HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayızlıyken neden namaz kılınmasın? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim


 


 


Namaza engel yok

SORU: Âdet döneminde oruç tutulur, namaz kılınır mı? (Gülşen Dağıstan)

CEVAP: Âdet döneminde oruç da tutulur, namaz da kılınır. Bu dönemde zorluk çeken orucunu yiyebilir. Çünkü hasta hükmündedir. Ama namaza hiçbir engel yoktur. Âdet döneminin her zamanında kadın özürlü sayılır. Abdestini alıp namazını kılar. Bu konuda Kur’ân’da bir yasak yoktur. Sadece o durumda bulunan kadının kocasına, kendisiyle ilişkide bulunması yasaklanmıştır. Şayet koca ilişkide bulunursa kadın değil, erkek günah işlemiş olur.

 

http://www2.vatanim.com.tr/root.vatan?exec=yazardetay&Ne wsid=106872&Categoryid=4&wid=31



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Allah temizlenen ve tövbe eden kullarını sever

SORU: 19 yaşındayım ve üniversite öğrencisiyim. Bayanların âdet gördükleri günlerde oruç tutmamalarının ya da mezarlığa gidememelerinin mantığını anlayamıyorum. Ben geçen Ramazan ayında âdetliyken de oruç tututum. Ancak çevremdeki bazı kişiler, “Sakın tutma” diye tembihte bulundular. Bu konuda sizin açıklamalarınız nedir? (Aysim)

CEVAP: Okurlarımdan en çok soru gelen bu konuyu defalarca cevapladım. Ancak bu kez biraz daha ayrıntıya girmek istiyorum. Bakara Suresi’nin 222’nci ayetinde, “Sana âdet görmeden soruyorlar. De ki: ‘O eziyettir.’ Âdet halinde kadınlardan çekilin, temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman Allah’ın emrettiği yerden onlara varın. Allah tövbe edenleri sever, temizlenenleri sever” buyurulmaktadır.

İsteğimiz dışında oluşan özür ibadete engel değildir

Allah’ın Elçisi, düzensiz âdet gördüğünü söyleyen ve bu yüzden namaz kılıp kılamayacağını soran kadına, “O gerçek âdet değildir, yıkan ve namazını kıl” demiştir (Müslim, Hayd: b. 14, h. 62-64). Bu kadın, her vakitte yıkanıp namazını kılarmış (Müslim, Hayd: b. 14, h. 66). Bu rivayeti duyan Abdu’r-Rahman ibn Hişam, “Allah, Hind’e rahmet eylesin. Keşke bu fetvayı duysaydı. Vallahi bu özründen dolayı namaz kılamadığı için ağlayacak derecede üzülürdü” demiştir (Müslim, Hayd: b. 14, h. 64). Bir rivayete göre Hz. Ayşe, “Hayız günlerindeki namazlarını kaza etmemiz gerekir mi?” diye soran bir kadına, “Sen Haruriyye(Hariciler)’den misin? Allah Elçisi zamanında biz âdet görürdük. Bize (âdetten sonra) namazımızı değil, sadece orucumuzu kaza etmemiz emredilirdi” demiştir (Müslim, Hayd: b. 15, h. 67-68).

İşte âdetli kadının namaz kılamayacağı, oruç tutamayacağı hakkındaki delil sadece Ayşe’ye dayandırılan bu rivayetlerdir. Zan ifade eden bu rivayetlerle Kur’ân’ın kesin emri askıya alınamayacağı gibi, bu rivayette âdetli kadının namaz kılamayacağı hakkında bir söylem de yoktur. Sadece âdetli kadının, kılmadığı namazı kaza edip etmeyeceğine dair bir sorunun cevabı vardır. Önce Hz. Ayşe’nin, namazın kazasından söz etmesi de kuşkuludur. Çünkü Peygamber döneminde öyle günlerce kılınmayan namazların kazasından söz edilmez. O dönemde Müslümanlar, namazlarını özürsüz olarak terk etmezlerdi. Özür dolayısıyla bir iki vakit veya bir iki günlük namazlar da kaza olarak değil, tertiple cem edilerek kılınırdı.

İnsanın isteği dışında oluşan özür, ibadete engel değildir. Hz. Peygamber, düzensiz âdet gören kadına, yıkanıp namaz kılmasını emretmiş ve bu kadın, her namazında yıkanarak (veya abdest alarak) namaz kılmıştır. Düzensiz âdet görmeyle düzenli âdet görme arasında ne fark vardır? İkisinde de kadından gelen kan, aynı kandır. Gelen kan, pis görüldüğü için bu kadına temizlenip, yani abest alıp namazını kılması emredilmiştir.

Kur’ân-ı Kerim’in söylemediği şeyler dine sokulmuş

İnsanın elinde olmayan bir hal, onun ibadetine engel olmaz. Düzensiz âdet görme özür sayılıyor da normal âdet görme neden özür sayılmasın? Aşağıdaki rivayet, Hz. Peygamber’in, normal âdeti özür saydığını kanıtlar. Âdet halinde bulunan Hz. Ayşe, mescidde bulunan Peygamber’in başını yıkayıp tarardı. Peygamber, âdetli Ayşe’ye, “Mescidden bana humre(seccade)yi getir” demiş. Ayşe, âdetli olduğunu söylemiş. Peygamber, “Âdet, senin isteğinle olan bir şey değildir. Sen mescide git, bana seccadeyi getir” demiş (Müslim, Hayd: b. 3, h. 11-13).

Kur’ân-ı Kerîm’in kendisinde ne âdetin süresinden, ne de âdetliyken Kur’ân okunamayacağından, namaz kılınamayacağından, oruç tutulamayacağından söz edilir. Hayd, tıpkı idrar tutamamak gibi bir özürdür. Özürlü erkek ibadetten muaf tutulmaz, sadece her vakit için abdest alıp ibadetini yapar. Kendi içinde olağanüstü çelişkili olan bu kişi rivayetleriyle maalesef din bozulmuş, Kur’ân’ın söylemediği şeyler dine sokulmuştur. Kur’ân, âdetli kadının neyi yapamayacağını söylüyor, o da cinsel ilişkidir. Kadına eziyet vereceği için erkeklere, bu durumdaki kadınla ilişkiye girmemeleri emredilmiştir. Maksat kadına eziyet vermemek, bir de o durumda kadına karşı bir soğukluk duygusu oluşma olasılığını uzaklaştırmaktır.

Eza, eziyet veren bir hastalık manasına gelebileceği gibi insanı tiksindiren pislik anlamına da gelir. Yani hayz, kadına eziyet veren, sizi de tiksindiren bir haldir. O halde bulunan kadınla münasebetten uzak durun. Kur’ân-ı Kerîm’de âdetli kadının cünüp olacağına ve âdeti kesilen kadının, cünüplükten yıkanır gibi yıkanması gerektiğine dair bir söylem yoktur. Yalnız kan akması, insanlar tarafından pislik kabul edilir.

Özellikle akan kan temizlenmezse o bölgede mikrop üremesine neden olur. Bu bakımdan ayette, “Temizlendikleri” yani kan akması durduğu zaman, onlarla cinsel ilişkide bulunulabileceği belirtilmektedir. Elbette akan kan durduktan sonra yıkanması gerekir. Bu, cünüplükten temizlenme değil, kan bulaşıklarından temizlenmedir. Bunu cünüplük hali olarak görmek hatadır. Çünkü Kur’ân’da böyle bir söylem ve tanım yoktur.
Devam edecek

İbadette önemli olan gönül bağıdır

* Dünden devam
Adet ve lohusa halindeki kadının kirliliği inancı, Kur’ân’dan değil Tevrat’tan alınmadır. Bundan söz etmediğine göre demek ki Kur’ân, Tevrat’ın bu hükümlerini muhataplarından kaldırmışken gelenek, bunları hadisleştirerek fıkıh kuralları haline getirmiştir. Tevrat, lohusa kadını murdar (cünüp) saymaktadır (Levililer: 12/2-5). Yine Tevrat’a göre kendisinden kan gelen (âdetli) kadın, yedi gün murdar olur. Ona dokunanlar da murdar (pis) olurlar, hatta o kadının oturduğu yatak ya da döşek üzerine bir şey bulaşırsa o şeye dokunan erkek, akşama kadar murdar (pis) olur. Âdetli kadınla yatıp da üstüne bir şey bulaşan erkek de yedi gün murdar (pis) olur (Levililer: 15/19, 23-24).

HADİS ŞEKLİNE GETİRİLMİŞ
“Ve eğer bir kadının akıntısı olur ve bedeninde akıntısı kan olursa 7 gün murdarlığında kalacak ve ona her dokunan akşama kadar murdar olacaktır” (Levililer: 15/19). “Bir kadın gebe kalır, çocuk doğurursa âdet murdarlığı günlerinde olduğu gibi murdar olacaktır. Fakat çocuk doğurursa iki hafta murdar olacak ve 66 gün kendi tathiri kanında kalacaktır” (Levililer: 12/2, 5). Fakat Kur’ân âdetli kadının murdar olacağından söz etmez. Ancak âdet halindeki kadınla yatmanın, kadına eziyet olacağını, bu yüzden âdetli kadınla yatmaktan uzak durulmasını emreder (Bakara: 92/222) Tevrat’ın, âdetli kadının pis olacağı hükmü de hadis şekline getirilmiştir.

ALLAH’A BAĞLILIĞIN İFADESİ
Âdet bir özür halidir. Özürlü, ibadetten men edilmez. Sadece her namaz vakti için bir abdest alır ve abdesti o namaz vakti içinde geçerlidir. Vakit çıkınca bozulur. Cünüp olan bile yıkanma imkânı bulamazsa teyemmüm edip namazını kılarken doğal bir özür olan âdetli kadın niçin ibadetini yapmasın? Namaz, zikirdir, oruç Allah’a bağlılığın ifadesidir. İnsan her zaman Allah’ı zikretmekle yükümlüdür. Esasında Allah’a bağlılığın son sınırı olan ibadetin fiziksel olaylarla, doğal özürlerle bir ilgisi yoktur. Çünkü ibadette önemli olan gönül bağıdır, Allah sevgisidir. İnsan her halde Allah’ı sevmeli, O’na olan sevgisini ibadetiyle göstermelidir. Kim ne derse desin, âdet halini ibadete engel yapanlar, kadınları namazdan itelemişlerdir. Kadın her ay 10 gün namaz kılmazsa alışır, bir daha kılmaz.

 

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Güler misin, ağlar mısın?

http://www.haber7.com/artikel.php?artikel_id=137099




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
siyah
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 09 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı siyah

ATEŞLE OYNAYAN

BU GÜN SEN HAYIZLI IKEN KADIN NAMAZ KILAR ORUC TUTAR DERSEN YARIN DA BEN BİR ERKEK OLARAK SENİN FETVANA GÖRE CÜNÜP İKENDE NAMAZ KILAR ORUZ TUTARIM

AYETLERİ İSTEDİĞİNİZ GİBİ YORAMAZSINIZ.O YAZDIĞINIZ AYET HANGİ HADİSENİN AKABİNDE İNMİŞTİR ONUDA YAZSANIZA.ARADAN SEÇME AYETLERLE MANA BULDURUYORSUNUZ.HAYIZ HALİNDE BIR KADININ NAMAZ KILMASI HARAMDIR.SİZ KURAN I ANLAMAYA CALIŞMAYIN ANLAYAMAZSINIZ.BUYUK IMAMLAR NASIL ANLAMIŞLAR ONA BAKIN.ONLAR ALLAH DOSTLARIDIR.ONLAR BİLE TAM VAKIF OLAMAMIŞKEN SIZ KALKIP BURADA AYETİ AYETLE YALANCI CIKARMAYA CALISIYORSUNUZ.

BUNLARDA MANTIK ARAMAYIN.BU GİBİ DURUMLAR MANEVİ PİSLİKTİR.NAMAZIN FARZLARINDAN İKİSİ NEDİR?

HADESTEN TAHARET VE NECASETTEN TAHARET

YANİ MADDİ VE MANEVİ PİSLİKLERDEN TEMİZLENMEK

TEKRAR SÖYLÜYORUM.

NASIL İNSAN CÜNÜP İKEN NAMAZ KILMASI ORUC TUTMASI HARAM İSE BİR KADININ HAYIZ HALİNDE NAMAZ KILMASI ORUC TUTMASIDA HARAMDIR.



__________________
KİŞİNİN BİLMEDİĞİ DÜŞMANIDIR
Yukarı dön Göster siyah's Profil Diğer Mesajlarını Ara: siyah
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

AYETLERİ İSTEDİĞİNİZ GİBİ YORAMAZSINIZ.O YAZDIĞINIZ AYET HANGİ HADİSENİN AKABİNDE İNMİŞTİR ONUDA YAZSANIZA.ARADAN SEÇME AYETLERLE MANA BULDURUYORSUNUZ.HAYIZ HALİNDE BIR KADININ NAMAZ KILMASI HARAMDIR.SİZ KURAN I ANLAMAYA CALIŞMAYIN ANLAYAMAZSINIZ.BUYUK IMAMLAR NASIL ANLAMIŞLAR ONA BAKIN.ONLAR ALLAH DOSTLARIDIR.ONLAR BİLE TAM VAKIF OLAMAMIŞKEN SIZ KALKIP BURADA AYETİ AYETLE YALANCI CIKARMAYA CALISIYORSUNUZ.

BUNLARDA MANTIK ARAMAYIN.BU GİBİ DURUMLAR MANEVİ PİSLİKTİR.NAMAZIN FARZLARINDAN İKİSİ NEDİR?

 

Selam siyah

Hem ayetlere mantık sebep aramayın diyorsunuz hemde hayızla ilgili ayet hangi hadise sonunda inmiş ona bakın diyorsunuz.Ayete iniş sebebi aramak hangi mantığın sonucu?Öncelikle bu ikilemi aşıp konuya yaklaşmanız lazım.

Hayızlı namaz kılmak oruç tutmak haramdır lafını neye göre ediyorsunuz hadislerde bile bu haram olarak nitelendirmediği halde siz neye göre bu hükmü veriyorsunuz?Allah adına hüküm vermek haram helal koymak bu kadar kolaymı?

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
siyah
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 09 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı siyah

KURAN 23 SENEDE İNMİŞTİR.PEYGAMBER EFENDİMİZ (A.S.M) HAYATI BOYUNCA BASINDAN GECEN OLAYLARA GORE ALLAHU TEALA AYETLERİ VAHİY YOLUYLA VEYA DOĞRUDAN BİLDİRMİŞTİR.GEÇMİŞ VE GELECEKLE BİLGİLENDİRİLMİŞTİR. 

"hayızla ilgili ayet hangi hadise sonunda inmiş ona bakın" DEMEDİM.

BİR ÇOK ALIM BUYUK İMAMLAR YANI İMAM-I AZAM GİBİ..BU MEVZUDA İTTİFAK ETMİŞLER.HÜKMÜ BEN VERMİYORUM. VEREMEM DE.

BEN ŞUNU SOYLUYORUM. HERŞEYİ KUR AN DA BULAMAZSINIZ.HADİS İLMİ VARDIR.BAZI MESELELER HADİSLER İLE SABIT OLMUSTUR.KALDI KI AYETLERİNDE TEFSIR ILMI İLE DOĞRU BİR BİÇİMDE YORULMASI GEREKİR.

FETVAYI DOĞRU KİTAPLARDAN ALIN. ATEŞLE OYNAYANLARDAN DEĞİL

 



__________________
KİŞİNİN BİLMEDİĞİ DÜŞMANIDIR
Yukarı dön Göster siyah's Profil Diğer Mesajlarını Ara: siyah
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam siyah

BİR ÇOK ALIM BUYUK İMAMLAR YANI İMAM-I AZAM GİBİ..BU MEVZUDA İTTİFAK ETMİŞLER.HÜKMÜ BEN VERMİYORUM. VEREMEM DE.

demişsiniz.büyük imam veya alimin Allah adına hüküm verme yetkisi ne zamandan beri var?Kuranda hangi ayet biz alimlere yetki verdik Allah adına haram helal koyabilir der?

 

Öncelikle şunu belirtmek isterimki bu site  alim ulemanın kuran anlayışı odaklı bir site değil.Tamamıyla kuran eksenli ve kurana göre dini yaşamak istiyenlerin bir araya gelip fikir alışverişinde bulunduğu bir site.

umarım sizide dini yalnızca Allaha özgüleyen ve hüküm koyucu olarak yalnızca Allahı kabul edenlerden olarak görürüz.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
sebemelikesi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 03 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sebemelikesi

 

 

5/87 Ey iman sahipleri! Allah'ın size helal kıldığı şeylerin temiz ve güzel olanlarını haramlaştırmayın; azıp sınırı aşmayın; Allah azıp sınırı aşanları sevmez.

 

 

6/150 Şunu da söyle: "Allah şunu haram etmiştir diye tanıklık edip duran şahitlerinizi getirin. "Eğer tanıklık ederse sakın onlarla birlikte tanıklık etme. Ayetlerimizi yalanlayanlarla ahirete inanmayanların keyifleri ardınca gitme. Onlar, kendi Rablerine başkalarını denk tutuyorlar.

 

 

6/151 De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım: Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin; biz sizi de onları da rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da yaklaşmayın. Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak dışında kıymayın. Allah size bunları önerdi ki, aklınızı işletebilesiniz."

 

 

7/33 De ki: "Rabbim, ancak şunları haram kıldı: İğrençlikleri-görünenini, gizli olanı-günahı, haksız yere saldırmayı, hakkında hiçbir kanıt indirmediği şeyi Allah'a ortak koşmayı, bir de Allah hakkında bilmediğiniz şeyler söylemeyi."

 

 

 

10/59 De ki: "Ne oldu size de Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal?" De ki: "Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?"

 

 

16/116 Yalan düzerek Allah'a iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "şu helaldir, şu haramdır" demeyin. Yalan düzerek Allah'a iftira edenler kurtulamazlar.

 

 

Selam, siyah öncelikle ben bu konuyu hazırlarken, ben böyle düşünüyorum diye böyledir demedim. Kuran senin benim fikrime göre yorumlanamaz. Senin dediğin gibi bende cünüplüyken namaz kılarım diyemezsin. Kuranda helaller bellidir haramlarda. Cünüpken namaza yaklaşmayın ayetini hiç kimse inkâr edemez.

 

4/43 Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de  -yolculuk halinde olmanız müstesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hastalanırsanız yahut yolculuk halinde bulunursanız yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, bu durumlarda su da bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin. Yani yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Allah Afüvv'dür, günahları affeder, Gafur'dur, hataları bağışlar.

 

 

Kuran’ı fazla bilmediğinizi anlıyorum sözlerinizden. Bir Müslüman olarak Allah rızası için yukarıda verdiğim ayetleri inceleyin, fakat ağır ağır anlamak gayreti içinde inşallah anlarsın.

Helal ve haram yetkisi hiç kimseye verilmez. ALLAH dışında ne âlim dediğiniz insanlar nede peygamberler bu yetkiye sahip değiller. Bu arada kuran anlaşılmaz bir kitap değildir. Kafasına kuma gömen insanların dışında herkes anlar.

 

2/118 Bilgiden yoksun olanlar dedi ki: "Allah bizimle konuşsaydı yahut bize bir mucize gelseydi ya!..."Onlardan öncekiler de aynen onların dediği gibi demişti.Kalpleri birbirine benzemiştir.Biz ayetleri, gerçeği apaçık bilmek isteyenler için iyiden iyiye açıklamışızdır.

 

 

2/159 İndirdiğimiz açık-seçik delillerle, kılavuz mesajı; biz onu Kitap'ta insanlara ayan-beyan gösterdikten sonra gizleyenlere, işte onlara, hem Allah lanet eder hem de diğer lanet okuyanlar lanet eder.

 

 

6/126 Rabbinin yolu işte budur; dosdoğru, kıvamında... Biz öğüt alan bir topluluğa ayetleri ayrıntılı bir biçimde açıkladık.

 

Kuran, anlamak isteyen herkes tarafından anlaşılan bir kitaptır.

Anlaşılmaz diyenler, Allah’a iftira etmiş olur. Rabbim bize anlamadığımız bir kitap indirmez.

 

İnşallah, sizde bundan nasiplenen

Müslümanlardan olusunuz.

 

 

 



__________________
"De ki: "İbadetiniz olmasa Rabbim size ne diye değer versin?"
Yukarı dön Göster sebemelikesi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sebemelikesi
 
siyah
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 09 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı siyah

KUR'AN' DAN BAŞKA KİMSEYİ TANIMIYORSUNUZ.

BEN SÖYLEDİĞİNİZDEN BUNU ANLIYORUM SİZE BİR AYET-İ KERİME YAZACAĞIM VE BUNU BANA AÇIKLAYIN O ZAMAN.BAKALIM İLMİNİZ NE KADAR.BAKALIM SIZ KUR'AN' I NASIL ANLIYORSUNUZ ANLAYALIM.

20 - Allah'a ve Resulüne düşman olanlar var ya, onlar en alçaklar arasındadırlar.

21 - Allah: "Elbette ben ve elçilerim galip geleceğiz." diye yazmıştır. Şüphesiz Allah güçlüdür, galipdir.

22 - Allah'a ve ahiret gününe inanan bir milletin, babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa Allah'a ve Resulüne düşman olanlarla dostluk ettiğini görmezsiniz. Onlar o kimselerdir ki Allah kalblerine iman yazmış ve onları kendinden bir ruh ile desteklemiştir. Onları, altlarından ırmaklar akan cennetlere sokacak, orada ebedî kalacaklardır. Allah onlardan razı olmuş, onlar da O'ndan razı olmuşlardır. İşte onlar Allah'ın hizbi (dininin yardımcıları)dir. İyi bil ki, kurtuluşa ulaşacak olanlar, Allah'ın hizbidir.

BU DİN-İ MUBİNİ İSLAM BİZE SAPASAĞLAM GELMİŞTİR.BUNU ALLAH DOSTLARI MUHAFAZA ETMİŞTİR.BİZDE MUHAFAZA EDECEĞİZ ALLAH'İN YARDIMIYLA.SIZDE BINA DESTEK OLUN KOSTEK OLMAYIN.SİZ HZ EBUBEKİR, HZ ÖMER GİBİ İNSANLARI DISARDA TUTARSAN ONLARA DÜŞMANLIK ETMİŞ GİBİ OLURSUN.

ONLAR ALLAH DOSTLARIDIR.İYİ DÜŞÜNÜN.BİZLERE KUR'AN'I ONLAR AÇIKLAMIŞTIR.ONLARADA ATALARI VE ATALARINADA PEYGAMBER EFENDİMİZ AÇIKLAMİŞTIR.

İYİ DÜŞÜNNN

DOĞRU KİTAPLARI OKU

 



__________________
KİŞİNİN BİLMEDİĞİ DÜŞMANIDIR
Yukarı dön Göster siyah's Profil Diğer Mesajlarını Ara: siyah
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

savana Yazdı:

 

 

büyük imam veya alimin Allah adına hüküm verme yetkisi ne zamandan beri var?Kuranda hangi ayet biz alimlere yetki verdik Allah adına haram helal koyabilir der?

 

 

 

 

 

 

sebemelikesi Yazdı:

 

Helal ve haram yetkisi hiç kimseye verilmez. ALLAH dışında ne âlim dediğiniz insanlar nede peygamberler bu yetkiye sahip değiller.

 

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 

<< Önceki Sayfa 30 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats