinin bitip sona ermesini kasıt etmiş olsaydı ;tahir oluncaya ifadesini kulllanmayıp ,ONLAR HAYIZDAN KESİLİNCEYE yada  HAYIZLARI BİTİNCEye kadar  ifadesini neden kullanmamış?

Orada tahir oluncaya ifadesi kullanılarak kadının içinde bulunduğu hayız durumunun tahir olmadığını vurgulamak istemiş olamazmı? Savana yazdı

Bilemiyorum, ince bir nokta, neden öyle kullanılmamışta böyle kullanılmış sorusu. bu sorunun cevabından emin olmak kolay değil… Eğer dediğiniz gibi düşünürsem(hayız durumunun tahir olmadığının vurgulanması), bu durumda başka bir sorunun cevabından emin olmam gerek. O da şu: Sonu yasaklamaya varabilecek bir konuda, olabilirlik ihtimali(vurgu yapılıyor düşüncesi) üzerine inanç inşa etmek doğru bir yöntem mi?

 

Selam

Tahir oluncaya kadar ifadesi kadınların adetinin bitip kesilmesi şeklinde anlamak ta olabilirliktir. bu şekilde anlayanların vardığı sonuçtur.Ve bu sonuca göre kadının hayızlı olma hali tahirdir bu haldeyken namaz kılabilir deniliyor.Olabilirlikten yola çıkıp hüküm veriliyor.

 

Benim bakara 222yi anlayışım şu şekilde

hayızlı kadınlarla hayızlıyken cinsel ilişkide bulunmayın .Onlar tahir olduğunda yani hayızılı olmak durumları\halleri sona erip (gusledip) (tahir olduğunda) temizlendiğinde  artık onlarla cinsel ilişkide bulunabilirsiniz.

 

Hayızlı kadınla ilişkiye girmeyin  !emrinden anlaşılan hayızın ilk günü ilişkiye girmeyin mi ki hayızın bitip sona ermesini akıntının bitmesini tahir olmakla belirtsin Allah bize orada.

 

Hayızlı kadınla ilişkiye girmeyin emrinden kadının hayızı bitince ilişkiye gireceğini zaten bu cümleyi okuyan herkes anlar.Bu nedenledir ki hayızları bitince onlara yaklaşın yerine onlar tahir olduklarında ifadesini  kullanıp hayızlı olmak HALİ nin manen tahir olmadığını bize vurgulamıştır.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Allah ayetlerinde bir şeyi demek istmek istemez DER

hayızlıyken tahir oluncaya kadar, DEmek ,hayızlı olma hali tahir olmamak demektir.

Hayır! orada Allah ,kadının hayız halinin bitip akıntının sona erip kadının organlarının temizlenmesini demiştir demek ,Allah demiştir  değil ,demek istemiştir demektir.Çünkü Allah hayızlıyken onlarla ilişkiye girmeyin diyerek zaten bunların hepsini demiştir.Hayızlı kadınla ilişkide bulunmayın demek kadının hayızı bittikten sonra onlarla ilişkiye girin demektir.

Tahir olmamak halinden kurtulmanın yolunu gusl etmek olarak göstermiştir

o halde tahir olmayan durumda bulunan , gusledecek

cünüpse gusledecek, kadınlara dokunmuşsa gusledecek, hayızlıysa gusledecek.

Sonrada namazını kılacak

Selametle

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Aliye
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Aliye

merhabalar şunu soruyorum sizlere bir gün bir cocuk geldi evinize siz odadan ayrılmak zorunda kaldınız o cocuk kuranı yerinden almış yere koymuş neyse cocukta giti evine tek başınızasınız kuran da yerde ama adetlisiniz abdesiniz yok   hemende kuran nı yerden almalısınız nasıl olcak kendi başınızasınız kimse yok. buna bir cvp verirmisiniz . saygıylar
Yukarı dön Göster Aliye's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Aliye
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam aliye

Hayızlı olmak kurana dokunmaya engel değil.

Hayızlı halde bulunmak kadının pis murdar olduğu anlamındada değil

Adetli olmamak manen tahir olmamaktır.Allahın ayetlerinde bize bildirdiği üzere.Tahir olmamak halinden kurtulmanın yolunuda gusl olarak göstermiştir.Eğer namaz kılacaksanız ve tahir değilseniz gusleder namazınızı kılarsınız.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Gabriel
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 18 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Gabriel

Savana diyorsun ki "Allah birşeyi demek istemez direk der" diyorsun. Haklısın ancak benim ana dilim Arapça değil. Bu konumdayken elimdeki çevirilere nekadar güvenebilirim ki? Ben de dilbilimi okudum. Gerçi alanım ingilizce ama sonuçta çeviribilim okudum ve bunun çok ince bir iş olduğunun farkındayım. Çeviride kayıplar kaçınılmazıdr, bunu söylemeliyim.

eğer adet halini bir "hastalık hali" olarak değerlendirirsek peki nasıl olacak?böyle değerlendirmemiz de gayet mümkün. çünkü "o bir rahatsızlıktır" şeklinde çevrilen ayetler de var mesela. hastayken bile namaz kılmak yasak değil. hastayken bile kılabilirsin deniliyor. öyleyse?



__________________
"Sığınırım ben, insanların Rabbine. İnsanların yöneticisine;İnsanların ilahına;O sinsi vesvesecinin şerrinden."
Yukarı dön Göster Gabriel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Gabriel
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

hayızlı olmak kadının hasta olması değil aksine sağlıklı olduğunun göstergesidir.Eğer bir kadın hayızdan kesilmişse ya hamiledir ,ya menepoza girmiştir yada bir takım sağlık nedenlerinden dolayı bu durum meydana gelmiştir.Hayız periyotlar halinde olan ve bu şeklide gerçekleşmesi gereken biyolojik olaydır.Kadının bedeninde sağlığında meydana gelen bozulmanın göstergesi değildir.Bu nedenle hayız hastalık olarak adlandırılamaz.Ancak hayız gören kadın bu durumda kendini rahatsız olarak hissedeblir kimilerinde bu rahatsızlık eza derecesinde ağır seyreder.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

222.
Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: “O bir ezadır (rahatsızlıktır). Ay halinde kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şüphesiz Allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever.” (diyanet meali)

 

222.
Sana âdet halini de sorarlar. De ki: "O, insana rahatsızlık veren bir haldir. Hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. İyice temizlendiklerinde, Allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." Şu bir gerçek ki Allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever.(yaşar nuri meali)

Selam

iki farklı mealde altı çizili uzak durun ve yaklaşmayın cinsel ilişkide bulunmayın demektir.

 

Kadın hayızlıyken onlarla cinsel ilişkide bulunmayın...kadının akıntısı bitip sona erinca kadının organı temizleninceye kadar kadınlarla cinsel ilişkide bulunmayın.

işte bu ayet böyle anlaşılmalıdır hayızlı olmak tahir olmamak değildir  hayız hali gusl gerektirmez diyen arkadaşların iddiası.

 

hayır;

kadın hayızlıyken cinsel ilişkiye girmeyin demek o kadınla hayızı bittiğinde cinsel ilişkiye girebilirsin demektir.Hayızın ifade ettiği bir süreç vardır bu süreç içinde akıntısı olur, bu süreç bittiğinde zaten akıntısıda kesilir.Hayızlıyken söylemi   bunların hepsini anlatır.

Hayızlıyken onlardan uzak durunl"la zaten onların hayız hali sona erince onlarla birlikte olabilirsiniz denmiştir.Onlar tamizleninceye kadar ifadesi kadının hayızlı olma sürecde içinde bulunduğu durumun tahir olmadığının vurgulanmasıdır.onlar temizlendiğinde(gusl ettiğinde) onlarla cinsel ilişkide bulunabilirsin denmiştir.

 

Doktora giden bir kadına doktor;riskli gebelik taşıyorsun hamileliğin boyunca ağır bişey kaldırmayacaksın dediğinde ;O kadın doktora yani doğurana kadar mı kaldırmayayım  diye sorar mı? sormaz.Birine hayızlıyken cinsel ilişkide bulunma diye söylendiğinde o kadın  yani akıntımın bitip sona ermesine kadar mı ?diye sormaz.

Allah Sorulmasına gerek kalmayan bir anlatımı kullandıktan sonra aynı şeyi tekrar farklı şekilde anlatır mı? Demekki Allahın bize bu ayette tahir oluncaya kadar söylemini onun bize söylediği gibi anlayacağız Hayızlı kadının içinde bulduğu hal tahir değildir.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Suzi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Suzi

Namaz kilmadan once sartlari Allah ortaya koyuyor.

 

Maide 6” Ya eyyühellezine amenu iza kuntüm iles salati fağsilu vücuheküm ve eydiyeküm ilel merafiki vemsehu bi ruusiküm ve ercüleküm ilel ka'beyn ve in küntüm cünüben fettahheru ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadüm minküm minel ğaiti ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saiydan tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydiküm minh ma yüridüllahü li yec'ale aleyküm min haraciv ve lakiy yüridü li yütahhiraküm ve li yütimme ni'metehu aleyküm lealleküm teşkürun”

 

Ey iman edenler, namaza kalkacağınız vakit, yüzlerinizi, dirseklere kadar; ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshadip topuklara kadar ayaklarınızı (yıkayın). Eğer cünüpseniz tastamam yıkanın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz hacet yerinden gelmişse ya da kadınlara dokunmuş olup da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin, niyetle o topraktan ellerinize ve yüzlerinize sürün. Allah'ın muradı sizi sıkıntıya koşmak değildir; fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredesiniz.

 

 

Ikincisi Allah bize hangi durumlarda namaza yaklasmamiz gerektigini soyluyor.

 

Nisa 43 Ya eyyühellezine amenu la takrabus salate ve entüm sükara hatta ta'lemu ma tekulune ve la cünüben illa abiri sebilin hatta tağtesiluv ve in küntüm merda ev ala seferin ev cae ehadüm minküm minel ğaiti ev lamestümün nisae fe lem tecidu maen fe teyemmemu saiyden tayyiben femsehu bi vücuhiküm ve eydiküm innellahe kane afüvven ğafura

 

Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya cinsî münasebette bulunup, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmüm edin. Niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.

 

 

Hangi durumlarda namaza yaklasilmaz tekrar bakalim.

 

  1. Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın.
  2. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın 

Ayete dikkat edelim 3 sart hayizli iken yaklsamayin diye bir emir yok. Birinci sart var ikinci sart var. ucuncu HAYIZLI olamama sarti yok.

 

Namazin hangi durumlarda kilinmayacagina dair bu ayetde HAYIZLI olma hali yokdur.  Apacik olan Allahin ayetlerinde olmayan bir yasak konusunda manevi temizlik anlamina gelebilen bi kelimeye dayanarak yasak getirmek ne kadar dogru.

 

Allah hangi durumlarda namaza yaklasmayin ayetinde hayizli iken NAMAZA yaklasmayin   diye bir emir vermemis. Biz boyle bir emir var derken dikkat etmeliyiz.

 

Yukarı dön Göster Suzi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Suzi
 

<< Önceki Sayfa 30 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats